Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez andrzej 08 » 7 lis 2008, 18:38

Globy napisał(a):Wow. Jeśli to potwierdzona informacja, można o tym założyć oddzielny wątek w dziale 3/5/6. Jeśli będziesz mógł, zorientuj się proszę o roczniki, których dotyczy akcja.
nie wiem czy takiej informacji by mi udzielil ktos w ASO bo wyglada to tak jakby to byla wielka tajemnica.
sam sie lekko zdziwilem gdy gosciu mowil o akcji MAZDY na ktora sie moja M3 kwalifikuje

sadze ze lepiej przekrecic bezposrednio do MAZDA POLSKA

tak jak to opisywal wczesniej Krisek tak samo wyglada wykonanie tych zabezpieczen opisywane przez przedstawiciela w ASO

jezeli nie bedzie nic do usuwania i pozostanie samo zabezpieczenie maja starczyc podobno 2 dni w przeciwnym wypadku nawet tydzien.

jak bedzie juz po, dam znac
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:45
Posty: 77
Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD diesel

Postprzez andrzej 08 » 24 lis 2008, 10:36

no to wypada pochwalic:
MARCO TUNING S.J. M.W.K. Konik
Osiny, ul. Opolska 1A
46-070 Opole/Komprachcice

autko mialo byc gotowe na czwartek i bylo.podejscie do klienta jak najbardziej wlasciwe.jako ze firma znajduje sie pod Opolem mozna miec problem z wyjazdem.nie wiem czy wszedzie proponowaliby transport ale tutaj padlo pytanie czy mam jak sie wydostac z Osin.jako ze mialem nie bylo potrzeby korzystania ale juz sam fakt tylko dobrze swiadczy o placowce.

przy odbiorze zostalem zaprowadzony na hale i pokazano, opisano, co jak i czym zrobiono

wiec wypada mi tylko polecic MARCO TUNING S.J. M.W.K. Konik
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:45
Posty: 77
Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD diesel

Postprzez chriss » 24 lis 2008, 16:10

Wysłałem do Mazda Polska zapytanie odnośnie istnienia akcji serwisowej na przednie nadkola w M3, a otrzymana wiadomość brzmi następująco:

"Szanowny Panie,


W celu ustalenia, czy Pańskie Auto podlega jakiejś akcji serwisowej, czy nie, należy zgłosić się do Autoryzowanej Stacji Obsługi, których wykaz znajduje się na stronie www.mazda.pl , z numerem nadwozia auta.

Z poważaniem
Kind regards"


Dość ogólnikowo, czyżby coś mieli na sumieniu... ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2008, 20:15
Posty: 34 (0/1)
Skąd: Pomorskie
Auto: Jest: 3 BM 2.0 120KM MT HB SkyEnergy MR'15
Była: 3 BK 2.0 150KM MT HB Kintaro MR'08

Postprzez danfilm » 25 lis 2008, 11:41

Zadzwoniłem do serwisu (zresztą wspomnianego wyżej MARCO TUNING, Osiny k/Opola) i dowiedziałem się, że akcją serwisową dot. korozji M3 objęte są egzemplarze do nr:
VIN xxxxxxxxxxx536182
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2008, 21:58
Posty: 26
Auto: M3 1,6 HB Active '08

Postprzez marmach » 23 kwi 2009, 05:21

Mam pytanie, czy M3 po lifcie ma również problemy z korozją? Czy może sprawę poprawiono i nie ma kłopotu? Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam Forumowiczów. :)
marmach
 

Postprzez marmach » 23 kwi 2009, 05:50

Przymierzam się do kupna M3 sprowadzonej z Niemiec. Auto do momentu niewielkiej kolizji (maska i przedni lewy błotnik) było serwisowane. Naprawa blacharska była wykonana poza ASO. Pytanie, czy jeżeli odpukać pojawi się osławiona korozja na tylnych nadkolach to ASO mnie oleje, czy nie? Dzwoniłem w tej sprawie do serwisu do Łodzi, facet powiedział, że w takim przypadku gwarancji nie ma. We Wrocku z kolei (AutoArt-Jaremko) powiedziano mi, że przed podjęciem decyzji o uznaniu gwarancji mierzona jest grubość lakieru i reklamowanym punkcie. Jeśli nic tam nie było robione gwarancja jest uznawana. Czy to o czym pisze zależy od widzimisie ASO, czy gwarancja Mazdy jakość odgórnie taką kwestię reguluje?? Mam jeszcze pytanie odnośnie akcji serwisowej dotyczącej nadkoli. Kolega napisał, że objęte były/są nią auta z numerem VIN do xxxxxxxxxxx536182. Czy to oznacza, że auta z numerem późiejszym są wolne od tej wady, czy po prostu Mazda kładzie laskę na szczęśliwych posiadaczy tych egzemplarzy?? Bardzo proszę o odpowiedź, jako że przymierzam się do kupna M3 i wierzę, że wasze rady pomogą mi nie wtopić kasy bez sensu. Pozdrawiam.
marmach
 

Postprzez marcin - staffs » 23 kwi 2009, 07:36

Mam mazde 3 z 2005 i nie ma sladow rdzy. Ale jak pojechalem do serwisu ( spolerowac kilka rysek) powiedzieli mi, ze auto bezproblemowe poza jednym – wyzarte nadkola. Podobno czasem nawet musza wycinac kawal blachy tak zezarte. Niestety....
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 10:17
Posty: 14
Skąd: Stafford
Auto: Mazda 3 TS 2005

Postprzez wadim87 » 23 kwi 2009, 07:54

Panowie w jaki sposób można zabezpieczyć blachę przed korozją? słyszałem że są jakieś pasty, kleje którymi się maluje smaruje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 09:43
Posty: 30
Skąd: LUBLIN
Auto: MAZDA 3 1.6 BENZYNA

Postprzez danfilm » 23 kwi 2009, 22:43

marmach napisał(a):Mam jeszcze pytanie odnośnie akcji serwisowej dotyczącej nadkoli. Kolega napisał, że objęte były/są nią auta z numerem VIN do xxxxxxxxxxx536182. Czy to oznacza, że auta z numerem późiejszym są wolne od tej wady, czy po prostu Mazda kładzie laskę na szczęśliwych posiadaczy tych egzemplarzy??

Jeżeli coś nie jest objęte akcją serwisową to chyba dlatego, że jest wolne od danej wady a nie z powodu fanaberii producenta. Ufam, że w tej kwestii zarówno serwis jak i Mazda są rzetelni i mam nadzieję, że to zaufanie nie przerodzi się za jakiś czas w rozczarowanie. Jeśli jednak kupno auta uzależniasz od tej informacji, może należy zadać to pytanie Maździe bezpośrednio?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2008, 21:58
Posty: 26
Auto: M3 1,6 HB Active '08

Postprzez travisowski » 24 kwi 2009, 20:31

darek65 napisał(a):Moja 3 z USA nie miała żadnego zabezpieczenia podwozia , blacha + bezbarwny lakier .Gość który robił zabezpieczenie powiedział ,że nigdy takiego szajsu nie widział .

jestem strasznie zaskoczony tym co napisales.jeszcze nie spotkalem sie z czyms takim zeby 3-ki w stanach nie mialy zabezpieczenia podwozia.tutaj nawet nie chodzi o warunki zimowe w jakich przyjdzie uzytkowac auto ale ochrona chociazby przed uszkodzeniami mechanicznymi i wytlumieniem.modele produkowane w USA oki maja prawo i wielokrotnie sie zdarza ze nie maja zabezpieczen ale 3-ki sa produkowane w Japonii.Moze jakas poprostu poszla seria tych 3-jek w ktorych nie polozono zabezpieczenia
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez toyo » 26 kwi 2009, 10:28

ja wczoraj kupiłem 3 – 2004 , samochód kupiłem nie jako po znajomości , i też stwierdziłem na drzwiach od wewnątrz przy zawinięciach blachy takie purchelki pod lakierem ( takie kropki ) jak powiedział sprzedający to nie korozja to utlenianie ocynku ( wiem że część mnie wyśmieje bo mu na gadał ) ale coś za cos , wyp. wypas, cena rozsądna, prod. jap przebieg 100 tys , wygląd za te pieniądze !!!!! , finalizując moje zdanie takie jak się fura podoba to trzeba to obserwować i ratować blachę – KUPISZ ALFA ROMEO i wtedy zobaczysz jaki masz problem – jak dla mnie to alfa romeo tyle że w tym pierwszym psuje się wszystko a tu zobaczymy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez toyo » 26 kwi 2009, 10:39

jeszcze jedno obecnie mam toyote blacharsko Super – teraz poszedłem w mazde co będzie zobaczymy ale jak słyszałem w dobrym tonie przed zimą jest dobrze zabezpieczyć samochód we własnym zakresie ( warsztat ) bo są na to specjalne otwory – i lać specyfik ( jeszcze jedno samochody do europy płyna od japanów – woda od paruje9 wilgoć ) sól zostanie )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez danfilm » 26 kwi 2009, 21:55

toyo napisał(a):samochody do europy płyna od japanów – woda od paruje9 wilgoć ) sól zostanie )

Samochody są fabrycznie zabezpieczane do transportu morskiego specjalną konserwacją (informacja uzyskana od dwóch dilerów niezależnie). Jednym z etapów przygotowania nowego auta w salonie przed wydaniem klientowi jest usunięcie tej konserwacji – ponoć auto z nią nie prezentuje się zbyt dobrze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2008, 21:58
Posty: 26
Auto: M3 1,6 HB Active '08

Postprzez travisowski » 27 kwi 2009, 11:18

faktycznie stusuje sie rodzaj zabezpieczenia lakieru.jest to warstwa matowa w dotyku chropowata.usuwa sie to potem.peugeot stosuje takie patenty kiedys mialem okazje dokladnie zobaczyc jak to wyglada.calkiem mozliwe ze i mazda tez tak robi ale czy jest to zabezpieczenie przed sola morska? to tutaj bym polemizowal.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez p_rafal » 4 maja 2009, 09:40

U nas problem rdzewienia nadkoli wystepuje.
Mazda 3 2004r, 1.6 diesel...
Dodatkowo sypią się progi przy przednich kołach i lewe przednie drzwi :(

W ASO w Rzeszowie, gość kazał przyjechać za jakiś czas, porobią zdjęcia i wyślą do Mazdy. Jest szansa, że zrobią to na gwarancji?
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 15:17
Posty: 15
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, BK

Postprzez Krisek » 5 maja 2009, 18:37

Musza ... to niema czy auto sie kwalifikuje czy nie .. masz gwarancje na perforacje ...
I jesli nie byla mechanicznie uszkodzona ... musza zrobic proste .....

Sprawa 2

na nadkolach lubia wmawiac ze to od kamieni nie ich wina lol ...
tylko ze bable sie robia pod farba ciekawe jak kamienie ;) mogly by to zrobic

tylne nadkola zostaly zle skonstruowane na laczeniu blachy podczas naprawy trzeba je wypelnic umnie zrobiono sylikonowa uszczelke
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/1)
Skąd: Canada

Postprzez max720 » 5 maja 2009, 19:33

Czy w wersjach sprzed FL tylne nadkola też są wyłożone czymś w rodzaju "szorstkiego filcu", bądź "ostrej gąbki"? Czemu to ma służyć? Czyżby chodziło o wyciszenie? Trochę się boję, że za parę lat może tam być niezły syf.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2009, 15:06
Posty: 18
Auto: Mazda 3 BK (2008) 1.6 benz. hatch

Postprzez travisowski » 6 maja 2009, 20:15

max720 napisał(a):tylne nadkola też są wyłożone czymś w rodzaju "szorstkiego filcu"

chodzi o wyciszenie nadkoli w przypadku obijania sie kamieni, piasku itd.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez DeadlY » 7 maja 2009, 20:05

travisowski napisał(a):
max720 napisał(a):tylne nadkola też są wyłożone czymś w rodzaju "szorstkiego filcu"

chodzi o wyciszenie nadkoli w przypadku obijania sie kamieni, piasku itd.

i przed liftem raczej tego nie ma.
robil moze ktos te nadkola we wlasnym zakresie? mam to w planach i zastanawiam sie ile to kosztuje. dodatkowo wycisze (drzwi juz mam zostaje bagaznik, moze sufit i wlasnie nadkola)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 10:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez mazgh » 9 maja 2009, 23:09

Z tą korozja jak pamietam,co uslyszałem u żródła to mazda eu ma duży problem i nie chodzi tu tylko o 3 i 6 ale takze o wszystkie gf,pj prymasy i to co jest w cywilizowanych krajach co rok serwisowane,sa wpisy w ksiażce no i nie minęło tych 10 lat
Więc jeżeli macie k.serwisowa to nawet starsze auta mogą zgłaszac się do aso.
Np.w Austrii (po ich solance)to standard i bez problemu robią swoim klientą tylne błotniki,no u nas zawsze jest z oporami,no ale i auta mają swoje różne historie .
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 22:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323