Alfa Romeo 159 1.9 JTD '06
Super auto z tej Alfy Cena używanych też staje się przyjemna jak za taki samochód. Powodzenia z felgami, noo ciekawe co wpadnie.
-
Pawel_767
Jakieś zmiany w aucie? Wpadły inne felgi?
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Zmiany felgi na razie nie ma – za to inne zmiany już tak
– wymiana kompletnego rozrządu
– wymiana napinacza paska klinowego
– wymiana kolektora na taki z Alfy 156 140KM – bez klapek
– wymiana wszystkich filtrów + olej Liqui Moly 5w40 Diesel Synthoil
Przed zmianą kolektora nie miałem żadnych problemów – zrobiłem to profilaktycznie.
Po zmianie kolektora nie odczułem praktycznie żadnych zmian
Za to po zmianie oleju silnik chodzi ciszej i jakby "lżej".
Ekologia...
Następnie korzystając z wolnego weekendu...
... na pierwszy ogień poszedł lewy przedni błotnik.
Kolor 601 Nero, także mieniących się perełek nie będzie
Przed
50/50 po dwuetapowej korekcie
Po korekcie i woskowaniu
Update jak trzyma się DJ BlueVelvet po tygodniu:
– wymiana kompletnego rozrządu
– wymiana napinacza paska klinowego
– wymiana kolektora na taki z Alfy 156 140KM – bez klapek
– wymiana wszystkich filtrów + olej Liqui Moly 5w40 Diesel Synthoil
Przed zmianą kolektora nie miałem żadnych problemów – zrobiłem to profilaktycznie.
Po zmianie kolektora nie odczułem praktycznie żadnych zmian
Za to po zmianie oleju silnik chodzi ciszej i jakby "lżej".
Ekologia...
Następnie korzystając z wolnego weekendu...
... na pierwszy ogień poszedł lewy przedni błotnik.
Kolor 601 Nero, także mieniących się perełek nie będzie
Przed
50/50 po dwuetapowej korekcie
Po korekcie i woskowaniu
Update jak trzyma się DJ BlueVelvet po tygodniu:
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Jak tam alfa się sprawuje? Jakie ogólnie wady ma ten model?
Beny napisał(a):Już mi się podoba czarna alfa po korekcie będzie rwala suty
Sam polerujesz?
Ostatnio mam mało czasu na nią, ale wszystko nadrobię.
Sam poleruję
Neonixos666 napisał(a):Jak tam alfa się sprawuje? Jakie ogólnie wady ma ten model?
Sprawuje się bardzo dobrze, nawet gdyby tak nie było to wygląd wynagradza wszystko
Zasadniczo nie mam w nim wad, oprócz rzeczy których się już pozbyłem, czyli: DPF i klapki w kolektorze.
Reszta to standardowa obsługa jak filtry, rozrząd.
Ostatnio nasze drogi wykończyły górne wahacze plus duża tuleja dolna a jeżdżę bardzo ostrożnie.
Sprzęgło też już z mocą sobie nie radziło (choć stara tarcza wygląda jak nowa) i poszło do wymiany – teraz zapina aż miło
Na jesień planuję wirusowanie na ok.180KM/380Nm
Ostatnio edytowano 30 sie 2014, 12:25 przez Barthek, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Tylko 180km? Te silniki w Astrach/Vectrach wyciągają po 200-210km przy samej zmianie oprogramowania.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Tak, tylko potem reszta podzespołów nie wytrzymuje
Przeguby, sprzęgło itd nie pojeżdżą za długo...
Poza tym ten silnik w Oplach trochę się różni, m.in turbiną itd.
Przeguby, sprzęgło itd nie pojeżdżą za długo...
Poza tym ten silnik w Oplach trochę się różni, m.in turbiną itd.
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
No w Astrach sprzęgło długo nie chodzi z tą mocą, w Vectrach już troszkę inaczej.
A nie myślałeś o dobrej jakości boxie? np takim: http://www.chipexpress.com/products/21/
Możesz go zdjąć kiedy chcesz wracając do oryginalnej mocy, a nawet konfigurować moc po założeniu.
A nie myślałeś o dobrej jakości boxie? np takim: http://www.chipexpress.com/products/21/
Możesz go zdjąć kiedy chcesz wracając do oryginalnej mocy, a nawet konfigurować moc po założeniu.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Program daje możliwość wypłaszczenia sobie momentu obrotowego by nie narastał zbyt gwałtownie przy niskich obrotach, wtedy sprzęgło dostaje najbardziej. Przy robieniu takich mocy najlepiej max moment przesunąć trochę wyżej.
Od paru miesięcy bardzo intensywnie myślę nad taką Alfą tylko kombi z 1.9 JTDm, wpadł pomysł benzyny+LPG ale w grę wchodzi tylko 1.8 (reszta jest z bezpośrednim wtryskiem) a ich jest bardzo mało.
Jest wiele nieciekawych opinii o Alfach ale myślę że 159 to już inna era Alfy.
Od paru miesięcy bardzo intensywnie myślę nad taką Alfą tylko kombi z 1.9 JTDm, wpadł pomysł benzyny+LPG ale w grę wchodzi tylko 1.8 (reszta jest z bezpośrednim wtryskiem) a ich jest bardzo mało.
Jest wiele nieciekawych opinii o Alfach ale myślę że 159 to już inna era Alfy.
wnętrze jest piękne,ale wydaje sie być słabej jakości.Porównując ilość miejsca choćby do X9 troche ciasne jest.oblivion napisał(a):drugi raz się dopominam o fotki wnętrza
Kolega ma 2,4jtd Q4 jeździł bym
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Żadnych półśrodków ani boxów nie przewiduję – to się potem mści
Program będzie robiony pewnie w cinsofcie.
Im dłużej jeżdżę dieslem tym bardziej brakuje mi V6
Alfaholicy twierdzą jednak w 159 ta V6 to już nie prawdziwe busso tylko Holdenowski wymysł.
Fotki wnętrza będą jak je ogarnę wkrótce, bo zawsze czas schodzi na co innego
Program będzie robiony pewnie w cinsofcie.
Im dłużej jeżdżę dieslem tym bardziej brakuje mi V6
Alfaholicy twierdzą jednak w 159 ta V6 to już nie prawdziwe busso tylko Holdenowski wymysł.
Fotki wnętrza będą jak je ogarnę wkrótce, bo zawsze czas schodzi na co innego
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek napisał(a):Program będzie robiony pewnie w cinsofcie.
Oba moje JTD robione u Cinka, Polecam. Wie co robi. Wieczne kolejki, telefon się urywa, ludzie za całej polski do niego śmigają, więc coś o tym świadczy.
180 koni to tak lajtowo. Ja planuje po obecnej zmianie IC 170, ale ja mam 8V.
16-tki to spokojnie 190-200.
To może coś więcej powalczymy po diagnozie stanu reszty osprzętu – na jesiennej turze.
Widziałem mody Twojego IC-ka , powodzenia w modzeniu
Widziałem mody Twojego IC-ka , powodzenia w modzeniu
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Oczywiście, silnik diesla 1.9 16v z grupy Fiata występował z dwoma turbosprężarkami. Saab w swoich autach nazywał te silniki 1.9 TTiD.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Mr_Bartek napisał(a):Saab w swoich autach nazywał te silniki 1.9 TTiD.
Dokładnie, ale i tak nie wiele wyciskał z takiego zestawu. W serii coś koło 180 koni,po zmianach 230. Za to moment mega. Ciągnie przy każdych obrotach, zaczyna jechać już od jałowych . Jedyny minus, jak skończą się turbiny. Kiedyś żaden zakład nie chciał tego regenerować, nowe tylko serwis za 8.000
Jako, że ten tydzień bez mechanika to takie małe spy photo z ostatniego spotu:
A na serio to jeździ aż miło, Xedos strzelał o wiele więcej fochów
Muszę w końcu fotki środka zrobić, bo znowu zapomniałem.
Na ostatniej fotce po prawej oryginalna GTA – całkiem nieźle to jedzie, skręca i hamuje
A na serio to jeździ aż miło, Xedos strzelał o wiele więcej fochów
Muszę w końcu fotki środka zrobić, bo znowu zapomniałem.
Na ostatniej fotce po prawej oryginalna GTA – całkiem nieźle to jedzie, skręca i hamuje
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości