Montaż elektr. podgrzewacza paliwa – fotorelacja (GG/GY)

Postprzez Grzyby » 10 lut 2012, 15:08

No to pewien znany tutaj spec, wprowadził mnie w błąd (jeśli masz rację).

Riki napisał(a):Dokładnie tak jak pisze thy – standyne to konkretny wybór

Teraz na to wpadłeś?
Popatrz na autora tego tematu i datę założenia <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

PostTen post został usunięty przez Riki 11 lut 2012, 01:45.

Postprzez Riki » 11 lut 2012, 01:47

Grzyby napisał(a):wprowadził mnie w błąd


Grzyby napisał(a):Popatrz na autora tego tematu


Więc autorze nie wprowadzaj innych w błąd
;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez k05tek » 13 lut 2012, 21:11

Zamontowalem :D [tiiit] grzeje! zmiana w pracy silnika kolosalna <serduszka> jutro test w trasie i zobaczymy czy nie pozamarza.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2010, 19:37
Posty: 16
Skąd: DOLHOBYCZOW
Auto: m6 2003 2.0 MZR-CD 121 kM/nissan sunny 2.0d 72kM:D

Postprzez rafcio24 » 13 lut 2012, 21:39

Podgrzewacz działa słychać zaraz po odpaleniu nieprzyjemne klekotanie bardzo szybko ustaje tylko jak sie naleje syfu typu verva i zamarznie w baku to niestety nawet podgrzewacz nie pomoże trzecią zime tankowałem to badziewie i zawsze problemy wiec nigdy wiecej.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2007, 20:58
Posty: 11
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez Grzyby » 13 lut 2012, 21:46

rafcio24 napisał(a):jak sie naleje syfu typu verva i zamarznie w baku to niestety nawet podgrzewacz nie pomoże

To ja nie wiem co ty lejesz do baku że Ci tam zamarza :|
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez k05tek » 14 lut 2012, 11:07

Odkąd pamiętam ludzie na tym forum piszą, żeby nie lać paliw typu verva ze wzgledu na słabsze właściwości smarne, a zima jako podatniejsze na zamarzanie. Jak widać nie wszyscy czytaja forum lub nie wierzą kolegom :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2010, 19:37
Posty: 16
Skąd: DOLHOBYCZOW
Auto: m6 2003 2.0 MZR-CD 121 kM/nissan sunny 2.0d 72kM:D

Postprzez frytas » 14 lut 2012, 12:07

Panowie o czym wy piszecie. Jakim braku smarowania. Mieszkam w małym mieście gdzie najlepszą stacją jest Orlen, nie mam innego wyboru. Od kilku lat leję Vervę, samochód nigdy mnie nie zawiódł nawet w tę zimę, parkuje w bramie. To że, nie odpala od piewrszego strzału przy -20 to chyba normalne. Nigdy nie miałem tzw. żabki. Samochodem jeżdźę codziennie. Właśnie na tym forum czytałem, że większość palwa krajowego pochodzi z Orlenu. Poza tym na stronie Orlenu jest informacja o dolewaniu od listopada różnych specyfików do paliwa tzw. paliwo zimowe.
Pozdrawiam wszystkich.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 14:03
Posty: 27
Skąd: EOP
Auto: GY 6 2.0 CiTD 121KM 2004

Postprzez rafcio24 » 14 lut 2012, 21:01

Jak by było takie super to by autko działało i bez podgrzewacza fakty są takie ze większość tankuje zwykłe ON i co z tego że na okres zimowy dodają dodatki do zwykłych jaki do Vervy jak to wszystko wlewane jest do zbiorników w których zalega paliwo bez żadnych dodatków po wymieszaniu mamy to co mamy na co dzień robię dosyć dużo km Mercedesem Sprinterem przez największe mrozy (-30) 5l benzyny na bak i problemów żadnych nie było ale do Mazdy takiej mieszanki w życiu bym nie zaryzykował. Verva zalałem cały bak i taka jest super ze w niedziele (-27) trasę która pokonuje w 15min jechałem 80min więc vervie na zimę podziękuje żeby nie było nieporozumien nie mam nic do Orlenu dzień w dzień tankuje na ich stacjach problemu nie mam ale zwykłe ON
Początkujący
 
Od: 28 mar 2007, 20:58
Posty: 11
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez Grzyby » 14 lut 2012, 21:12

rafcio24 napisał(a):Jak by było takie super to by autko działało

Jakoś inne marki działają super. Diesle niemieckie jeżdżą, diesle francuskie i włoskie również.
Ojciec tankuje TYLKO na Orlenie i od 13 lat Renault Master nie miał problemów z zapalaniem (a nie parkuje w garażu – bo się do niego nie mieści). A nie dolewa żadnych cudów do paliwa.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kryso » 14 lut 2012, 21:15

Ja wczoraj zamontowałem podgrzewacz, dzisiaj rano (-10 na termometrze) przed odpaleniem maska w górę, grzanie świec, zapaliła bez zająknięcia. Podszedłem do podgrzewacza sprawdzić czy grzeje i <spoko> czuć ciepełko. Przejechałem 40km do pracy bez problemów. Wierzę, że problem z mrozami rozwiązałem definitywnie i żadne tak nielubiane z rana niespodzianki mnie już nie spotkają ;P Dzięki Panowie za fotorelację, skrzętnie z nich skorzystałem.

Mam jednakże 2 PYTANIA odnośnie mojej instalacji, reasumując:
– podgrzewacz umiejscowiony jak u kolegi Grzyby w pierwszym poście tego wątku (dokupiony przewód paliwowy)
– przekaźnik przymocowany od dołu do śruby mocującej jak tutaj
– pod tą samą śrubę podpiąłem obie masy, tą z przekaźnika (zielony przewód) i tą z podgrzewacza (trzeba zakupić do tego celu przewód o średnicy 3mm^2 bo nie jest "w pakiecie" z przesyłką. Ja wykorzystałem przewód który służy do uziemienia gniazdek, który pozostał mi po remoncie o przekroju 2.5 mm^2)
– niebieski przewód podpiąłem jak kolega Grzyby tutaj i dołożyłem bezpiecznik 15A, którego u mnie nie było (PYTANIE 1: czemu?)
– czerwony przewód podpiąłem do rozdzielni jak kolega iXXL tutaj z tym, że do śruby po prawej stronie a nie lewej jak tu jest pokazane. Na obu był "+", więc wybrałem ten z prawej (PYTANIE 2: dobrze wybrałem stronę? ma to znaczenie?)
... owoc żywota Twojego je ZUS
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 18:00
Posty: 44 (1/1)
Skąd: Bochnia/Kraków
Auto: M6 GY '04 MZR-CD 136PS Sport Exclusive

Postprzez Marek Płock » 15 lut 2012, 12:46

Apropo zamarzania paliwa. U mnie też wytrąciła się parafina w filtrze (dodatek nic nie dał) i niestety musiałem używać Taxi. Ale z informacji od taksówkarzy wynika że: skoda – grzałka w zbiorniku, mercedes – pośredni zbiornik za oparciem tylnych siedzeń, opel – podgrzewany filtr więc polskie paliwo bez podgrzania nie nadaje się do użytkowania przy większych mrozach. Ceny paliwa zachodnioeuropejskie a jakość .... <dupa>
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez dobrzyn22 » 15 lut 2012, 21:26

czerwony przewód podpiąłem do rozdzielni jak kolega iXXL tutaj z tym, że do śruby po prawej stronie a nie lewej jak tu jest pokazane. Na obu był "+", więc wybrałem ten z prawej (PYTANIE 2: dobrze wybrałem stronę? ma to znaczenie?)

nad zdjęciem,wg.którego podłączałeś masz opisane jak powinno być :D


niebieski przewód podpiąłem jak kolega Grzyby tutaj i dołożyłem bezpiecznik 15A, którego u mnie nie było (PYTANIE 1: czemu?)

Jest to miejsce na czujnik sondy lambda...
cytat z wikipedii:
"czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach, umieszczony w układzie wydechowym benzynowego silnika spalinowego" ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kryso » 16 lut 2012, 08:58

dobrzyn22 napisał(a):Jest to miejsce na czujnik sondy lambda...
cytat z wikipedii:
"czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach, umieszczony w układzie wydechowym benzynowego silnika spalinowego" ;)

Dziękuję za tą informację, to wiele tłumaczy :)
dobrzyn22 napisał(a): nad zdjęciem,wg.którego podłączałeś masz opisane jak powinno być :D

Autor zaznaczył, iż zdjęcie jest na chybił trafił:
iXXL napisał(a):
Z tym , że należy go podłączyć do zacisku od strony zasilania, tak żeby prąd do grzałki NIE płynął przez bezpiecznik główny. Grzałka ma swoje zabezpieczenie i lepiej nie obciążać głównego bezpiecznika (gdyby to było parę amper to można pominąć, jednak grzałka będzie pobierała ponad 12A). Odrazu zaznaczam, że na zdjęciu jest zamontowane na chybił-trafił

Czy ten zacisk od strony zasilania to ten czarno-czerwony kabel? co by sugerowało że czerwony kabelek z przekaźnika ma być podpięty do śruby po lewej stronie?
... owoc żywota Twojego je ZUS
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 18:00
Posty: 44 (1/1)
Skąd: Bochnia/Kraków
Auto: M6 GY '04 MZR-CD 136PS Sport Exclusive

Postprzez pioczel » 27 lip 2012, 15:50

tak wracam do podgrzewacza stanadyne...na allegro pojawiły się po 85 zł :| ciekawe skad ta cena 50% taniej :D skusiłem się i zamówiłem

http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-pr ... 75713.html
Ostatnio edytowano 27 lip 2012, 16:11 przez pioczel, łącznie edytowano 1 raz
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Myjk » 27 lip 2012, 15:56

Po prostu, cena po/przed sezonowa. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez marex » 27 lip 2012, 18:54

hehee i ukazała się prawdziwa cena tego wynalazku. Sam swój kupiłem za 150 i myślałem że cena już jest ok, a tu masz ... Pamiętam jak w czasie -28* cena była nawet w granicach 300zł i ludzie kupowali.
A tak poza tym to w końcu trzeba skorzystać z fotorelacji i zamontować póki nie ma mrozu :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez thy » 29 lip 2012, 23:19

pioczel napisał(a):tak wracam do podgrzewacza stanadyne...na allegro pojawiły się po 85 zł :| ciekawe skad ta cena 50% taniej :D skusiłem się i zamówiłem

http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-pr ... 75713.html

Powiem tak – za tą cenę KAŻDY właściciel DIESLA powinien kupić taki podgrzewacz... pierwsza zima i efekty będą zauważone, wydatek się zwróci, uśmiech właściciela bezcenny... <czarodziej>
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Myjk » 30 lip 2012, 09:16

marex napisał(a):hehee i ukazała się prawdziwa cena tego wynalazku. Sam swój kupiłem za 150 i myślałem że cena już jest ok, a tu masz ... Pamiętam jak w czasie -28* cena była nawet w granicach 300zł i ludzie kupowali.

Oczywiście, tak działa rynek. Popyt, podaż, itd.

thy napisał(a):Powiem tak – za tą cenę KAŻDY właściciel DIESLA powinien kupić taki podgrzewacz...

Ciekawe czy właściciel aukcji podgląda to forum i kiedy cena podskoczy. :D
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez thy » 30 lip 2012, 11:09

Myjk napisał(a):Ciekawe czy właściciel aukcji podgląda to forum i kiedy cena podskoczy. :D

IMHO cena nie podskoczy – na rynek zbyt weszło wielu graczy a źródło zaopatrzenia najwyraźniej zostało ujawnione. Długie lata sprzedawał to wyłącznie kaktus123 (http://podgrzewacz.prv.pl/), jak widać era monopolu na podgrzewacze stanadyne właśnie się kończy..
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6