Adaptacja przepustnicy – falowanie obrotów silnika

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MI-6 » 4 gru 2008, 12:37

ostatnio korzystając z rad uzyskanych na forum przeczyściłem w swojej maździe przepustnice ponieważ zalegający tam nagar blokował mi pedał gazu.operacja poszła dość sprawnie i objawy ustąpiły i teraz gaz działa bardzo dobrze.powstał natomiast problem z obrotami.silnik nawet po rozgrzaniu nie schodzi z 1500-set obrotów i tylko czasem schodzi do wolnych ale dodanie gazu powoduje od razu ich podniesienie na wyższe. kiedyś czyściłem przepustnice w vw bora i musiałem jechać na komputer żeby na nowo wszystkie dane w kompie poustawiać czy tutaj też mnie to czeka czy też są jakieś sposoby na poprawe bez ingerencji serwisu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 09:11
Posty: 19
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 6 2.0 GG LF

Postprzez fazer72 » 4 gru 2008, 13:03

A weź zdejmij klemę na 15 minut, niech się ECU zresetuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Pawko_6 » 4 gru 2008, 13:39

MI-6 napisał(a):operacja poszła dość sprawnie i objawy ustąpiły i teraz gaz działa bardzo dobrze.powstał natomiast problem z obrotami.

Może przedobrzyłeś z tym czyszczeniem i teraz jest szczelina miedzy przepustnicą, a ścianką.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez MI-6 » 4 gru 2008, 18:07

dzwoniłem do dwóch serwisów.w jednym dali mi do zrozumienia że raczej bez kompa sie nie obędzie a w drugim powiedzieli by zdjąć na około 10 sekund kleme czyli tak jak sugerował fazer.
co do tego co mówi pawko to po czyszczeniu patrząc przez przepustnice na światło widać bardzo małą szczelinkę.czy ona była przedtem stwierdzić nie moge bo po prostu była zaklejona tym nagarem.wydaje mi sie jednak że jakaś minimalna musi być bo ta klapka sama by sie klinowała nawet gdy była by czysta.jest tam wprawdzie odbój ograniczający który można by lekko podregulować
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 09:11
Posty: 19
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 6 2.0 GG LF

Postprzez magicadm » 4 gru 2008, 19:23

W Mitsubishim po czyszczeniu przepustnicy wykonywano procedurę regulacji dyszy wolnych obrotów.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawko_6 » 4 gru 2008, 20:03

MI-6 napisał(a):jest tam wprawdzie odbój ograniczający który można by lekko podregulować

Nie radzę regulować, wolne obroty utrzymuje silnik krokowy, przepustnica jest wówczas całkowicie zamknięta. Jeżeli wykręcałeś całą przepustnicę do czyszczenia, to sprawdź może po montażu przepuszcza powietrze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez divers123 » 16 cze 2010, 18:42

Witam
Posiadam mazde 6 z 2003 roku 2.0 benzyna.Mój problem polega na tym że podczas zmiany biegów skaczą mi obroty,wszystko to dzieje sie w chwili gdy wciskam sprzegło i wyrzucam na luz no i wskazówka na obrotomierzu idzie delikatnie w górę(jakieś dwie kreski)i normalnie opada,przecisciłem przepustnicę,i nic to nie zmieniło,wymieniłem świece na nowe( przewody nie maja przebicia moim zdniem są dobre) no i jest troche gorzej teraz dzieje sie wszytsko to samo co wcześniej lecz na zimnym silniku przez chwile skacze wskazówka na obrotomierzu góra dół o jakies 500 czyli 1000 ,1500 i znów 1000 ,1500 przez 5 sekund nie mam pojecia co to może być ,przecież nie bede mieniał wszystkiego po koleji bo to bez sensu.Może ktoś z was miał taki problem i jest w stanie mi pomóc
pozdrawiam
divers123
 

Postprzez vegasnight9 » 18 cze 2010, 13:05

MI-6 napisał(a):ostatnio korzystając z rad uzyskanych na forum przeczyściłem w swojej maździe przepustnice ponieważ zalegający tam nagar blokował mi pedał gazu.operacja poszła dość sprawnie i objawy ustąpiły i teraz gaz działa bardzo dobrze.powstał natomiast problem z obrotami.silnik nawet po rozgrzaniu nie schodzi z 1500-set obrotów i tylko czasem schodzi do wolnych ale dodanie gazu powoduje od razu ich podniesienie na wyższe. kiedyś czyściłem przepustnice w vw bora i musiałem jechać na komputer żeby na nowo wszystkie dane w kompie poustawiać czy tutaj też mnie to czeka czy też są jakieś sposoby na poprawe bez ingerencji serwisu.

W M6 nie ma możłiwości adaptacji przepustnicy, nawet w modelach po 2006. Wszystko ma działać albo wymienia się daną część – słowa człowieka z ASO.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez kowal8127 » 20 cze 2010, 13:52

divers123 napisał(a):Witam
Posiadam mazde 6 z 2003 roku 2.0 benzyna.Mój problem polega na tym że podczas zmiany biegów skaczą mi obroty




Ja mam identycznie w swojej Mazdzie i podejrzewam ze to wina przepustnicy. Po wyczyszczeniu nic sie nie zmienilo i bylo nawet gorzej przez jakis(silnik potrafił tak bujac obrotami ze gasł). U mnie jak wezmiesz wykreconą zamknietą przepustnice pod slonce to widac przeswit z dobre 0.5 mm jesli masz podobnie to mysle ze to odpowiedz na Twoje pytanie z tymi obrotami bo przepustnica gdy jest zamknieta na bank nie powinna miec zadnego przeswitu bo wtedy dostaje się lewe powietrze na wolnych obrotach. Ogólnie wydaje mi się ze te przepustnice są lekko bublowate (pomijam napis FORD na przepustnicy) w sumie to pierwszy raz spotkałem się z plastikową przepustnicą w samochodzie no chyba ze te nowsze autka tak juz maja w ramach oszczednosci ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 22:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez 321filip » 20 cze 2010, 14:55

kowal8127 napisał(a):Ja mam identycznie w swojej Mazdzie i podejrzewam ze to wina przepustnicy. Po wyczyszczeniu nic sie nie zmienilo i bylo nawet gorzej przez jakis(silnik potrafił tak bujac obrotami ze gasł). U mnie jak wezmiesz wykreconą zamknietą przepustnice pod slonce to widac przeswit z dobre 0.5 mm jesli masz podobnie to mysle ze to odpowiedz na Twoje pytanie z tymi obrotami bo przepustnica gdy jest zamknieta na bank nie powinna miec zadnego przeswitu bo wtedy dostaje się lewe powietrze na wolnych obrotach. Ogólnie wydaje mi się ze te przepustnice są lekko bublowate (pomijam napis FORD na przepustnicy) w sumie to pierwszy raz spotkałem się z plastikową przepustnicą w samochodzie no chyba ze te nowsze autka tak juz maja w ramach oszczednosci ;)

A możesz mi wytłumaczyć, w jaki sposób silnik ma pracować na biegu jałowym, skoro przepustnica ma być szczelnie zamknięta?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 22:20
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99

Postprzez kowal8127 » 20 cze 2010, 15:22

)[/quote]
A możesz mi wytłumaczyć, w jaki sposób silnik ma pracować na biegu jałowym, skoro przepustnica ma być szczelnie zamknięta?[/quote]

Silnik będzie pracował na wolnych obrotach poniewaz wtedy doplywem steruje silniczek krokowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 22:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez 321filip » 20 cze 2010, 15:28

kowal8127 napisał(a):Silnik będzie pracował na wolnych obrotach poniewaz wtedy doplywem steruje silniczek krokowy.

W innych autach po wyjęciu przepustnicy miałem minimalną szczelinę (nie wynikającą z wyrobienia się elementów). Po prostu przepustnica(klapka) nie była idealnie prostopadła do obudowy, ale może w Mazdzie jest jak mówisz. Nie wiem, więc nie będę się sprzeczał :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 22:20
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99

Postprzez Mazd Max » 31 lip 2010, 18:22

Witam, może nie przyuważyłem mojego problemu na forum (jechałem dziś dość długo w trasie) i jestem ciut padnięty.....ale powiem że chodzi o obroty silnika. Jak odpalam moją 6 tkę po nocy to przez pierwsze 15-30 sekund falują obroty jednak nie bardzo drastycznie (jakieś 100 obr) i po chwili jest ok. Jednak dziś po długiej trasie jak dojechałem do domu (ok. 1 km przez las – prędkość 10km / h) i stanąłem to Madzia sama mi zgasła :|
Po ok. godzinie ją odpaliłem i po chwili sama zgasła nie osiągając nawet 800 obrotów :|
Po kolejnym odpaleniu i dodaniu gazu przeze mnie problem ustąpił jednak jestem zaniepokojony tym co będzie dalej?
Czy ktoś ma może jakąś złotą myśl co dolega mojej 6 tce?

pozdrawiam wszystkich papa
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 10:47
Posty: 1927 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Postprzez maselek » 31 lip 2010, 19:53

Obstawiam SCV :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 19:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Mazd Max » 31 lip 2010, 22:14

Chyba tak...właśnie se poczytałem dokładniej forum....czyli 600 pęknie :|

Dzięki
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 10:47
Posty: 1927 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Postprzez Szalotka » 31 lip 2010, 22:27

Mazd Max napisał(a):Chyba tak...właśnie se poczytałem dokładniej forum....czyli 600 pęknie

Jak dobrze ze mam benzyne :) Troche mniejsze problemy są.
Krzysiek glowa do gory moze cos taniej sie uda ;)
Szalotka
 

Postprzez August23 » 3 cze 2014, 16:01

Witam wszystkich
Mój problem polega na falowaniu obrotów przy np. dojeżdżaniu do swiateł spadają pod 750 podskakują pod 900 tak ze 3 razy potem sie normują na około 750 samochód lekko drży.
przepustnica wyczyszczona zawór EGR tez nawet zaslepienie nic nie dało :(
Mechanik polecił wymiane świec zapłonowych tylko są dwa rodzaje i niewiem czym sie różnią i kture lepszw
tańsze NGK ILTR5A
droższe NGK ILTR6A
prosze o jakąś podpowiedz
za błędy przepraszam
Początkujący
 
Od: 3 cze 2014, 15:48
Posty: 27
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi

Postprzez sunniak » 26 sie 2014, 21:22

Miałem taki sam problem jak Ty.
Wyczyściłeś przepustnicę, a zaadaptowałeś ją?
U mnie falowanie obrotów zaczęło się po kilkukrotnym odpalaniu auta na krótko (padnięty akumulator).
Odpinanie akumulatora na dłuższy czas, po czym odpalenie i trzymanie na biegu jałowym nic nie pomagało, nawet długa jazda w trasie ze stałą prędkością nie dała. Obroty dalej falowały przy wciśnięciu sprzęgła i dojeżdżaniu do świateł. Jednakże pewnego dnia stając w bardzo długim korku (półwysep helski) poruszałem się dobrą godzinę na pierwszym biegu beż używania pedału gazu. Ku mojemu zdziwieniu po opuszczeniu korka problem falujących obrotów zniknął. Widocznie w taki dopiero sposób doszło do adaptacji przepustnicy. W moim przypadku wymiana świec nic nie pomogła.
sunniak
 

Postprzez karlo8 » 26 sty 2017, 17:48

jak często czyścicie przepustnice ?
ja czyściłem ją 1 grudnia
dziś jest 26 styczeń i obroty znowu falują
bo czyszczeniu i adaptacji było wszystko w porządku ale 2 miesiące to chyba troszkę krótko
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6