Historia
Pierwszym autkiem i jednocześnie służącym do nauki jazdy i podstawowych czynności przy aucie był Citroen AX GT, wspominam go bardzo miło, pomimo tysiąca i jednej awarii.
Jednocześnie Cytryna była piewszym polem eksperymentów na polu modyfikacji – dostała skórzano-welurowe wnętrze z wersji Volcano, alufelgi, oryginalną lotkę i pierwsze próby ulepszenia car audio. Niestety ilość awarii i wiek ( rocznik 90' ) skłoniły mnie do pójścia japońską drogą
Autko miało przez te lata tylko 1 poważną awarię i do tego z winy osoby trzeciej – regularne wymiany na porządnych częściacg i opieka tego samego mechanika pozwoliły Cetce przejechać wspólnie już ponad 60000km, zaliczyć naojdleglejsze zakątki kraju (Mielno, Beskid Żywiecki, Kłomino) zarówno turystycznie jak i oczywiście zlotowo. Każdy kolejny zlot, poznani ludzie i obejrzane autka dawały coraz to nowe bodźce i pomysły na modyfikację i wraz z nagrodami dawały właścicielowi i nie tylko
Były w trakcie różne pomysły sprzedaży auta, ale byłoby mi jej zbyt żal, bo jest dla mnie jak rodzina

Dane techniczne
Pojemność skokowa silnika: 1489 ccm
Moc maksymalna ( zmierzone ): 86 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy (zmierzone): 125 Nm przy 3800 obr./min
Pomiary wykonane G-techem Pro:
Przyspieszenie 0-100 km/h:
10.73s ( opony 205/40/17 )
9,51s ( opony 175/70/13 )
x,xx s ( opony 195/40/17 )
1/4 Mili: best ET 17.640 (Ryki)
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Przebieg – przy kupnie 178000, obecnie 265000 – 27.2.2015
Wyposażenie
-2 poduszki powietrzne
-ABS
-Wspomaganie kierownicy
-Klimatyzacja
-Centralny zamek
Naprawy/wymiany
178000km – wymiana rozrządu z pompą wody (OEM), olej motul 6100 10w40 + filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza
185000km – nowe amortyzatory 4x Kayaba Excel-G, osłony, tuleje wahacza
187000km – nowa chłodnica klimatyzacji, nabita klimatyzacja od zera
190000km – sprężyny obniżające -40/40 Personal Identity
194000km – olej motul 6100 10w40 + filtr oleju
205000km – olej motul 6100 10w40 + filtr oleju, filtr paliwa Mann
208000km – tarcze Brembo Oro+klocki Ferodo przód
210000km – sprzęgło kompletne Valeo
216000km – uszczelka pod klawiaturą OEM Mazda, olej motul 6100 10w40 + filtr oleju
226000km – olej motul 6100 10w40 + filtr oleju
228000km – przegub prawy NKN, sworznie wahacza 555, nowe szczęki bębna z tyłu L+P z okładzinami nowe cylinderki, zmieniony płyn hamulcowy
230000km – sprężyny obniżające K.A.W. -65/40
235000km – świece zapłonowe Denso, kable wn NGK,nowy filtr stożkowy Simoty, złączki Turboworks, rura dolotowa z nierdzewki, olej Motul 6100 10w40 + filtr oleju
242000km – skrzynia biegów od 323P 1.3 + nowy olej w skrzyni Castrol
245000km – nowa pompa paliwowa, ,filtr paliwa, olej Motul 6100 10w40 + filtr oleju
247000km – nowe przednie lampy, fotele przednie z Toyoty Celici VII Gen
248000km – nowa sonda lambda Denso, wymiana aparatu zapłonowego, lączniki stabilizatora przód, osłona przegubu lewego, uszczelniacze półosi L+P
252000km – zawieszenie gwintowane FK
255000km – tłumik końcowy Supersprint dedykowany do Hondy CRX
255555km – tarcze Sakura+klocki Kashiyama, Olej Eneos Premium 10W40 + filtr
257200km – prawy przegub z osłoną Japan OEM
260000km – nowa pompa wspomagania, wymieniony płyn wspomagania (Prestone)
268000km – wymieniona maglownica, Olej Eneos Premium 10W40 + filtr
280000km – Wymiana rozrządu, uszczelka pod pokrywą zaworów, olej Eneos 10w40 + filtr, nowe opony Nankang AS-1 195/40/17
282000km – Regeneracja gwintu z tyłu – nowe wkłady Koni żółte (Pecar Katowice)
Modyfikacje
Mechaniczne:
-Tłumik końcowy Supersprint Magnum z Hondy CRX ED, brak katalizatora, dolot ze stożkiem Simoty
Felgi opony:
-Lato: Borbet RST 8x17 ET35 + dystanse 4/8mm, środek biały, rant polerowany, opony Falken ZIEX 912/Nankang NS-2 195/40/17
Było: Wolfrace Triad 7x17 ET35, Allesio Monza 7x15
Zawieszenie:
-Zawieszenie gwintowane FK skręcone na minimum (około -80mm)
Układ napędowy:
Krótsza skrzynia od 1.3 (z 323P), short shifter
Styling:
-Boczne i przednie kierunki pomalowane farbką Tamiya x26
-Polakierowana dolna część tylnego zderzaka pod kolor nadwozia
-Dokładka przednia z Laguny I
-Zewnętrzne obudowy lusterek pod kolor nadwozia
Wnętrze:
Fotele przednie z Toyoty Celici '2000, aluramki na zegary, gałka zmiany biegów z Mazdy6 GG
Wyróżnienia na zlotach MS
I miejsce na 1/4 mili w klasie B na MegaZlocie – Sochaczew 2009
II miejsce w konkursie na najładniejszą Mazdę – Wrocław 2010
III miejsce na 1/4 mili w klasie Ronin – Konin 2011
II miejsce na 1/4 mili w klasie Ronin – Ryki 2011
III miejsce w konkursie "Najładniejsza seryjna Mazda" – Ryki 2011
III miejsce w konkursie "Najlepszy kierowca klubu Mazdy" – sezon 2011
II miejsce na 1/4 mili w klasie Ronin – Czaplinek 2012
Wykres z hamowni – autko całkowicie seryjne
Krótki filmik z toru Rakietowa – zlot letni Wrocław 2010
Zlot Jesienny Piotrków 2010
Zlot WrOcław 2011
Filmy Wrocław 2011
2012
Zlot Ryki 2012
Lato 2013 – Borbet RST18 8x17
Jesień 2013 – nowe lampy, fotki w ŁSSE
Styczeń 2014 – fotele przednie,
Marzec 2014 – porządki pozimowe,
Maj 2014 – gwint FK,
Wrzesień 2014 – Zakończenie sezonu JDM Tczew,
Sierpień 2015 – Zabawy aparatem