Krótka specyfikacja jak było jak ją kupiłem
-Rok produkcji: 1992
-Przebieg: 130 tys.
-Silnik: fabrycznie 1,6 16V (SOHC)
-Pakiet V6
-Sprężyny Eibach -30mm (P+T)
-Kierownica Momo
-tłumik Sebring
-alufelgi Postert 7,5x16 z oponami 215/40 Toyo T1-S (później T1-R) przód i Yokohama A539 tył
W maju 2007 zdecydowałem się na tuning optyczny (za namową kolegi z Celici widocznej na zdjęciu). Obecnie zostały tylko progi.
MOC: ok. 200-220 KM (hamownia będzie na wiosnę)
Strojenie:
-0,6 bara by przema72 (09.2013r.)
-0,9 bara by przema72 (05.2014r.) – > 231,1 KM i 261,2 Nm
Modyfikacje:
SILNIK
Swap na 1,8 BP(DOHC) 128KM z 323f GT
Wtryski 360 cc z 323 gtx
Pompa paliwa Walbro 255
Kable WN i świece NGK
Zalany olejem Valvoline VR1 10W60
UKŁAD NAPĘDOWY
Skrzynia 1,8 GT
Kompletne sprzęgło Exedy z KL 2,5
Short-shifter
UKŁAD DOLOTOWY
Turbo Garrett gt 2560r
Aktuator westgat'a od Evo
Blow off HKS style
IC 550x180x65
Orurowanie z nierdzewki
Łączniki zbrojone + skręcane obejmy
Stożek Simota
Wyrzucona przepływka
Bandaż termoizolacyjny
UKŁAD WYDECHOWY
Kolektor wydechowy
Bandaż termoizolacyjny
Koc termiczny na turbo
DP 3"
Wydech z nierdzewki 2,35" na 2 tłumikach przelotowych z RM MOTORS
ELEKTRONIKA
EcuMaster DET 3
Wskaźniki AG boost, EGT, ciśnienie oleju
EBC
UKŁAD HAMULCOWY
Przewody w stalowym oplocie Goodridge
Płyn hamulcowy Motul
Przód:
-tarcze ATE –> EBC Turbo Groove
-klocki ATE –> EBC GreenStuff
Tył:
-tarcze Mikoda GT
-klocki Kashiyama
ZAWIESZENIE
Sprężyny Eibach -30mm
Amortyzatory Kayaba Excel-G x4
Rozpórka przód górna
Rozpórka tył górna
Tylna belka i stabilizator wypiaskowane i pomalowane proszkowo na czarno
Poliuretany tył czerwone 75 ShA
Koła lato: 17x7,5 RIAL z oponami przód 205/45 Continental, tył 215/45 Hankook
Koła do pojeżdżawek: 15" ENKEI z oponami 195/50 przód Toyo R1R, tył Toyo T1R
Koła zima: 14" mazdowskie z oponami 185/65 Pirelli + Dębica (rzadko jeżdżone:)
BODY
Pakiet V6
Lampy tył lexus look black
Przyciemnione szyby
Dokładki progów
WNĘTRZE
Kierownica Momo
Skórzana gałka zmiany biegów
Audio:
-radio Pioneer
-zmieniarka Pioneer
-głośniki JBL
-wzmacniacz Magnat
-kondensator 1F
-skrzynia z głośnikami Alphard 2x25 cm
Trochę zdjęć mojego Mx'a:
Dumny właściciel niedługo po zakupie
Wnętrze
Pierwszy wyjazd do Kamienia Śląskiego
Chwilowa zajawka neonami
Test możliwości Mx'a z 1,6
Nowe lampy i felgi
Wydech przelotowy (w prawdzie widać tylko końcowy, ale jest cały
Wycieczka po silnik na swap'a
Nowe serducho pod maską
Turbo po regeneracji
IC
Regulator ciśnienia paliwa, wtryski z GTX'a (od jackkpl), walbro 255 GSS 342
Blow off
Wskaźniki AG boost i ciśnienie oleju, podstawka pod filtr oleju, filtr odmy
W między czasie wleciał ori zderzak po małym dzwonku...
Fotki z prac nad uturbianiem
Poskładane i wstępnie wystrojone na 0,3 bara. Docelowo 0,6.
9.10.2012
Wrócił ori zderzak na tył (spasowanie i komfort o niebo lepsze)
Poliuretany
Tłumik RM MOTORS
Heble EBC
Strojenie u przemy