Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez CLAU » 30 paź 2014, 09:22

Olej w pompie też musi się rozgrzać, tak samo jak w skrzyni lub w silniku więc to może być przyczyną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Shaarky » 30 paź 2014, 09:37

Rok temu tego nie zauważyłem a mrozów wielkich jeszcze nie było :/

Dziś zauważyłem ze słuchać chyba pompę ale tylko w maksymalnym położeniu jak przytrzymam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez Shaarky » 30 paź 2014, 11:46

Dodam jeszcze ze dolewałem ostatnio płynu bo myślałem ze mam za mało o mam teraz 1 cm ponad max.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez herbata4 » 3 gru 2014, 20:21

Cześć,

Miałem awarię słynnego już przewodu wspomagania. Rurka zardzewiała i rozszczelniła się. Do tej pory wspomaganie działało bez zarzutu poza dolewaniem płynu do układu co około 5 dni. Dzisiaj oddałem go do mechanika na wymianę tego przewodu. Po odebraniu auta wycieku co prawda już nie ma ale na wolnych obrotach wspomaganie praktycznie nie działa. Po dodaniu gazu jest nieco lepiej. Zadzwoniłem do mechanika i twierdzi, że uszkodzona jest pompa. Moje pytanie do Was. Czy to w ogól jest możliwe? Skoro działało dobrze na rozszczelnionym przewodzie, to po wymianie powinno działać tak samo dobrze albo jeszcze lepiej. Nie znam się więc czekam na opinię fachowców albo osób, które miały podobne przypadki.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio edytowano 4 gru 2014, 13:32 przez herbata4, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 20:36
Posty: 9
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2003 kombi 2.0, 141 KM

Postprzez Pawel_G » 4 gru 2014, 12:05

Układ wspomagania masz odpowietrzony prawidłowo? Jaki płyn do wspomagania został wlany?

A może płyn został wlany raz i po kilku manewrach kierownicą w zbiorniku już go nie ma?

Polecam:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2214017#p2214017
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2014, 19:15
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)

Postprzez herbata4 » 4 gru 2014, 13:35

Cześć,

Układ odpowietrzony. Tak twierdzi mechanik. Ja dla pewności powtórzyłem tę czynność.
Płyn jest. Sprawdzałem to dzisiaj i jest nawet minimalnie ponad napis MAX.
Rano jak odpaliłem auto, to przez 10 sek. kierownica chodziła lekko nawet na wolnych obrotach. Potem wróciło do normy. Nie ma znaczenia czy silnik ciepły, czy zimny.
Mam złe doświadczenia z mechanikami i boję się, że ten jest kolejnym, który chce na mnie zarobić :–/
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 20:36
Posty: 9
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2003 kombi 2.0, 141 KM

Postprzez dobrzyn22 » 4 gru 2014, 19:34

Pawel_G napisał(a):Polecam:
viewtopic.php?p=2214017#p2214017

połączyłem <spoko>


kolego herbata4:

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

PS . wątek miałeś założony w dziale silnikowym....

tym razem połączyłem.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dagome992 » 29 sty 2015, 14:30

Panowie mam problem ze wspomaganiem w mojej Mazdzie 6, z 2006 r. w dieslu 143 km. Od zakupu wspomaganie chodzi bardzo ciężko, nieporównywalnie z innymi autami jakimi jeździłem. Wielu fachowców pisało i mówiło, że Mazdy tak maja i już. Któregoś wieczoru zostawiłem auto na parkingu na maksymalnym skręceniu kół. Ku mojemu zdziwieniu rano okazało się, że wspomaganie chodzi trzy raz lżej niż dotychczas. Problem w tym, że jak trochę pojeżdżę to znowu zaczyna chodzić ciężej, wtedy zostawiam na skręconych kolach i tak w kółko. Co może być twego przyczyną? Jakieś sugestie i podpowiedzi?
Początkujący
 
Od: 20 lis 2013, 09:02
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6, 2006, 2,0, 143 km

Postprzez SpitSter » 2 lut 2015, 02:08

Panowie, miałem ten sam problem. Mianowicie chodzi o to, że, gdy mieliście rozszczelniony układ, prawdopodobnie dostał się tam jakiś syf i trochę zapchało łopatki na maglownicy, które teraz nie otwierają się prawidłowo. Trzeba przeczyścić cały układ wspomagania kilka razy wymieniając płyn i dać nowe zaworki na maglu. Robił mi to mój znajomy mechanik. Pomogło, a objawy te same.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2014, 16:29
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 TOP SPORT 2.3 166km. 2003r.

Postprzez fmario84 » 1 mar 2015, 21:01

Witam

Mam problem od dwóch dni. Przy skręcaniu kołami w lewo lub prawo słyszę taki dźwięk jak załączone nagranie. Płyn układu kierowniczego w normie, wspomaganie działa tylko ten dźwięk jakby kończyła się pompa wspomagania. Nagranie zrobiłem skręcając na zmianę do oporu w lewo i prawo. Pomocy :(


https://www.youtube.com/watch?v=ZKrHtGI ... e=youtu.be
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 21:54
Posty: 68 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2,0 D 136 KM 2005r. Kombi

Czarna piękność ...

Postprzez Danmazda » 1 mar 2015, 21:04

Tak jakby pompa wspomagania kończyła swój żywot.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez valdi2000 » 30 mar 2015, 14:49

witam serdecznie!

czy ktoś ma jaką informacje czy w pompie wspomagania jest jakieś łożysko? lub coś innego co należy wymienić? w związku z tym że szumi dość głośno.

dziś odpaliłem auto bez pompy vacum i namierzyłem że ten szum wydobywa się od pompy wspomagania, po odkręceniu korka słychać go znacznie głośniej.

dodam że wspomaganie działa jak należy,

pozdrawiam i dziękuje za odpowiedz
paweł
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 21:42
Posty: 44
Skąd: Olkusz
Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM

Postprzez brodaM6 » 31 mar 2015, 08:38

Nie wiem czy w pompie jest, ale napewno jest na tym kole co jest napędzane paskiem wieloklinowym
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez valdi2000 » 31 mar 2015, 21:31

witam serdecznie!

dzięki kolego za pomoc ale w moim silniku pompa jest napędzana kołem zębatym, mam diesla


dzięki pozdrawiam
Paweł
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 21:42
Posty: 44
Skąd: Olkusz
Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM

Postprzez brodaM6 » 1 kwi 2015, 07:33

najlepiej to pisać w dziale dizla szybciej ktoś cos podpowie <oczko> Fakt dziwna ,łożyska musi mieć napewno
Załączniki
image.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 1 kwi 2015, 07:44

brodaM6 napisał(a):najlepiej to pisać w dziale dizla szybciej ktoś cos podpowie <oczko>

nie wydaje mi się ;)

Tu jest odpowiednie miejsce na to pytanie...

PS. połączyłem z istniejącym wątkiem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Piotraski » 8 kwi 2015, 00:08

Witam,

Poszukuje modelu pompy do mojej Mazdy 6 2002 2.3 benzyna 166 KM. Ktoś coś?

Czy pompy z innych modeli lub typów również pasują do mojego auta?

BR
Piotr
Początkujący
 
Od: 7 gru 2014, 22:11
Posty: 8
Auto: Mazda 6/2002/2.3 177KM

LPG – BRC Seqwent 24

Postprzez plushak » 30 wrz 2015, 13:05

Witam,

Nie mogłem znaleźć w tym wątku odpowiedzi na pytanie czy jeśli chcę tylko dolać trochę płynu, to muszę potem odpowietrzyć układ, czy to nie jest konieczne?
Pozdro
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 16:13
Posty: 4
Auto: Mazda 6 – 1.8l – 2005

Postprzez samson22 » 11 paź 2015, 00:25

Nie musisz
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez DeviS » 19 gru 2015, 18:26

Witam. Przymierzam sie do regeneracji pompy wspomagania (wymiana oringow i simeringow), moze cos troche pomoze na jej glosna prace ;) Mam pytanie odnosnie płynu do wspomagania. Jestem aktualnie we Francji i niestety nie widziałem tutaj nigdzie Dexron III, dostepny jest tylko Dexron II D. Pisze ze to mineral, czy taki tez moge zalac do wspomagania ? Co jedynie znalazlem jeszcze jakis płyn LDF 100% syntetic do ukladow wspomagania. Jest tylko napisane aby nie mieszac go z innymi mineralnymi płynami typu Dexron.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6