Błędy SRS poduszek powietrznych: 47, 48
Witam!
Od czasu gdy kupiłem auto to mam problem z choinką na desce rozdzielczej. Pali się pomarańczowa lampka poduszki pasażera a czerwona lampka poduszki kierowcy wystukuje błąd nr 48 czyli awaria radiowego systemu detekcji fotelika dziecięcego MAZDY.
Czy ktoś wie co z tym fantem zrobić? Jeżdżę teraz bez poduszek, bo komputer je nie aktywuje gdy jest jakaś awaria Pomóżcie!!!
Od czasu gdy kupiłem auto to mam problem z choinką na desce rozdzielczej. Pali się pomarańczowa lampka poduszki pasażera a czerwona lampka poduszki kierowcy wystukuje błąd nr 48 czyli awaria radiowego systemu detekcji fotelika dziecięcego MAZDY.
Czy ktoś wie co z tym fantem zrobić? Jeżdżę teraz bez poduszek, bo komputer je nie aktywuje gdy jest jakaś awaria Pomóżcie!!!
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam!Moze to Ci pomoże: kod – 45
Fault location – Passenger's seat pressure sensor
Probable cause – Wiring, open circuit, seat pressure sensor, SRS control module
Nie ten kod
Fault location – Passenger's seat pressure sensor
Probable cause – Wiring, open circuit, seat pressure sensor, SRS control module
Nie ten kod
Ostatnio edytowano 22 gru 2007, 21:49 przez topik, łącznie edytowano 2 razy
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Moze to Ci pomoże: kod – 48
Fault location – Passenger's seat pressure sensor
Probable cause – Seat pressure sensor
Pozdrawiam
Fault location – Passenger's seat pressure sensor
Probable cause – Seat pressure sensor
Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):Moze to Ci pomoże: kod – 48
Fault location – Passenger's seat pressure sensor
Probable cause – Seat pressure sensor
Znalazłeś to w manualu od 323F? Bo to że kod 48 to awaria radiowego systemu detekcji fotelika mazdy to dowiedzialem sie od xANDy'ego i nie wiem co dalej z tym robić. Czyli ty wskazujesz na sensor nacisku, czyli sama mate w siedzeniu. Skoro tak, to jak z tym walczyc? Da sie to jakos naprawić, czy wymieniac mate lub kupic jakis modul generujacy poprawny sygnał?
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Tak w instrukcji.Sprawdź najpierw ten czujnik, może się jakieś kabelki odłączyły albo zabrudziły.Ile masz wtyczek pod siedzeniem – dwie zółtą i czarną.Jak wystukałeś kod błędu?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):Ile masz wtyczek pod siedzeniem – dwie zółtą i czarną.Jak wystukałeś kod błędu?
Pod siedzeniem mam dwie wtyczki: żółtą i białą (jak na zdjęciu). W 323f BJ nie trzeba wystukiwać kodów SRSu, bo czerwona lampka od poduszki sama miga wystukując błąd. Po prostu wyliczasz ile razy błyśnie (długie błyśnięcia to dziesiątki, a krótkie to jedności).
Ostatnio próbowałem wyjąć te wtyczki ale jest to dość trudne. Dałem sobie spokój po pięciu minutach grzebania na mrozie. Spróbuje raz jeszcze jak mróz ustąpi, albo wjadę do jakiegoś garażu. Myślę też o rozłożeniu fotela na czynniki pierwsze ale nie mam pojęcia jak to zrobić a nie chcę zepsuć fotela. Rozkręcałeś już może fotel? PS, przy rozłączaniu wtyczek trzeba odłączyć akumulator?
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam!U mnie pod siedzeniem jest tak samo.Jedna wtyczka jest do bocznych poduszek a druga widocznie do fotelika dziecęcego.Fotela nie rozkrecałem.Myśle że można rozłączyć nic nie powinno się stać, poprostu nie będą migać kontrolki.Przypomniałem sobie że jak kiedyś odłączyłem jedną wtyczkę pod siedzeniem od strony pasażera to jedna kontrolka świeciła się a druga migała.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Kety napisał(a):Czy ktoś wie co z tym fantem zrobić?
wymienić matę z czujnikiem w siedzeniu, ktoś chyba na forum kiedyś miał podobny problem i się z nim właśnie w ten sposób uporał
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
topik napisał(a):Myśle że można rozłączyć nic nie powinno się stać, poprostu nie będą migać kontrolki.Przypomniałem sobie że jak kiedyś odłączyłem jedną wtyczkę pod siedzeniem od strony pasażera to jedna kontrolka świeciła się a druga migała.
Hmmm piszesz żeby rozłączyć to nie będą migać kontrolki a linijkę niżej piszesz, że jak rozłączyłeś to właśnie zaczęły migać. Więc jak? Da coś rozłączenie wtyczki? Pewnie się zacznie migać jakiś inny błąd rozłączonej wtyczki ;p i air bag i tak nie będzie działać
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kety napisał(a):PS, przy rozłączaniu wtyczek trzeba odłączyć akumulator?
Odp. niżej
topik napisał(a):Myśle że można odłączyć nic nie powinno się stać, poprostu nie będą migać kontrolki.
A to nie jest odpowiedź na Twój PStopik napisał(a):Przypomniałem sobie że jak kiedyś odłączyłem jedną wtyczkę pod siedzeniem od strony pasażera to jedna kontrolka świeciła się a druga migała.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):Myśle że można odłączyć nic nie powinno się stać, poprostu nie będą migać kontrolki.
A czy wtedy będą działać poduszki kierowcy i pasażera? Bo jeśli nie to co mi z takiego rozwiązania. Poduszki po to są, żeby działać. Nie za dobre jest rozwiązanie które tylko maskuje problem.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kety napisał(a):A czy wtedy będą działać poduszki kierowcy i pasażera?
Witam!Raczej nie.Wesołych Świąt
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
No i dziś coś zrobiłem. Odkręciłem fotel i zabrałem go do domu ;p
Dostałem się do maty i radiowego transpondera ale nie zauważyłem nic dziwnego. Wszystko wygląda jakby było sprawne. Radiowy transponder jest oryginalnie zalakowany i nierozłącznie złączony z matą w siedzeniu. Co ciekawe jest on wyprodukowany przez niemiecką firmę siemens (gdyby był japoński to by się nie zepsuł ;p). Możliwe, że wymiana maty rozwiązała by ten problem, pod warunkiem, że mata jest sprawna, a z tym bywa problem.
Wracając do mojego dzisiejszego dłubania, wynik jest następujący. Niestety po złożeniu fotela i podłączeniu wtyczki sytuacja jest taka sama. Czyli czerwona kontrolka miga w rytmie kodu 48. I co teraz?
Dzwoniłem do ASO Mazdy w Bielsku-Białej i powiedziano mi, że mam problem gdyż nie są w stanie powiedzieć czy uda im się to naprawić. Mogą jedynie spróbować przy czym koszt takiej przyjemności wynosi 200zł. chyba się skuszę, gdyż nie pozostaje nic innego.
W tym miejscu pragnę zaapelować do mądrych ludzi.
Jeśli ktoś się tym zajmuje i potrafi to naprawić, to chętnie zapłacę i skorzystam z usług. proszę pisać na priv. Pozdrawiam
Dostałem się do maty i radiowego transpondera ale nie zauważyłem nic dziwnego. Wszystko wygląda jakby było sprawne. Radiowy transponder jest oryginalnie zalakowany i nierozłącznie złączony z matą w siedzeniu. Co ciekawe jest on wyprodukowany przez niemiecką firmę siemens (gdyby był japoński to by się nie zepsuł ;p). Możliwe, że wymiana maty rozwiązała by ten problem, pod warunkiem, że mata jest sprawna, a z tym bywa problem.
Wracając do mojego dzisiejszego dłubania, wynik jest następujący. Niestety po złożeniu fotela i podłączeniu wtyczki sytuacja jest taka sama. Czyli czerwona kontrolka miga w rytmie kodu 48. I co teraz?
Dzwoniłem do ASO Mazdy w Bielsku-Białej i powiedziano mi, że mam problem gdyż nie są w stanie powiedzieć czy uda im się to naprawić. Mogą jedynie spróbować przy czym koszt takiej przyjemności wynosi 200zł. chyba się skuszę, gdyż nie pozostaje nic innego.
W tym miejscu pragnę zaapelować do mądrych ludzi.
Jeśli ktoś się tym zajmuje i potrafi to naprawić, to chętnie zapłacę i skorzystam z usług. proszę pisać na priv. Pozdrawiam
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam po dłuższej przerwie. Dziś mogę wreszcie odetchnąć z ulgą i powiedzieć, że uporałem się z problemem choinki poduszkowej
Nie było łatwo ale się udało ;p
Może opowiem od początku bo jest co opowiadać.
Najpierw skoczyłem do ASO Mazdy. Chwalili się przez telefon, że może coś na to poradzą za 200zł. Pojechałem więc i przedstawiłem szczegółowo mój problem aby wiedzieli czego się mają spodziewać. Po czym młody mechanik powiedział zrobimy to za 120 zł. Zadzwonimy za 2h. Pomyślał zapewne, że sprawa jest prosta jak w przypadku 626, gdzie wystarczy przeciąć jedynie kabelek.
Czekałem więc te dwie godziny w nadziei, że panowie w ASO znają się na tym i coś poradzą. Czekałem 5h i nie wytrzymałem, zadzwoniłem do nich. Nikt jednak nie odbierał, jak zwykle z resztą). Poszedłem więc tam na nogach. Ku mojemu zdziwieniu, po dotarciu na miejsce okazało się, że wszystkie drzwi do nich są zamknięte. Na drzwiach do salonu była nawet kartka zamknięte z powodu awarii. Zebrało się tam kilku ludzi którzy też byli zdziwieni, że salon i serwis są nieczynne w godzinach pracy. Czekałem cierpliwie 30 min bo nie po to przecież lazłem kilka km, żeby wrócić bez autka. I doczekałem się, otworzyli w końcu. okazało się, że panowie których było chyba z 6 zrobili sobie przerwę pewnie na obiad, zamykając wszystkie drzwi bez żadnej informacji dla klientów. To jeszcze nic z tym co przeżyć miałem za chwilę
Otóż na pytanie czy Mazda już gotowa, szef wszystkich mechaników biadolił, żebym zabierał to auto bo to nie jest tak łatwo jak w 626 i nic mi nie poradzą bo to nie jest wina samej maty a transpondera (mówił to co już wiedziałem i przekazałem im przed usługą naprawy). Mądrzył się, że jedynie emulatorem się da. Ja na to – zakładajcie więc emulator. A on, że nie mogą tego zrobić bo nie biorą potem odpowiedzialności za to jak będę dziecko przewoził w foteliku na przednim siedzeniu. Chodziło mu zapewne o to, że emulator aktywuje zawsze wszystkie 4 poduszki. Ale przecież to mieli i chcieli mi zrobić czyli przecięcie kabelka, które skutkuje zubożeniem srsu o pods (wykrywanie pasażera) co w skutkach byłoby dokładnie takie same jak działanie emulatora, czyli wszystkie poduszki zawsze aktywne.
Szkoda słów dla fachowości tego ASO i ich dbałości o klienta(nie odbierają telefonów i znikają bez śladu)
Pozostał więc tylko emulator lub nowa (używana mata). Wybrałem emulator gdyż mata jest zawodna jak wiemy ;p
Kupiłem z jednej stronki emulator do mazdy 323 i 626. Panowie przekonywali, że emulator podaje prawidłowy sygnał do komputera więc problem maty i transpondera zniknie. Koszt zakupu 200zł wydaje się niski. Paczka przyszła następnego dnia pocztą. Emulator to płytka wielkości karty SD (kilka elementów na płytce) z 3 kablami. Minus dla firmy tylko taki, że emulator nie ma żadnej obudowy, ale zrobiłem ją sam. Wsadziłem go do takiej plastikowej obudowy po karcie pamięci SD. Pasuje jak ulał. Jeśli kogoś interesują zdjęcia emulatora to mogę wysłać na priv. Dziś podłączyłem emulator do kostki zamiast maty w siedzeniu. Wynik:
-lampki zapalają się i po 2s gasną
Mam nadzieję, że to już koniec mojej przygody z poduchami. Życzę wszystkim braku takich problemów i rozwiązania dotychczasowych.
Nie było łatwo ale się udało ;p
Może opowiem od początku bo jest co opowiadać.
Najpierw skoczyłem do ASO Mazdy. Chwalili się przez telefon, że może coś na to poradzą za 200zł. Pojechałem więc i przedstawiłem szczegółowo mój problem aby wiedzieli czego się mają spodziewać. Po czym młody mechanik powiedział zrobimy to za 120 zł. Zadzwonimy za 2h. Pomyślał zapewne, że sprawa jest prosta jak w przypadku 626, gdzie wystarczy przeciąć jedynie kabelek.
Czekałem więc te dwie godziny w nadziei, że panowie w ASO znają się na tym i coś poradzą. Czekałem 5h i nie wytrzymałem, zadzwoniłem do nich. Nikt jednak nie odbierał, jak zwykle z resztą). Poszedłem więc tam na nogach. Ku mojemu zdziwieniu, po dotarciu na miejsce okazało się, że wszystkie drzwi do nich są zamknięte. Na drzwiach do salonu była nawet kartka zamknięte z powodu awarii. Zebrało się tam kilku ludzi którzy też byli zdziwieni, że salon i serwis są nieczynne w godzinach pracy. Czekałem cierpliwie 30 min bo nie po to przecież lazłem kilka km, żeby wrócić bez autka. I doczekałem się, otworzyli w końcu. okazało się, że panowie których było chyba z 6 zrobili sobie przerwę pewnie na obiad, zamykając wszystkie drzwi bez żadnej informacji dla klientów. To jeszcze nic z tym co przeżyć miałem za chwilę
Otóż na pytanie czy Mazda już gotowa, szef wszystkich mechaników biadolił, żebym zabierał to auto bo to nie jest tak łatwo jak w 626 i nic mi nie poradzą bo to nie jest wina samej maty a transpondera (mówił to co już wiedziałem i przekazałem im przed usługą naprawy). Mądrzył się, że jedynie emulatorem się da. Ja na to – zakładajcie więc emulator. A on, że nie mogą tego zrobić bo nie biorą potem odpowiedzialności za to jak będę dziecko przewoził w foteliku na przednim siedzeniu. Chodziło mu zapewne o to, że emulator aktywuje zawsze wszystkie 4 poduszki. Ale przecież to mieli i chcieli mi zrobić czyli przecięcie kabelka, które skutkuje zubożeniem srsu o pods (wykrywanie pasażera) co w skutkach byłoby dokładnie takie same jak działanie emulatora, czyli wszystkie poduszki zawsze aktywne.
Szkoda słów dla fachowości tego ASO i ich dbałości o klienta(nie odbierają telefonów i znikają bez śladu)
Pozostał więc tylko emulator lub nowa (używana mata). Wybrałem emulator gdyż mata jest zawodna jak wiemy ;p
Kupiłem z jednej stronki emulator do mazdy 323 i 626. Panowie przekonywali, że emulator podaje prawidłowy sygnał do komputera więc problem maty i transpondera zniknie. Koszt zakupu 200zł wydaje się niski. Paczka przyszła następnego dnia pocztą. Emulator to płytka wielkości karty SD (kilka elementów na płytce) z 3 kablami. Minus dla firmy tylko taki, że emulator nie ma żadnej obudowy, ale zrobiłem ją sam. Wsadziłem go do takiej plastikowej obudowy po karcie pamięci SD. Pasuje jak ulał. Jeśli kogoś interesują zdjęcia emulatora to mogę wysłać na priv. Dziś podłączyłem emulator do kostki zamiast maty w siedzeniu. Wynik:
-lampki zapalają się i po 2s gasną
Mam nadzieję, że to już koniec mojej przygody z poduchami. Życzę wszystkim braku takich problemów i rozwiązania dotychczasowych.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Udało się komuś rozwiązać problem kodu 48 cięciem przewodu w maździe 323 BJ (rocznik99). Ślęczę na forum już długi czas i znalazłem dość dokładne instrukcje jak to zrobić w niektórych modelach 626 i Premacy.
Wg użytkownika newbie da się powyższą operację przeprowadzić także na moim modelu. Pytanie tylko jak i gdzie szukać odpowiednich przewodów.
Użytkownik topik pisał wyżej że w przypadku 323f BJ ta opcja nie działa (przynajmniej tak powiedzieli mu w serwisie) znaczyło by to że modele 323 i 323f różnią się nie tylko "budą" ?
Wg użytkownika newbie da się powyższą operację przeprowadzić także na moim modelu. Pytanie tylko jak i gdzie szukać odpowiednich przewodów.
Użytkownik topik pisał wyżej że w przypadku 323f BJ ta opcja nie działa (przynajmniej tak powiedzieli mu w serwisie) znaczyło by to że modele 323 i 323f różnią się nie tylko "budą" ?
muszę sprzedać moją Madzię w najbliższym czasie
- Od: 10 cze 2009, 14:16
- Posty: 5
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 323 BJ 99r w. angielska
Znalazłem, przeciąłem, wypiąłem i ...chyba działa. Żółta nie zapala się wcale (co dziwne zapaliła się ale tylko za pierwszym razem) a czerwona zapala się i po kilku sekundach gaśnie. Teraz tylko trzymam kciuki żeby nie przyczepili mi się na NCT (tutejszy przegląd techniczny) czemu nie zapala mi się kontrolka skoro mam poduszkę pasażera.
W moim przypadku ten cały SAS UNIT jest żółty i znajduje się pod nagrzewnicą na stopy od strony pasażera.
I właśnie nagrzewnica sprawia że dostęp do tego jest bardzo utrudniony. Tak więc żeby wykonać tę operację trzeba się nieźle nagimnastykować. Potem już tylko wypięcie wtyczki pod fotelem pasażera i powinno działać.
Przynajmniej w moim przypadku działa
Później postaram się zamieścić fotki
W moim przypadku ten cały SAS UNIT jest żółty i znajduje się pod nagrzewnicą na stopy od strony pasażera.
I właśnie nagrzewnica sprawia że dostęp do tego jest bardzo utrudniony. Tak więc żeby wykonać tę operację trzeba się nieźle nagimnastykować. Potem już tylko wypięcie wtyczki pod fotelem pasażera i powinno działać.
Przynajmniej w moim przypadku działa
Później postaram się zamieścić fotki
muszę sprzedać moją Madzię w najbliższym czasie
- Od: 10 cze 2009, 14:16
- Posty: 5
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 323 BJ 99r w. angielska
gregor44 napisał(a):Znalazłem, przeciąłem, wypiąłem i ...chyba działa
Opowiedz wszystkim krop po kroku co zrobiłeś (przeciąłeś, wypiąłeś lub połączyłeś), może inni też spróbują i sprawdzą czy działa. Jeśli to działa, to jesteś pierwszym który to zrobił (i o tym opowiedział). Gratuluje
PS. W działających poduszkach ta żółta lampka od pasażera też się załącza i potem gaśnie. Mówisz, że u Ciebie raz się włączyła a teraz już nie...sprawdź czy czasem żarówka się nie spaliła (choć to mało prawdopodobne)...a może swoim czynem wyłączyłeś poduszkę pasażera (czy to w ogóle możliwe)? Niech się ktoś mądrzejszy wypowie na ten temat Pozdrawiam
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Eee tam pierwszy to raczej nie jestem bo z tego co czytałem zrobiło to już wiele osób z tego forum proszę poszukać w dziale 626 bo tam wyjaśnione jest chyba wszystko co należy uczynić.
Najbardziej fachowe opisy pochodzą od użytkownika "newbie"
lista modeli w których powyższa operacja powinna zadziałać:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 8&start=40
gdzieś tam był też obrazek ze schematem
A zrobiłem wszystko tak jak opisywali na forum
1) odłączyłem akumulator (ponoć wskazane skoro grzebie się przy poduszkach)
2) przeciąłem czarny przewód dochodzący do "kostki" która w moim przypadku była żółta i zaizolowałem go
3) wypiąłem wtyczkę pod fotelem pasażera
Wg. ludzi z forum to że żółta lampka nie zapala się po takowej operacji jest normalne i w razie czego w razie wypadku powinny wystrzelić obie.
Tego dlaczego za pierwszym razem mignęła żółta nie wiem, może zachował się jakiś szczątkowy ładunek elektryczny gdzieś ? nie znam się na tym nie jestem elektrykiem.
fotki zamieszczę jak tylko je znajdę
Najbardziej fachowe opisy pochodzą od użytkownika "newbie"
lista modeli w których powyższa operacja powinna zadziałać:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 8&start=40
gdzieś tam był też obrazek ze schematem
A zrobiłem wszystko tak jak opisywali na forum
1) odłączyłem akumulator (ponoć wskazane skoro grzebie się przy poduszkach)
2) przeciąłem czarny przewód dochodzący do "kostki" która w moim przypadku była żółta i zaizolowałem go
3) wypiąłem wtyczkę pod fotelem pasażera
Wg. ludzi z forum to że żółta lampka nie zapala się po takowej operacji jest normalne i w razie czego w razie wypadku powinny wystrzelić obie.
Tego dlaczego za pierwszym razem mignęła żółta nie wiem, może zachował się jakiś szczątkowy ładunek elektryczny gdzieś ? nie znam się na tym nie jestem elektrykiem.
fotki zamieszczę jak tylko je znajdę
muszę sprzedać moją Madzię w najbliższym czasie
- Od: 10 cze 2009, 14:16
- Posty: 5
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 323 BJ 99r w. angielska
...fotki znalazłem ale wyszły cienko po za tym nie da się ich wrzucić bezpośrednio na forum i trzeba by gdzieś zamieszczać a potem dać linka
W moim przypadku wszystko zgadzało się ze schematem od "newbiego" tzn. od prawej były zielony, biały i trzeci czarny, którego to należy ciachnąć.
W moim przypadku wszystko zgadzało się ze schematem od "newbiego" tzn. od prawej były zielony, biały i trzeci czarny, którego to należy ciachnąć.
muszę sprzedać moją Madzię w najbliższym czasie
- Od: 10 cze 2009, 14:16
- Posty: 5
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 323 BJ 99r w. angielska
Witam!!
Jestem nowy na forum w zasadzie to przeszukałem sporo tematów i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi a mam taki problem w mazdzie 323f BJ 1998r 1.5 : na desce rozdzielczej swieci sie ciagle zółta dioda i czerwona airbagu miga z czestotliwoscia 4, 7 czyli błąd 47. W momemcie kiedy pasażer siedzi jest wszystko ok kiedy zejdzie znowu diody zaczynaja migac. Wczesniej bylo wszystko ok, Jak rozwiązac ten problem bez specialnych nakładów finansowych ? bez zakupu emulatora, maty. Prosze o odpowiedz z góry dzieki!!!
Jestem nowy na forum w zasadzie to przeszukałem sporo tematów i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi a mam taki problem w mazdzie 323f BJ 1998r 1.5 : na desce rozdzielczej swieci sie ciagle zółta dioda i czerwona airbagu miga z czestotliwoscia 4, 7 czyli błąd 47. W momemcie kiedy pasażer siedzi jest wszystko ok kiedy zejdzie znowu diody zaczynaja migac. Wczesniej bylo wszystko ok, Jak rozwiązac ten problem bez specialnych nakładów finansowych ? bez zakupu emulatora, maty. Prosze o odpowiedz z góry dzieki!!!
- Od: 22 lis 2009, 11:31
- Posty: 11
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F Bj 1.5 16V 98r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości