Klucze dynamometryczne

Postprzez zadra » 2 sty 2016, 23:33

Również uważam,że to jest zbędny wydatek, no chyba,że prowadzisz warsztat wulkanizacyjny..
Jeśli nie masz warsztatu, to po prostu kup jakiś "wygodny" który będzie spełniał swoje zadanie.
Dokręcając z wyczuciem nic nie uszkodzisz.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez widmo82 » 2 sty 2016, 23:48

ale ja chcę :P
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Mr_Bartek » 3 sty 2016, 01:22

Jeśli nie dostaniesz satysfakcjonującej odpowiedzi na forum to może podjedź do jakiegoś zakładu oponiarskiego i popytaj o opinie. :P Pewnie parę tych kluczy już próbowali to coś pomogą. Najlepiej chyba zapytać ekspertów (moim skromnym zdaniem).
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez widmo82 » 3 sty 2016, 12:54

Mr_Bartek napisał(a):Najlepiej chyba zapytać ekspertów
przecież rozmawiam z nimi :P
Zastanawiam się ile najmniej trzeba wydać na taki klucz. Uznałem, że posiadając w domu 3 auta, taki zakup miałby sens. Przed sezonem zimowym, jadę (busem z 3 kompletami kół) do sąsiada co prowadzi wulkanizację i wyważam. Trwa to bardzo szybko, płacę grosze a resztę robię u siebie. Dokrecałem na czuja, ale wolałbym zrobić to bardziej prof.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Damian68 » 3 sty 2016, 13:34

Wybierając klucz, należy zwrócić uwagę nie tylko na jego jakość czy markę, lecz także na zakres momentu, jaki obsługuje. Do dokręcania kół z pewnością nada się duży klucz o zakresie pracy np. 40-200 Nm (śruby kół przykręca się zwykle momentem 80-120 Nm),
cytat fachowców <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez e-tomek » 3 sty 2016, 13:50

widmo82 napisał(a):Zastanawiam się ile najmniej trzeba wydać na taki klucz. Uznałem, że posiadając w domu 3 auta, taki zakup miałby sens. Przed sezonem zimowym, jadę (busem z 3 kompletami kół) do sąsiada co prowadzi wulkanizację i wyważam. Trwa to bardzo szybko, płacę grosze a resztę robię u siebie. Dokrecałem na czuja, ale wolałbym zrobić to bardziej prof.


Pewnie, że warto, sam się zastanawiałem nad takim kluczem, bo zmieniałem sobie sam koła z letnich na zimowe, i odwrotnie, ale postanowiłem teraz jeździć tylko na letnich <nie powiem> , bo tutaj to śnieg leży może przez tydzień w sezonie zimowym, a zdarzały się zimy, gdzie śniegu nie było w ogóle.
Ale wracając do tematu, lepiej dokręcić z określoną siłą, niż, przeważnie, za mocno, bo to na pewno ma tam jakieś negatywne skutki (na szpilki, gwint, odkształcanie felgi – chociaż to bardziej wówczas jak przykręcają pneumatem na sporej mocy). Ja jestem za, tym bardziej, że lecisz hurtem ;)
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez zadra » 3 sty 2016, 18:21

widmo82 napisał(a):ale ja chcę :P

skoro tak to ja proponuję coś ze średniej półki:
http://narzedziabeta.pl/dynamometria/6846-klucz-dynamometryczny-zegarowy-3-4-800n-8014230027470.html
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez DrKubus » 3 sty 2016, 19:20

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2015, 08:40
Posty: 73
Skąd: Łódź/Nekla
Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19

Postprzez zigu18 » 3 sty 2016, 19:21

Ją polecam, beta robi dobre narzędzia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez widmo82 » 3 sty 2016, 22:42

OK. Kto połączy ? :) W tym drugim wątku jest wpis Paweła, który poddaje w wątpliwość precyzję tanich kluczy. A ja powiem, że chyba i tak to będzie bardziej precyzyjne dokręcenie niż moja metoda "ooo jeszcze troche" :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez sebekle » 4 sty 2016, 22:24

ważne jest też moim zdaniem żeby miał pewny, ergonomiczny uchwyt najlepiej z miękkiego tworzywa. kiedyś w pracy dostałem zwykły metalowy to po paru ześlizgnięciach ręki miałem ochotę przerzucić go przez całą halę :)
używałem dokładnie takich:
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 31723.html
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 45394.html
tylko że trochę drogo do takiego użytkowania.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez widmo82 » 4 sty 2016, 23:10

Jak cena ulegnie denominacji to sobie go kupię :) Litości kolego :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez sebekle » 4 sty 2016, 23:41

Wiem. Ale to co piszę o metalowej rączce jest na prawdę warte uwagi. Szkoda pokaleczonych rąk
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Sebaa75 » 14 sty 2016, 22:54

Hello,

ja używam taki klucz: KLIK

Być może nie jest to narzędzie najwyższych lotów, ale używam go już chyba ze 3 lata przy motocyklach i nie tylko i nigdy nic się nie przekręciło i zawsze mogę potem odkręcić tą śrubę bez problemu. W zeszłym roku miałem okazję porównać go z kluczem firmy Beta i w zasadzie dokręcały tak samo.

Uważam, że do amatorskich i hobbystycznych napraw jest to naprawdę dobry wybór, nawet jak się go używa regularnie.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 20:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki