Również uważam,że to jest zbędny wydatek, no chyba,że prowadzisz warsztat wulkanizacyjny..
Jeśli nie masz warsztatu, to po prostu kup jakiś "wygodny" który będzie spełniał swoje zadanie.
Dokręcając z wyczuciem nic nie uszkodzisz.
Klucze dynamometryczne
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
ale ja chcę
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Jeśli nie dostaniesz satysfakcjonującej odpowiedzi na forum to może podjedź do jakiegoś zakładu oponiarskiego i popytaj o opinie. Pewnie parę tych kluczy już próbowali to coś pomogą. Najlepiej chyba zapytać ekspertów (moim skromnym zdaniem).
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
przecież rozmawiam z nimiMr_Bartek napisał(a):Najlepiej chyba zapytać ekspertów
Zastanawiam się ile najmniej trzeba wydać na taki klucz. Uznałem, że posiadając w domu 3 auta, taki zakup miałby sens. Przed sezonem zimowym, jadę (busem z 3 kompletami kół) do sąsiada co prowadzi wulkanizację i wyważam. Trwa to bardzo szybko, płacę grosze a resztę robię u siebie. Dokrecałem na czuja, ale wolałbym zrobić to bardziej prof.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Wybierając klucz, należy zwrócić uwagę nie tylko na jego jakość czy markę, lecz także na zakres momentu, jaki obsługuje. Do dokręcania kół z pewnością nada się duży klucz o zakresie pracy np. 40-200 Nm (śruby kół przykręca się zwykle momentem 80-120 Nm),
cytat fachowców
cytat fachowców
widmo82 napisał(a):Zastanawiam się ile najmniej trzeba wydać na taki klucz. Uznałem, że posiadając w domu 3 auta, taki zakup miałby sens. Przed sezonem zimowym, jadę (busem z 3 kompletami kół) do sąsiada co prowadzi wulkanizację i wyważam. Trwa to bardzo szybko, płacę grosze a resztę robię u siebie. Dokrecałem na czuja, ale wolałbym zrobić to bardziej prof.
Pewnie, że warto, sam się zastanawiałem nad takim kluczem, bo zmieniałem sobie sam koła z letnich na zimowe, i odwrotnie, ale postanowiłem teraz jeździć tylko na letnich , bo tutaj to śnieg leży może przez tydzień w sezonie zimowym, a zdarzały się zimy, gdzie śniegu nie było w ogóle.
Ale wracając do tematu, lepiej dokręcić z określoną siłą, niż, przeważnie, za mocno, bo to na pewno ma tam jakieś negatywne skutki (na szpilki, gwint, odkształcanie felgi – chociaż to bardziej wówczas jak przykręcają pneumatem na sporej mocy). Ja jestem za, tym bardziej, że lecisz hurtem
widmo82 napisał(a):ale ja chcę
skoro tak to ja proponuję coś ze średniej półki:
http://narzedziabeta.pl/dynamometria/6846-klucz-dynamometryczny-zegarowy-3-4-800n-8014230027470.html
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
- Od: 24 sie 2015, 08:40
- Posty: 73
- Skąd: Łódź/Nekla
- Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19
OK. Kto połączy ? W tym drugim wątku jest wpis Paweła, który poddaje w wątpliwość precyzję tanich kluczy. A ja powiem, że chyba i tak to będzie bardziej precyzyjne dokręcenie niż moja metoda "ooo jeszcze troche"
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
ważne jest też moim zdaniem żeby miał pewny, ergonomiczny uchwyt najlepiej z miękkiego tworzywa. kiedyś w pracy dostałem zwykły metalowy to po paru ześlizgnięciach ręki miałem ochotę przerzucić go przez całą halę
używałem dokładnie takich:
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 31723.html
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 45394.html
tylko że trochę drogo do takiego użytkowania.
używałem dokładnie takich:
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 31723.html
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 45394.html
tylko że trochę drogo do takiego użytkowania.
Jak cena ulegnie denominacji to sobie go kupię Litości kolego
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Hello,
ja używam taki klucz: KLIK
Być może nie jest to narzędzie najwyższych lotów, ale używam go już chyba ze 3 lata przy motocyklach i nie tylko i nigdy nic się nie przekręciło i zawsze mogę potem odkręcić tą śrubę bez problemu. W zeszłym roku miałem okazję porównać go z kluczem firmy Beta i w zasadzie dokręcały tak samo.
Uważam, że do amatorskich i hobbystycznych napraw jest to naprawdę dobry wybór, nawet jak się go używa regularnie.
Pozdrawiam
ja używam taki klucz: KLIK
Być może nie jest to narzędzie najwyższych lotów, ale używam go już chyba ze 3 lata przy motocyklach i nie tylko i nigdy nic się nie przekręciło i zawsze mogę potem odkręcić tą śrubę bez problemu. W zeszłym roku miałem okazję porównać go z kluczem firmy Beta i w zasadzie dokręcały tak samo.
Uważam, że do amatorskich i hobbystycznych napraw jest to naprawdę dobry wybór, nawet jak się go używa regularnie.
Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki