Nieszczelna wtyczka przy pompie DENSO w DiTD – pytanie do znających budowę takiej pompy

Postprzez Grendel » 11 kwi 2006, 12:07

Wtyczka jest identyczna jak przy zaworze SPV, tylko umieszczona jest u dołu pompy i jest w kolorze ceglastym, wychodzą z niej 2 kabelki żółto-czerwone, a w środku znajduje sie pomatańczowa uszczelka

Problem w tym, że z tej wtyczki kapie ropa i może ktoś miałby pomysł jak ją uszczelnić.

Druga sprawa – na swoje nieszczęście odpiąłem tę wtyczkę i niestety nie mogę jej załozyć z powrotem ( tworzy sie poduszka powierzna i wtyczkę "wypycha"), czym grozi rozłączenie ww. wtyczki podczas jazdy? Czy jest jakiś sposób aby ją z powrotem założyć?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 14:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez tomekrvf » 11 kwi 2006, 12:25

Nie kapie z wtyczki tylko z nieszczelnego elektrozaworu przestawiacza kąta wtrysku(najczęściej puszcza oring) lub( co jest dużo gorsze) z głowicy rozdzielaczowej.
Jak wtyczka spadnie nie będzie sterowania kątem wtrysku czyli zaświeci się MIL. Na 100% to zauważysz.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Grendel » 11 kwi 2006, 12:30

no cóż, pozostaje tylko zapytać o koszty, bo co do naprawy to najpewniej czeka mnie wizyta w MABI.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 14:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez tomekrvf » 11 kwi 2006, 12:37

No nie do końca. Bo z wymianą oringu sam byś sobie poradził.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Grendel » 11 kwi 2006, 12:43

A ta gorsza opcja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 14:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez tomekrvf » 11 kwi 2006, 13:27

No to MABI Chyba że jesteś wyjątkowo ambitnym człowiekiem.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez guru79 » 12 kwi 2006, 12:34

Widzę że problem nieszczelnego zawóru przestawiacza kąta wtrysku to nie tylko mój problem. Niestety doświadczem podobnych efektów co Grendel. W serwisie pomp paliwowych powiedzieli mi że koszt wymiany tego elementu to około 1300 zł + koszty robocizny. W takim razie szanowni grupowicze moze znacie jakieś miejsce w okolicach Katowic w którym można by było to jakos sensownie załatwić.
Może kupno jakiegoś regenerowanego elementu ?, schemat mocowania tego elementu (Moze sam sie za to zabiorę ponieważ mam znajomych mechaników)
Prosze o poradę.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2006, 12:13
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: 323 f DITD 2.0 2002

Postprzez tomekrvf » 12 kwi 2006, 12:40

guru79 napisał(a): schemat mocowania tego elementu

dwie śruby
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Grendel » 12 kwi 2006, 15:41

A ja mam propozycję dla TOMEKRVF – ponieważ na Święta jadę z rodziną do Augustowa przez Warszawę, to jeżeli naprawa nie wiąże sie to z długim oczekiwania i można to wymienić/uszczelnić/naprawić np. gdzieś na stacji benzynowej (bo czynność wygląda na prostą, a sam nie chcę grzebać) to ja jestem zainteresowany. Tylko prosiłbym na PW info o kosztach, a przede wszystkim chęci podjęcia się tematu.

Pozdrawiam i czekam na info
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 14:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez guru79 » 13 kwi 2006, 21:59

:)
Co do tych 2 śrób to łądne uproszczenie. Oczywiście chodziło mi o mocowanie tego elementu wewnątrz pompy...
Poza tym dziś sprawdziłem i okazało sie że nie przepuszcza uszczelka, lecz kapie z jakby ze środka tego zaworu, wiec chyba mnie czeka zamawianie w MABI i montaż u specjalisty od pomp.
[/img]
Początkujący
 
Od: 14 lut 2006, 12:13
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: 323 f DITD 2.0 2002

Postprzez tomekrvf » 14 kwi 2006, 07:46

Wewnątrz pompy elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku nie jest do niczego przymocowany.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 14 kwi 2006, 20:41

tomekrvf napisał(a):Wewnątrz pompy elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku nie jest do niczego przymocowany.
Czyli prosty temat....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Zatrudnimy Mechanika tel 601 323 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7845 (3/4)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 GJ 2.2 SKY-D/GH 2.0 CiTD 2010/3 2015 2.2 SKY-D

Postprzez guru79 » 14 kwi 2006, 21:02

Jaksa napisał(a):Czyli prosty temat....

Prosty temat rozumem jeżeli chodzi o demontaż. Natomiast wymiana tego 'zaworku' jest bardziej kłopotliwa ponieważ trzeba chyba całą pompe wymontować...
Ps. Może ma ktoś z Was jakiś schemat ideowy tego elementu. W następnym tygoniu chyba zamówie ten element, jednak chciałem zobaczyc jego konstrukcje.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2006, 12:13
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: 323 f DITD 2.0 2002

Postprzez newbie » 14 kwi 2006, 21:44

należy niezwłocznie coś z tym zrobić...jak zacznie śmierdzieć ropą w kabinie będzie za późno

widziałem kilka komputerów pływających w ropie...nawet nie dotknąłem
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
DK AT SP
F2 EQ

Postprzez tomekrvf » 17 kwi 2006, 13:08

newbie napisał(a):widziałem kilka komputerów pływających w ropie...

O jakie komputery Ci chodzi? Bo chyba nie o ROM który jest na pompie?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Grendel » 21 kwi 2006, 11:46

No właśnie, jaki komputer?

Jedyną niedogodnoścą w chwili obecnej jest to, iż w momencie dużego nasączenia ropą podbitki plastikowej osłony pod silnikiem – na ziemi zostają ślady po ropie.
Zresztą raz na 2-3 tyg. odkręcam osłonę i osuszam podbitkę. :(

najczęściej puszcza oring


a może wiecie, czy jest to jakaś standardowa uszczelka dostępna np. w serwisach pomp Bosch'a tudzież innych co lepszych warsztatach od pomp dieslowskich – czy może trzeba specjalnie sprowadzać z MABI?
Bo jeżeli dobrze wywnioskowałem z powyższych postów – całego elektrozaworu nie trzeba wymieniać?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 14:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez guru79 » 31 maja 2006, 22:04

Jestem już po wymianie tego elementu. Dokonałem zakupu oryginału w MABI. Całą operację powierzyłem specjalistą z Kabióra (koło Tychów). KOsztowało mnie to w sumie 1080 zł. Co mogę powiedzieć i poradzić. Auto dostało z 5-8 KM :), oczywiście nic nie kapie. Polecam gorącą ten zakład, ponieważ będą tam mieli za niedługo maszynerie do ustawiania pomp denso (na razie mają do bosha).
Mam nadzieje że ta informacja (NIE) przyda się komuś kiedyś :)
Początkujący
 
Od: 14 lut 2006, 12:13
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: 323 f DITD 2.0 2002

Postprzez magicadm » 31 maja 2006, 22:17

guru79 napisał(a):KOsztowało mnie to w sumie 1080 zł.

Że niby ORING + wymiana kosztuje tysiąc złotych???
Jakby nie liczył to więcej niż lekkie przegięcie – tym bardziej, że przy odrobinie szczęcia za tą kasę kupuje się sprawną używkę...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez guru79 » 1 cze 2006, 22:51

NO nie do końca...
To nie był oring, ponieważ ciekło ze środka wtyczki. Gdyby ciekło przez oring to wyciek byłby na złączeniu zaworu z pompą wtryskową. Co do ceny to jak Ktoś znajdzie tańszy, nowy i oryginalny element to gratulacje.
[/quote]
Początkujący
 
Od: 14 lut 2006, 12:13
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: 323 f DITD 2.0 2002

Postprzez Grendel » 2 cze 2006, 09:14

newbie napisał(a):należy niezwłocznie coś z tym zrobić...jak zacznie śmierdzieć ropą w kabinie będzie za późno

widziałem kilka komputerów pływających w ropie...nawet nie dotknąłem


Zwracam honor.

Wczoraj rozebrałem wykładzinę podłogową pod nogami pasażera i moim oczom ukazał się zaiste przerażający widok – mata, która ułożona jest na podłodze cała była przesiąknięta ropą, a na niej ułożona została szwabska gazeta z datą: październik 2004. Nie było tam mokro, mata w kontakcie z ropą zlasowała sie do konsystencji b. gęstego smaru/masy bitumicznej czy czegoś takiego o podobnej konsystencji. Nie wiem jak ropa się tam dostała (bo przy filtrze paliwa mokro nie jest, a jedyna rzecz, z której cieknie to osłona pod silnikiem) pewnie podczas jazdy gdzieś tam zawiewa, bo na postoju nie ma takiej możliwości.

Co do komputera – jest on umieszczony pod stopami pazażera – przykręcony do blaszanej pokrywy pod wykładziną, poniżej obudowy filtra przeciwpyłkowego. Na szczęście nie jest/nie był mokry.

Reasumując – ja też w przyszłym tygodniu wybieram sie do MABI.

PS.guru79 A wymianę robili na samochodzie, czy zdejmowali pompę?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 14:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6