Mazda 323F BJ ZM 2002r. Czarna w srebrne pasy.
I jak ta farbka się sprawuje na zaciskach
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
oryginalna BJ, gratuluję wyboru...
– hamulce w 626 GF/GW są chyba takie same jak w BJ
Pozdrawiam
– hamulce w 626 GF/GW są chyba takie same jak w BJ
Pozdrawiam
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
Na temat tych hamulców, to wiem tylko tyle, ile mi powiedział ten, od którego kupiłem mazdeczkę. Czyli, że są od modelu 626, o czym sam nie wiedział, dopóki nie przyszedł czas na pierwszą po zakupie wymianę klocków (tak mówił). Jaki był cel tej zmiany, niestety nie wiem. Ale faktem jest, że hamulce sa bardzo dobre (w sensie skuteczności hamowania), co podkreślił zarówno pan dokonujacy przeglądu przedsprzedażnego w dniu zakupu BJ-oteczki, jak i już u mnie, W Pile, pan podczas przeglądu okresowego.
Czy wszystkie BJ-otki mają takie tarcze to raczej wątpię, ale sprawdzę, jak gdzieś wypatrzę podobną z aluskami gdzieś na parkingu i sobie porównam.
Mnie drażni jedynie to, że klocki nie pracują z całą powierzchnią tarczy, szczególnie przy tylnych kołach i pozostaje około 1/3 powierzchni tarczy nieużywanej (czyli zardzewiałej). Dlatego pomalowałem to na czarno.
Farba na zaciskach na razie trzyma dobrze, ale to dopiero kilka dni. Jak jednak wypowiadają się forumowicze, którzy tez malowali Hammeraitem, powinno to dość estetycznie wygladać około 1-1,5 roku. Na co liczę .
Pokrowce na siedzenia na razie muszą zostać, gdyż cały czas szukam fotela kierowcy z identyczną tapicerką. Oryginalny fotel ma pozaciąganą i wytartą siateczkę od jeżdżenia w dżinsach z nitowanymi kieszeniami. Jest to zresztą feler tej konkretnej tapicerki w BJ-otkach. Fotka zniszczonej tapicerki tego fotela jest tutaj: Potrzebny pokrowiec fotela kierowcy
Gałka zmiany biegów wcale nie jest ohydna, hehehe.
Co do całego body, to już kupiłem tak zmienioną – mazda była tuningowana w Niemczech, krótko po zakupie przez pierwszą właścicielkę. Prawdopodobnie jest to jakiś pakiet dedykowany z tymi skrzelami na zderzakach do 323F BJ. Mam jeszcze tylny spojler, który był w komplecie – jak mnie coś najdzie, to go rozpakuję, przymierzę "na sucho" i pokażę wam fotkę tej przymiarki.
Jak dotąd, nie udało mi się ustalić firmy, z której pochodzi ten pakiet. Widziałem zdjęcie identycznej mazdy w topiku Borysa, zdaje się. I to chyba też ma ten spojler założony, ale go nie widać. Dokładniejszej i większej fotografii maździ w takim pakiecie nie udało mi się znaleźć. O takie:
Czy wszystkie BJ-otki mają takie tarcze to raczej wątpię, ale sprawdzę, jak gdzieś wypatrzę podobną z aluskami gdzieś na parkingu i sobie porównam.
Mnie drażni jedynie to, że klocki nie pracują z całą powierzchnią tarczy, szczególnie przy tylnych kołach i pozostaje około 1/3 powierzchni tarczy nieużywanej (czyli zardzewiałej). Dlatego pomalowałem to na czarno.
Farba na zaciskach na razie trzyma dobrze, ale to dopiero kilka dni. Jak jednak wypowiadają się forumowicze, którzy tez malowali Hammeraitem, powinno to dość estetycznie wygladać około 1-1,5 roku. Na co liczę .
Pokrowce na siedzenia na razie muszą zostać, gdyż cały czas szukam fotela kierowcy z identyczną tapicerką. Oryginalny fotel ma pozaciąganą i wytartą siateczkę od jeżdżenia w dżinsach z nitowanymi kieszeniami. Jest to zresztą feler tej konkretnej tapicerki w BJ-otkach. Fotka zniszczonej tapicerki tego fotela jest tutaj: Potrzebny pokrowiec fotela kierowcy
Gałka zmiany biegów wcale nie jest ohydna, hehehe.
Co do całego body, to już kupiłem tak zmienioną – mazda była tuningowana w Niemczech, krótko po zakupie przez pierwszą właścicielkę. Prawdopodobnie jest to jakiś pakiet dedykowany z tymi skrzelami na zderzakach do 323F BJ. Mam jeszcze tylny spojler, który był w komplecie – jak mnie coś najdzie, to go rozpakuję, przymierzę "na sucho" i pokażę wam fotkę tej przymiarki.
Jak dotąd, nie udało mi się ustalić firmy, z której pochodzi ten pakiet. Widziałem zdjęcie identycznej mazdy w topiku Borysa, zdaje się. I to chyba też ma ten spojler założony, ale go nie widać. Dokładniejszej i większej fotografii maździ w takim pakiecie nie udało mi się znaleźć. O takie:
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
Tak się pytam bo zastanawiam się czym pomalować zaciski i dekle zaworów
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Wczoraj wieczorem, przez nieuwagę, przejechałem się ok. 2 km po mieście z zaciągniętym ręcznym (wstyd się przyznać, ale sam nie wiem, jak to się stało, hehehe). Troszkę się hamulce tylne przygrzały, aż dymek i smrodek się rozchodził, jak się w końcu zorientowałem i zatrzymałem.
Farba na zaciskach koloru nie zmieniła pomimo przypieczenia, więc chyba nie jest taka zła. Później sobie dokładnie obejrzę w świetle dziennym, czy czasem gdzieś nie odłazi, to napiszę.
Farba na zaciskach koloru nie zmieniła pomimo przypieczenia, więc chyba nie jest taka zła. Później sobie dokładnie obejrzę w świetle dziennym, czy czasem gdzieś nie odłazi, to napiszę.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
knyklu napisał(a):Gdyby to jeszcze miało z 200 koni, to widziałbym sens zmiany wyglądu na taki, w przeciwnym wypadku sensu nie widzę.
Głupie podejście, bo nigdy nie masz tyle mocy, żeby było OK...
Miałem w poprzednim aucie 144km i tak mówiłem "ehh... gdyby tam było chociaż z 200km to bym zrobił to i tamto", teraz mam 200 i też przy każdej modyfikacji myślę sobie "eh... gdybym miał z 300km to bym zrobił to i tamto..."
Tak to można nic przy aucie nie robić, bo zawsze jest tej mocy za mało A modyfikacje w maździe Artura są jak najbardziej OK – niezależnie od tego parametru
f*ck
Hehehe, konie, koniami, ale to nie jest, i z założenia nigdy nie miał być, samochód "na kreskę", czy na tor. Gdybym chciał mieć takiego zionącego koniami mechanicznymi potwora, to nie decydowałbym się w ogóle na ciężką, pięciodrzwiową BJ-otkę, na widok której masa ludzi mówi: "ładne to kombi" .
Jest to samochodzik codziennego użytku, a nie – jak to się mówi – drugi, lub nawet trzeci w rodzinie – nie stać mnie na to, podobnie jak i na podnoszenie mocy tego konkretnego egzemplarza. Zresztą – po co?
Chcieliśmy mieć z żoneczką niepowtarzalny, piękny i uniwersalny, japoński samochodzik, który będzie cieszył oko zarówno nasze, jak i innych sympatyków motoryzacji. I w tej roli nasza BJ-oteczka spisuje się świetnie.
A dlaczego, zdaniem niektórych, tak rzucający się w oczy samochód musi wyrywać pierwszy spod każdych świateł, to ja pojęcia nie mam .
BTW:
Ta farba na zaciskach (Hammerite) w dwa tygodnie od malowania wygląda, jak świeżo malowana. A było kilka ostrych hamowań, oj było .
Jest to samochodzik codziennego użytku, a nie – jak to się mówi – drugi, lub nawet trzeci w rodzinie – nie stać mnie na to, podobnie jak i na podnoszenie mocy tego konkretnego egzemplarza. Zresztą – po co?
Chcieliśmy mieć z żoneczką niepowtarzalny, piękny i uniwersalny, japoński samochodzik, który będzie cieszył oko zarówno nasze, jak i innych sympatyków motoryzacji. I w tej roli nasza BJ-oteczka spisuje się świetnie.
A dlaczego, zdaniem niektórych, tak rzucający się w oczy samochód musi wyrywać pierwszy spod każdych świateł, to ja pojęcia nie mam .
BTW:
Ta farba na zaciskach (Hammerite) w dwa tygodnie od malowania wygląda, jak świeżo malowana. A było kilka ostrych hamowań, oj było .
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
Mev napisał(a):knyklu napisał(a):Gdyby to jeszcze miało z 200 koni, to widziałbym sens zmiany wyglądu na taki, w przeciwnym wypadku sensu nie widzę.
Głupie podejście, bo nigdy nie masz tyle mocy, żeby było OK...
Miałem w poprzednim aucie 144km i tak mówiłem "ehh... gdyby tam było chociaż z 200km to bym zrobił to i tamto", teraz mam 200 i też przy każdej modyfikacji myślę sobie "eh... gdybym miał z 300km to bym zrobił to i tamto..."
Tak to można nic przy aucie nie robić, bo zawsze jest tej mocy za mało A modyfikacje w maździe Artura są jak najbardziej OK – niezależnie od tego parametru
A moim zdaniem głupie jest "usportowianie" wyglądu samochodu i pozostawianie seryjnej mocy.
Taki wygląd coś ma sugerować, o czymś ma mówić. Tu nie chodzi o ściganie, rwanie na światłach. Pal licho to malowanie, ale ten wydech, "skrzela"... Po co to? Tylko lans??? Absolutnie fajnie wygląda tylny spoiler w protage pinkiego, bo coś sugeruje, a w tym przypadku...
Miłej i bezstresowej jazdy życzę.
Aha, preferuje zdecydowanie cichociemne samochody.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
Jak z wszystkim: jednym się podoba innym nie, a jeszcze innym może się nawet i podoba, ale nie widzą sensu
Tak, czy owak, dziękuję za opinię i życzenia .
Tak, czy owak, dziękuję za opinię i życzenia .
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
witam;) ladnie sie te zaciski prezentuja
ile dales za tego hameritea;]?? oczywiscie puszka 1L czy jakas inna pojemnosc??
ile dales za tego hameritea;]?? oczywiscie puszka 1L czy jakas inna pojemnosc??
- Od: 24 lip 2007, 23:50
- Posty: 153
- Skąd: Ś L Ą S K
- Auto: 1,6 16v (BG) LPG
Puszka farby malutka – poj.: 0,25L, na zaciski i tak za dużo, zużyłem nawet nie połowę.
Koszt coś koło 15zł – kupowałem w Nomi.
Co najważniejsze, zaciski wyglądają cały czas, jak świeżo malowane, więc farba sprawdza się całkiem dobrze, pomimo groszowego wydatku .
Koszt coś koło 15zł – kupowałem w Nomi.
Co najważniejsze, zaciski wyglądają cały czas, jak świeżo malowane, więc farba sprawdza się całkiem dobrze, pomimo groszowego wydatku .
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
Fajnie wygląda ładna i zadbana. Gratuluję. Kiedyś miałem takie pasy w Corsie, wygląda super, ale w Polsce przypomina tuningowane maluchy, dlatego zdjąłem... Co nie znaczy, że Ty masz zdejmować – jest fajnie. Gdybyś się zdecydował to wcale nie musisz lakierować całego auta – wystarczy zakleić czarnymi pasami .
Co do trzeszczenia plastików – rozłóż wszystko i złóż porządnie, tam, gdzie trzeszczy – możliwe, że zatrzaski plastiku zamocowanego na tylnej klapie nie trzymają dokładnie. U mnie nic nie trzeszczy – serio NIC!
Hamulce najprawdopodobniej nie są z 626, są to normalne hamulce z 323F, jedynie klocki hamulcowe są zamienne z 626, jak i z Premacy zresztą, stąd pewnie to przeświadczenie poprzedniego właściciela. Tarcze znowu NIE MOGĄ być z 626, bo tam są piasty z otworami na 5 śrub, co powoduje, że nie ma możliwości założenia tarczy zamiennie w tych modelach.
Jeszcze raz gratuluję, bardzo ładne auto
Co do trzeszczenia plastików – rozłóż wszystko i złóż porządnie, tam, gdzie trzeszczy – możliwe, że zatrzaski plastiku zamocowanego na tylnej klapie nie trzymają dokładnie. U mnie nic nie trzeszczy – serio NIC!
Hamulce najprawdopodobniej nie są z 626, są to normalne hamulce z 323F, jedynie klocki hamulcowe są zamienne z 626, jak i z Premacy zresztą, stąd pewnie to przeświadczenie poprzedniego właściciela. Tarcze znowu NIE MOGĄ być z 626, bo tam są piasty z otworami na 5 śrub, co powoduje, że nie ma możliwości założenia tarczy zamiennie w tych modelach.
Jeszcze raz gratuluję, bardzo ładne auto
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
bardzo fajna bejotka
elegancko wyglądają te pasy i ogólnie wizualnie super się prezentuje, co najważniejsze nie jest zwieśniaczona
dawaj szybki na ciemno lub lustro i bedzie jeszcze lepiej
bezawaryjności życzę
elegancko wyglądają te pasy i ogólnie wizualnie super się prezentuje, co najważniejsze nie jest zwieśniaczona
dawaj szybki na ciemno lub lustro i bedzie jeszcze lepiej
bezawaryjności życzę
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
ale moc swietnie wyglada moze i moja madzie kiedys przejdzie takie przeobrazenie pozdr
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Bardzo ładne BJ. Na prawdę robi wrażenie. Jak żona nim śmiga to pewnie nie może się opędzić od napalonych gachów
Przychylam się do opinii kolegi Radex:
Przychylam się do opinii kolegi Radex:
jedyne co bym zmienil to definitywnie ramki chromowane pod rejestracje kore absolutnie nie pasuja do stylu auta.
zmien na czarne albo na podkladki klubowe mazdaspeed
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Mega mi sie podoba! Przedni zderzak jest genialny i swietnie sie komponuje z felgami.
Fakt, ze serce troszke male ale wazne , ze dobrze bije
Fakt, ze serce troszke male ale wazne , ze dobrze bije
Miło, że moja maździa się podoba . Dziękuję za posty w temacie.
Co do ramek, to zmienię może na wiosnę na czarne, jeszcze zobaczę. Chociaż mi się te srebrne nawet podobają – z pasami się dość dobrze komponują.
Za niedługo zapodam kilka fotek mazdy zrobionych w cieplejszych miesiącach.
Wczoraj założyłem alufelgi 14" z oponami zimowymi. Przedtem poddałem te felgi renowacji, bo były dość mocno sfatygowane. Co prawda zrobione to zostało troszkę amatorsko, ale jest dość dobrze. Felgi zostały lekko przepiaskowane i polakierowane lakierem podkładowym a następnie samochodowym. Malowanie proszkowe to uważam, że za duży koszt, jak na takie felgi. Zobaczymy, jak długo to się będzie trzymało kupy po zetknięciu z solą .
Widok przez zabiegiem:
Po renowacji (czyszczenie, powierzchowne piaskowanie i lakierowanie):
Jak się maździa na tych felgach prezentuje, to pokażę, jak zrobię jakieś fotki.
Dodatkowo w ramach przygotowań do zimy, maździa dostała gumowe dywaniki. Dedykowane do tego modelu, idealnie pasują, co mnie bardzo cieszy . Poprzednio miałem uniwersalne, które nie dość, że z gumy podłej jakości, to jeszcze nie pasowały zbyt dobrze...a właściwie to wcale.
Wygląda to tak:
Co do ramek, to zmienię może na wiosnę na czarne, jeszcze zobaczę. Chociaż mi się te srebrne nawet podobają – z pasami się dość dobrze komponują.
Za niedługo zapodam kilka fotek mazdy zrobionych w cieplejszych miesiącach.
Wczoraj założyłem alufelgi 14" z oponami zimowymi. Przedtem poddałem te felgi renowacji, bo były dość mocno sfatygowane. Co prawda zrobione to zostało troszkę amatorsko, ale jest dość dobrze. Felgi zostały lekko przepiaskowane i polakierowane lakierem podkładowym a następnie samochodowym. Malowanie proszkowe to uważam, że za duży koszt, jak na takie felgi. Zobaczymy, jak długo to się będzie trzymało kupy po zetknięciu z solą .
Widok przez zabiegiem:
Po renowacji (czyszczenie, powierzchowne piaskowanie i lakierowanie):
Jak się maździa na tych felgach prezentuje, to pokażę, jak zrobię jakieś fotki.
Dodatkowo w ramach przygotowań do zimy, maździa dostała gumowe dywaniki. Dedykowane do tego modelu, idealnie pasują, co mnie bardzo cieszy . Poprzednio miałem uniwersalne, które nie dość, że z gumy podłej jakości, to jeszcze nie pasowały zbyt dobrze...a właściwie to wcale.
Wygląda to tak:
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości