Rozbiegnięcie silnika – winny DPF?

Postprzez Whisky1 » 9 lut 2009, 20:55

Kolega pół roku temu kupił nową mazde6 2.0 td,dwa tygodnie temu stała się rzecz straszna. Jadąc jedną z ulic Krakowa nagle silnik wszedł w obroty zamykające obrotomierz,udało mu się wjechać na pobliski serwis citroena,wyskoczył z auta wyciągną kluczyki z samochodu a silnik dalej pracował z chęcią wyskoczenia z pod maski. Podbiegł jeden z mechaników otworzył maskę i w tym momencie nastąpił wybuch silnika. Rozgrzany olej wyleciał na dach wtapiając się w szyby i lakier. Sprawa skończyła się szczęśliwie iż auto było na gwarancji.
Dowiedziałem się od niego że nasze mazdy mają jakąś wade fabryczną. Chodzi o jakiś czujnik.
Podobno mazda usuwa tę wadę bezpłatnie w ASO z tym że nie wiem czy tyczy się to też samochodów sprowaczanych i nie wiem jakie to roczniki obejmuje.
Jak ktoś coś wie na ten temat to bardzo prosze o lepsze naświetlenie tego problemu i czy rzeczywiście da się usunąć tą usterke.
Whisky1
 

Postprzez Artiks » 9 lut 2009, 21:13

Whisky1 napisał(a):Podbiegł jeden z mechaników otworzył maskę i w tym momencie nastąpił wybuch silnika. Rozgrzany olej wyleciał na dach wtapiając się w szyby i lakier.
A co z tym mechanikiem ?? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 11:17
Posty: 1564 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Maciej Loret » 9 lut 2009, 21:31

Whisky1 napisał(a):Jak ktoś coś wie na ten temat to bardzo prosze o lepsze naświetlenie tego problemu i czy rzeczywiście da się usunąć tą usterke.


Choćby tu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=64025
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65562
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez mr_t » 9 lut 2009, 21:57

Whisky1 napisał(a): w tym momencie nastąpił wybuch silnika. Rozgrzany olej wyleciał na dach wtapiając się w szyby i lakier.

To co najlepsze w Maździe jeszcze przede mną <jupi>

A tak z innej beczki. Załóżmy że się coś takiego dzieje. Wiem co się za chwile stanie. Samochód na gwarancji. Czy lepiej:
a) zdusić silnik zapobiegając jego eksplozji, ryzykując przy tym mocne nadwyrężenie sprzęgła, dwumasówki, skrzyni biegów, a później dyskusje z ASO, czy się tak działo, czy nie i czy coś na gwarancji z tym zrobią?
b) spokojnie opuścić pojazd i niech się dzieje co chce, a Mazda niech płaci za swoja myśl techniczną montując nowy, równie udany silnik?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez logimen » 9 lut 2009, 22:36

http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12 ... iesli.html

Moi rodzice mieli cos podobnego w 5'ce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 22:34
Posty: 360 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 10th Anniversary
Mazda3 BK '07 LF 2.0

Postprzez Myjk » 9 lut 2009, 22:46

No i co, to była wina przepełnionego oleju?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5814 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: MOL PHEV '15

Postprzez Hazu » 9 lut 2009, 23:09

mr_t napisał(a):równie udany silnik?

To przecież chyba nie jest to wina samego silnika tylko uszczelnienia sprężarki.
Więc dusząc silnik można go uratować ale zjawisko się pewnie szybko powtórzy.
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3776 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MPV ll FS

Postprzez logimen » 9 lut 2009, 23:23

No i co, to była wina przepełnionego oleju?


Niewiem. Tak jak pisalem w temacie "Mazda 5 w serwisie" wymienili silnik na nowy i nie powiedzieli od czego to sie stalo bo ich to nie interesuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 22:34
Posty: 360 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 10th Anniversary
Mazda3 BK '07 LF 2.0

Postprzez Myjk » 9 lut 2009, 23:31

Hazu napisał(a):To przecież chyba nie jest to wina samego silnika tylko uszczelnienia sprężarki.

Jak twierdzi Enduro, może to być także wina dużej zawartości ON w oleju (dot. wersji z DPF).
Stąd pytanie.

logimen napisał(a):Niewiem. Tak jak pisalem w temacie "Mazda 5 w serwisie" wymienili silnik na nowy i nie powiedzieli od czego to sie stalo bo ich to nie interesuje.

Czyli nie wiesz czy po za samym silnikiem coś wymieniali?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5814 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: MOL PHEV '15

Postprzez misb » 10 lut 2009, 01:33

Jak ja lubię te opowieści rodem z Archiwum X. Kumpel mojego kumpla opowiadał i.t.d. 17 razy wyolbrzymione aby nabrało pikanterii. No bez przesady. Rozumiem że co drugi dzień jakaś Mazda z dieslem wylatuje w powietrze, a co godzinę rozpada się dwumasówka albo wtryski. No bez przesady.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 19:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez Jaksa » 10 lut 2009, 08:10

Myjk napisał(a): może to być także wina dużej zawartości ON w oleju
Nie chodzi tak dokładnie o zawartosc ( cukru w cukrze <lol> ) wazny jest stan / ilość w misce ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Zatrudnimy Mechanika tel 601 323 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7845 (3/4)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 GJ 2.2 SKY-D/GH 2.0 CiTD 2010/3 2015 2.2 SKY-D

Postprzez Blaster7 » 10 lut 2009, 08:12

Na wszelki wypadek Niech każdy sobie kupi scyzoryk i poćwiczy szybkie odcinanie przewodów przy filtrze paliwa ;PPP może dlatego są na wierzchu ;PPP
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 06:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Myjk » 10 lut 2009, 08:27

Jaksa napisał(a):
Myjk napisał(a): może to być także wina dużej zawartości ON w oleju
Nie chodzi tak dokładnie o zawartosc ( cukru w cukrze <lol> ) wazny jest stan / ilość w misce ....

Zgadza się, ale Oleju nie przybywa, zatem winnym podniesienia stanu w misce jest ON.
Ja już dostałem pisemko z MMP o akcji serwisowej związanej z rozbieganymi silnikami.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5814 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: MOL PHEV '15

Postprzez Jaksa » 10 lut 2009, 08:40

Myjk napisał(a):Zgadza się,
Ciesze się ze sie rozumiemy <głaszcze> <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Zatrudnimy Mechanika tel 601 323 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7845 (3/4)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 GJ 2.2 SKY-D/GH 2.0 CiTD 2010/3 2015 2.2 SKY-D

Postprzez Lukano » 10 lut 2009, 09:31

Blaster7 napisał(a):szybkie odcinanie przewodów przy filtrze paliwa

To nic nie da ;) W momencie wyjęcia kluczyka ON do silnika już nie płynie. A silnik pali olej wymieszany z ON wyrzucany przez turbo.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez zeusik » 10 lut 2009, 10:17

w takim wypadku nalezy wrzucic na piaty bieg i zdusic samochod.

mialem tak ze sluzbowym autem, weszlo na obroty wyjalem kluczyk, dalej chodzilo. Ah ma sie ten łeb. Wrzucilem piateczke i zdusilem chama.
hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 21:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Jaksa » 10 lut 2009, 10:27

zeusik napisał(a):w takim wypadku nalezy wrzucic na piaty bieg i zdusic samochod
Dokładnie , to jedyne wyjscie , ciecie przewodów paliwowych nic nie daje , to olej z miski się spala a nie ropka ze zbiornika :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Zatrudnimy Mechanika tel 601 323 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7845 (3/4)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 GJ 2.2 SKY-D/GH 2.0 CiTD 2010/3 2015 2.2 SKY-D

Postprzez Blaster7 » 10 lut 2009, 10:32

hmm ciekawe czy sprzęgło wytrzyma......

Widzialem takie coś kiedyś..... golf miał wypadek przekoziłkował potem stał na dachu i ryczał wyglądał jak lokomotywa ...
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 06:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Jaksa » 10 lut 2009, 10:34

Blaster7 napisał(a):hmm ciekawe czy sprzęgło wytrzyma......
Wytrzyma wytrzyma ...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Zatrudnimy Mechanika tel 601 323 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7845 (3/4)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 GJ 2.2 SKY-D/GH 2.0 CiTD 2010/3 2015 2.2 SKY-D

Postprzez Myjk » 10 lut 2009, 10:36

Ale lepiej "strzelić" ze sprzęgła, czy płynnie odpuścić?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5814 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: MOL PHEV '15

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6