Wibracje przy hamowaniu (323F BA)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xXx » 17 lut 2004, 13:31

Piszę ten post, na prośbę kolegi Krzynia, który to ma problem z biciem hamulców w swojej mazdzie.

Razem z wymianą klocków hamulcowych przetoczone zostały tarcze, a za każdym razem kiedy wcześniej były przetaczane przestawało bić, jednak tym razem na początku było O.K., a potem po przejechaniu około 1500 km problem znów powracał. Dodam jeszcze, że tarcze Krzynia mają jeszcze odpowiednią grubość, a do wartości minimalnej jeszcze im sporo brakuje.

Pytanie jest następujące, czym może być spowodowane to, że tarcze gną sie tak szybko i czy przyczyn można szukac w jakimś innym elemencie zawieszenia, który to może powodować gięcie sie tarcz hamulcowych.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 00:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez HERCIK » 17 lut 2004, 14:00

Po pierwsze nasz krzynio moze za ostro hamuje a puzniej jezdzi po kaluzach...?
Jezeli tarcza hamulcowa jest mocno rozgrzana i nastapi jej szybkie chlodzeenie to ona sie puzniej wygina.
Po drugie tarcza moze miec swoja grubosc ale jest juz tak rozchartowana ze jej nie pomoze kolejne przetaczanie, nalezy wymienic a po wymianie nie nalezy ostro hamowac do puki sie wszystko nie pouklada.
Po trzecie moze nasz kolega ma nie dokrecone kola, nie wywarzone, malo powietrza, moze wybita jakas koncowka , luzny zacisk hamulcowy,
Polecam sprawdzenie wszystkiego jezzeli jest wszystko ok to wymienic tarcze bo kolejne przetaczanie nic nie da.
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez nightcomer » 17 lut 2004, 17:38

może tylko dodam, że tarcze należy przetaczać na piaście.
w przeciwnym przypadku efekty są mierne i nietrwałe – na początku "jest lepiej" ale wkrótce robi się "jak zwykle". dotyczy to zwłaszcza mazd o sporym przebiegu.

Przy okazji... może ktoś wie, gdzie w wawie mają przyrząd do toczenia na piaście i nie żądają za usługę worka pieniędzy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 00:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez makben » 17 lut 2004, 17:55

1. Mialem ten sam problem
2. Czy ostatnio, tuż przed wykrzywieniem się tarcz po raz pierwszy, nie walnąłeś w krawężnik albo nie wjechałeś w dużą dziurę?
3. Jeśli tak (bo ja tak miałem) to sprawdź czy nie masz krzywej piasty (tam jest chyba piasta zespolona ze zwrotnicą, ale nie jestem pewien – skorygujcie mnie jeśli inaczej)
4. Jeśli masz krzywą piastę/zwrotnicę to ją musisz niestety wymienić – najlepiej z łożyskiem
5. U mnie wymiana zwrotnicy i przetoczenie tarcz pomogło
6. Podaj ewentualnie numer jaki masz na zwrotnicy to sprawdze czy nie mam takich – zostały mi 2 szt. po wpadce z kupowaniem części od nieznajomych (co oczywiście nie znaczy, że wszystkim to się musi przydażyć, ale taki już mój pech)
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 01:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez Nazgulio » 17 lut 2004, 19:14

Ja mam podobny problem, zaczyna tłuc na rozgrzanych tarczach, na zimnych jest OK. Znajomy (100 lat pracy w samochodówce w Grodzisku Maz.) powiedział mi, że lipa i z tych tarcz nic nie będzie nawet jeżeli przetoczę nierówność będzie powracać. Ot taki kaprys materiału.
nightcomer- jak chcesz przetoczyć naprawdę dobrze podjedź do ASO peugeot w raszynie Tadeusz Pisula (właściciel fajny facet) poda ci namiary na swojego fachurkę, ma tokarkę jakąś kosmiczną i toczy na raz w 3 płaszczynach.
prywatnie proszę mi mówić "pan gruby"
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2003, 23:01
Posty: 38

Postprzez newbie » 17 lut 2004, 19:17

nightcomer napisał(a):może tylko dodam, że tarcze należy przetaczać na piaście.
w przeciwnym przypadku efekty są mierne i nietrwałe – na początku "jest lepiej" ale wkrótce robi się "jak zwykle". dotyczy to zwłaszcza mazd o sporym przebiegu.

Przy okazji... może ktoś wie, gdzie w wawie mają przyrząd do toczenia na piaście i nie żądają za usługę worka pieniędzy...


Na ul. Suwak....tam jest taki OB KoproTech...tam produkują wytaczarki do tarcz hamulcowych. ;) Można nabyć. ;)

Podobno w ASO na Szaserów mają taką...(tak mi mówiono, jak ja kupowałem)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
DK AT SP
F2 EQ

Postprzez Długi » 17 lut 2004, 19:35

Rozwiązałeś test mistrzu ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 08:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez makben » 17 lut 2004, 19:59

Czyżby aluzja do mnie Długi?
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 01:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez Długi » 17 lut 2004, 20:08

Raczej pytanie do @-techa :), troche źle sformułowane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 08:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez makben » 17 lut 2004, 20:16

Ok. To pochwale się tu oficjalnie, przy okazji tematu bicia kierownicą podczas hamowania. Właśnie rozwiązałem problem, ściągnąłem zwrotnice z Warszawy z Autokasacji, przetoczyłem tarcze i jest GIT.

Polecam Autokasację, jeśli ktoś zna historię moich zwrotnic (vide: Kosmalski Andrzej) to powiem, że też mi przysłali za pierwszym razem złą i bez szemrania zwrócili kasę i przesłali właściwą.

PS. Strasznie dziwnie sie jeździ bez bicia kierownicy podczas hamowania (odzwyczaiłem się) – cały czas ściskam mocniej kiere jak tylko dotknę pedału, ach co za ulga...
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 01:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez nightcomer » 17 lut 2004, 21:48

makben napisał(a): Właśnie rozwiązałem problem, ściągnąłem zwrotnice z Warszawy z Autokasacji,


Nie ma to jak radykalne rozwiązania <spoko>
u mnie wystarczyło przetoczenie na piaście – jest super i mam zamiar to samo zrobić na tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 00:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez makben » 17 lut 2004, 22:35

nightcomer napisał(a):Nie ma to jak radykalne rozwiązania
u mnie wystarczyło przetoczenie na piaście – jest super i mam zamiar to samo zrobić na tyle.


Widocznie miales dobra zwrotnice. Ja niestety nie i byla <dupa>
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 01:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez nightcomer » 18 lut 2004, 00:44

makben napisał(a):Widocznie miales dobra zwrotnice.


Moje piasty też są do <dupa> i to wszystkie cztery.
tyle, że może nie tak bardzo tragicznie.
generalnie z moich doświadczeń polecam wszystkim przetaczanie tarcz na piastach – kosztuje to nieco więcej ale efekty są trwałe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 00:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez xXx » 18 lut 2004, 09:38

Ciekawe czy u nas w Lublinie ktoś przetacza tarcze "na piaście " ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 00:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez krzynio » 18 lut 2004, 11:56

OK ale jak można sprawdzić czy piasta jest krzywa???????????
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 11:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez newbie » 18 lut 2004, 12:08

PatrykK napisał(a):Ciekawe czy u nas w Lublinie ktoś przetacza tarcze "na piaście " ??


ASO MAZDA
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
DK AT SP
F2 EQ

Postprzez Smirnoff » 18 lut 2004, 13:13

CD Układy Hamulcowe, 21-030 Motycz k/Lublina, Konopnica 110. Z resztą nie tylko przetaczaja tarcze, robią tez wiele innych rzeczy dot. hamulców.
Pozdrawiam
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 16:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez makben » 18 lut 2004, 14:04

krzynio323f napisał(a):OK ale jak można sprawdzić czy piasta jest krzywa?


Ja doszedlem do tego w taki sposob:

odkrecilem zacisk, wlozylem nowa tarcze (moze byc taka, co do ktorej jestesmy pewni ze jest dobra na 100%) i przykrecillem ja wszystkimi srubami. Następnie wziolem szczelinomierz i kilka listkow szczelinomierza wcisnalem miedzy tarcze a wasy zacisku i sprawdzalem czy dobrze sie kreci, czy sa w jakis momentach wieksze opory w ruchy tarcza – krecac oczywiscie tarcze reka.

Nie wiem czy wytlumaczylem jasno, jakby co to sie poprawie.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 01:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez nightcomer » 18 lut 2004, 20:05

makben napisał(a):Ja doszedlem do tego w taki sposob:

odkrecilem zacisk, wlozylem nowa tarcze


problem z tą metodą jest taki, że trzeba taką tarczę mieć.
ja dałem stare do normalnego toczenia, założyłem i wykonałem jazdę próbną. ponieważ nadal było nie najlepiej, odpowiedź była jasna – krzywe piasty.
poza tym to widać było od razu po uruchomieniu tego urządzenia do toczenia na piaście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 00:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez makben » 18 lut 2004, 22:48

makben napisał(a):Ja doszedlem do tego w taki sposob:

odkrecilem zacisk, wlozylem nowa


nightcomer napisał(a):problem z tą metodą jest taki, że trzeba taką tarczę mieć.



Nie doczytales chyba wszystkiego, bo dalej było:
makben napisał(a):moze byc taka, co do ktorej jestesmy pewni, ze jest dobra na 100%


Nie jest chyba problemem zamienienie obecnie uzywanych tarcz i sprawdzenie czy obie beda sie tak samo zachowywaly na tej samej piascie. A takie, które są na 100% pewne to dla mnie tarcze po przetoczeniu u fachowca – niekoniecznie na piascie. I znowu po przetoczeniu mozna zamieniac i sprawdzac zachowanie na obu piastach. ;)
Pozdrawiam
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 01:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323