Usunięcie katalizatora

Postprzez diatrom » 16 sty 2017, 20:21

Witam wszystkich ,

Katalizator ( pionowy ) w mojej Mazdzie Premacy jest na wykończeniu. Mechanik powiedział że może założyć emulator do sondy , wyciąć wkład katalizatora i pozostawić tylko samą pustą puszkę. Zastanawiam się na ile ten zabieg pogorszy doznania akustyczne podczas jazdy. Jeżeli już ktoś miał doświadczenia z wycinaniem wkładu katalizatora to poproszę aby się podzielił wrażeniami po takim zabiegu. Koszt wycinki + emulator 100 zł nowy katalizator z robocizną 1000 zł....
Początkujący
 
Od: 16 sty 2017, 17:53
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2001 1.8 benzyna

Postprzez lukaszrg » 23 sty 2017, 13:55

Ja wycinałem wklad u siebie w 626 gf. Taki sam silnik. Nie wyczułem zadnej roznicy w pracy silnika. Jedynie przy 2 tys/obr w puszce po kacie robi sie taki rezonans metaliczny. Zadnych emulatorów nie zakladałem bo mam tylko jedna sonde przed katem a nie wiem jak to jest w mpv
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez diatrom » 25 sty 2017, 20:19

Dzięki za odpowiedź. Co do tego rezonansu to możesz coś więcej powiedzieć ? Bardzo to słychać ? Ja mam tak że słyszę buczenie przy przyspieszaniu jak i jazdy powyżej 110 km/h i tak się zastanawiam czy sobie polepszę czy pogorszę takim zabiegiem sytuację. Tez się zastanawiam czy w puszkę po kacie w środek jeszcze rurę wstawać. Może dzięki temu tłumienie będzie lepsze.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2017, 17:53
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2001 1.8 benzyna

Postprzez Mr_Bartek » 25 sty 2017, 20:30

Nie wiem jak teraz jest w Polsce z badaniem technicznym, ale nie lepiej byłoby zamontować zamiennik katalizatora? Jasne, wychodzi trochę drożej jednak auto nadal będzie spełniać normy spalin i nie powinno być problemów z rezonansem.

http://allegro.pl/magnaflow-katalizator ... 81658.html
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez lukaszrg » 31 sty 2017, 18:06

Na jalowym biegu dzwiek jest podobny jak bys wziol pusta puszke po piwie i pstrykal paznokciem. Przy wyzszych obrotach tego nie slychac. Np jak wkrece go wiecej na 2 biegu i puszcze gaz to słychac takie metaliczne pukanie w puszke. Na czasie wstawie rure zamiast puchy bo czasami mnie to irytuje ;P

W PL nie ma problemu z przegladem i emisja spalin takze takie katalizatory mozna sobie odpuscic. nie wiadomo ile w nim platyny :P Pewnie to tylko taka sciema zeby zedrzec kase z tych co sie nie znaja <glupek2>

A tak wogole to po co chcesz wywalac kata ?
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez Jaszczomp1313 » 7 lut 2017, 10:24

Mr_Bartek napisał(a):Nie wiem jak teraz jest w Polsce z badaniem technicznym, ale nie lepiej byłoby zamontować zamiennik katalizatora? Jasne, wychodzi trochę drożej jednak auto nadal będzie spełniać normy spalin i nie powinno być problemów z rezonansem.

http://allegro.pl/magnaflow-katalizator ... 81658.html


Zamówiłem taki do mojej m6 za 550zł bezpośrednio od Magnaflow, jak mieciu od tłumików zobaczył to sie zaśmiał i odesłałem bo to była tylko połowa mojego kata. Wymieniłem na dedykowany za 890 a stary sprzedałem za 210 :) Wyszło troche sporo ale mogę spać spokojnie a z tego co widać to robi się nagonka na normy emisji spalin i może niedługo zaczną badać na stacjach diagnostycznych :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2016, 14:37
Posty: 350 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 GG L3 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy