Żarówki – typy, opinie, testy

Postprzez KMBak » 19 lis 2014, 14:40

Tomek.Gdynia napisał(a):Dzisiaj wymieniłem zwykle pozycje na wyżej wymienione i kolor jest dla mnie osobiście identyczny.


Z czym?!
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez kubsztyk » 19 lis 2014, 15:12

ZOOMik napisał(a):Rozumiem testowanie żarówek, do czego zresztą tu i tam zachęcałem, ale nie Led-ów, które do oświetlenia zewnętrznego auta, powtórzę to po raz kolejny, nie nadają się bez względu na to jak świecą.

Zważywszy też na to, że nie chodzi tu tylko o barwę i ilość światła, ale też o jego rozkład. Badania opisane w Auto Świecie wykazały, że nawet zwykłe (tradycyjne), ale chińskie tanie żaróweczki mają rozkład światła niezgodny z normą (jakieś tam strefy 50R, 75R itd.) i jest on całkiem losowy. Wpływ na to może mieć jakość produktu, a właściwie niedokładność ustawienia włókna żarówki względem jej bańki i osi, także nieprawidłowa jego długość. To co tu mówić o emiterach LED osadzonych na trzonkach tradycyjnych żarówek – to to już nie wiadomo w ogóle gdzie i jak świeci. Jedni sobie zamontują po 4 diody na każdej stronie trzonka, a inni po 5 na każdym z boków graniastosłupa trójkątnego i jeszcze ze 3 na powierzchni czołowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez CLAU » 19 lis 2014, 17:14

kubsztyk napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Rozumiem testowanie żarówek, do czego zresztą tu i tam zachęcałem, ale nie Led-ów, które do oświetlenia zewnętrznego auta, powtórzę to po raz kolejny, nie nadają się bez względu na to jak świecą.

Zważywszy też na to, że nie chodzi tu tylko o barwę i ilość światła, ale też o jego rozkład. Badania opisane w Auto Świecie wykazały, że nawet zwykłe (tradycyjne), ale chińskie tanie żaróweczki mają rozkład światła niezgodny z normą (jakieś tam strefy 50R, 75R itd.) i jest on całkiem losowy. Wpływ na to może mieć jakość produktu, a właściwie niedokładność ustawienia włókna żarówki względem jej bańki i osi, także nieprawidłowa jego długość. To co tu mówić o emiterach LED osadzonych na trzonkach tradycyjnych żarówek – to to już nie wiadomo w ogóle gdzie i jak świeci. Jedni sobie zamontują po 4 diody na każdej stronie trzonka, a inni po 5 na każdym z boków graniastosłupa trójkątnego i jeszcze ze 3 na powierzchni czołowej.


I dalej to nic nie daje bo to świeci punktowo. Najpopularniejsze są te badziewia montowane jako oświetlenie tablicy rejestracyjnej – jedziesz za takim w nocy i nic nie widać bo generalnie to są dwa kontrasowe trójkąty świetlne i prócz zderzaka to niczego to nie oświetla.

Ale ledy są, szacun jest na dzielni i +1000 punktów do samooceny kierowcy wehikułu czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez marcin255 » 19 lis 2014, 18:05

CLAU napisał(a):Najpopularniejsze są te badziewia montowane jako oświetlenie tablicy rejestracyjnej – jedziesz za takim w nocy i nic nie widać bo generalnie to są dwa kontrasowe trójkąty świetlne i prócz zderzaka to niczego to nie oświetla.

niekoniecznie , popatrz na fotki wyżej
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez CLAU » 19 lis 2014, 18:49

Na żywo tak tak nie wygląda w nocy, zdjęcie przekłamuje bo był dość długi czas naświetlania.
Ale w tym wypadku to rzeczywiście jedne z lepiej oświetlających, tylko że takich ledów to jak na lekarstwo na naszych drogach.

Co zabawne, nie wiem czy to jakaś samoróbka kierowców czy fabrycznie tak dają, ale widziałem kilka razy w nowych BMW 5 i Audi A4/A6 takie badziewne ledy jak opisywałem, oczywiście świecą na niebiesko. Nie mam pojęcia czy w autach za ćwierć miliona montują fabrycznie takie oświetlenie, czy ludzie kupujący te samochody sami zmieniają na ledy z tesco z działu tuningowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Mr_Bartek » 19 lis 2014, 18:54

Nowe Audi i BMW mają zamontowane LEDy w rejestracjach. Czy są niebieskie? Dla mnie to bardziej wygląda na zimny biały. ;)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez CLAU » 19 lis 2014, 21:13

no zimny bialy w nocy jest niebieski ;)

tak jak cieply bialy w dzien jest zolty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Tomek.Gdynia » 19 lis 2014, 22:37

ZOOMik napisał(a):Rozumiem testowanie żarówek, do czego zresztą tu i tam zachęcałem, ale nie Led-ów, które do oświetlenia zewnętrznego auta, powtórzę to po raz kolejny, nie nadają się bez względu na to jak świecą. Ciekaw jestem czy gdyby niemała „kasa poszła w błoto” równie entuzjastycznie podszedłbyś do, bezsensownego tak naprawdę, sprawdzania takich „wynalazków” – śmiem wątpić.


I tu się mylisz... <oczy> Jedyne co można stracić to parenaście złotych za przesyłkę w dwie strony. Kupując w internecie masz 10 dni na zwrot, więc kasa nie ma jak przepaść. :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2009, 22:45
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna ; 2009 rok (sprzedane)

Postprzez kubsztyk » 19 lis 2014, 22:40

Tomek.Gdynia napisał(a):(...) Kupując w internecie masz 10 dni na zwrot

Na zwrot towaru w nienaruszonym stanie, nie rozpakowanego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Tomek.Gdynia » 19 lis 2014, 22:41

KMBak napisał(a):
Tomek.Gdynia napisał(a):Dzisiaj wymieniłem zwykle pozycje na wyżej wymienione i kolor jest dla mnie osobiście identyczny.


Z czym?!


Moja obecna konfiguracja świateł przednich jest taka:

1. Mijania: Osram Night Breaker Unlimited
2. Pozycje: Philips Night Vision Ultra.

Stosując przy Night Breaker'ach zwykłe W5W Osram'a masz taki efekt jak przedstawiają fotki przeze mnie wrzucone. Nie wyglądało to jak dla mnie dobrze. Wole jak jest obecnie.;–)

Dopisano 19 lis 2014 22:44:

kubsztyk napisał(a):
Tomek.Gdynia napisał(a):(...) Kupując w internecie masz 10 dni na zwrot

Na zwrot towaru w nienaruszonym stanie, nie rozpakowanego...


Ano tak, dlatego warto sprawdzić jak jest pakowany towar przed kupnem. Wystarczy do Sprzedawcy napisać z prośbą o pokazanie opakowania celem sprawdzenia poprawności opisu. Nie zmienia faktu, że akurat w opisywanym przeze mnie przypadku nie musiałem martwić się o opakowanie gdyż sklep się zwyczajnie "pomylił" w opisie.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2009, 22:45
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna ; 2009 rok (sprzedane)

Postprzez googieman » 19 lis 2014, 22:50

stromba napisał(a):Miał ktoś okazję przetestować/używać żarówki Philips WhiteVision ?Ciekawe jak wypadają przy osram NB u? Nowość więc ciężko znaleźć jakieś porównanie ,opinie...


Ja mam te Philipsy od paru tygodni. Zadowolony jestem, fajne dają światło, u mnie znaczna poprawa w porównaniu ze "zwykłymi" żarówkami, zwłaszcza kiedy pada deszcz, o trwałości trudno mi mówić bo ma je zbyt krótko.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez Tomek.Gdynia » 19 lis 2014, 22:59

googieman napisał(a):
stromba napisał(a):Miał ktoś okazję przetestować/używać żarówki Philips WhiteVision ?Ciekawe jak wypadają przy osram NB u? Nowość więc ciężko znaleźć jakieś porównanie ,opinie...


Ja mam te Philipsy od paru tygodni. Zadowolony jestem, fajne dają światło, u mnie znaczna poprawa w porównaniu ze "zwykłymi" żarówkami, zwłaszcza kiedy pada deszcz, o trwałości trudno mi mówić bo ma je zbyt krótko.


Na trwałość nie licz niestety. Osram'y nie doleciały do roku, więc i Philips'y pewnie padną szybciej. Fakt że używałem ich cały rok, teraz mam dzienne.;–)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2009, 22:45
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna ; 2009 rok (sprzedane)

Postprzez ZOOMik » 20 lis 2014, 00:09

kubsztyk napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Rozumiem testowanie żarówek, do czego zresztą tu i tam zachęcałem, ale nie Led-ów, które do oświetlenia zewnętrznego auta, powtórzę to po raz kolejny, nie nadają się bez względu na to jak świecą.

Zważywszy też na to, że nie chodzi tu tylko o barwę i ilość światła, ale też o jego rozkład. Badania opisane w Auto Świecie wykazały, że nawet zwykłe (tradycyjne), ale chińskie tanie żaróweczki mają rozkład światła niezgodny z normą (jakieś tam strefy 50R, 75R itd.) i jest on całkiem losowy. Wpływ na to może mieć jakość produktu, a właściwie niedokładność ustawienia włókna żarówki względem jej bańki i osi, także nieprawidłowa jego długość. To co tu mówić o emiterach LED osadzonych na trzonkach tradycyjnych żarówek – to to już nie wiadomo w ogóle gdzie i jak świeci. Jedni sobie zamontują po 4 diody na każdej stronie trzonka, a inni po 5 na każdym z boków graniastosłupa trójkątnego i jeszcze ze 3 na powierzchni czołowej.

Zgadza się. Kierowca tak naprawdę nie musi znać technicznych warunków, jakie ma spełniać oświetlenie w jego aucie, bo ma gwarancję, że zadbał o to producent tegoż, uzyskując stosowną homologację na lampę wraz ze źródłem światła. Wystarczy zapamiętać i trzymać się zasady, że wymienić je można wyłącznie na takie, jakie było fabrycznie, do jakiego zaprojektowana została i homologowana lampa. Ewentualnie dopuszczalna jest zmiana całej lampy na inną (w tym ze źródłem LED) pod warunkiem, że posiada homologację.

Dopisano 19 lis 2014, 23:15:

CLAU napisał(a):Co zabawne, nie wiem czy to jakaś samoróbka kierowców czy fabrycznie tak dają, ale widziałem kilka razy w nowych BMW 5 i Audi A4/A6 takie badziewne ledy jak opisywałem, oczywiście świecą na niebiesko. Nie mam pojęcia czy w autach za ćwierć miliona montują fabrycznie takie oświetlenie, czy ludzie kupujący te samochody sami zmieniają na ledy z tesco z działu tuningowego.

Fabrycznie w tych autach podświetlenie tablic rejestracyjnych jest zrealizowane na LED-ach 6500-7000K a więc dających światło białe zimne – mogłeś je zatem odebrać w pewnych warunkach jako "trupie" ;)

Dopisano 19 lis 2014, 23:23:

Tomek.Gdynia napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Rozumiem testowanie żarówek, do czego zresztą tu i tam zachęcałem, ale nie Led-ów, które do oświetlenia zewnętrznego auta, powtórzę to po raz kolejny, nie nadają się bez względu na to jak świecą. Ciekaw jestem czy gdyby niemała „kasa poszła w błoto” równie entuzjastycznie podszedłbyś do, bezsensownego tak naprawdę, sprawdzania takich „wynalazków” – śmiem wątpić.


I tu się mylisz... <oczy> Jedyne co można stracić to parenaście złotych za przesyłkę w dwie strony. Kupując w internecie masz 10 dni na zwrot, więc kasa nie ma jak przepaść. :D

Wiedząc, że kupuję coś, co do niczego się nie nada, mnie było by szkoda czasu a co dopiero te kilkanaście złociszy. :> ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tomek.Gdynia » 21 lis 2014, 10:00

ZOOMik napisał(a):
Tomek.Gdynia napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Rozumiem testowanie żarówek, do czego zresztą tu i tam zachęcałem, ale nie Led-ów, które do oświetlenia zewnętrznego auta, powtórzę to po raz kolejny, nie nadają się bez względu na to jak świecą. Ciekaw jestem czy gdyby niemała „kasa poszła w błoto” równie entuzjastycznie podszedłbyś do, bezsensownego tak naprawdę, sprawdzania takich „wynalazków” – śmiem wątpić.


I tu się mylisz... <oczy> Jedyne co można stracić to parenaście złotych za przesyłkę w dwie strony. Kupując w internecie masz 10 dni na zwrot, więc kasa nie ma jak przepaść. :D

Wiedząc, że kupuję coś, co do niczego się nie nada, mnie było by szkoda czasu a co dopiero te kilkanaście złociszy. :> ;)


Przekonałeś mnie, zatem żadnych innych testów z mojej strony już nie będzie.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2009, 22:45
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna ; 2009 rok (sprzedane)

Postprzez ZOOMik » 21 lis 2014, 11:24

Napisałem wyraźnie:
ZOOMik napisał(a):Rozumiem testowanie żarówek, do czego zresztą tu i tam zachęcałem, ale nie Led-ów
Doradzisz człowiekowi żeby nie tracił czasu i kasy na sprawdzanie czegoś, co z góry wiadomo, że nie technicznie nadaje się a przy tym jest niezgodne z przepisami a ten focha strzela – sorry, nie rozumiem takiego zachowania, ale zrobisz jak zechcesz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez stromba » 22 lis 2014, 12:40

googieman napisał(a):Ja mam te Philipsy od paru tygodni. Zadowolony jestem, fajne dają światło, u mnie znaczna poprawa w porównaniu ze "zwykłymi" żarówkami, zwłaszcza kiedy pada deszcz, o trwałości trudno mi mówić bo ma je zbyt krótko.

Jest możliwość żebyś wrzucił fotki jak to wyglada wieczorem?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2012, 22:15
Posty: 41
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 BEN +lpg, 2003

Postprzez talk_about85 » 1 sty 2015, 22:39

talk_about85 napisał(a):Po 5,5 miesiaca od zalozenia przepalila mi sie jedna z zarowek Bosch H7 Plus 90 :|. Jestem totalnie zaskoczony to byly drogie zarowki a po drugie ta ktora sie spalila starczyla na 5 tys. km. Jak to najlepiej zareklamowac bo nie mialem wczesniej do czynienia z taka sytuacja?


kubsztyk napisał(a):Nie ma sensu w tym przypadku (po 5,5 m-ca, 5 tys. km) wszczynać jakiejkolwiek procedury reklamacyjnej.


Ostatnio po 1,5 miesiaca oczekiwania dostalem telefon: "Reklamacja zostala uznana. Prosze przyjechac po zwrot gotowki". Trwalo to az tyle bo najpierw serwis Boscha odeslal je do hurtowni u ktorej sie zaopatruja. Bodaj na Slask a Ci nie potrafiac ocenic jaka byla przyczyna odeslali je do glownego dystrybutora do Warszawy. Tam analogiczna sytuacja. Zarowki pojechaly do Niemiec i tam zapadla pozytywna decyzja. Dalszy bieg wydarzen to juz zlosliwosc rzeczy martwych. W drodze powrotnej z serwisu spalila sie jedna z obecnie zalozonych H7. Przed sklepem odpalam swiatla w odbiciu witryny widze lewa mijania zgasla uslyszalem "pyk" i poszla.... Jestem delikatnie piszac zirytowany. Chyba wybiore teraz H7 o wzmocnionej trwalosci zeby miec porownanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez kubsztyk » 6 sty 2015, 22:37

Dziś padła druga żarówka typu xenon effect (Osram lub Philips) – jeździłem już z jedną zapasówką. Tym razem już raczej nie chcę żarówki tego typu, lecz zwykłą lub wzmocnioną. Raczej tę drugą, bo widać znaczącą różnicę pomiędzy zwykłą zapasówką, a xenon effect – ta pierwsza świeci wyraźnie zbyt żółto.
Przyzwyczaiłem się już, że żarówka H1 starczy na 9-12 miesięcy.
Zastanawiam się pomiędzy tymi:
Osram:
Night Breaker Unlimited +110%
Osram Silverstar 2.0 +60%
Philips:
X-treme Vision +130%
Vision Plus +60%
Patrzyłem też na żarówki firmy Hella, lecz na allegro ich jak na lekarstwo. Miałem raz Tungsramy xenon effect: viewtopic.php?p=2773921#p2773921 i jakoś jestem sceptycznie co do nich nastawiony. Myślałem też o General Electric (Megalight Plus +50%, Megalight Ultra +90%), ale w zasadzie Tungsramy należą do ich koncernu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez jaciek » 7 sty 2015, 00:02

polecam te dla mnie barwa ok,jezdze juz 8 miesiecy.
Osram:
[url=http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/lampy/oswietlenie-pojazdow-i-rowerow/samochody/reflektorowe-zarowki-halogenowe-do-samochodow/night-breaker-unlimited/index.jsp]Night Breaker Unlimited +110%
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 19:38
Posty: 51
Skąd: chelm
Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.

Postprzez kubsztyk » 7 sty 2015, 14:45

Z czystej ciekawości zajrzałem na stronę firmy Tungsram http://www.gelighting.com/LightingWeb/e ... eadlights/
Każda z żarówek H1 o mocy nominalnej 55W odznacza się ilością generowanego strumienia światła w ilości 1550 lumenów. Tak więc czy żarówka standard, czy +XX%, to ilość światła jest taka sama. Różnica tkwi w (na przykładzie Tungsram Megalight Plus):
Single filament forward lighting halogen lamps.
Megalight Plus: provide up to 50% more light* on the road , brighter illumunation.
(*weighted sum of illuminance of most relevant points for night vision).

Oznacza to, że te dodatkowe procenty wiążą się z odpowiednim skierowania wiązki światła ze szczególnym naciskiem na "najbardziej istotne punkty (na drodze) w widoczności w nocy".

EDIT: A tutaj takie porównanie Philipsa H1: X-treme Vision +130% (1550 ±15% lm), VisionPlus +60% (maks. 1780 lm), Vision +30% (1690 +5% -7% lm)
http://www.philips.pl/etc/philips/b2c/c ... ,12258PRB1
I bądź tu człowieku mądry <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki