Mazda 323 BG BP '91
Wiem, że za ten post pewnie dostanę nagrodę złotej łopaty, ale BG żyje, a ja potrzebuję prawego czystego kierunku TYC. Nie mam bladego pojęcia skąd taki dostać... Wszystkie wcześniejsze źródła niestety są już nieaktywne i nie jest on nigdzie dostępny.
Będę wdzięczny za pomoc. Obiecuję, że jak auto wróci na ulice to Was o tym powiadomię.
Będę wdzięczny za pomoc. Obiecuję, że jak auto wróci na ulice to Was o tym powiadomię.
Beep Beep...
Jest tu kto?
Ale sztuka i kolor tez fajny. Dawno Cię tu nie było. W tym przedziale forum zostało kilka osób. Wiec nie liczyłbym na wielkie powitanie. Chyba że zamierzasz sprzedać ten samochód . Nie jeden by go przytulił na Turbo ośkę. Nawet ja.
halo halo jest tu jeszcze paru maniaków i weteranów
Forum istnieje ale FB i inne insta powoli zabija Fora Grupowe.
Ja mam obecnie 4 323 BG
Forum istnieje ale FB i inne insta powoli zabija Fora Grupowe.
Ja mam obecnie 4 323 BG
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Sturmir napisał(a):Ale sztuka i kolor tez fajny. Dawno Cię tu nie było. W tym przedziale forum zostało kilka osób. Wiec nie liczyłbym na wielkie powitanie. Chyba że zamierzasz sprzedać ten samochód . Nie jeden by go przytulił na Turbo ośkę. Nawet ja.
Dziękuję! To prawda, dawno mnie tu nie było. Xedos zdążył już dawno trafić do projektów . Nie zamierzam jej sprzedawać – zamierzam ją dokończyć, tak jak zawsze marzyłem.
DARO MAZDA 323 napisał(a):halo halo jest tu jeszcze paru maniaków i weteranów
Forum istnieje ale FB i inne insta powoli zabija Fora Grupowe.
Co nie zmienia faktu, że niezależnie ile osób tu zajrzy to ja potraktuję ten wątek jak książkę serwisową i historię projektu.
Od ostatniego razu, kiedy tu zajrzałem zmieniło się tak wiele, że z całą pewnością nie będę już pamiętał połowy. Jak temat dojedzie do końca zaktualizuję również pierwszą stronę. Warto pamiętać, że była to wersja B3 LX (nawet bez obrotomierza).
W wielkim skrócie wydarzyło się przez ostatni czas to, co poniżej:
Nadwozie:
- kompleksowe ogarnięcie blacharki (błotniki, podłoga, zawias, progi, generalnie wszystkie miejsca, gdzie pojawiła się korozja + zabezpieczenie antykorozyjne
- odświeżenie koloru, czyli polakierowanie wszystkiego na fabryczny kolor, w tym również m.in. klamek; wyjątkiem jest komora, która jest w kolorze białym
- zderzak przedlift GT pomalowany pod kolor + dokładka (czarna)
- wywiercone otwory w komorze na dopływ chłodnego powietrza (filtr jest w miejscu, gdzie kiedyś był płyn do spryskiwaczy, odwróciłem zbiornik, komora filtra ma wykonane otwory z przodu zaraz za kratką zderzaka oraz od dołu)
- miejsca na boczne kierunki są zaspawane i wygładzone
- tylna wycieraczka usunięta, a wraz z nią spryskiwacz tylnej szyby
- wszystkie naklejki i oznaczenia usunięte
- progi TWR
- dokładka tylnego zderzaka GTR (wydech trzeba był odrobinę opuścić, żeby wszystko grało)
- lusterka GT (w tym jedno naprawione, materiał uzupełniony, polakierowane pod kolor nadwozia)
- szerokie listwy na drzwiach (polakierowane pod kolor nadwozia)
- długi spojler z wersji GTR pomalowany plastidip'em na czarno
- słupki pomalowane na czarny mat (tak jak w oryginale)
- chlapacze zdemontowane
- tylna blenda i lampy odratowane i uszczelnione (co mnie bardzo cieszy) + nowe śruby do blendy
- przednie lampy TYC + kierunki TYC (czyste)
- uzupełnienia uszczelek
- usunięte wygłuszenie maski
Silnik, dolot i układ napędowy:
- SWAP na 1.8 GT (BP) – otworzony, sprawdzony, wyremontowany (szkoda się rozdrabniać z opisem)
- Skrzynia z B3 (najkrótsza, została moja )
- Koło zamachowe z B3, ale generacji BA
- Sprzęgło z 1.8 SOHC
- Multum prace serwisowych po SWAP-ie (sama ostatnia seria to m.in. poprawa montażu wysprzęglika, wymiana poduszki silnika, zlokalizowanie małego wycieku przy aparacie zapłonowym – mam nowe łożysko, więc będzie ogarnięte; wymiana węży podciśnień)
- Wymiana filtra stożkowego (Simota)
- Poprawa dolotu CAI – usztywnienie stożka (dodatkowe mocowanie), poprawa mocowania przepływomierza, nowe silikony TurboWorks, adapter filtra Simota itd.
- Nowy akumulator Bosch
- Regeneracja alternatora (m.in. wymiana regulatora napięcia)
- Short Shifter PRO-Sport
- Dodana już wcześniej pompa wspomagania
- to co zbędne – wywalone
Układ wydechowy:
- Kolektor Pacesetter 4-1 dedykowany dla Escorta GT
- Tłumiki RM-Customs – środkowy i tylny (wyrzutnia arbuzów XXL z zamontowanym silencerem)
- Cały wydech kwas 2,25" od początku do końca
Zawieszenie:
- co można było to przerzucone z GT
- wszystkie elementy zawieszania, które korodowały poddane zostały renowacji
- zamiast gum wsadzone są poliuretany z Olkusza (Deuter Moto-Sport)
- K.A.W. PlusKit -65mm po custom'izacji, bo było nadal za wysoko
- sparciałe poduszki amortyzatorów wymienione
- Łożyska przód wymienione (obydwa)
- 1 piasta z tyłu wymieniona razem z łożyskiem (dodatkowo były kiedyś kombinowane dłuższe szpilki – teraz jest powrót do nominalnych na wszystkich osiach)
- przednia rozpórka PRO-Sport już była (zmieniła kolor na czarny) – teraz doszła jeszcze tylna i precyzyjnie wycięte otwory w tylnych plastikach – obydwie zostały wyregulowane
Układ hamulcowy:
- SWAP przód i tył na GT – teraz jest 4x tarcza
- Zaciski po regeneracji, pomalowane na czarno
Wnętrze:
- Dodane sterowanie elektrycznymi lusterkami na desce
- El. szyby z uniwersalnych podnośników zostały zmienione na OEM'owe z GT + przyciski (jeszcze nieco się zawieszają, ale liczę, że po czyszczeniu styków będzie OK)
- Dołożony zamek centralny chwilowo poza autem, ale wróci na swoje miejsce
- Fotele z GT (jeden po rewitalizacji, usztywnieniu i poprawie stelaża – obecnie jak nowe)
- Tylna kanapa i tylne boczki z GT
- Przednia część tunelu z GT (szeroki) razem ze schowkiem i cupholder'em (zapalniczka do lekkiej naprawy, ale się ogarnie)
- Podłokietnik z MX-3 (w trakcie montażu)
- Liczniki z obrotomierzem wrzucone jeszcze przed największymi pracami
Inne naprawy:
- wycieraczka wystrzeliła podczas jazdy – temat opanowany
- poprawa wężyków spryskiwaczy
Milion rzeczy nie pamiętam, ale z grubsza zostawiam sobie ślad .
Jeśli ktoś ma to z przyjemnością przygarnę:
- osłonę słupka A od strony pasażera
- plastikową osłonę pod schowek
Jeszcze długa droga, ale jedziemy dalej z tematem. Będzie dobrze. W najbliższej kolejce ogarnięcie elektryki.
Kolejny etap prac można uznać za zamknięty, dotyczył przede wszystkim elektryki:
Ponadto wyszło jeszcze kilka rzeczy, które zostały od razu ogarnięte:
We wnętrzu:
Zawieszenie zostało jeszcze bardziej wyrównane (oczywiście w dół).
Kolejny etap przed nami – spawanie dokładki, regeneracja i montaż boczków, korekta wolnych obrotów i detale.
- nieużywane wiązki usunięte
- okablowanie w drzwiach uporządkowane
- elektryczne szyby uruchomione
- lusterka z GT działają
- zamek centralny działa
- napięcie alternatora ustabilizowane (podany +)
Ponadto wyszło jeszcze kilka rzeczy, które zostały od razu ogarnięte:
- wtryski doprowadzone do ładu (lekko ciekły/pociły się)
- wąż przy filtrze paliwa wymieniony + obejmy
We wnętrzu:
- popielniczka naprawiona
- tunel z MX-3 solidnie zamocowany
- podświetlenie liczników uzupełnione
- wymieniona została okładzina pedału sprzęgła
Zawieszenie zostało jeszcze bardziej wyrównane (oczywiście w dół).
Kolejny etap przed nami – spawanie dokładki, regeneracja i montaż boczków, korekta wolnych obrotów i detale.
seba323f napisał(a):Zdecydowanie za mało zdjęć
Zawszę wolę pokazywać rezultaty, niż plany w trakcie realizacji. Mam jedno, bo auto ostatnio sporo jeździło. Musi wystarczyć na razie
Kolejny maraton zakończony:
- pod maską jest nowy akumulator, który wymusił przy okazji zmianę budowy jego mocowania, ale ostatecznie siadło pięknie
- poprawki izolacji
- do dokładki został dospawany hokej, który pozwolił do dodanie EZ-Lip'a
- walka z centralnym zamkiem (oczywiście dokładanym, bo nie zapominajmy, że był to LX) zakończyła się na razie połowicznym sukcesem – może być jeszcze lepiej, będą kolejne próby innego ułożenia cięgien
- wpadła półka bagażnika
- plastiki zostały uzupełnione (m.in. w bagażniku i pod schowkiem)
- instalacja boczków drzwi (przedlift GT pod elektrykę) – mogłoby być jeszcze lepiej, powalczymy
- sprawdzenie sterowania nawiewów
- nadal występuje problem z domykaniem drzwi przednich kierowcy – jest lepiej, ale nieidealnie (może ktoś z Was ma doświadczenie w temacie – zamek, zawiasy lub jakieś inne pomysły?)
- na tyle zamontowane zostały są camber bolty Powerflex'a, dzięki czemu udało się pochylić koła na tyle, żeby guma nie ocierała o błotnik
- tylne lampy mają teraz 4 oprawki dwuwłóknowe, więc pozycja i stop jest x4 i pięknie to wygląda
Kolejne prace w toku – na tapecie są poprawki zamka, tapicerki, uruchomienie audio, uszczelka przedniej szyby, rewitalizacja i montaż słupka A i Bóg wie, co jeszcze. Przypuszczam, że kolejna aktualizacja przed końcem roku, ale bardzo mi zależy, żeby do tego czasu udało się dojść do satysfakcjonującej wersji 1.0
ogrom prac i roboczo godzin, których nie widać od razu
trzeba wstawić do garażu na zimę i dopieszczać tak aby była igła na sezon 2024
a tak serio to ładnie to wygląda , ja pobawił bym się w przyciemnienie lamp i szyb
trzeba wstawić do garażu na zimę i dopieszczać tak aby była igła na sezon 2024
a tak serio to ładnie to wygląda , ja pobawił bym się w przyciemnienie lamp i szyb
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Panie i Panowie (a może ja sam , bo uzupełniam ten topic przede wszystkim dla siebie i osób, które w tym projekcie widzą wartość) – coraz bliżej wersji 1.0. Łza kręci się w oku – dosłownie. Auto wróciło właśnie z kolejnej trasy do ciepłego garażu. Kolejny maraton zakończony. Płacz ze wzruszenia na trasie Lublin –> Rzeszów.
Na warsztat poszło uruchomienie Car Audio, centralny zamek, wygłuszenie drzwi i bagażnika oraz poprawa tapicerki. Wielkie dzięki za fachową i pełną serca pomoc należy przekazać na ręce ekipy z Dobrego Tonu.
BANG!
Czas zająć się uszczelką i szybą czołową. Słupek A znów pękł, więc został na deser.
Na warsztat poszło uruchomienie Car Audio, centralny zamek, wygłuszenie drzwi i bagażnika oraz poprawa tapicerki. Wielkie dzięki za fachową i pełną serca pomoc należy przekazać na ręce ekipy z Dobrego Tonu.
- siłowniki centralnego zamka zostały zmienione na 7kg – wcześniejsze nie dawały sobie rady
- wjechał sterownik PROXIMA, dzięki czemu BG można teraz otwierać i zamykać z pilota
- drzwi i bagażnik zostały wyciszone matami 4eversilent
- w bagażniku zagościła podłoga, którą można bez problemu złożyć na części, żeby dostać się do wnęki koła
- zagościła też zabudowa wzmacniacza
- subwoofer GrandZero wrócił na swoje miejsce i przeżywa drugą młodość
- w drzwiach gra separowany zestaw Helix L 62C.2
- jednostka sterująca to Pioneer MVH-MS410BT
- wszystko napędza wzmacniacz Helix M Four (4x100W RMS przy 4Ω)
- udało się pomóc drzwiom zamykać się lżej, tapicerka siedzi naprawdę dobrze – ostatecznie wyszło dużo lepiej, niż oczekiwałem
BANG!
Czas zająć się uszczelką i szybą czołową. Słupek A znów pękł, więc został na deser.
Kolejne pracy przyniosły progres, ale również odkryły nowe problemy, które przedłużyły listę prac.
Nowe siłowniki zamka centralnego i doprowadzone do nich cięgna spowodowały problem z opuszczaniem szyby bocznej – temat udało się rozwiązać, wszystko ostatecznie gra – szyba idzie w dół, zamek się otwiera.
Brak uszczelki szyby czołowej na górze zaś doprowadził ostatecznie do konieczności wymiany szyby czołowej na nową – uszczelka też jest już na miejscu – elegancka, nowa, podobnie jak szyba. Nie obyło się bez komplikacji związanych z odkręcaniem podszybia, czy też z krawędzią dachu od strony uszczelki.
Auto sporo pojeździło, coś tam zaczęło pykać, więc muszę od tego tematu na chwilę odpocząć zwłaszcza, że pogoda w tych okolicznościach nie pomaga.
W kolejnym maratonie czas na montaż brakującego słupka A, niektórych plastików oraz druk kratki przedniego zderzaka. Na końcu gruntowne czyszczenie. To chyba już ostatnia prosta, ale [tiiit] długa
Nowe siłowniki zamka centralnego i doprowadzone do nich cięgna spowodowały problem z opuszczaniem szyby bocznej – temat udało się rozwiązać, wszystko ostatecznie gra – szyba idzie w dół, zamek się otwiera.
Brak uszczelki szyby czołowej na górze zaś doprowadził ostatecznie do konieczności wymiany szyby czołowej na nową – uszczelka też jest już na miejscu – elegancka, nowa, podobnie jak szyba. Nie obyło się bez komplikacji związanych z odkręcaniem podszybia, czy też z krawędzią dachu od strony uszczelki.
Auto sporo pojeździło, coś tam zaczęło pykać, więc muszę od tego tematu na chwilę odpocząć zwłaszcza, że pogoda w tych okolicznościach nie pomaga.
W kolejnym maratonie czas na montaż brakującego słupka A, niektórych plastików oraz druk kratki przedniego zderzaka. Na końcu gruntowne czyszczenie. To chyba już ostatnia prosta, ale [tiiit] długa
Historia BG napisała kolejny rozdział – tym razem z cieknącym po baku paliwem. Podejrzewałem rurę wlewu – trafnie. Udało się zakupić nową za drugim razem . Przerdzewiała opaska była winowajcą. Paliwo nie cieknie, temat zamknięty, lecimy dalej
Kolejny update tematu. Zapowiada się ostatnia prosta.
Zawartość ostatniej aktualizacji:
Mega chciałbym to wszystko złożyć i wyczyścić na wiosnę – zobaczymy, czy się uda. Plan jest taki, żeby jutro działać dalej z pierdołami – obudowy oświetlenia, plastiki, kable, opaski, kapsle, kołki. Walczę dalej – o młodzieńcze marzenia
Pytanie do Was (jeśli ktoś to czyta), bo nie wiem jak się zabrać za sprawy poniżej:
Zawartość ostatniej aktualizacji:
- Wymiana filtra i oleju – od kiedy pamiętam zawsze był Mobil 1 10W40 i tak też pozostało
- Sprawdzenie zawiasu raz jeszcze, zniwelowanie luzów (dokręcenie tulei)
- Stare opony zimowe (rocznik 08), na których ją ostatnio przeturlałem, ustąpiły miejsce nowym letnim Kormoranom 195/50/15
- Udało się dopasować dekle do felg (wrzucę je na weekendzie)
- Środki tarcz pomalowane na czarno
- Ogarnięta zbieżność, sprawdzone kąty (wyszło -1,5 przód, -2,5 tył z camber boltsami, więc idealnie)
- Sprawdzenie poboru prądu w aku
- Sprawdzenie szczelności dolotu i podciśnień
- Obniżenie położenia wycieraczek w spoczynku (wtargnęły na szybę)
- Uruchomienie oświetlenia wnętrza i bagażnika (dodatkowo wpadły nowe żarówki 31 mm)
- Naprawa czujnika otwarcia drzwi kierowcy (wrócił brzęczyk świateł i podświetlenie stacyjki, które tak zawsze uwielbiałem)
- Listwy słupków A są już zeskanowane, podobnie jak kratki zderzaka GT – elementy powinny zostać wydrukowane w marcu – pomaluję na spokojnie i wrzucam na auto
- Doszły poprawki montażu rury wlewu, bo paliwo jeszcze się skraplało – teraz jest ideolo.
Mega chciałbym to wszystko złożyć i wyczyścić na wiosnę – zobaczymy, czy się uda. Plan jest taki, żeby jutro działać dalej z pierdołami – obudowy oświetlenia, plastiki, kable, opaski, kapsle, kołki. Walczę dalej – o młodzieńcze marzenia
Pytanie do Was (jeśli ktoś to czyta), bo nie wiem jak się zabrać za sprawy poniżej:
- Zakres pracy lusterka el. od strony kierowcy jest jakby przesunięty – lustro idzie na maksa do góry, w kosmos, ale odbija przy próbie regulacji w dół, jakby zakres pracy silnika był źle ustawiony – może ktoś się z tym już mierzył i wie to ogarnąć, żeby tego nie zniszczyć? To pierdoła, ale lubię jak w aucie wszystko śmiga na 100%
- Podświetlenie przycisku świateł awaryjnych – może to tylko moja wyobraźnia, ale wydawało mi się, że ten przycisk jest podświetlany nie tylko przy włączonych awaryjnych, ale razem z deską – czy tak jest naprawdę, czy tylko mi się przyśniło?
99% oficjalnie za mną.
Plastiki naprawione, zaślepki powkładane, wnętrze ogarnięte, spinki na miejscach.
Auto umyte, zabezpieczone.
Słupki i kratki zderzaka aktualnie drukują się w 3D. W maju dopasowujemy, ew. szlifujemy, lakierujemy na czarny mat. Wkręcenie ostatniej śrubki w wydrukowanej kratce zderzaka oficjalnie zamknie wersję 1.0 i prace przy tej furce.
Plastiki naprawione, zaślepki powkładane, wnętrze ogarnięte, spinki na miejscach.
Auto umyte, zabezpieczone.
Słupki i kratki zderzaka aktualnie drukują się w 3D. W maju dopasowujemy, ew. szlifujemy, lakierujemy na czarny mat. Wkręcenie ostatniej śrubki w wydrukowanej kratce zderzaka oficjalnie zamknie wersję 1.0 i prace przy tej furce.
Na Ryki się wybierasz?
Ciągle obserwuję ten wątek i się zachwycam. Szkoda, że swoją mazdę sprzedałem z może kiedyś wrócę do starej miłości ☺️
Gratki za wytrwałość!
Ciągle obserwuję ten wątek i się zachwycam. Szkoda, że swoją mazdę sprzedałem z może kiedyś wrócę do starej miłości ☺️
Gratki za wytrwałość!
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4284 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
sylwo napisał(a):Na Ryki się wybierasz?
Raczej nie, chyba że moje plany ulegną zmianie.
sylwo napisał(a):Ciągle obserwuję ten wątek i się zachwycam.
Bardzo mi miło z tego powodu Już myślałem, że sam czytam, bo to jedyne miejsce, gdzie wrzucam aktualizacje z budowy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości