Jakiś czas temu padł pomysł o zakup auta którym będzie się cicho, w miarę wygodnie i tanio przemieszczać. Było to 3-cie podejście do zakupu czegoś ze "stajni" Mazdy. Jednak nie jestem zwolennikiem kupowania czegoś na siłę i nie odrzucam takich koncernów jak Renault, Alfa Romeo, itp (każda marka ma swoje wpadki i sukcesy modelowe). Wcześniejsze 2 podejścia co do zakupu Mazdy były nieudane – mamy więc w segmencie aut miejskich Colt`a, a "upalarką" została(w zasadzie to dopiero zostanie) Impreza. Mazda 6 zawsze mi się podobała, małżonka w 100% podzielała moje zdanie. Poszukiwania trwały około 1,5 miesiąca. Obejrzałem około 20 sztuk bliżej i dalej miejsca zamieszkania. Byłem świadomy minusów Mazdy 6 1-szej generacji, mimo to ze 4 sztuki odważyłem się jechać oglądać po dalej niż 200km od zamieszkania. Jeśli auto było "powiedzmy" bez rdzy to było zajechane pod katem np silnika. Jak silnik był ok, kasta poprawiana "u Zdzicha" w garażu "srebrol`em)

.
Po kilku próbach zniechęcenia byłem o pół kroku od zakupu Laguny GT II FL 2.0T. Na jeździe próbnej byłem zauroczony wyposażeniem, osiągami i prowadzeniem tego Renault. Chciałem się jednak "przespać" z tym pomysłem – na jeździe próbnej uszkodzeniu uległ elektroniczny moduł luzowania hamulca ręcznego

. Noc była tak udana

że rano stwierdziłem że Laguna to auto które chyba traktowałbym jak przelotny, słaby romans i z niedosytem patrzyłbym na każdą przejeżdżającą Mazdę6 i żałował, że nie jestem z nią która zawsze mi się podobała
Co do zakupionej Mazdy – Mazda 6 GY FL L3-VE Top Sport prod 09.2005r, pierwsza rej. 2006r w fajnym kolorze Radiant Ebony Mica

. Auto pochodzi z Danii, było dość dobrze zakonserwowane przed rdzą.
Serwisowana w ASO do 31.08.2012r – miała wtedy 103508km. Dane te potwierdzone w ASO do którego udałem się na diagnozę.
Wyposażenie:
– sinik 2,3L L3-VE,
– manualna 6-biegowa skrzynia biegów,
– tempomat,
– czujnik deszczu,
– czujnik zmierzchu,
– ABS,
– wspomaganie kierownicy,
– alu 17" lato + 16" zima
– elektryczne szyby,
– elektryczne lusterka,
– centralny zamek,
– klimatronik,
– kontrola trakcji,
– 6 Poduszek powietrznych,
– radio 6cd,
– xenony,
– nagłośnienie Bose,
– halogeny przeciwmgielne,
– podgrzewane przednie fotele.
– hak
– relingi dachowe
– auto obniżone na sprężynach H&R o ok 45mm
– LPG BRC