Mazda 626 GF FS 100KW '97

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez PLaster » 21 wrz 2010, 22:22

Witam
Tym razem nowym nabytkiem jest auto do sprawnego przemieszczania się z punktu A do punktu B.
Wybór padł na GF w hatchback'u, gdzie pod maską zagościł znany wszystkim silnik FS w tej mocniejszej odmianie. Auto przyjechało do polski ze Szwajcarii (Rupperswil) w 2008 roku.

dane auta:
~ data produkcji 22.07.1997 (pierwsza rejestracji 25.09.1997)
~ produkcja: Japonia
~ wersja europejska (na Szwajcarię)
~ kod katalogowy: AEGA06
~ kod zakończenia: GE7C-EA8
~ hatchback
~ silnik 2.0 16v DOHC = 100kW/136KM@5,8rmp 178Nm@4,5rpm
~ kolor: nadwozie – 12K Twilight blue mica; wnętrze – GD9 Blue/Off-black
~ przebieg 184kkm
~ stan b.dobry-

moc/moment obrotowy (hamownia 2010.11.06):
~ BP 129.1KM (5538rpm) i 177.4Nm (4280rpm)
~ LPG 127.1KM (5560rpm) i 173.5Nm (4334rpm)

wyposażenie:
~ ABS
~ automatyczna klimatyzacja
~ tempomat
~ komputer spalania
~ wsp. kierownicy
~ el. szyby przednie (niestety tylko przednie)
~ el. lusterka podgrzewane
~ el. szyberdach
~ el. reg. świateł
~ welur
~ koła lato: 15" fabryczne alu – 195/60/15

naprawy/wymiany:
~ na razie brak (awarii) i oby tak pozostało
~ wymiana filtra powietrza (MAX)
~ wymiana oleju (Dexelia 5w30) wraz z filtrem (MAX)
~ żarówki H7 X-tremeVision
~ siłowniki gazowe tylnej klapy (od Xantii)
~ wymienione świece zapłonowa na platynowe NGK PZFR6F (przerwa 0,7mm)
~ wymienione łączniki stabilizatora i gumki na tylnej osi
~ wymienione przewody wysokiego napięcia NGK RC-ZX49

modyfikacje:
~ Radio Kenwood W 3534a CD/MP3 + seryjne głośniki
~ alarm i sterowanie centralnego z pilota
~ gniazdo zapalniczki w bagażniku
~ Instalacja LPG: AC STAG4 300plus + Zavoli + Valtek
~ swap hamulcy przednich z Mazdy 6 GG (tarcze 283mm) – tarcze i klocki TEXTAR
~ wymiana tylnych tarcz i klocków hamulcowych
~ wymiana przednich wahaczy i łączników drążka stabilizatora

Poglądowe foto:
I sesja.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Inne.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 19 cze 2012, 21:22 przez PLaster, łącznie edytowano 15 razy
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez Radex » 22 wrz 2010, 08:06

piękna Madziucha <serduszka>
miałem identyczną tylko nie z niebieską tapicerką w środku
ta naklejka GT brzydka :P proponuje zedrzeć
migacze wymienić na dymione, a w kierunkach zmienic zarowki z pomaranczowych na te w sreberku :)
widze ze jeszcze znaczka mazdy brakuje na tlnej klapie i tylne swiatlo stopu nad znaczkiem jest w jakims chromie <– zdecydowanie OUT ;)
ale w bagazniku czysto <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez PLaster » 22 wrz 2010, 08:25

Radex napisał(a):znaczka mazdy brakuje na tlnej klapie
leży w schowku – tylko przykleić
Radex napisał(a):tylne swiatlo stopu nad znaczkiem jest w jakims chromie
wszystko ori, a chrom to ten sam co i w panelu środkowym (na foto nie widać)
Radex napisał(a):naklejka GT brzydka
może i tak, ale jej nie będę się tykał
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez Radex » 22 wrz 2010, 08:42

a pomysł z migaczami nie przypadł Ci do gustu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez PLaster » 22 wrz 2010, 11:06

Radex napisał(a):a pomysł z migaczami nie przypadł Ci do gustu?
pomyślę jeszcze, ale nie teraz
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez Riki » 22 wrz 2010, 12:47

Ładna sztuka :) fajnie, że mocniejsza wersja (136KM) – jedyny słuszny silnik benzynowy w tym modelu (z braku V6)
Życzę bezawaryjności!

P.S
GT – nie występowało jako oznaczenie modelu w przypadku GF, gdzie topowa odmiana nosiła nazwę Exclusive lub na niektórych rynkach GLX (LX-GLX lub Comfort – Exclusive) Moja jest z Holandii więc mam GLX a w Niemczech taka sama odmiana nosiła by nazwę właśnie Exclusive ale miała by w standardzie kilka dodatków więcej. Ty masz Szwajcara – dziwię się, że brakuje np. el. szyb z tyłu :) Zazdroszczę el. szyberdachu – jedyny dodatek poza webasto, który kiedyś muszę zamontować <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5574 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: RX8 04r powered by Gronek

Postprzez PLaster » 22 wrz 2010, 13:05

Riki napisał(a):dziwię się, że brakuje np. el. szyb z tyłu
ja też, ale to nie jest wielki problem, ale webasto też by się przydało.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez Riki » 22 wrz 2010, 15:23

PLaster napisał(a):ja też, ale to nie jest wielki problem


Ja latem czasem używam – jak wożę malucha ;) webasto brrr.... przydało by się to prawda, choć bardziej u mnie jak u Ciebie – benzyna się nieco szybciej rozgrzeje ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5574 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: RX8 04r powered by Gronek

Postprzez szkodnik_byd » 26 wrz 2010, 09:14

bardzo słuszny wybór mam identyczny kolorek ale nieco lepiej wypasioną niestety szyberdachu nie posiadam ale jest pełna elektryka kontola trakcji klimatronic podgrzewane lusterka i przedewszystkim webasto :D felunek na razie tez mam identyczny :D pozdrawiam i niech sie uzywa
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Kujaw
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 5747 (802/402)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GG 2,0 KAT 104 kW hatchback 2002r.
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 1998r. MT
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 2001r. AT

były
626 GF 2,0 136kM 1998r.
323f BG 1,6 8v 84kM 1991r.

Postprzez PLaster » 26 wrz 2010, 16:52

ha, z tego tylko te webasto by się przydało, bo elektrykę na tył to nie problem założyć i to w rozsądnej cenie.
natomiast ''niańki" czyt. TSC bardzo nie potrzebuje
poza tym jakby się wszystko miało to życie byłoby za proste – a tak coś po trochę będzie się uzupełniać ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez PLaster » 10 paź 2010, 18:50

dziś po 4 godzinach bojów podłączyłem alarm do centralnego zamka, by se auto z pilota otwierać ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez PLaster » 7 lis 2010, 20:52

Alo, alo ;)

Od zakupu auta troszeczkę się działo.
Na początek poza alarmem zagościł nowy filtr powietrza, oleju i sam nowy olej Dexelia 5W30.

W sobotę do auta doszła instalacja LPG, by się taniej kolejne kilometry nawijały. Zdjęcia instalacji zamieszczę za kilka dni.

No i jak już gaziarze założyli LPG to zbadali na hamowni ile kucyków ubyło po tej operacji.
I tak, na BP z fabrycznych 100KW pozostało 129.1KM (5538rpm) i 177.4Nm (4280rpm), a na LPG o dwa konie i 4 newtony mniej, tzn. 127.1KM (5560rpm) i 173.5Nm (4334rpm).
Reasumując, jak na 13sto letnie auto to wynik do przyjęcia.

Dla zainteresowanych wykres poniżej:
Obrazek
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez szkodnik_byd » 7 lis 2010, 21:27

a jaka instalacje zapodałeś ?? dokładnie z numerem poprosze :D

wykresiki OK i gratulacje zdrowego FS'a

nie wiem tylko czy oliwa odpowiednia ale to wyjdzie w praniu ja do gazu leje 10w40 z molibdenem i jest OK
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Kujaw
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 5747 (802/402)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GG 2,0 KAT 104 kW hatchback 2002r.
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 1998r. MT
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 2001r. AT

były
626 GF 2,0 136kM 1998r.
323f BG 1,6 8v 84kM 1991r.

Postprzez PLaster » 9 lis 2010, 19:08

szkodnik_byd napisał(a):wykresiki OK i gratulacje zdrowego FS'a
podziękował ;)

szkodnik_byd napisał(a):a jaka instalacje zapodałeś ??
hmmm... jak na zdjęciach poniżej;)

szkodnik_byd napisał(a):dokładnie z numerem poprosze :D
o jaki numer Ci chodzi?

co do oleju, to to nie wiem, ale się zobaczy w praniu

a tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez szkodnik_byd » 9 lis 2010, 21:59

i wszystko jasne dzieki za info zdjeciowe
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Kujaw
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 5747 (802/402)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GG 2,0 KAT 104 kW hatchback 2002r.
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 1998r. MT
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 2001r. AT

były
626 GF 2,0 136kM 1998r.
323f BG 1,6 8v 84kM 1991r.

Postprzez PLaster » 6 gru 2010, 14:11

nic się tu dawno nie działo, więc napiszę że w FS zaniemógł – rozrusznik nie jest w stanie go odpalić – bo nie kręci :|
teraz czekam na drugi rozrusznik i wymiana, hmmm... :(
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez PLaster » 12 gru 2010, 01:00

PLaster napisał(a):w FS zaniemógł
PLaster napisał(a):teraz czekam na drugi rozrusznik i wymiana
już działa :)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez Karlo » 29 gru 2010, 12:12

Witam, twoja madzia jest identyczna jak moja tylko kolorem się różni .
Też przyjechała ze Szwajcari .
Ja u siebie gazu nie zakładałem bo jak się chce to i na benzynce można oszczędnie pojechać .
Moje min. 6,2 na trasie Lublin – Radom , a średnie to 7,5 .
No chyba że ktoś dużo lub większość jeżdzi w mieście to wtedy odczuje spalanie po kieszeni.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2010, 18:02
Posty: 3
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 GF 2.0 HP DOHC 16v

Postprzez PLaster » 29 gru 2010, 23:22

Karlo napisał(a):Ja u siebie gazu nie zakładałem bo jak się chce to i na benzynce można oszczędnie pojechać .
Moje min. 6,2 na trasie Lublin – Radom , a średnie to 7,5 .

śmiało da się pojechać tak jak piszesz, i te spalanie z tym silnikiem jest jak najbardziej realne, ale teraz mi się szykuje sporo wyjazdów (ok 400 km co weekend) i jeszcze po stolicy trochę się stoi w korkach.
mnie duże spalanie nie straszne (patrz drugie auto), ale robiąc ok 5kkm/mies się sporo oszczędza na LPG, a poza tym jak zapewne widziałeś wykres, strasznie nie zamula to auta ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2337 (21/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Postprzez pepies » 30 gru 2010, 09:32

PLaster napisał(a):mnie duże spalanie nie straszne (patrz drugie auto), ale robiąc ok 5kkm/mies się sporo oszczędza na LPG, a poza tym jak zapewne widziałeś wykres, strasznie nie zamula to auta

przeciwnicy lpg pozostaną przeciwnikami lpg ;] z czasem się tego nauczysz ;) Żaden Twój rozsądny i konkretny argument do nich nie trafi bo przecież jesteś w ich oczach osobą która "zaciera silnik!" (btw. nigdy jeszcze nie widziałem silnika zatartego gazem... a moje audi miało przejechane na lpg 170 tys jak je sprzedawałem i jezdzi do tej pory) ;]

Ładna maździoszka :) lubię ten design bardzo... Niebieska wykładzinka jest świetna :) Oby służyła jak najdłużej <spoko>
Rozsądkiem można się kierować przy doborze kobiety a nie auta... Samochód trzeba kochać.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 23:49
Posty: 76
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy