Naprawa regulacji kąta oparcia fotela kierowcy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Green Hornet » 11 gru 2006, 01:10

Problem mam niewielki, ale jednak denerwujacy – siedzenie kierowcy w mojej 626 nie trzyma pozycji, w jakiej je ustawię. Pokrętłem z boku reguluję sobie fotel, pojeżdżę kilka godzin i jakoś niezauważalnie się oparcie uhoryzontalnia. Czy ktoś miał kiedyś podobny problem? Czy ktoś ma pomysł co to może być za problem i jak sobie z nim poradzić? Pomysł, że to stróż z garażu każdej nocy bawi się w moim samochodzie z góry odpada :–)

FOTORELACJA
Ostatnio edytowano 12 gru 2006, 20:10 przez Green Hornet, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2006, 11:18
Posty: 14 (0/1)

Postprzez wujass » 11 gru 2006, 01:36

wesoly fotel stroza <sex:klasyk> test
Samo zło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 15:22
Posty: 107
Skąd: wawa
Auto: mx-6 v6

Postprzez WoMa » 11 gru 2006, 11:35

mój fotel też tak ma – i trochę mnie to irytuje :(
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2005, 15:54
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI

Postprzez Grzyby » 12 gru 2006, 12:07

Green Hornet – proszę o poprawienie tematu zgodnie z regulaminem
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez BIBARYBA » 12 gru 2006, 12:11

mój na szczęscie 3ma się pionu
pozdro
MAZDA ALEEEE JAZDA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2006, 08:43
Posty: 19
Skąd: WARSZAWA
Auto: 626 2,0 DiTD '99 KOMBI

Postprzez NBR » 12 gru 2006, 19:27

podobnie mam w BJ i troszkę mnie to zaczyna powoli drażnić – ilekroć wsiądę do auta po wcześniejszej dłuższej jeździe jestem jakby deczko wychylony do tyłu hahaha .
Może to kwestia dokręcenia jakiejś śrubki :|
Ostatnio edytowano 12 gru 2006, 20:31 przez NBR, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez LukasKK » 12 gru 2006, 20:07

A ktoś rozbierał juz fotele mam podgrzewane siedzenia ale cos nie grzeją ktoś mi na forum napisał ze maty mogły sie od skóry odkleić ale zupełnie nie wiem jak sie do tego zabrać a nie chce zostać z rozbebeszonym fotelem w rekach :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez Green Hornet » 12 gru 2006, 20:18

jeśli ktoś wie jaką śrubkę dokręcić, to będe dźwięczny :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2006, 11:18
Posty: 14 (0/1)

Postprzez WoMa » 12 gru 2006, 22:18

BIBARYBA napisał(a):mój na szczęscie 3ma się pionu
pozdro


poczekaj jeszcze rok :D
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2005, 15:54
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI

Postprzez NBR » 12 gru 2006, 22:33

Green Hornet napisał(a):jeśli ktoś wie jaką śrubkę dokręcić, to będe dźwięczny :–)


ja również :)

Wojtek Maj napisał(a):poczekaj jeszcze rok


hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez xANDy » 13 gru 2006, 11:42

Niestety nie wystarczy śrubka.
Tam jest taki śmieszny układ, który funkcjonuje na zasadzie blokowania się wzalemnie dwóch sprężyn, nawiniętych i rozpartych wewnątrz tulei (rokręcałem to, chociaż tą od podnoszenia tyłka). Kręcenie pokrętłem powoduje chwilowe skręcenie sprężyny i możliwość przesunięcia wewnątrz tulei. Gdy nie kręci się "korbką" sprężyny rozpierają się jak torpedo w rowerze.
Nie rozkręcałem tego w moim, chociaż chciałem się tam dostać – nie jest to łatwe, bo jakoś nie udało mi się zdjąć osłony... <glupek2> Myślę jednak, że chyba wystarczy przeczyścić to w środku – może po prostu przepłukać (może strzykawką?) wnętrze cylinderka benzyną, żeby usunąć resztki smaru i brudu.
Do takiej operacji i tak trzeba wymontować fotel.
PS – cały układ regulacji jest wmontowany w ramę fotela za pomocą trzech lub czterech zaczepów przechodzących przez otwory i zaginanych. Wyciągnięcie tego jest nieprzyjemne, bo trzeba odgiąć zaczpy nie urywając ich i z powrotem dokonać tego samego znów nie urywając. Prawdę mówiąc to raczej jednorazowe mocowanie... :(
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Green Hornet » 13 gru 2006, 22:28

xANDy, z twojego wyjaśnienia wynika, że szansa na powodzenie jest jak 1:1000000, więc nie moze się nie udać :P Mój pomysł z przed 5 sekund to środek odtłuszczająco-penetrujący w puszce pod ciśnieniem, lusterko dentystyczne do podglądania i giętkie nadgarstki pod fotelem. Brzmi jak pomysł fetyszysty na niezłą imprezę ]:–> a my tu tylko o śrubkach rozmawiamy. Zaszkodzić fotelowi nie powinno a moze nawet pomóc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2006, 11:18
Posty: 14 (0/1)

Postprzez xANDy » 13 gru 2006, 22:57

No widzisz – tyle, że ja miałem pękniętą sprężynę i mogłem jedynie opuścić tyłek od fotela a nie dało się go podnieść. Więc siedziałem bardzo nisko dopóki nie wymontowałem, nie rozgrzebałem...... stąd mam taką wiedzę...
Powoli trudno mi powiedzieć czego nie rozbierałem... :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Green Hornet » 13 gru 2006, 23:53

i za to Cię lubimy :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2006, 11:18
Posty: 14 (0/1)

Postprzez Lowiec » 27 kwi 2009, 22:23

no właśnie, nie mogę znaleźć tego tematu z naprawą regulacji wysokości fotela a chciałem tylko spytać...można tę sprężynę gdzieś kupić?dorobić? u mnie pękła i zabieram się do powtórnej rozbiórki fotela, chce ja pomierzyć i może gdzieś zamówić.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez ram » 30 kwi 2009, 22:29

A u mnie jest zablokowane pokrętło regulujące wysokość przodu fotela kierowcy. Po prostu od jakiegoś czasu nie działa – nie obraca się w zadna stronę. Drugie pokrętło działa. I to, regulujace oparcie folela też. Dolegliwośc nieiwelka, ale może ktos wie "co jest grane"?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez hermol » 18 maja 2010, 17:03

ram mam dokładnie to samo tylko, żę mi nie obraca się pokrętło od tyłka kierowcy, pokrętło od ud działa, natomiast pochylenie oparcia samo się odchyla – zaje.... wkurw.....
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez niebieski20 » 18 maja 2010, 20:06

Witam, jak sie nie kreci w zadną strone to sprężyna jest pęknięta, miałem tak samo, bez rozbierania mechanizmu do części pierwszych sie nie obedzie, Trzeba wyjąc fotel odczepic tapicerkej jest na takiej zasówce, odkręcic siedzisko od metalowej ramy, potem zabrac sie za tuleje w której sa sprężyny, odginamy trzy zaczepy śruborętem i mamy mechanizm, dobrze jest zrobic jakies zdjęcie przed rozebraniem bo tam jest cos ala wirnik w silniku. Uwaga tez przy wyciąganiu spręzyn bo są dosc mocno zwiniete i mogą wyskoczyc prosto w oko :). Generalnie wyciągłem je (jedną miałem pękniętą na dnie cylindra wiec zagiąłem ją tak zeby się trzymała). Złożenie wszystkiego do kupy to juz nie problem, jak juz mamy cylinderek złożony zaklepujemy zczepy młotkiem. Efekt taki ze regulacja działa do połowy ale to i tak lepsze niz w ogóle. Pzdr.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Postprzez VeryCoolMan » 18 maja 2010, 21:26

Panowie a co jest gdy nie działa mi regulacja na boki siedzenia, pierwsze kółko gora dół działa a drugie kółko ta regulacja boczna nie chce się kręcić, akcja była taka że dało się pokręcic ale w jedna strone poszło do końca i teraz ani w jedną ani w drugą..
Też będzie tak jak kolega wyżej napisał sprężyna pęknięta czy jest szansa na coś typu jednorazowe zablokowanie... :P ?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez niebieski20 » 18 maja 2010, 21:32

Jaka regulacja na boki?? Masz trzy kółka pierwsze od kierownicy ro góra/dół siedziska od strony kolan, drugie kółko to góra/dół od pupy strony, a trzecie to oparcie.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6