Maty wygłuszające...

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Rob » 25 gru 2005, 12:49

mam pytanie.planuje wygluszenie auta.Na poczatek chce sie zajac przednimi drzwiami 323f bg.a pytanie dotyczy materialu.czy lepiej jest zrobic to za pomoca mat z alegro czy tasmy bitumicznej(tzw.dekarskiej)dostepniej w sklepach i marketach budowlanych.cena takiej tasmy szacuje sie ok.90zl za rolke 30cm*10m.dodam ze koszty nie sa dla mnie bez znaczenia .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2004, 10:54
Posty: 18
Skąd: Poznan
Auto: mazda 323f bg 1992 1.6 16v

Postprzez mbmaster » 25 gru 2005, 13:33

Robilem z kolega takimi matami z catoramy i powiem tak w pytaona to wazy no i czesc sie po miesiacu odkleila. A zesmy oczycili drzwi wiec klej do pupy. Pozatym ja jakos efektu wygluszenia nie slyszalem.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Mav » 25 gru 2005, 13:35

Jezeli koszty sa dla Ciebie istotne to zdecydowanie radze te tasmy dekarskie. Slyszalem ze daja prawie taki sam efekt jak te maty tylko sas 3 razy tansze. Niestety slyszalem to juz po tym jak sam wygluszylem czesciowo drzwi. I powiem tak kupilem mat za 70 zl (ok.10 sztuk +transport) i starczylo mi to tylko na wygluszenie drzwi wewnatrz (zewnetrznej blachy drzwi) natomiast juz nie starczylo na zakrycie tych dziur od strony srodka samochodu. Zeby to zrobic potrzebowalbym najmarniej jeszcze drugie tyle jesli nie wiecej bo pewnie bym troche dolozyl od wewnatrz. Dodam ze moje drzwi sa takie same rozmiarowo jak 323 BG. Jak bede znowu wygluszal to napewno kupie te tasmy.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 21:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Paweł » 25 gru 2005, 14:49

Jesli chodzi o wygluszanie samochodu, to sprobuj sie skontaktowac z firma Rolep-Rynek (http://www.rolep.pl/). Kupilem u nich na wytlumienie pianke PE samoprzylepna o grubosci 5 mm (ROLPE TR BL 45 gr 5 mm), razem okolo 4 m kw. Jest to lekki i dobrze tlumiacy material. Wykleilem nim czworo drzwi, podloge, grodz silnika oraz tapicerke i plastiki od lewej strony. Koszt 1 m kw. jest zblizony do ceny mat bitumicznych na allegro.

Na gola blache (drzwi i np. blotniki od wewnatrz) uzylem jednak maty bitumicznej, a dokladnie maty dekarskiej na warstwie aluminium firmy Soudal (SOUDABAND – o ktorej prawdopodobnie piszesz). Jest ona faktycznie znacznie tansza od mat z allegro, jest elastyczna i swietnie sie wulkanizuje, nie powinno wiec byc problemow z odklejaniem, byc moze mbmaster pracowal przy zbyt niskiej temperaturze...?

***

Wyklejanie musisz prowadzic w bardzo _cieplych_ warunkach, na _sucha_ i _czysta_ powierzchnie. Wbrew pozorom istotne efekty daje wyklejenie takich niewielkich połaci jak blachy slupkow, progow i etc. (oczywiscie jesli konstrukcja tapicerki to umozliwia). Najwazniejsze jest miejsce dookola kierowcy, jednak jesli zupelnie nie wytlumisz tylnej czesci podlogi, tylnych blotnikow, to szum jazdy bedzie docieral z tamtych okolic.

Wyklajajac blachy, czyli wewnatrzna czesc poszycia drzwi, tylne blotniki, dach, etc. nie musisz dochodzic do samych krawedzi i rogow. W trudno dostepnych miejscach wycinaj najpierw szablony z papieru/tektury zostawiajac marginesy kilku cm oraz zaokraglone rogi.

Podloga i jej przejscie w grodz silnika powinny byc wyklejone mozliwie dokladnie. Na gola blache oczywiscie mata bitumiczna (chyba, ze jest fabryczna), na to miekkie wygluszenie. Musisz przy tym procesie pamietac, ze naklejajac dodatkowa warstwe ograniczasz miejsce na tapicerke. Nie mozna naklejac wytlumienia bezmyslnie w kazdym miejscu.

Jesli slupki sa przykryte tapicerka, ktora do blachy pozostawia luz, to wyklej te miejsca rowniez mata bitumiczna. Podobnie jak pionowe scianki progow (powstanie jakby kuweta na nogi, zachowaj ciaglosc materialu), etc.

Jesli to mozliwe, wyklejaj pianka wewnetrzne elementy tapicerki. Ja mam oklejna w ten sposob oslone "tunelu" srodkowego, panele nad kolanami, schowek przed pasazerem, srodkowa konsole, oslony slupkow, boczki drzwi.

Równiez konstrukcje drzwi (bezposrednio pod tapicerka) wykleilem pianka. Jednak widze, ze czesto stosuje sie tam rowniez maty, chociaz mysle ze miekki (i chlonacy energie dzwieku) material jest stosowniejszy. Najlepiej przygotowac do tego celu wielka polac, ktora zastapi fabryczna folie. Poniewaz zarowno pianke, jak i dobrze naklejone maty sa trudno usuwalne, dlatego warto zostawic te czynnosc na sam koniec, kiedy bedzie pewnosc ze wszystko dziala jak nalezy. Trzeba tutaj rowniez pamietac o takim wyklejaniu, aby pozniej bylo mozliwe zalozenie tapicerki – najprawdopodobniej przy kolkach mocujacych nie bedzie moglo byc zadnego dodatkowego materialu. W takie miejsca (jak i do wytlumienia ciegien w drzwiach, kostek elektryczych itp) warto zaopatrzyc sie w cienka pianke samoprzylepna, ktora mozna dostac w tasmach, np. naklejana miedzy stelaz sciany a plyty gipsowo-kartonowe.

***

Poniewaz nie lubie "sztukowania" i slabo mi sie robi, jak patrze na zdjecia z "profesjonalnych" zakladow CA, gdzie wygluszenie jest tak klejone, zeby wykorzystac kazdy skrawek, a przy okazji nie nameczyc sie przy tym umyslowo, dlatego proponuje zebys zaopatrzyl sie w sensownej ilosci materialy. Oprocz wzgledow estetycznych moze to miec rowniez wplyw na dzialanie wytlumienia, jednak raczej niezbyt wielki. Polecam rozwaznie wykorzystywac material, ale tak, zeby wyklejac mozliwie jego najwiekszymi polaciami. Ma to wygladac jak fabrycznie przygotowane.

Moje koszty razem to okolo 400 PLN, efekt natomiast ciezko ocenic. Raczej spodziewalem sie czegos wiecej – nie zostalem powalony na kolana wlasna, ciezka praca. Jednak kiedy wracam do rollki po jezdzie innymi kompaktami, to jest jakos ciszej... ale moze jest to wynikiem zastosowania pod maska silnika od kosiarki. <lol>
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | 4FH0VL CAJA '09
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | towcar of the year.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11054 (559/669)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09

Postprzez Xionc » 26 gru 2005, 12:00

a ja radze maty APP z allegro, ale MIĘKKIE! (okolo 14 zl za arkusz 50x50).
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moja 323 BG GT '89 Myszata
Instalacja Kina Domowego Warszawa – zapraszam do mojego brata.
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 22:25
Posty: 2478 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 2.0 '08

Postprzez Hans » 26 gru 2005, 22:14

maty Boll'a i mata dekarska i masz miodzio wygluszone za male pieniadze. jak bys chcial wygluszyc w zakladzie to koszt ok 400 zl z dystansami i podlaczeniem
POZdr
bylo gsi po koksie ;) 271km/348nm , i corsa 3,2 V6 ;)
Hamownia/CHIPTUNING by V-Tech/DEAKTYWACJA FAP & DPF/CHIPTUNING EDC 17!!!\ chiptuning MAzdy, usuwanie dpf MAzda 3,5,6 1.6/2.0 zapraszamy – > strefatuningu.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 09:54
Posty: 59
Skąd: 3miasto/srt
Auto: byl gastrolot 3.0v6+NX i corsa A 3.2 v6
jest w215 cl500 ;)

Postprzez Xionc » 2 sty 2006, 19:26

Właśnie dorwałem nowe maty SinusLive po 12zł za fragment 20x50. Jeszcze nie montowałem ale lada chwila :) Gosc z firmy car audio mowie ze o nibo lepsze od APP
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moja 323 BG GT '89 Myszata
Instalacja Kina Domowego Warszawa – zapraszam do mojego brata.
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 22:25
Posty: 2478 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 2.0 '08

Postprzez Waluś » 28 sty 2006, 22:44

Ja zrobiłem z APP i jest git. Rużnica [tiiit] (porównałem sobie słuchając po wygłuszeniu tylko jednych drzwi)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez dizzi » 2 mar 2006, 13:07

czy taka mata wygłuszająca powinna odbijać dźwięk czy go pochłaniać? na jakiej zasadzie to działa ???
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 16:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez mbmaster » 2 mar 2006, 21:44

Jak kazde wygluszenie w audio... mata ma wygłuszac a w aucie przedewszystkim niwelowac rezonanse na blachach by pozbyc sie rezonansow.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Xionc » 2 mar 2006, 22:41

Takie oklejanie matami na równiez, a moze przede wszystkim, zrobic z drzwii obudowę zamkniętą dla głośnika. Żaden głośnik nie zagra dobrze bez obudowy. Nawet tak zwane subwoofery free-air sa tak liczone ze obudową dla nich jest cały bagaznik. Generalnie obudowa musi być, głosnik w obudowie daje o wiele wiele wiecej basu, stad zdziwienie wielu ludzi jaka jest różnica przed i po wygłuszeniem drzwi.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moja 323 BG GT '89 Myszata
Instalacja Kina Domowego Warszawa – zapraszam do mojego brata.
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 22:25
Posty: 2478 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 2.0 '08

Postprzez mbmaster » 2 mar 2006, 23:05

No ta ale Xionc :(
Zastanawialem sie czy u siebie nie wygluszyc drzwi ale...
Obudowy zamknietej w zyciu sie nie zrobi bo wszedzie sa gigantyczne szpary.
U góry szyba na dole kanaly sciekowe wiec o zamknietej budzie chyba ie bedzie mowy chyba ze bass reflex z 10 tunelami :D I tak sobie mysle bo nadkola z tylu to koniecnie wyglusze ale jakas watolina (halas podczas deszczu itd) ale boje sie ze te drzwi zaczna wazyc od cholery... duze sa i ciezkie a jak jeszcze dowale na nie po pare kilo moze byc kiepsko. Powiedz mi jeszcze Krzysiu co to za czarna masa na okolo glosnika i ile kostet?
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Paweł » 3 mar 2006, 05:58

mbmaster napisał(a):Obudowy zamknietej w zyciu sie nie zrobi bo wszedzie sa gigantyczne szpary.

Tez tak mysle... Jednak jesli w poblizu glosnika sa otwory w kontrukcji drzwi, to ich zamkniecie utworzy przegrode (oddzielajaca przod od tylu membrany) i jest szansa na lepsza skutecznosc wypadkowa w nizszym zakresie pasma.
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | 4FH0VL CAJA '09
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | towcar of the year.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11054 (559/669)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09

Postprzez mbmaster » 3 mar 2006, 09:52

No własnie pewnie masz racje :) Stad tez niektorzy tylko przednia scinake wygluszaja jak juz nie obeny na forum Carrrlos. I tak u niego podpatrzylem pomysl ze zrobieniem tej puszki rezonansowej za glosnikiem bo mocowanie w mx-6 stwarza takie mozliwosci.
Ryzyk fizyk jak bedzie kiepsko to zdemontuje ta puszke a noz widelec moze bedzie to ciekawie gralo. Oczywiscie puszke bym wygluszl ale mam obawy ze bedzie za mala litrarzowo. Niech sie zrobi nieco cieplej a biore sie za madzie.... Tak mi tego przez zime brakowalo :(
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Xionc » 3 mar 2006, 13:05

mbmaster napisał(a): obawy ze bedzie za mala litrarzowo


Na 100% będzie bo głośniki samochodowe są liczone mniej wiecej do objętości drzwii. Oczywiście panowie ze nie uzyskamy 100% zamkniętej obudowy, ale efekt i tak jest 8 razy lepszy niz bez tych mat. Chocby zaklejenia tych dziur.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moja 323 BG GT '89 Myszata
Instalacja Kina Domowego Warszawa – zapraszam do mojego brata.
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 22:25
Posty: 2478 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 2.0 '08

Postprzez dizzi » 3 mar 2006, 13:33

ale efekt i tak jest 8 razy lepszy niz bez tych mat.


ale czemu 8x a nie 7x czy 9x ? jaką skale przyjołeś? jak uciebie były/są pozatykane dziury ? w sensie gdzie były tak zwane przedmuchy poza dziurą szyba drzwi ?
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 16:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez Robert M » 27 lis 2006, 07:47

Hey , szukam porady co do wyboru firmy produkującej maty wygłuszeniowe aut.Przegladając allegro znalazłem 2 producentów którzy takie maty produkują : APP oraz Bool > które nie pociągają duzych nakładów finansowych
http://www.app.com.pl/_pl/index.htm
http://www.boll.com.pl/oferta07.htm
Czy ktoś z Was wygłuszał swoje auto ? ( chcę je całe wygłuszyć ) , jeśli tak> to może podpowie mi jakieś sugestje jak to robił, jaka firme wybrał i czy jest zadowolony z tej operacji.
Dziękuję za uwage.
Mazda 626 GF DiTD 16V 101KM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 14:22
Posty: 18
Auto: Mazda 626 GF DiTD 16V 101KM

Postprzez Raadek » 27 lis 2006, 10:33

Polecam maty Sinuslive-dobry stosunek ceny do jakości.
Same maty na przednie drzwi i tylną półkę(xedos) wyniosły 250 zeta więc całe auto trochę Cie wyniesie :)
NaturalSound -instalacje Car Audio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2006, 10:56
Posty: 356
Skąd: Warszawa
Auto: SoundCombi

Postprzez MvG » 27 lis 2006, 11:33

Również polecam maty SinusLive. Mam nimi obecnie wygłuszone przednie drzwii, w poprzednim aucie również były użyte maty z tej firmy. Jestem z nich zadowolony w 100%. Za tą cenę warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 14:26
Posty: 96 (0/1)
Skąd: mazowsze
Auto: 323S BA Z5 96r. nobble green

Postprzez Robert M » 28 lis 2006, 18:52

Czy naprawde nikt nie wygłuszał auta w/w firmami które podałem ?
Na maty SinusLive nie bardzo będzie mnie stać > na całe auto :(
<diabełek> drogie
Mazda 626 GF DiTD 16V 101KM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 14:22
Posty: 18
Auto: Mazda 626 GF DiTD 16V 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje