Mazda 323F '90r Bicie podczas hamowania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez memphis » 4 maja 2005, 00:35

Podczas hamowania wyczuwam dziwne bicie kół. Wyważenie było już robione ale problem nie zniknął, może to przez tarcze albo klocki hamulcowe które niedawno były wymieniane
czekam na podpowiedź :)
Początkujący
 
Od: 4 maja 2005, 00:30
Posty: 4
Skąd: Konin
Auto: 323F (BG)1990r 1850poj.ok140KM
PREMACY 2002 1998poj. 101KM

Postprzez kocurek » 4 maja 2005, 09:51

siema ja miałem to samo i u mnie były takie przyczyny:
– gałaka drążka do wymiany
– no i tarcze hamulcowe (pomogło przetoczenie)
pozdrawiam
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 14:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez kocurek » 4 maja 2005, 09:52

siema ja miałem to samo i u mnie były takie przyczyny:
– gałaka drążka do wymiany
– no i tarcze hamulcowe (pomogło przetoczenie)
pozdrawiam
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 14:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez Orin » 4 maja 2005, 13:26

Możliwe że tarcze masz już tak cienkie że przetoczenie nic nie da – trochę zimnej wody i znów się pokrzywią. W najgorszym wypadku do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 18:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez GofNet » 4 maja 2005, 14:38

A jeśli miałeś nowe tarcze, to pewnie kiepskie zamienniki, co objawia się właśnie takimi przypadłościami...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez memphis » 4 maja 2005, 16:59

bardzo możliwe, że to tarcze, bo wymieniałem tylko klocki Co do zamienników to wolę nie, odkładam więcej kasy ale staram się kupować markowe i dobre części bo poprostu Kocham to autko :D :D A jak można sprawdzić stan tarczy czy nie są wykrzywione?? bo grubosć mają jeszcze ok Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź :D
Początkujący
 
Od: 4 maja 2005, 00:30
Posty: 4
Skąd: Konin
Auto: 323F (BG)1990r 1850poj.ok140KM
PREMACY 2002 1998poj. 101KM

Postprzez Orin » 4 maja 2005, 17:31

A jaką masz grubość tarcz? Nominalna to 22mm a minimalna to 20 mm (w/g książki obsługowej). Co do stanu tarczy: maksymalne zwichrowanie tarczy na obrzeżu zewnętrznym to max. 0,1 mm... :| Jak sprawdzić? Albo jechać do kogoś kto się tym zajmuje albo zamontować badaną tarczę na jakiejś ośce wkręconej na stałe w imadło i badać wichrowanie np. suwmiarką (kupe roboty ale wszystko da się zrobić :] ) Na ile to musi być dokładne? Do jakichś setnych części milimetra.... <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 18:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez GofNet » 4 maja 2005, 21:16

Cóż... Raczek w warunkach domowych tego nie sprawdzisz. Grubość tarczy suwmiarką skontrolujesz, ale "bicie" tarczy właściwie po wymontowaniu i założeniu na urządzenia, które posiada czujnik bicia. W pracy używam takich czujników i mają dokładność do 1 mikrona (0.001 mm). Jak widzisz – są to tak małe wartości, iż w warunkach domowych właściwie nie do skontrolowania.

Zanieś tarcze do jakiejś dobrej firmy przyzwoicie wyposażonej, która zajmuje się przetaczaniem elementów podobnego typu i niech oni skontrolują na nich bicie "bicie".
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez PT323F » 5 maja 2005, 18:53

Nie doczytałem się czy bije kierownica też ?
Można dosyc dobrze sprawdzić tarcze ja sprawdzałem w nastepujacy sposób:
1. podniosem koło do góry właczyłem silnik dałem mu w rure i po kierownicy od razu widziałem na którym kole mam bicie.
2. Po tym jak ostygną tarcze i bedziesz wiedział które koło powoduje bicie na kierownicy to delikatnie obracaj tym kołem usłyszysz ze klocek obciera w jednym miejscu tarcze mozesz tarcze pomazac kredą bedziesz wiedział gdzie.

Aha z twojego opisu wynika ze zmieniłes klocki i po tym się stało. Upewnij sie czy klocki są prawidłowo założone czy tulejki były przesmarowane.
abys niepotrzebnie sie nie wykosztował.

pozdrawiam
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2004, 20:49
Posty: 38
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik

Postprzez memphis » 6 maja 2005, 22:20

Bicie nie jest odczuwalne tyle na kierownicy co na kole poprostu jak się hamuje to tak dziwnie bije pedał hamulca i idzie odczuć że idzie to od prawej strony. Co do klocków to są bankowo dobrze założone bo robiłem to nie pierwszy raz :D wkońcu mazda ta jest w mojej rodzinie już jakieś 10lat :D poprostu cudowne autko. A i jeszcze może wiecie ile kosztuje takie sprawdzenie tarczy i ewentualne jej przetoczenie (jeśli jeszcze jest to możliwe) Pozdrawiam i Dzięki :)
to takie kochane autko :D:D
www.uszczepanski.pl
Początkujący
 
Od: 4 maja 2005, 00:30
Posty: 4
Skąd: Konin
Auto: 323F (BG)1990r 1850poj.ok140KM
PREMACY 2002 1998poj. 101KM

Postprzez Jano » 6 maja 2005, 23:45

A moze tuleje stoją, ja jak miałem stare tarcze to przed wymianą na nowe pedał hamulca podczas hamowania lekko mi pulsował myśle że było to spowodowane właśnie krzywymi tarczami chociaz nie sprawdzałem czy są krzywe ale na nowych tego nie mam.
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 12:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez TOMO » 7 maja 2005, 20:25

proponuję wizytę u Jaksy. jeżeli to tylko tarcze to ma na miejscu oryginał wrza z klockami i przystepną ceną !!!! ile zadzwoń do niego a sie zdziwisz! pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2004, 07:59
Posty: 11
Skąd: warszawa
Auto: mazda 626 gw

Postprzez Robo » 7 maja 2005, 20:43

memphis napisał(a): ile kosztuje takie sprawdzenie tarczy i ewentualne jej przetoczenie

Przetoczenie tarczy to sprawy groszowe. W moim przypadku było to 15zł za tarcze i spokój na długi długi czas.

Pozdrawiam. :)
Ostatnio edytowano 9 maja 2005, 21:41 przez Robo, łącznie edytowano 4 razy
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 07:40
Posty: 254
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez PT323F » 8 maja 2005, 08:37

Lepiej udaj się do Jaksy niech ci sprawdzi bo to mogą być nie tarcze i niepotrzebnie wdasz się w koszty.
Słyszałem też ze takie zachowanie hamulca moze wskazywać na nieprawidłowości w układzie hamulcowym. Z tego co pamietam to problem był wtedy w [jakich?] hamulcach było jajo na bebnie i hamulec pulsował.
No ale u Ciebie może być coś innego.

pozdrawiam.
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2004, 20:49
Posty: 38
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik

Postprzez Janu » 30 maja 2005, 22:00

A mi wymieniali ostatnio osłonę przegubu z przodu prawą i teraz czuje się wyraźne bicie kół przy hamowaniu, również drży kierownica. Co spieprzyli? Aha – przegubu nie mogli zdjąć i musieli zdemontować półoś żeby nałożyć osłonę. :|
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 13:13
Posty: 53
Skąd: Tczew
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez Orin » 30 maja 2005, 22:40

Janu oglądałeś jak Ci "fachowcy" chcieli wybić półoś z przegubu? Ja w ciągu 3 miesięcy musiałem wymienić obie osłony zewnętrzne (od strony kól, prawą – dwa dni temu) ) i za każdym razem musiałem wymontować całą piastę wraz z półosią, którą następnie DELIKATNIE można wybić z przegubu... ale w imadle :D ... młotem 5kg :] Jeśli panom "fachowcom" nie zależało na robocie, to mogli kilka razy "przypadkiem" kilka razy trafić młotem pośrednio w tarczę i już masz odpowiedź dlaczego Ci koło bije....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 18:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez siwy_dymek » 19 lut 2006, 18:28

Podlaczam sie pod temat, bo mam podobny problem! Bylo bicie podczas hamowania, kupilem niedawno nowe tarcze BREMBO, klocki wymieniane 2tys.km wczesniej, po wymianie przy malych predkosciach bylo slyszalne piszczenie, czasami delikatnie przerywane nizszym tonem, w jednym kole! Problem piszczenia czesciwo rozwiazany, gdyz podczas wymiany nie zalozono mi w kole o ktorym mowa sprezyny spinajacej klocki oraz plomby-spinki miedzy bolce-sworznie? Ale wcioaz slychac delikatne przerwywane piszczenie! No i sprawa raczej z tym zwiazana, ktora jest z tego wszystkiego najbardziej powazna-bicie i wibracje z dudnieniem przy hamowaniu, w zasadzie niezaleznie od predkosci, ale wyrazniej odczuwealne przy wyzszych predkosciach oraz drgania przy wyzszych predkosciach, dzis jak jechalem 160km/h drgania byly bardzo nasilone!
Stare tarcze byly powiedzialbym bardzo grube, ale na osi kola ktore wciaz sprawia ten problem, tarcza byla w znacznie gorszym stanie, gdyz po zakupie samochodu klocki byly starte w zasadzie do zera, a na owej gorszej tarczy, na jej wewnetrznej powierzchni, w miejscu gdzie przylega klocek, byla centymetrowej szerokosci rdza! Co moze byc przyczyna wciaz utrzymujacego sie bicia!? Dodam ze w miedzyczasie takze po tej samej stronie wymienialem lozysko, bo padlo, ale mechanik powiedzial ze piasty nie zrysowalo!
Moje podejrzenia to: zle oczyszczona powierzchnia piasty podczas wymiany tarczy i osadzona jest lekko krzywo, co przejawa sie przerywanym piszczeniem oraz znacznie powaznijesza sprawa-krzywa piasta! Co tym myslicie? ktos mial podobny problem? Albo czy ktos mial skrzywiona piaste? Jak sie to objawialo?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez Łukasz » 19 lut 2006, 20:03

tarcze i juz!!! Skoro koła wyważone to masz przyczyne.U mnie tak bylo kiedyś.A po za tym to łożysko w kole tez może sie w znacznym stopniu do tego przyczynic jeśli jest juz mocno zuzyte.U mnie przed wymianą łożyska przy predkosci 120-140 latała fajera.Były juz niezle luzy na łożysku własnie.No ale moze u Ciebie to wina tarcz.Pozdro
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 20:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez siwy_dymek » 19 lut 2006, 20:38

Łukasz napisał(a):No ale moze u Ciebie to wina tarcz


Tarcze nowki Brembo, problem dalej pozostal
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez Yard » 19 lut 2006, 23:24

Ja zmieniałem sprzęgło i musiałem wyjąć półoś. Po złożeniu miałem bardzo mocne bicie przy hamowaniu. Na kierownicy nic nie było czuć. Wystarczyło zdjąc koło i lekko opukać hamulce. Przestało bić
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 2989 (58/35)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992 1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003 2,0 DiTD 101 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323