[NA/NB/NC] Czy MX5 ma seryjnie montowany LSD?
1, 2
Witam.
Proszę o pomoc posiadaczy mx5. Mam zamiar kupić takie auto i chcę się dowiedzieć czy każda mx5 jest seryjnie wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu? Wiem że było to montowane w mx5 ale nie wiem czy jako opcja czy jako standard i w jakich latach ?
Dziękuję i pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
Proszę o pomoc posiadaczy mx5. Mam zamiar kupić takie auto i chcę się dowiedzieć czy każda mx5 jest seryjnie wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu? Wiem że było to montowane w mx5 ale nie wiem czy jako opcja czy jako standard i w jakich latach ?
Dziękuję i pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
-
Gość
Hi,
osobiscie w przeciwienstwie do RX-7 nigdy nie slyszalem o szperze w Miacie. W wersji 1.9i Sportive od 2001 roku montowano sportowa zawieche Bilsteina. Sprobuj przejrzec strony i fora o MX-5 w dziale Linki – http://www.mazdaspeed.pl/linki/linki.php (m. in. miata.net oraz zapytaj w polskim Klubie MX-5).
osobiscie w przeciwienstwie do RX-7 nigdy nie slyszalem o szperze w Miacie. W wersji 1.9i Sportive od 2001 roku montowano sportowa zawieche Bilsteina. Sprobuj przejrzec strony i fora o MX-5 w dziale Linki – http://www.mazdaspeed.pl/linki/linki.php (m. in. miata.net oraz zapytaj w polskim Klubie MX-5).
A o który model Ci chodzi?
NA/NB wręcz nieśmiertelne
NC nie mam pojęcia
NA/NB wręcz nieśmiertelne
NC nie mam pojęcia
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
Don Corleone napisał(a):NA/NB wręcz nieśmiertelne
Czy w NA przypadkiem nie było nierozbieralnej wiskozy (VLSD), która nie dość, że miała zbyt duże opóźnienia w działaniu, żeby używać jej do czegoś więcej niż wyjeżdżania ze śniegu, to miała trwałość na poziomie góra 100 kkm?
the right man in the wrong place...
Z tego co wiem NA/NB mają takiego samego torsena, ale głowy za to nie dam.
Posprawdzam.
Edit:
Wiskoza była w NA do liftu (1994), po tym był torsen. Oczywiście nie we wszystkich egzemplarzach i tylko z manualną skrzynią.
http://miata.net/faq/Miata90-97A3.pdf
Co do jego wytrzymałości nie mam też pojęcia.
Posprawdzam.
Edit:
Wiskoza była w NA do liftu (1994), po tym był torsen. Oczywiście nie we wszystkich egzemplarzach i tylko z manualną skrzynią.
http://miata.net/faq/Miata90-97A3.pdf
Co do jego wytrzymałości nie mam też pojęcia.
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
Gość napisał(a):Witam
Prosze o pomoc posiadaczy mx5 ..mam zamiar kupic takie auto i chce sie dowiedziec czy kazda mx5 jest seryjnie wyposazona w LSD znaczy mechanizm roznicowy o ograniczonym poslizgu gdyz wiem ze bylo to montowane w mx5 ale nie wiem czy jako opcja czy jako standard i w jakich latach ? jesli ktos z was ma MX5 to prosze o jakis kontakt....poniewaz mozna latwo sprawdzic czy auto jest wyposazone w tego typu dyferencjal !
dziekuje i pozdrawiam wszystkich klubowiczow !
Aby zobaczyć czy auto posiada szperunek to (w tym przypadku) podnieś tył samochodu i zakręć wałem ręką – jak się kręcą koła w tą samą strone to znaczy że jest Albo zapewnij sobie pomocną osobę, która przytrzyma jedno koło a Ty kręć drugim. Pomocnikowi powinno wyrywać sie koło w ta samą strone, w którą obraczasz koło.
W ten sposób można sprawdzić każde wozidło
onyx napisał(a):W ten sposób można sprawdzić każde wozidło
Każde które ma szpere. W Miacie jest torsen z którym to nie przejdzie z tego co wiem
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
Don Corleone napisał(a):onyx napisał(a):W ten sposób można sprawdzić każde wozidło
Każde które ma szpere. W Miacie jest torsen z którym to nie przejdzie z tego co wiem
Testowalem na szperach plytkowych i wiskotycznych, z Torsenem nie mialem stycznosci. Możesz rozszerzyć temat?
edit: Chyba juz sam sobie odpowiedzialem TORSEN – Torque Sensing (wyczuwanie momentu)
Układ ten pozwala na przeniesienie napędu do bardziej obciążonej osi czyli do osi o większej przyczepności do podłoża. W zwykłej szperze dokładnie przeciwnie, dlatego tez nie koniecznie moze istniec mozliwosc sprawdzenia moim sposobem.
onyx napisał(a):Don Corleone napisał(a):onyx napisał(a):W ten sposób można sprawdzić każde wozidło
Każde które ma szpere. W Miacie jest torsen z którym to nie przejdzie z tego co wiem
Testowalem na szperach plytkowych i wiskotycznych, z Torsenem nie mialem stycznosci. Możesz rozszerzyć temat?
edit: Chyba juz sam sobie odpowiedzialem TORSEN – Torque Sensing (wyczuwanie momentu)
Układ ten pozwala na przeniesienie napędu do bardziej obciążonej osi czyli do osi o większej przyczepności do podłoża. W zwykłej szperze dokładnie przeciwnie, dlatego tez nie koniecznie moze istniec mozliwosc sprawdzenia moim sposobem.
Ta metoda w przypadku przekładni w MX-5 czasami działa a czasami nie... Rozpoznania w zewnątrz nie ułatwia też fakt że późniejsze NA i wszystkie NB mają identyczną obudowę dyfra otwartego i zeszperowanego. Najbardziej jednoznacznie można to określić wyjmując półosie niestety. Wtedy już nie ma żadnych wątpliwości.
Po
eM
była: BlackBird NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=1149
jest: Ptaszor NA'96 1.8 --> http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=4852
jest: Hieronim .......
jest: Ptaszor NA'96 1.8 --> http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=4852
jest: Hieronim .......
- Od: 31 maja 2008, 23:39
- Posty: 22
- Skąd: WarszawaBemowo
- Auto: MX-5 NBfl 1.8
albo kawalek szutra i strzelamy z jedynki.jak beda dwa slady na piasku to raczej szpera jest a jak tylko z jednej strony wyrwany piasek to raczej szpery brak.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
tco_tm napisał(a):Czy w NA przypadkiem nie było nierozbieralnej wiskozy (VLSD), która nie dość, że miała zbyt duże opóźnienia w działaniu, żeby używać jej do czegoś więcej niż wyjeżdżania ze śniegu, to miała trwałość na poziomie góra 100 kkm?
Jak ktoś był "sprytny" to był w stanie załatwić VLSD w ciągu 5 minut
Zgadza się – łysego torsena się tak nie sprawdzi, ale w MXach zdarzały się "torseny" Fuji Super LSD które to miały wstępne spięcie i przez to łyse nie były – stąd zdarzają się MXy w których da się tak sprawdzić czy dyfer nie jest luźnyDon Corleone napisał(a):Każde które ma szpere. W Miacie jest torsen z którym to nie przejdzie z tego co wiem
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
w wersjach z 2.0 motorem też nie ma w standardzie?
Toż to bez sens 160 kucy w roadsterze i bez takiej niezbędnej rzeczy jak torsen?
Co ciekawe jeden z bezpośrednich konkurentów MR2 ma szpere
Toż to bez sens 160 kucy w roadsterze i bez takiej niezbędnej rzeczy jak torsen?
Co ciekawe jeden z bezpośrednich konkurentów MR2 ma szpere
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
Seryjnie ma tylko 2.0 z 6 biegami i "żółtym" zawieszeniem
Z galaktyki III
Z galaktyki III
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości