Mazda 323F BJ ZL '98 1.5 16V Pb+LPG (felgi+zawias str9) by Palele

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Palele » 27 mar 2017, 20:36

W sumie dopóki nie założę z tyłu springów to nie mam po co sprawdzać dokładnie zawiechy, przy okazji wymiany sprężyn z tyłu dowiem się jak wyglądają poduszki a łączniki stabilizatorów i tak pójdą do zmiany. Cały dźwięk głuchego pukania jest zlokalizowany po prawej stronie, bardziej z tyłu, w sumie to brzmi tak jakby coś o coś zaczepiało albo coś o coś stukało. Może to też wydech, za dużo zmiennych a za mało czasu, przed świętami coś pokombinuję z tym tematem albo w majówkę. :|

A poniżej zamieszczam foto z ostatniego latania po stolycy, powoli zaczynam ogarniać lustrzankę i z czasem może nauczę się robić lepsze i fajniejsze zdjęcia <faja> :D
Załączniki
mazdaspeed.jpg
mazdaspeed1.jpg
mazdaspeed2.jpg
Niestety musiałem zmniejszyć rozmiar i tym samym spadła jakość :(
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez maderix95 » 28 mar 2017, 09:04

Ładnie się prezentuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Niron » 28 mar 2017, 10:57

jakość jest wystarczająca, zdjęcia jak i samochód wyszły <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez czarek1991 » 28 mar 2017, 18:11

Z tyłu to zazwyczaj stukają łączniki stabilizatora, albo tuleje wahacza wzdluznego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez franek74 » 28 mar 2017, 18:19

Super fotki <spoko> stukanie to na 90% łączniki ;) Szerokości i przyczepności papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez Palele » 31 mar 2017, 00:17

Po dokładnym przeanalizowaniu auta, stukanie z tyłu zostało wyeliminowane z brania pod uwagę, z tyłu jedynie piszczy mi koło jak cofam <glupek2> ??

Stuki są coraz częstsze i co zauważyłem są też na postoju przy włączonym silniku jeśli delikatnie czy mocno skręcę kierownicę w lewą stronę to stuki pojawiają się z przedniej części prawej strony auta. Poniżej zamieszczam filmik, niby coś tam słychać, takie pukanie. wie ktoś co to może być bo intensywność tego rośnie i boję się jeździć, na razie nie chce diagnozować w serwisie tego bo znowu będę wiedzieć jak ostatnio kiedy kazali mi wymienić dobre końcówki drążków a winowajcą był sworzeń wahacza. Na prostej drodze puka ale jak już są koleiny czy doły to jest cisza...


edit: używając szukajki doszedłem do wniosku że może to być:
-przegub, raczej to mało prawdopodobne bo gumy całe a i auta nie pizduję bo szkoda,
-łożysko mcphersona-może przy składaniu coś porypałem no ale przez tydzień nic się nie działo i była cisza
-drążek kierowniczy,
To strzelanie pukanie występuje na postoju przy skręcaniu w lewo jak i podczas jazdy tak do 20km/h później cisza.
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez czarek1991 » 31 mar 2017, 20:33

Łozysko mcphersona albo sprezyna zle wlozona i przeskakuje. A kolo piszczy jak cofasz bo pewnie masz bębny a w tych bebnach blokują Ci sie szczeki. Rozbierz, przesmaruj wszystko i złóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Palele » 1 kwi 2017, 10:17

czarek1991 napisał(a):Łozysko mcphersona albo sprezyna zle wlozona i przeskakuje. A kolo piszczy jak cofasz bo pewnie masz bębny a w tych bebnach blokują Ci sie szczeki. Rozbierz, przesmaruj wszystko i złóż.


Za bębny wezmę się w majówkę jak będę mieć więcej czasu :) Dziękuję za podpowiedź.

Niron napisał(a):to poczekaj aż przyjdzie Ci to ściągać, żeby założyć zimówki, dopiero będzie się wyrażał, jak nie będzie chciało koło zejść z piasty :P

Na szczęście, wczoraj zdejmowałem koła i bez problemu schodziły i wchodziły na miejsce :)

Dziękuję wszystkim za pomoc przy lokalizacji stuków ale u mnie problem był typu " jeden na milion" <rotfl>
Problem ze stukami został ogarnięty <czarodziej> Z pomocą siostry, która kręciła kierownicą a ja w słuchiwałem stuki i analizowałem/macałem skąd idą doszedłem do wniosku że z okolic drążka stabilizatora. Myślałem że ta cześć do wymiany ale wziąłem klucz by sprawdzić dokręcenie łącznika stabilizatora bo mi się nie podobał. Śruby na łączniku można było palcem dokręcać... Obie śruby od łącznika były odkręcone..... Dokręciłem maksymalnie, jazda testowa i cisza, żadnych stuków, trzasków i puków.
Tego samego dnia mi silnik falował na obrotach, przygasał, wyczyściłem przepływomierz środkiem do gaźników i chodzi jak malina znowu :D
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Niron » 3 kwi 2017, 02:09

spoko że wszytko udali się szybki i tanio naprawić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Palele » 12 kwi 2017, 18:21

Mazda ma coś ostatnio problemy z hamulcami, nie dość że tył siadł to teraz z przodu coś zaczęło cykać w jednym kole, po zbadaniu wychodzi że to tarcza, w jednym miejscu jest krzywa, od strony silnika ma wżery rdzy i jest cienka już. ponadto dwa dodatkowe prezenty, które zdobyłem to dokładka laguny i głośniki na tył, bo moje seryjne już pierdzą i charczą aż uszy bolą.
Prezenty kwietniowe dla Madzi to
-tarcze TEXTAR
-klocki Dokuji
-Szczęki hamulcowe Meyle
-głośniki na tył Pioneera
-dokładka od Laguny
Załączniki
20170412_175503_Film1.jpg
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Niron » 13 kwi 2017, 23:15

to temat hamulców będziesz miał z głowy na jakiś czas :) widzę tę dokładkę z laguny pchają wszędzie :D civic, 323, chyba nawet w primerze, może i w gulfie siedzą :), fakt faktem że wszędzie gdzie ją widziałem wyglądała sensownie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Palele » 13 kwi 2017, 23:29

Niron napisał(a):to temat hamulców będziesz miał z głowy na jakiś czas :) widzę tę dokładkę z laguny pchają wszędzie :D civic, 323, chyba nawet w primerze, może i w gulfie siedzą :), fakt faktem że wszędzie gdzie ją widziałem wyglądała sensownie


Ta dokładka jest z gumy i pewnie w Ferrari by dobrze wyglądała :D Tylko ja mam tą starszą/nowszą wersję i niestety bez dziur ale i tak pasuje :D

A co do hamulców to właśnie skończyłem montować przód, to była droga przez mękę przy okazji palec u ręki uszkodziłem. <glupek2> <dupa> <rotfl> <płacze>
Jak się okazało, stukanie było spowodowane tym ze od wewnatrz nie było wcale klocka, cała okładzina była starta i ścierał się już metal... a od zewnątrz klocek jak nowy... Bujałem się spory czas z tarczą bo nie chciała zejść ale walenie młotem się opłaciło, wyczyściłem piastę i rozebrałem te prowadnice w jarzmie, ruszenie tych zapieczonych śrub było wyzwaniem ale młot, wd40 i imadło dały radę, wyczyściłem, zalałem smarem który otrzymałem razem z klockami, złożyłem całość w odwrotnej kolejności, kilka razy nacisnąłem hamulec i gotowe :] <jupi> Przód jest ostry jak żyleta, lekko dotknąć i staje dęba, nic nie trze, nic nie puka, jedynie po jeździe czuć było taki dziwny zapach ale widocznie tak ma być przy docieraniu a jutro biorę się za tył :)
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Palele » 15 kwi 2017, 10:28

Wczoraj przegrałem walkę z bębnami, dzisiaj też przegralem ponieważ zamiast dwóch to przyszedł jeden cylinderek i mogę złozyć tylko jedną stronę. Stare były zapieczone i nie nadawały się do użytku. Może po świętach to skończę.
Załączniki
20170415_101754_Film1[1].jpg
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Palele » 18 kwi 2017, 18:33

Wreszcie skończyłem walkę z grzejącym się bębnem, oddałem bęben do stoczenia bo miał głębokie rysy, a w międzyczasie odebrałem i założyłem nowy cylinderek, brakujący element :D Nic się już nie grzeje, wszystko jest jak należy. Hamulce są ostre jak żyleta, auto staje w miejscu na zawołanie. Przy okazji zamontowałem dokładkę oraz głośniki w tylnych drzwiach :)
Załączniki
20170418_122948_Film1[1].jpg
Brakujący element :D
2017_04_18_0078-HDR_Default.jpg
2017_04_18_0088-HDR_Default.jpg
2017_04_18_0092-HDR_Default.jpg
2017_04_18_0097-HDR_Default.jpg
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez maderix95 » 19 kwi 2017, 01:11

Bardzo ładnie się prezentuje i ten kolorek <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Beny » 19 kwi 2017, 06:48

Fajna bj,borbet idealnie pasują całość że smakiem <spoko>
Masz jakieś info odnośnie kierunków,przechodzi to w innych starszych modelach?
W Xedosie mam Stanleya i już dawno myślałem o spolerowaniu wnętrza klosza,a widzę że to może być prostsze niż myślałem :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Palele » 19 kwi 2017, 14:22

maderix95 napisał(a):Bardzo ładnie się prezentuje i ten kolorek <spoko>


Beny napisał(a):Fajna bj,borbet idealnie pasują całość że smakiem <spoko>


Dzięki :)

Beny napisał(a):Masz jakieś info odnośnie kierunków,przechodzi to w innych starszych modelach?
W Xedosie mam Stanleya i już dawno myślałem o spolerowaniu wnętrza klosza,a widzę że to może być prostsze niż myślałem :)


Szczerze na pierwszy rzut oka to też możesz mieć wkładkę ale jak popatrzyłem na necie, to tutaj w temacie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=543102 użytkownik Xionc je rozkleił i nie widać żeby miały coś co można lekko wyjąć. najlepiej to rozkleić i się przekonać ;)
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Neonixos666 » 19 kwi 2017, 16:49

Podnieś trochę ten końcowy tłumik bo słabo to wygląda, reszta jak najbardziej na +
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Palele » 19 kwi 2017, 16:52

Końcowy tłumik jest do wywalenia bo jest od wypadku urwany i uszkodzony, wisi bo wisi, trochę pierdzi :) Będzie coś innego z większą średnicą ale to plan na lipiec, włącznie z reperaturkami i malowaniem zderzaka tylnego :)
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez maderix95 » 19 kwi 2017, 17:31

Palele napisał(a):Końcowy tłumik jest do wywalenia bo jest od wypadku urwany i uszkodzony, wisi bo wisi, trochę pierdzi :) Będzie coś innego z większą średnicą ale to plan na lipiec, włącznie z reperaturkami i malowaniem zderzaka tylnego :)


Plan mam ten sam tylko że u mnie wylatuje środkowy +końcowy (mimo że nowy to porażka). I też chce coś grubszego. Co będziesz pakować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy