mazda 2 1.25 gaśnie po wcisnięciu sprzęgła

Mazda2 2002–2007

Postprzez onegai82 » 18 kwi 2016, 10:38

Witam. Mam problem z moją mazdą. silnik 1.25 bez krokowca. otóż auto gaśnie po wcisnięciu sprzęgła przy dłuzszej zmianie biegów, dzieje się to jak silnik nie jest jeszcze całkiem rozgrzany. odpala normalnie, na początku trzyma go ssanie to nie ma problemu. wyczyściłem przepustnicę( kilka razy), wymieniłem czujnik temperatury, nieszczelności raczej nie sprawdzałem spryskując autostartem przewody i kolektor dolotowy. Nie wiem co jeszcze moze być. dziekuję za wszelka pomoc

Dopisano 18 kwi 2016, 14:23:

dodam jeszcze że auto ma zaistalowaną instalacje lpg ale problem wystepuje zarówno na benzynie i gazie
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2016, 10:05
Posty: 16 (3/0)
Auto: mazda 2 1,25benzyna

Postprzez Dominator » 19 kwi 2016, 08:22

Już gdzieś to pisałem, ale mam to samo obecnie w gf, w szczególności przy dojazdach do skrzyżowań, przy wysprzeglaniu. Również w momencie rozgrzewania silnika, generalnie silnik pracuje bardziej traktorowato wtedy. Może to świece albo kable, muszę zajrzeć.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez onegai82 » 19 kwi 2016, 11:21

ok jak ci to pomoże to napisz ja pojeżdzę chwilę na benzynie i zrobie rset kompa, słyszłem że moze być wina gazu
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2016, 10:05
Posty: 16 (3/0)
Auto: mazda 2 1,25benzyna

Postprzez Dominator » 19 kwi 2016, 11:50

Ale to zarówno na benzynie jak i gazie, więc rodzaj paliwa chyba nie ma znaczenia.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez onegai82 » 19 kwi 2016, 13:01

też mi się tak wydaje ale nie zaszkodzi spróbować

Dopisano 20 kwi 2016, 11:04:

mam pytanie czy jest w tym aucie moze jakiś czujnik w skrzyni biegów czy gdzieś z tym zwiazanym, zauwazyłem że jakj tylko wcisnę sprzęgło to obroty szybciej spadają, ale jak szybko wrzucę luz obroty powoli opadają. Sam już nie wiem za odpowiedzi serdecznie dziękuję
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2016, 10:05
Posty: 16 (3/0)
Auto: mazda 2 1,25benzyna

Postprzez onegai82 » 29 kwi 2016, 12:09

auto gaśnie tylko w czasie jazdy na postoju mogę dodawać gazu i puszczać go z wysokich obrotów, może ktos ma jakis pomysł.

Dopisano 29 kwi 2016, 13:31:

a jakie obroty powinny być na luzie bo podejrzewam czujnik prędkości
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2016, 10:05
Posty: 16 (3/0)
Auto: mazda 2 1,25benzyna

Postprzez onegai82 » 2 cze 2016, 15:56

wie ktos moze jak sprawdzić czy przepustnica jest ok, auto było u trzech mechaników, 3 dni na serwisie bosch na którym ponoć specjalizują się w fordach, a to fordowski silnik, i wiem tyle co na początku czyli nic.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2016, 10:05
Posty: 16 (3/0)
Auto: mazda 2 1,25benzyna

Postprzez skocio » 6 cze 2016, 12:39

Co do spadania obrotów: Jak wrzucisz luz i toczysz się do świateł to obroty utrzymują się na ok 1200, dopiero po kilku sekundach stania w miejscu spadają do ok 800 – to normalne. W starej maździe 121z 94' też mam ten "system", chodzi o podtrzymywanie napięcia czy coś takiego. Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają szybciej niż po wrzuceniu na luz.

Po podpięciu do kompa widzę ok 800 obrotów na minutę, nic nie faluje, spalanie w normie, więc wydaje mi się, że tak powinno być (na rozgrzanym silniku). Od mniej więcej roku wyświetla mi błąd obwodu czujnika prędkości (bez check'a na desce, jedynie po podpięciu do kompa). Nie miałem czasu się za to zabrać, w lato raczej jeżdżę na jednośladach. W każdym razie jedynym objawem tego czujnika może być spalanie większe o max 0,5L niż normalnie, prócz tego nic się nie dzieje.

Przepustnica wywali błąd w kompie jeśli coś będzie nie tak.

Może głupie pytanie ale sprawdzałeś podstawowe rzeczy jak układ zapłony i filtr powietrza? W 121 też mam instalację LPG i miałem identyczne objawy. Przed zamontowaniem instalacji kupiłem nowy filtr powietrza, później miałem identyczną sytuację jak ty, tygodnie kombinowałem ocb. Sprawdziłem wymieniony filtr – czysty. W akcie desperacji kupiłem jeszcze jeden filtr, wymieniłem i jak ręką odjął – wszystko zaczęło działać. Okazało się, że silnik plunął olejem (też wymienionym przed instalacją, więc przezroczysty) w filtr, ten się pokleił i pomimo tego że wizualnie był czysty, nie przepuszczał powietrza.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2013, 19:19
Posty: 54 (0/3)
Auto: Mazda 121 DB
1.3 KAT 1994
Mazda 2 DY 1.4 2004

Postprzez onegai82 » 6 cze 2016, 20:39

zrobiłem nastepujące rzeczy; filtr powietrza wymieniony, swiece wymienione, mapsensor wymieniony, czujnik temperatury wymieniony, przepustnica wyczyszczona. Wyczaiłem błąd czujnika odpowietrzania zbiornika paliwa, tylko nie wiem w którym miejscu go szukać. Jak by kto wiedział to proszę o pomoc.
Normalnie witki opadają.

Dopisano 7 cze 2016, 12:26:

jak by kto napisał mi o tym zaorze gdzie go szukać albo foto byłbym bardzo wdzięczny

Dopisano 7 cze 2016, 14:07:

załaczam zdjecie czujnika cisnienia za co on odpowiada

Dopisano 7 cze 2016, 16:45:

i dołoże jeszcze jedno pytanie czy zawory sa tu regulpwanie hydraulicznie czy nie. Moze to ich wina chociaż ich nie słychać.
Załączniki
111.png
za co odpowiada ten czujnik
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2016, 10:05
Posty: 16 (3/0)
Auto: mazda 2 1,25benzyna

Postprzez skocio » 8 cze 2016, 14:22

Korzystałeś z instrukcji serwisowej? w niej powinna być odpowiedź co gdzie jest: viewtopic.php?f=109&t=157167

Co do zaworów to nie pomogę. Poszukaj na fordowskich stronach, szybciej znajdziesz info na ten temat.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2013, 19:19
Posty: 54 (0/3)
Auto: Mazda 121 DB
1.3 KAT 1994
Mazda 2 DY 1.4 2004

Postprzez onegai82 » 8 cze 2016, 17:16

żeby jeszcze link działał :)
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2016, 10:05
Posty: 16 (3/0)
Auto: mazda 2 1,25benzyna

Postprzez Mr_Bartek » 8 cze 2016, 20:06

Link poprawiony. Już wszystko działa. :)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez onegai82 » 9 cze 2016, 12:16

super, dziekuję
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2016, 10:05
Posty: 16 (3/0)
Auto: mazda 2 1,25benzyna

Postprzez onegai82 » 2 sie 2016, 17:39

wymieniłem jeszcze świece i kable i dalej problem wystepuje. czy może to być wina regulatora cisnienia paliwa. Słychać z niego syczenie, napewno z niego czy moze to być winowajca?
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2016, 10:05
Posty: 16 (3/0)
Auto: mazda 2 1,25benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121