Witam.
Jaki rozmiar powinny mieć opony na felgach 17 cali w MX-5 NB?
[NA/NB] Rozmiar opon na felgi 17 cali.
Strona 1 z 1
a jakie masz przewidziane fabrycznie (ta informacja jest na naklejce jak otworzysz drzwii kierowcy, z ciśnieniem w oponach) ?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
tuning-23 napisał(a):ok . rozumiem tylko ja chcę zalożyć 17 i zastanawiam się jakie opony żeby było git.
195/50/15 oznacza, że:
1. opona ma 195 mm szerokości
2. felga ma rozmiar 15" czyli 381 mm
3. całe koło ma 576 mm wysokości
4. bok opony ma 97,5 mm
To ostatnie jest dość ważne. Uważam, że opony o wysokości mniejszej niż 8cm w Polsce są kompletnie niepraktyczne. 17" felga zostawia 72,1 mm na oponę. Jeśli uważasz, że to wystarczy (nie rozwalisz na dziurach) to możesz zaryzykować następujące rozmiary:
195/40/17 – 587,8mm
195/35/17 – 568,3mm
205/35/17 – 575,3mm
215/35/17 – 582,3mm
ja mam 205/50/15 – 576mm, czyli koło 10mm większe od standardu.
Musisz pamiętać jeszcze o tym, że:
1. im szersza opona, tym wyższe opory, spalanie itp.
2. powyżej 205 felga powinna być szersza, a więc walka z ET itp.
3. im niższy profil opony tym bardziej felga musi być dopasowana szerokością – łatwiej zdjąć niedopasowaną gumę
4. im niższy profil tym większa cena. profil 45 to już zaczyna być górna półka. Zwłaszcza przy 17"
5. Im niższy profil tym większa radość z jazdy – auto szbciej reaguje na ruchhy kierownicą. Jest też mniej czasu na reakcję – opona trzyma długo i jak ma zerwać, zrywa natychmiast, bez ostrzeżenia. Wyższe gumy zwykle wcześniej piszczą;)
Weź pod uwagę także to, że większa felga to większa masa nieresorowana, większa masa auta. To samo dotyczy szerokości koła. Miata nie ma nadmiaru mocy i drobne korekty mogą mieć sens natomiast zmiany drastyczne pogorszą osiągi.
Pozdrawiam,
Konrad.
ALWAYS BLUE SKY ! ! !
- Od: 4 gru 2005, 20:29
- Posty: 24
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-5 NB 1.6
Witam,
osobiście w NB z 2000r. w chwili obecnej jeżdżę na nieco nietypowej kombinacji:
1) przód: 205/40/R17
2) tył: 205/45/R17
Nie liczyłem średnicy koła tylnego, ale jestem niemalże przekonany, że na przód R17 + 205/45 to mogłoby być zbyt wiele (zwłaszcza przy pracującym zawieszeniu na zakrętach), w tej chwili R17 i 205/40 z przodu wydaje się wyjściem idealnym, jeśli chodzi o felgę 17", dlatego też następne opony kupię właśnie o profilu 40, szerokość bez zmian.
Odnośnie zaś samych opon – waham się chwilowo między Dunlop SP sport 9000 a Pirelli P-zero nero. Czy ktokolwiek mógłby podać jakąś miarodajną opinię (najlepiej porównanie) odnośnie tych dwóch modeli/producentów w MX-5 ?
Z góry dzięki i pozdrawiam,
Szymon
osobiście w NB z 2000r. w chwili obecnej jeżdżę na nieco nietypowej kombinacji:
1) przód: 205/40/R17
2) tył: 205/45/R17
Nie liczyłem średnicy koła tylnego, ale jestem niemalże przekonany, że na przód R17 + 205/45 to mogłoby być zbyt wiele (zwłaszcza przy pracującym zawieszeniu na zakrętach), w tej chwili R17 i 205/40 z przodu wydaje się wyjściem idealnym, jeśli chodzi o felgę 17", dlatego też następne opony kupię właśnie o profilu 40, szerokość bez zmian.
Odnośnie zaś samych opon – waham się chwilowo między Dunlop SP sport 9000 a Pirelli P-zero nero. Czy ktokolwiek mógłby podać jakąś miarodajną opinię (najlepiej porównanie) odnośnie tych dwóch modeli/producentów w MX-5 ?
Z góry dzięki i pozdrawiam,
Szymon
-
raisin
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
SP Sport 9000- jeszcze nie jezdzilem na tak dobrych oponach, cicha, trzyma w zakretach i rewelacyjnie odprowadza wode. Mialem ja zamontowana w Citroenie i przy ostrych stratach na mokrej nawierzchni kontrola trakcji w ogole sie nie wlaczala a troche niutonometrow bylo zeby zerwac przyczepnosc. Teraz mam zalozone uniroyal rainsport w standardowej rozmiarowce i jak dla mnie boki tej opony sa za miekkie do tego samochodu i nawet lekkie dotkniecie gazu w zakrecie powoduje wierzganie tylem. Na plus mozna zaliczyc dobre odprowadzenie wody i niski poziom halasu.
Tu masz lepszy kalkulator do opon
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Tu masz lepszy kalkulator do opon
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Jeżeli chodzi o kalkulator opon i felg to żaden z nich nie będzie lepszy od tego:
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
Polecam stronke do sprawdzenia zamienników opony: http://www.opony.inowroclaw.pl/narzedzi ... 95_50_r15/
-
Radko
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości