BMW E46 323i 1998r M52TUB28 ,,Joker"
Niestety ale żywot 2.5 litrowej R6 się zakończył.
Pękł pasek kompresora klimatyzacji który wkręcił się w kółko pompy wody blokując ja. Finał tego był taki że pasek pompy wody się ślizgał. W układzie wytworzyło się takie ciśnienie że pościł górny wąż chłodnicy a zagotowany płyn chłodzący chlusnął prosto w dolot.
Po dwóch godzinach od tej sytuacji znalazłem nowy silnik M52TUB28 czyli 2.8 R6
W ten weekend rozpocząłem pracę nad swapem
Pękł pasek kompresora klimatyzacji który wkręcił się w kółko pompy wody blokując ja. Finał tego był taki że pasek pompy wody się ślizgał. W układzie wytworzyło się takie ciśnienie że pościł górny wąż chłodnicy a zagotowany płyn chłodzący chlusnął prosto w dolot.
Po dwóch godzinach od tej sytuacji znalazłem nowy silnik M52TUB28 czyli 2.8 R6
W ten weekend rozpocząłem pracę nad swapem
Już chyba nie dało się zaliczyć bardziej niefortunnej serii zdarzeń. Jak wygląda swap? To chyba bardzo zbliżone konstrukcje więc nie powinno być problemu?
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Gratulacje, a co do auta to E46 bardzo fajnie się starzeje.
DokładnieMrShaleck napisał(a):I po chłopie...
Ale i tak gratuluje
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Nie mówi mi że to przypadek, ktoś maczał w tym palce bo myślał że sprzedaż ją uszkodzoną
Silnik wsadzony odpalony
Niestety przy wyciąganiu starego silnika uszkodziłem przewód wspomagania i czekam aż dojedzie nowy.
Niestety przy wyciąganiu starego silnika uszkodziłem przewód wspomagania i czekam aż dojedzie nowy.
No to czas na małe podsumowanie.
Od swapu przejechałem bezproblemowo 4tys km.
Po drodze uczyniłem pewnych zmian:
Felgi poszły w czerń (ćwieki zostawiłem w chromie)
Listwy w koło szyb również w czerń, tak samo znaczki na masce i klapie.
Remap sterownika silnika
Łapacz powietrza do dolotu w lampie
Teraz przyszła pora pomyśleć o jakimś kole na zimę
Od swapu przejechałem bezproblemowo 4tys km.
Po drodze uczyniłem pewnych zmian:
Felgi poszły w czerń (ćwieki zostawiłem w chromie)
Listwy w koło szyb również w czerń, tak samo znaczki na masce i klapie.
Remap sterownika silnika
Łapacz powietrza do dolotu w lampie
Teraz przyszła pora pomyśleć o jakimś kole na zimę
Od swapu minęło już 5tys km i cały czas przebieg rośnie.
Od pewnego czasu borykałem się z wibrująca kierownica przy hamowaniu, spowodowane to było przegrzaniem tarcz hamulcowych. W związku z tym zdecydowałem się je wymienić na cały nowy zestaw. Wybór padł na tarcze hamulcowe Mikoda GT (286mm) i klocki hamulcowe TRW.
Od pewnego czasu borykałem się z wibrująca kierownica przy hamowaniu, spowodowane to było przegrzaniem tarcz hamulcowych. W związku z tym zdecydowałem się je wymienić na cały nowy zestaw. Wybór padł na tarcze hamulcowe Mikoda GT (286mm) i klocki hamulcowe TRW.
Panowie mam problem. Ogólnie małe streszczenie całej historii.
W trakcie dojazdu do domu moje M52TUB28 zaczęło pracować na 5 cylindrów. W takim stanie dojechałem 5km. Od razu przypuszczenia naszły na uszkodzoną cewkę. Zdobyłem cały komplet 6 cewek. Wykręcając cewkę z cylindra nr.5 wyjąłem samą górną część a druga (fifka) była rozsadzona na kawałki. Wykręciłem świece z w/w cylindra stan jej był naganny miała wytopione elektrody. Mając na stanie kamerkę endoskopową sprawdziłem stan cylindra czy same jakiś odłamek elektrody nie zabił go, stan bdb. Przy okazji kompresja też prawidłowa. Wymieniłem również uszczelkę pokrywy bo delikatnie puszczała.
Wymieniłem komplet świec, oraz cewek. Przy próbie odpalenia auto nie pracuję na wszystkich cylindrach, trzęsie się przelewa i gaśnie. Przy kolejnej musiałem długo kręcić aż z cylindrów wypchnie paliwo i się rozbuja, po krótkiej nierównej pracy znowu gaśnie.
Przed sytuacją z cewka żaden z opisanych błędów nie występował
Sprawdziłem kody błędów:
128 DME / EWS Komunikacja ( EWS mam wywalony z DME)
19 Aktywacja Wlot VANOS zaworu lub zawór wydechowy (MS43)
31 Cewka zapłonowa Cyl 5 ( cewka wymieniona świeca też, po wymianie nie skasowałem tego błedu)
56 Zapłon Aktualny Rezystor Feedback – Otwarty obwód
123 Chłodzenie mapa sterowania termostatem
Co zrobiłem:
sprawdzenie wszystkich kostek,
sprawdziłem bezpieczniki które znajdują się przy sterowniku silnika.
W trakcie dojazdu do domu moje M52TUB28 zaczęło pracować na 5 cylindrów. W takim stanie dojechałem 5km. Od razu przypuszczenia naszły na uszkodzoną cewkę. Zdobyłem cały komplet 6 cewek. Wykręcając cewkę z cylindra nr.5 wyjąłem samą górną część a druga (fifka) była rozsadzona na kawałki. Wykręciłem świece z w/w cylindra stan jej był naganny miała wytopione elektrody. Mając na stanie kamerkę endoskopową sprawdziłem stan cylindra czy same jakiś odłamek elektrody nie zabił go, stan bdb. Przy okazji kompresja też prawidłowa. Wymieniłem również uszczelkę pokrywy bo delikatnie puszczała.
Wymieniłem komplet świec, oraz cewek. Przy próbie odpalenia auto nie pracuję na wszystkich cylindrach, trzęsie się przelewa i gaśnie. Przy kolejnej musiałem długo kręcić aż z cylindrów wypchnie paliwo i się rozbuja, po krótkiej nierównej pracy znowu gaśnie.
Przed sytuacją z cewka żaden z opisanych błędów nie występował
Sprawdziłem kody błędów:
128 DME / EWS Komunikacja ( EWS mam wywalony z DME)
19 Aktywacja Wlot VANOS zaworu lub zawór wydechowy (MS43)
31 Cewka zapłonowa Cyl 5 ( cewka wymieniona świeca też, po wymianie nie skasowałem tego błedu)
56 Zapłon Aktualny Rezystor Feedback – Otwarty obwód
123 Chłodzenie mapa sterowania termostatem
Co zrobiłem:
sprawdzenie wszystkich kostek,
sprawdziłem bezpieczniki które znajdują się przy sterowniku silnika.
Pierwsze co bym sprawdził w BMW z tym silnikiem to nieszczelność na dolocie.
zamień miejscami świece a jeśli to nie pomoże, to później zamień też cewki – to tak na szybko, może masz wadliwą cewkę albo świecę(małe prawdopodobieństwo, ale zawsze) .
Może jakiś syf powoduje, że świeca nie ma masy.
Dalej to chyba by trzeba podmienic komputer silnika, może go zabiła ta piąta upalona świeca..
Nie mam innych pomysłów – jeszcze wtryski, może na wadliwym cylindrze z wachą jest jakiś problem albo powietrza nie dostaje ( są osobne kanały czy wspólny kolektor?)
Nie było przypadkiem w nich problemu z klapami w dolocie?
Może jakiś syf powoduje, że świeca nie ma masy.
Dalej to chyba by trzeba podmienic komputer silnika, może go zabiła ta piąta upalona świeca..
Nie mam innych pomysłów – jeszcze wtryski, może na wadliwym cylindrze z wachą jest jakiś problem albo powietrza nie dostaje ( są osobne kanały czy wspólny kolektor?)
Nie było przypadkiem w nich problemu z klapami w dolocie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Neonixos666 napisał(a):Pierwsze co bym sprawdził w BMW z tym silnikiem to nieszczelność na dolocie.
Rowniez, sa mega czułe te motory na nieszczelność i komp wariuje z koretkami.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
rafał88 napisał(a):Neonixos666 napisał(a):Pierwsze co bym sprawdził w BMW z tym silnikiem to nieszczelność na dolocie.
Rowniez, sa mega czułe te motory na nieszczelność i komp wariuje z koretkami.
Nawet odkręcenie korka leju powoduje zmianę pracy silnika.
Dolot szczelny, masa sprawdzona obstawiam strzelony sterownik. Jutro mam zamiar podmienic na inny również z usuniętym ews
Może wtrysk strzelił ch... ?
Czujnik wałka?
Jak jest błąd VANOSa to może być coś w ten deseń.
Czujnik wałka?
Jak jest błąd VANOSa to może być coś w ten deseń.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Dziwne to ze elektrode upalilo. Od uszkodzonej cewki swiecy nie stopisz. Raczej kolejnosc byla inna. Np wtrysk uszkodzony czy kostka wtrysku zasniedziala spowodowala brak paliwa co podnioslo temperature w komorze spalania stuku puku i upalilo elektrode. Upalona elektroda spowodowala zwarcie cewki a zwarcie cewki moglo upalic wyjscie komputera silnika. W druga strone to nie zadziala.
A odnosnie tarcz mikoda gt swietny i tani wybor. Uzywam kilkanasvie lat i mega zafowolony. Co moge podpowiedziec to nie kupowac nawiercanych jesli przeciazamy cieplnie tarcze bo popekaja.
A odnosnie tarcz mikoda gt swietny i tani wybor. Uzywam kilkanasvie lat i mega zafowolony. Co moge podpowiedziec to nie kupowac nawiercanych jesli przeciazamy cieplnie tarcze bo popekaja.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):Raczej kolejnosc byla inna
nikt innej wersji nie sugerował
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
piwo napisał(a):Np wtrysk uszkodzony czy kostka wtrysku zasniedziala spowodowala brak paliwa co podnioslo temperature w komorze spalania stuku puku i upalilo elektrode.
też tak sądzę
Z Mikodami juz lata temu slyszałem, zeby brać ale nie nawiercane
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Beta żyje.
Pierwsza odkręciła się masa na której znajduje się rezystor. A dwa strzelił bezpiecznik od sterownika silnika 80A co znajduję się za skrzynka bezpieczników w schowku.
Wszystko złożyłem przejechałem 50km, silnik zdrowy nie kopci moc trzyma
Dzięki za pomoc i zainteresowanie.
Wesołych Świąt
Pierwsza odkręciła się masa na której znajduje się rezystor. A dwa strzelił bezpiecznik od sterownika silnika 80A co znajduję się za skrzynka bezpieczników w schowku.
Wszystko złożyłem przejechałem 50km, silnik zdrowy nie kopci moc trzyma
Dzięki za pomoc i zainteresowanie.
Wesołych Świąt
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości