Nowości w Maździe

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Globy » 12 cze 2009, 14:37

Mazda planuje wprowadzenie napędu hybrydowego z elektrycznym wspomagaczem i pracuje nad małym roadsterem na bazie "dwójki". Tymczasem w Japonii do sprzedaży wchodzi Axela (eur. 3) z napędem 4x4, ale fani wspominający rajdowe 323 będą zawiedzeni.

Obrazek

(więcej...)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Akar.Zaephyr » 12 cze 2009, 15:38

Chyba faktycznie słowa "roadster" użyto nieco nad wyraz.
Mimo wszystko zapowiada się ciekawie, chciałbym taką Madzię mieć w swojej stajni :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 13:54
Posty: 792 (3/8)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez yoshiwwy » 12 cze 2009, 15:43

No i wszystko w temacie. Japończycy mają lepiej. Trójka na 4 łapy to jest to <jupi>
Ale nie u nas :| Mogliby też MPS-a w sedanie zrobić (bo ładniejszy ;) )
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 14:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez brii » 12 cze 2009, 15:46

yoshiwwy napisał(a):na 4 łapy to jest to

Nikt nie powiedział jaki 4x4 to jest – część z napędów 4x4 jest gorsza (daje gorszy efekt) niż FWD ze średnią szperą ;) Z resztą przy CVT nie da się zapodać dużo momentu więc silniczki będą słabe przy tym napędzie...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez yoshiwwy » 12 cze 2009, 19:09

brii napisał(a):
yoshiwwy napisał(a):na 4 łapy to jest to

Nikt nie powiedział jaki 4x4 to jest – część z napędów 4x4 jest gorsza (daje gorszy efekt) niż FWD ze średnią szperą ;) Z resztą przy CVT nie da się zapodać dużo momentu więc silniczki będą słabe przy tym napędzie...

Jednak prowadzenie auta jest pewniejsze. trudniej wyprowadzić je z równowagi a przez to na więcej można sobie pozwolić ;)
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 14:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez Marco7 » 12 cze 2009, 20:21

Ten roadster jest cool :D
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2006, 23:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez brii » 12 cze 2009, 21:26

yoshiwwy napisał(a):Jednak prowadzenie auta jest pewniejsze. trudniej wyprowadzić je z równowagi a przez to na więcej można sobie pozwolić

Możesz być w błędzie – duża część 4x4 tak naprawdę podczas jazdy jest napędem takim samym jak zwykłe FWD – czyli napędem na JEDNO koło – różnicy nie ma żadnej ;)
Tylko stały napęd 4x4 daje różnicę – w przypadku wszystkich innych czas reakcji elektronicznych dupereli a potem sprzęgieł i hamulców jest za długi i często jest już po faworkach... Niestety często napędy 4x4 to tylko lepsze samopoczucie.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez strOOs » 13 cze 2009, 20:42

A ja chce nowa trojke sedan :P
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 23:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez krzych » 13 cze 2009, 20:48

brii napisał(a):JEDNO koło

Hehe, dobre :) W sumie jak na to dokladniej spojrzec... :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez domin1979 » 13 cze 2009, 21:33

duża część 4x4 tak naprawdę podczas jazdy jest napędem takim samym jak zwykłe FWD – czyli napędem na JEDNO koło – różnicy nie ma żadnej oczko
Dlatego nie nazywa się nie 4x4 tylko AWD :P
Różnica jest na korzyść 4x4 np.Subaru. Na minus większe spalanie.
Ale elektronika z każdym rokiem coraz lepsza. Teraz już Haldex bodajże III generacji i wielkich różnic już nie ma.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez brii » 14 cze 2009, 08:42

domin1979 napisał(a):Dlatego nie nazywa się nie 4x4 tylko AWD

AWD i stałe 4x4 się wogóle nie gryzą (np.: 323 GTR, Evo).
AWD oznacza możliwość płynnej zmiany wartości momentu pomiędzy osiami.

domin1979 napisał(a):Ale elektronika z każdym rokiem coraz lepsza. Teraz już Haldex bodajże III generacji i wielkich różnic już nie ma.

Taaaaak a świstak siedzi i zawija – pewnie w przyszłym roku w WRC będą jeździć tylko na Haldexach ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez domin1979 » 14 cze 2009, 09:30

WRC to nie zwykła droga... na jazdę po śniegu i podjazdy pod górkę AWD wystarczy i tego ludzie najczęściej potrzebują, a nie ścigania po OS-ach i zyskania paru sekund.
Napęd stały na pewno jest bezpieczniejszy w ekstremalnych sytuacjach ale zużywa więcej paliwa i jest droższy w eksploatacji. Przynajmniej tak piszą w prasie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez brii » 14 cze 2009, 10:24

Jeżdżę Subaru i nie powiem, żeby jakoś drastycznie taki napęd podnosił spalanie (Avensis ze słabszym silnikiem o tej samej pojemności z napędem FWD pali więcej) :)
Droższy w ekploatacji troszkę jest – trzeba zmieniać olej w dyfrach i częściej sprzęgło ale też nie jest to jakiś kosmos :)
Co do pomocy na drodze systemów bez stałego napędu – są tak przydatne jak niezapięte pasy bezpieczeństwa ;) Pomogą przy podjeździe pod ośnieżoną górkę, ale w innyc przypadkach niestety nie sprawdzają się.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez domin1979 » 14 cze 2009, 11:24

brii napisał(a):Pomogą przy podjeździe pod ośnieżoną górkę, ale w innyc przypadkach niestety nie sprawdzają się.
Oj gruuubo przesadzasz... nowe AWD już takiej dużej zwłoki nie ma jak kiedyś. W testach gazet jakoś tak nie dramatyzowali. Stały napęd na pewno jest lepszy ale przy braku wyobraźni tak samo się zda jak AWD...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez brii » 14 cze 2009, 12:06

AWD to stały napęd z podziałem momentu – nie utożsamiaj go z dołączanymi napędami :)

domin1979 napisał(a):W testach gazet jakoś tak nie dramatyzowali.

Tam to potrafią dramatyzować jeśli siedzisko fotela jest o 3mm krótsze a nie dramatyzować jak moc różni się o 30KM ;)
Nie ma sensu się opierać na opiniach dziennikarzy którzy często tylko samochód widzieli a nawet jeśli jeździli to nie potrafią na tyle nacisnąć by wyszły różnice ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez domin1979 » 14 cze 2009, 18:42

brii napisał(a):AWD to stały napęd z podziałem momentu – nie utożsamiaj go z dołączanymi napędami usmiech
Uogólniam bo lwia większość AWD to właśnie dołączane napędy. Jak wiedzę AWD to mogę w ciemno strzelać, że dołączany (z pewnymi wyjątkami jak stały z podziałem 70/30% do 50-50%itd jak bodajże w BMW). Stąd jak pisałem wcześniej "4x4" to na pewno napęd stały bo wszystkie koła napędza ten sam moment, AWD najpewniej dołączany albo nazwijmy go "quasi-stały". ;) To moja interpretacja napędów. :P

Sam nigdy nie porównywałem stałego z dołączanym, który póki co mi wystarcza bo nigdy nie przeciągam struny, a w zimę w porównaniu do FWD to niebo, a ziemia. Kontrolkę ESP tylko sporadycznie widzę na desce więc już nie mam co ciągnąć tematu :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto