Bicie kierownicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez toms » 8 lis 2004, 21:18

Od jakiegoś czasu przy hamowaniu słyszałem jakby huczenie przednich hamulców. Po wymianie klocków doszło jeszcze pulsowanie pedału hamulca i przy okazji lekkie bicie kierownicy . Czym może być spowodowane takie zachowanie układu .Tarcze ? Jakieś luzy ? Co o tym sądzicie.
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 20:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez XsiX » 8 lis 2004, 21:40

Stawiam na tarcze :D
W ramach oszczędności możesz spróbować je przetoczyć (o ile nie są za cienkie).
Najlepszym rozwiązaniem będzie oczywiście wymiana (najlepiej na oryginalne).

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 08:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Jaksa » 8 lis 2004, 22:18

XsiX napisał(a):Najlepszym rozwiązaniem będzie oczywiście wymiana (najlepiej na oryginalne).
I zrobienie zacisków przednich....czasami mogą byc piasty do d....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Zatrudnimy Mechanika tel 601 323 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7845 (3/4)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 GJ 2.2 SKY-D/GH 2.0 CiTD 2010/3 2015 2.2 SKY-D

Postprzez toms » 9 lis 2004, 07:21

Przy lewym zacisku kiedy wymieniałem klocki okazało się , że wewnętrzny klocek jest prawie goły natomiast zewnętrzny nosi ślady pracy ale jego grubość to ok 6mm.A co z tymi piastami ?
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 20:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez mironTG » 9 lis 2004, 09:26

popieram opinie o tarczach,jeżeli są zjechane to bardzo często po hamowaniach(częstych) przy wysokiej temperaturce w kontakcie z wodą poprostu się deformują. ;)
MADZIA to jest to,japoniec zmajstrował,niemiec uszanował,tero jeżdża JO !!!!!!Jak długo?-a to już sekret mój i BOZI......
Początkujący
 
Od: 9 lis 2004, 09:14
Posty: 13
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: MADZIA 626 1,8 1996 liftbek

Postprzez adam626 » 9 lis 2004, 10:05

toms napisał(a):Przy lewym zacisku kiedy wymieniałem klocki okazało się , że wewnętrzny klocek jest prawie goły natomiast zewnętrzny nosi ślady pracy ale jego grubość to ok 6mm.A co z tymi piastami ?

czyżby stojące tuleje zacisku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez cobrajas » 9 lis 2004, 10:42

Opowiem taką historię ... Kiedys przy hamowaniu szarpało i szarpało kierownicą... myślę sobie pewnie tarcze się już pokrzywiły i niedługo myśląc kupiłem se nówki , założyłem i było git ale tylko przez jakieś 2 tys. km. Po tych km historia się powtarzała co zmusiło mnie już do podjechania do tego speca przy Wale Miedzeszyńskim. Okazało się, że krzywa była piasta i kolejne tarcze które byłe na nią zakładane również się deformowały. Ni pomogło przetoczenie piasty (wypity tokarz był hehe) więc wymieniłem na nówkę piastę i tarcze a do tego oczywiście łożysko z przodu. Wsio przeszło :)

Profesor który mi to naprawiał zaczynał od przyłożenia mikrometru do tarczy i powolnego zakręcenia nią a potem to samo robił z piastą.

Jedną z najważniejszych rzeczy którą trzeba zrobić przy wymianie tarcz to jest "wypolerowanie" piasty w miejscu gdzie tarcza ma przylegać. Rdza która zbiera się na piaście niekiedy powoduje złe przyleganie tarczy do piasty i w wyniku tego nowa tarcza ponownie po jakimś czasie ponownie się wygina.


Sie nagadałem :)
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 13:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez toms » 9 lis 2004, 10:47

jakie koszty takowej operacji?
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 20:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez adam626 » 9 lis 2004, 11:23

[quote="cobrajas"]Jedną z najważniejszych rzeczy którą trzeba zrobić przy wymianie tarcz to jest "wypolerowanie" piasty w miejscu gdzie tarcza ma przylegać. Rdza która zbiera się na piaście niekiedy powoduje złe przyleganie tarczy do piasty i w wyniku tego nowa tarcza ponownie po jakimś czasie ponownie się wygina.
quote]

dodam że dodatkowo smaruję miejsce styku tarczy z piastą smarem miedzianym,
zabezpiecza to przed korozją co bardzo ułatwia ich demontaż, poprawia też odprowadzanie ciepła z tarczy.
W moim modelu 626 tarcza jest zakładana pod piastę
więc ciepło z tarczy idzie na piastę dopiero z piasty na felgę.
Przegrzanie tarczy jest głównym powodem jej deformacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez cobrajas » 9 lis 2004, 12:26

/dodam że dodatkowo smaruję miejsce styku tarczy z piastą smarem miedzianym/

tak tak ... zapomniałem o tym :)
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 13:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez Waluś » 9 lis 2004, 19:20

Popieram Adama626. Maiłem tak u siebie i zrobiłam jak wyżej i jest luzik :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GH na zupę, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 9 lis 2004, 20:56

cobrajas napisał(a):Okazało się, że krzywa była piasta i kolejne tarcze które byłe na nią zakładane również się deformowały. Ni pomogło przetoczenie piasty (wypity tokarz był hehe) więc wymieniłem na nówkę piastę i tarcze a do tego oczywiście łożysko z przodu. Wsio przeszło
Dziękuję za poparcie ..... ;)
adam626 napisał(a):czyżby stojące tuleje zacisku
Norma.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Zatrudnimy Mechanika tel 601 323 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7845 (3/4)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 GJ 2.2 SKY-D/GH 2.0 CiTD 2010/3 2015 2.2 SKY-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6