Alternator i ładowanie
Strona 1 z 1
Witam, no i się narobiło wydatków hehe, planowałem ostatnio wymienić wszystkie łączniki stabilizatorów plus końcówki drążków, od jakiegoś czasy ( czytaj kilka dni ) kontrolki od ładowania gasły dopiero po przejechaniu kilkuset metrów, myślałem że to od wilgoci, stawiałem na pasek i nic sobie z tego nierobiłem, aż do niedawna kontrolki zapalały się kiedy sobie chciały i gasły, wczoraj zaś zapaliły się na stałe i niechcą zgasnąć, więc wziełem się za przewody od alternatora i było ok, potem miernik w rękę a tu klops, ładowanie na poziomie 15-18 a jak się nie mylę to około 14,5 to dobra wartość, no i zasięgnełem rady kolegi który mówi że do wymiany będzie regulator napięcia i być może dioda od kontrolek, więc teraz pytanie czy to właśnie to jest przyczyną moich problemów ? i czy regulator jest w alternatorze ? aa i czy pasuje alternator od 323f 1.6 16v 1993r

- Od: 28 lut 2006, 12:00
- Posty: 6
- Skąd: Ełk
- Auto: Mazda MX3 1.6 92r
Golo napisał(a):zapaliły się na stałe i niechcą zgasnąć, więc wziełem się za przewody od alternatora i było ok, potem miernik w rękę a tu klops, ładowanie na poziomie 15-18
brak napięcia akumulatora na konektorze alternatora,terminal S obok terminalu L(lampka kontrolna)
ok ale gdzie tego napięcia niema( wytłumaczcie laikowi o co chodzi dokładniejGolo napisał(a):na akumulatorzempwt napisał(a):Jak piszą powyżej to raczej problem jest taki, że nie ma napięcia. A gdzie mierzyłeś napięcie ładowania?
- Od: 28 lut 2006, 12:00
- Posty: 6
- Skąd: Ełk
- Auto: Mazda MX3 1.6 92r
A czy moze byc tak, ze czasem nie ma za dobrego ladowania, zwlaszcza jak z aku prad zabiera i komputer od gazu (zwlaszcza sgi ktore tez zasila chyba wtryski itp) do tego radio i wzmacniacz, ew swiatla i ogrzewanie. Czy powodem braku ladowania moze byc za cienki przewod od alternatora ktory po prostu przy duzym pradzie jaki jest potrzebny dla wielu urzadzen ktore obciazaja aku, nie daje rady i jest na nim za duzy spadek napiecia??? MOze to przez zbyt cienkie przewody a alternatora mamy te problemy z ladowaniem i skaczacymi obrotami na luzie???
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Aku nowy, centra futura 50Ah. Swiece nowe, przewody tez, aparat zrobiony. Czyszczony byl, ale pobierznie, w kazdym razie wydaje mi sie ze to moze byc to, chyba jak jest duze zapotrzebowanie na prad to sie odkladaja za duze spadki na kablach od alternatora bo one nie sa za grube, i wtedy aku sam z siebie nie daje rady i moze sa przez to spadki???
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Na pewno nie. U mnie po odizolowaniu cewki szyba w góre, klimę włączam i mam minimalny spadek i zaraz się normuje , wcześniej leciało do 500 obr i było wrażenie jakby auto miało zgasnąć.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości