Regulacja, naprawa maglownicy, stuki w zawieszeniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hubizx » 17 paź 2007, 10:05

Witam.
Coś mi stuka coś w zawieszeniu, myślałem że jest to lewy drążek kierowniczy, ale jak poczytałem forum to podejrzana jest też maglownica. Stuka tylko na postoju, jak ruszam kierownicą w prawo i lewo. Podczas jady nic nie słychać. Sprawdzałem i na końcówkach drążków nie ma luzu. Mam lekki luz na kierownicy. i minimalnie drga kierownica podczas jazdy, ale widać to dopiero po puszczeniu kierownicy.

I tak się zastanawiam, czy nie można by było samemu takiej maglowicy naprawić. Stukanie najprawdopodobniej dochodzi z miejsca gdzie klin (na zdjeciu nr.14) dociska listwę zębatą maglownicy do żebatego drążka na którego końcu jest kierownica.
Może klin się starł. Jest tam też możliwość regulacji. A w manualu nawet piszę żeby to sprawdzać.
Co o tym myślicie.

Obrazek
Obrazek

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 16:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez bazyl wspaniały » 18 paź 2007, 17:21

nie wiem co o tym myśleć, u mnie też jest do sprawdzenia ale terkotanie które słychać kiedy kręcę kierownicą, bez względu czy podczas jazdy czy na postoju
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Bodek » 18 paź 2007, 21:03

Bazyl, mi też tak jakby terkotało podczas skrętu... czy wiesz może co jest tego przyczyną ?? To tak jakby podczas każdego zachodzenia ząbka za ząbek słychać właśnie terkot. Jesli wiesz coś na ten temat to daj znać. Pewnie maglownica do wymiany... A może to tak ma być <lol>

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 00:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez tomekrvf » 18 paź 2007, 22:07

Terkotanie podczas kręcenia kierownicą pochodzi z łożysk mocowania McPhersona.
Przekładnie kierowniczą można regulować. Nawet mazda wypuściła biuletyn techniczny dot regulacji tzn. pierwotny sposób był zły. Dla zainteresowanych mogę wysłać TSB na maila – w sobotę najwcześniej
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mrozek » 18 paź 2007, 22:39

Witam! Ja jestem zainteresowany mrozek85@o2.pl z gory dzieki za wysylke. pozdro!
MAZDA 626 GE 1.8 95r
Początkujący
 
Od: 14 lis 2006, 10:33
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 1.8 16V DOHC

Postprzez BartekB » 19 paź 2007, 07:05

tomekrvf napisał(a):Dla zainteresowanych mogę wysłać TSB na maila – w sobotę najwcześniej



Ja również jestem bardzo zainteresowny – mój mail mcs25@poczta.fm

Z podziekowaniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 13:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez adam626 » 19 paź 2007, 09:02

ja u siebie wkręciłem ta śrubę regulacyjną około 1/2 obrotu
i uciązliwe stukanie maglownicy na małych nierównosciach wyraźnie zmalało
chciałbym jeszcze trochę tylko ciężko to zrobić na samochodzie
nakrętka kontrująca to 46
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez deejaybialy » 19 paź 2007, 09:38

u mnie jest cos takiego niezawsze, jak skrecam w lewo dosyc ostro to sychac z prawej str z przodu taki gluchy stuk i nie wiem co to moze byc? mx 6 ge kl

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2006, 12:54
Posty: 77
Skąd: chełm
Auto: BYLO – MX6 KL...

Postprzez bazyl wspaniały » 19 paź 2007, 15:47

tomekrvf poproszę to TSB na bazylwspanialy@wp.pl
dzięki z góry i pozdrawiam :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez hubizx » 20 paź 2007, 07:01

Oczywiscie ja tez poprosze: hubizx@op.pl

--
Pozdr
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 16:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Bodek » 20 paź 2007, 15:24

Prośba o TSB – bodek6@op.pl – Dzięki z góry...
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 00:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez tomsfactory » 20 paź 2007, 21:20

Ja tez poproszactorye : tomsfactory@o2.pl
Początkujący
 
Od: 8 paź 2005, 21:59
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.0 GW +LPG

Postprzez Yackoba » 21 paź 2007, 19:09

Ja też poprosze : jackoba1@wp.pl
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 18:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez XEDOS6 » 21 paź 2007, 21:35

ja tez poprosze ..sebastianstefanik@wp.pl dziekuje z gory..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 22:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez Bodek » 22 paź 2007, 07:14

Gdzie i czy wogóle można zdobyć łozyska mocowania McPhersona ??

I czy jeśli jest ono wybite to może powodować dość donośce stuki??

Dzięki i pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 00:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez bazyl wspaniały » 22 paź 2007, 07:55

Bodek napisał(a):Gdzie i czy wogóle można zdobyć łozyska mocowania McPhersona

wiem że można kiedy kupujesz całą kolumnę, ale w detalu niewątpliwe również, bo jeśli można kupić do innych aut to i do mazdy też.
Bodek napisał(a):I czy jeśli jest ono wybite to może powodować dość donośce stuki??

oj może ;)
Bodek napisał(a):Dzięki i pozdrawiam
nie ma sprawy :D
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez tomekrvf » 22 paź 2007, 08:33

Bodek napisał(a):Gdzie i czy wogóle można zdobyć łozyska mocowania McPhersona

ASO mazdy Ale jakby co to mam dwa do sprzedania
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez zbyszeka » 22 paź 2007, 14:35

Prośba o TSB – zbyszek.alb@gmail.com l – Dzięki z góry...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 07:58
Posty: 37
Skąd: Opole
Auto: Alfaromeo155 2.0 97r -->Xedos6 2.0 V6 99r --> Xedos9 2,5 V6 01r

Postprzez oblivion » 22 paź 2007, 17:16

ja wymieniałem łożysko McPhersona – do kupienia razem z poduchą, stuki odeszły w zapomnienie ale za to jak skręcam podczas jazdy i na postoju w deszczu kierownicą, maglownica chyba skrzeczy jak stare drzwi... nie wiem co to jest...

bazyl podeślij mi tego manuala jakbyś mógł, thx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3265 (3/0)
Skąd: Sanok
Auto: Honda Civic FN1 '08 1.8 benz

Postprzez Bodek » 22 paź 2007, 21:33

Obliwion, czy te stuki bbyły takie naprawdę paskudne. Nie mam na myśli stukotu gałki, ani łącznika stabilizatora. Takie normalne nawalanie gdzieś z przodu??

Daj maila, wyślę Ci manuala ..

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 00:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6