"Czyszczenie przepustnicy" – na problemy z obrotami

Postprzez comin » 9 kwi 2006, 09:20

Edit mod:
Temat został wydzielony z wątku o obrotach i niech służy pomocą innym. Fotorelacja i opis autorstwa genewa wykonane przez comin


I po kłopocie !!
Rzeczywiście winną całego zamieszania okazała się przepustnica.
Z góry chcę gorąco podziękować genewa'ie za pomoc teoretyczną i zaangażowanie.
Poniżej pozwoliłem sobie dodać opis jego autorstwa (myślę że nie ma nic przeciwko) :) który może okazać się bardzo przydatny dla rozwiązywania podobnych problemów.

Myślałem że wcześniej moja Madzia chodziła pięknie, co prawda na gazie zdarzało jej się "zasnąć" ale najczęściej działo się to przy chamowaniu. Teraz po przeczyszczeniu zupełnie inna bajka, nie ma mowy o jakimkolwiek zdławieniu i znaczna różnica przy dodawaniu gazu na jałowym, wcześniej deptałem np 3000 obrotów i nagle puszczałem pedał gazu to spadało do 200-300 obr (lekkie przydławienie) i zrównywało się do odpowiedniej 800 obr. Teraz puszczam pedał i spada do 1200 i malejąco powoli do 800. Aż miło <jupi>
Taki stan rzeczy utrzymywał się przez rok (jak założyłem gaz), gazownicy mówili że to normalka, powoływali się na lambde i wciskali że tak musi być. Jeśli ktoś ma podobne objawy serdecznie polecam przeczyszczenie przepustnicy !! Zupełnie inne auto... <jupi> <jupi> <jupi>

– Opis demontażu autorstwa genewa
– Rysunek poglądowy
– Fot 1. Przepustnica z odłączoną rurą i filtrem
– Fot 2. Po zdjęciu przepustnicy (dwa otwory na śruby, dwie szpilki)
– Fot 3. Przepustnica wraz z mikserem LPG. Śruba bypass'u (a) żeby go przeczyścić należy wykręcić tę śrubę (najlepiej zapamiętać położenie i ilość wykręcanych obrotów -u mnie 17).
– Fot 4. Rzut od strony czujnika położenia przepustnicy
– Fot 5. Przepustnica (patrz jaka zasyfiała)
– Fot 6.a. Kanał bypass'u wolnych obrotów. (b)– Kanał ???? (nie mam pojęcia) chyba ssanie. (c)– Przepustnica (osmolona)
– Fot 7. Czyszczenie za pomocą specjalnego płynu do gaźników i wtrysków Carb, polecam gdyż benz, WD40 itp nie szło :( koszt 25zł ale się opłaci i zostanie na przyszłość.
– Fot 8. Naczynia pozmywane :)
– Fot 9. Preparat

genewa napisał(a):1. Przed każdym bawieniem się przy silniku powinno się odłączyć kabel od ujemnej klemy akumulatora
– ja tego nie robiłem.
2. Odłączamy przewody od czujnika temperatury powietrza (2) (zamontowany w obudowie filtra
powietrza) oraz od przepływomierza (4).
3. Zdejmujemy górną pokrywę filtru powietrza (czasami rura się zapieka i trzeba nią pokręcić).
4. Luzujemy pierścienie na rurze (5).
5. Demontujemy tą rurę wraz z komorą rezonansową (6) i przepływomierzem.
6. Z lewej strony przepustnicy (8) umieszczony jest czujnik położenia przepustnicy – należy odłączyć
od niego przewody.
7. Z prawej strony przepustnicy jest krzywka do, której podpięta jest linka gazu (b). Należy ją
odłączyć – trzeba się nieźle namacać żeby ją wypiąć.
8. Do odłączenia są jeszcze dwa przewody od wyłącznika krańcowego przepustnicy i od silnika
krokowego (9).
9. Pozostały do odłączenia rurki z cieczą chłodzącą – trzeba ścisnąć opaski kombinerkami i je
przesunąć, rurki mogą ciężko schodzić – wypłynie trochę cieczy.
10. No i pozostały do odkręcenia 2 nakrętki i dwie śruby mocujące przepustnice do kolektora ssącego
(12).
11. Ostrożnie aby nie uszkodzić uszczelki.
12. Montaż w odwrotnej kolejności.
13. Po naprawie uzupełnić ciecz chłodzącą. Dolewać płyn do chłodnicy.
Opis zrobiłem na podstawie rysunku więc może trochę odbiegać od rzeczywistości.
Miłej zabawy.

q1.jpg
q2.jpg
q3.jpg
q4.jpg
q5.jpg
q5.jpg
q6.jpg
q7.jpg
q8.jpg
q9.jpg
q10.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:02
Posty: 59 (0/1)
Auto: 626 1.8 16V 1992 hatchback

Postprzez stuk » 19 kwi 2006, 14:53

Bypass wolnych obrotów odkręcony od przepustnicy:
bypass.jpg
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 13:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez SHY » 19 kwi 2006, 18:51

stuk napisał(a):Bypass wolnych obrotów odkręcony od przepustnicy:

Wlasnie jego przydaloby sie rozkrecic i rowniez wyczyscic (cztery sruby z czego jedna inna od pozostalych – dwie widoczne na zdjeciu powyzej), bo zwykle on jest nie mniej zawalony od reszty.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 22:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Maverick » 19 kwi 2006, 19:29

A co to za preparacik na ostatnim zdjeciu ??
Bo do oliwienia widze stoi w oddali WD-40 :)
Jakis specjalny specyfik to przepustnic czy ....
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 00:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez Grzyby » 20 kwi 2006, 09:33

Maverick napisał(a):A co to za preparacik na ostatnim zdjeciu

<czytaj>
comin napisał(a):Czyszczenie za pomocą specjalnego płynu do gaźników i wtrysków Carb, polecam gdyż benz, WD40 itp nie szło
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17071 (106/171)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l J23A LPG '06
Renault Trafic Long 1.6 TT R9M '16 Pack Clim
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Burstner Amara 535TK

Postprzez Maverick » 20 kwi 2006, 09:56

ups :)
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 00:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez Bokciu » 20 kwi 2006, 20:53

comin napisał(a):Przepustnica (patrz jaka zasyfiała)

Uwierz mi ,ze nie jest zasyfiała.U mnie byla cala czarna nie bylo widac nigdzie nawet kawałka złotego.
Z tego co widze to nawet nie odkreciles przepustnicy od korpusu(mam na mysli ruchomy element),wiec nie moglo byc az tyle syfu.
Ja bym w zyciu nie wyczyscil tego dokladnie nie odkrecajac tego.Oczywiscie nie wspomne ,ze zadne plyny by mi nie pomogly.Trzeba bylo czyscic mechanicznie miedziana szmatką.
A co z uszczelką?Wycinales nową?
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 21:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez stuk » 20 kwi 2006, 21:50

Co do uszczelki – na 90% rozleci sie na kawałki, nie będzie czego zbierać. Zamienników brak. Pozostają więc dwie możliwości:
– zamówić oryginał (koszt 18zł, ale jak to z oryginałami bywa, trzeba poczekać),
– wyciąć z jakiegoś kartonu czy czegoś tam.

Dla tych co chcą sobie wyciąć zamieszczam
uszczelka_przepustnicy_626GEFS_300dpi.jpg

skan oryginalnej uszczelki[/url][/b][/u] w 300dpi (czyli jak się go wydrukuje w 300dpi to będzie 1:1), który może służyć jako idealny wzorzec <cfaniak>
http://www.scrlock.republika.pl/foto/us ... 300dpi.jpg
Ostatnio edytowano 19 lis 2008, 13:31 przez stuk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 13:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez comin » 21 kwi 2006, 21:23

Bokciu napisał(a):Uwierz mi ,ze nie jest zasyfiała.U mnie byla cala czarna nie bylo widac nigdzie nawet kawałka złotego

Patrz fot 5 i 6 była tak zasyfiała jak w stu letnim piecu :)
Fot 7 – pod koniec czyszczenia...

Bokciu napisał(a):A co z uszczelką?Wycinales nową?

stuk napisał(a):Pozostają więc dwie możliwości

A ja znam trzecią którą najczęściej stosuje -Silikon <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:02
Posty: 59 (0/1)
Auto: 626 1.8 16V 1992 hatchback

Postprzez adikow » 26 kwi 2006, 03:59

comin napisał(a):wcześniej deptałem np 3000 obrotów i nagle puszczałem pedał gazu to spadało do 200-300 obr (lekkie przydławienie) i zrównywało się do odpowiedniej 800 obr.

wlasnie mialem takie same obiawy, wyczyscilem wszystko jak nalezy, ladnie wkrecal sie na obroty, az do czasu kiedy zaczely podskakiwac po puszczeniu pedalu gazu z 1000 na 1200 co sekunda kilka razy ???????
Zaraz wyskoczyl check engine KOD 1506 Idle Speed Control Valve Open Solenoid Control Circuit Signal High
Ostatnio edytowano 29 kwi 2006, 01:53 przez adikow, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 22:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez luckyjaca » 28 kwi 2006, 18:45

Wlasnie wzialem sie za odkrecanie przepustnicy w Mazdzie GD 8V 2.0i i mam problem, bo tam od dolu sa takie cztery wezyki – jeden gruby, jeden sredni i dwa cienkie. Nie wiem jak sie do nich dobrac. HELP !!!
E N I G M A
Początkujący
 
Od: 21 cze 2005, 20:10
Posty: 11
Skąd: Łowicz
Auto: Mazda 626 2.0 '90

Postprzez regiz » 28 paź 2006, 17:21

Podlaczam sie pod temat. Dzisiaj zabralem sie za wymiane fragmentu dolotu powietrza po demontazu instalacji gazowej II generacji. Przy okazji zrozumialem jak ta instalacja dziala i jestem przerazony, kto to wymyslil :/

No ale wracajac do tematu – pomyslalem, ze przy okazji, skoro mam juz to wszystko rozebrane, to wyczyszcze tez przepustnice. Zrobilo sie juz ciemno (a musze sie bawic w te rzeczy pod chmurka, bo nie mam garazu), wiec nie chcialem sie silowac i w ciemno dzialac. Dlatego mam pytanie – czy ktos przeprowadzal taka operacja w silniku KL? Jedyna kostka przy przepustnicy jaka na razie odlaczylem to chyba TPS po lewej stronie. Gdzies od dolu jak rozumiem musze jeszcze szukac rurek od chlodzenia i innych kabli – zgadza sie? No i ostatnia rzecz, ktora mnie martwi – kiedy odkrece przepustnice zapewne zasypia mnie fragmenty starej uszczelki – gdzie mozna dostac "od reki" nowa uszczelke, albo chociaz skan, zeby wyciac sobie z kartonu (bo jak rozumiem ten podawany przez stuka nie bedzie pasowac do silnika KL)?

Przychodzi Wam jeszcze do glowy o czym powinienem pamietac przy tej operacji, biorac pod uwage moje dwie lewe rece? :)

edit: aha, trafilem na takie cos przy okazji, moze to kogos zainteresuje. Przeczytajcie opis na dole :)
http://www.godula.cc.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 21:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez mayer » 29 paź 2006, 14:56

Rewelacja opis!!
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 15:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez ivo » 29 paź 2006, 18:15

Czy takie czyszczenie jest również wskazane dla "normalnego" tj. tylko na etylinę, silnika 1.6 ??


kiedyś jeszcze w maluchu czyściłem gaźnik przy pomocy TRI – mówię Wam rewelka i jaka przyjemność ;)
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 23:02
Posty: 418
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez mayer » 29 paź 2006, 22:20

<diabełek> hahhahaha a gaŸnik nie gadal do ciebie ?? hahaha
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 15:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez ivo » 29 paź 2006, 22:33

Jasne, nawet w obcym języku – cool, fine, beatifull i inne takie
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 23:02
Posty: 418
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez Gość » 30 mar 2007, 18:53

Witam
odkręciłem do czyszczenia elektrozawór na bypassie wolnych obrotów i dzięki moim drętwym łapom zgubiłem element z tworzywa sztucznego zanim zdążyłem mu się przyjżeć wydaje mi się że ten plastik to tylko dystans dla sprężyny bo podłożyłem nakrętkę i jeżdzę ale to nie fachowe działanie i szukam tej części lub dnych na jej temat żeby ją dorobić bo przecież nie kupię całej przepustnicy byłbym zobowiązany gdyby ktoś mógł mi pomóc
Gość
 

Postprzez Hugo » 18 maja 2008, 14:17

Witam! Czy ktoś mi napisze czym odkręcić tę dziwną śrubkę widoczną na fot. nr 1 w lewym dolnym rogu?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez barren » 18 maja 2008, 23:14

Hugo – imbus w kształcie gwiazdki ?? to wygląda na trox
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 10:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez Hugo » 19 maja 2008, 11:27

Właśnie zakończyłem czyszczenie przepustnicy. Najbardziej umęczył mnie dolny wężyk od płynu (katastrofa), ale wszystko ładnie wymyłem i poskładałem w końcu jak należy. Niestety nie dobrałem się do silniczka krokowego, ponieważ nie mogłem odkręcić jednej śrubki krzyżakowej oraz nie miałem "Torxa".
Po montażu przepustnicy:
– auto odpaliło za drugim razem (za pierwszym odpaliło i zgasło), to raczej nieważne,
– silnik pracował pięknie na ssaniu, przygazowałem-przełączył się na LPG, ale po kilku minutach jak dodałem gazu to zaczął przerywać (jakby chodził na 3 gary) i przygasał,
– po kilku następnych przygazowaniach było to samo na benzynie i na LPG,
– za czwartym razem już chodził wspaniale (temp. na wskaźniku w połowie już była, a obroty nieco powyżej drugiej kreski na obrotomierzu), nie falowały nie spadały, nic, silnik pracuje idealnie równo,
Uszczelka pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym się rozsypała, więc złożyłem to tylko na silikon.
Czy popełniłem jakieś błędy? Co powinienem sprawdzić?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6