Alternator i ładowanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Golo » 1 paź 2006, 12:18

Witam, no i się narobiło wydatków hehe, planowałem ostatnio wymienić wszystkie łączniki stabilizatorów plus końcówki drążków, od jakiegoś czasy ( czytaj kilka dni ) kontrolki od ładowania gasły dopiero po przejechaniu kilkuset metrów, myślałem że to od wilgoci, stawiałem na pasek i nic sobie z tego nierobiłem, aż do niedawna kontrolki zapalały się kiedy sobie chciały i gasły, wczoraj zaś zapaliły się na stałe i niechcą zgasnąć, więc wziełem się za przewody od alternatora i było ok, potem miernik w rękę a tu klops, ładowanie na poziomie 15-18 a jak się nie mylę to około 14,5 to dobra wartość, no i zasięgnełem rady kolegi który mówi że do wymiany będzie regulator napięcia i być może dioda od kontrolek, więc teraz pytanie czy to właśnie to jest przyczyną moich problemów ? i czy regulator jest w alternatorze ? aa i czy pasuje alternator od 323f 1.6 16v 1993r ?? ??
Początkujący
 
Od: 28 lut 2006, 12:00
Posty: 6
Skąd: Ełk
Auto: Mazda MX3 1.6 92r

Postprzez tadziol » 1 paź 2006, 21:03

Golo napisał(a):zapaliły się na stałe i niechcą zgasnąć, więc wziełem się za przewody od alternatora i było ok, potem miernik w rękę a tu klops, ładowanie na poziomie 15-18


brak napięcia akumulatora na konektorze alternatora,terminal S obok terminalu L(lampka kontrolna)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Golo » 2 paź 2006, 21:05

Panowie powiedzcie mi chociaż czy regulator jest razem z alternatorem i czy jak kupię od 323f 1,6 16v będzie pasować ? mój ma 70A więc jak tamten będzie miał takie same wartości i uchwyty to będzie dobry ?? ??
Początkujący
 
Od: 28 lut 2006, 12:00
Posty: 6
Skąd: Ełk
Auto: Mazda MX3 1.6 92r

Postprzez tomekrvf » 2 paź 2006, 21:29

Golo, przeczytaj co napisał tadziol
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mpwt » 3 paź 2006, 13:41

Jak piszą powyżej to raczej problem jest taki, że nie ma napięcia. A gdzie mierzyłeś napięcie ładowania?
Pozdrawiam!
Marcin jid:mpwt@marchewka.waw.pl
Mazda 323GTX '90 Ford Escort CL '97
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2006, 23:01
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Auto: 323 GTX

Postprzez Golo » 3 paź 2006, 15:11

mpwt napisał(a):Jak piszą powyżej to raczej problem jest taki, że nie ma napięcia. A gdzie mierzyłeś napięcie ładowania?
na akumulatorze :)
Początkujący
 
Od: 28 lut 2006, 12:00
Posty: 6
Skąd: Ełk
Auto: Mazda MX3 1.6 92r

Postprzez Golo » 10 paź 2006, 18:26

Golo napisał(a):
mpwt napisał(a):Jak piszą powyżej to raczej problem jest taki, że nie ma napięcia. A gdzie mierzyłeś napięcie ładowania?
na akumulatorze :)
ok ale gdzie tego napięcia niema( wytłumaczcie laikowi o co chodzi dokładniej ;) ) ? czy jestem w stanie to sam naprawić ? i czy regulator jest w alternatorze i czy alternator będzie pasować z 323f bo w końcu to takie same silniki :)
Początkujący
 
Od: 28 lut 2006, 12:00
Posty: 6
Skąd: Ełk
Auto: Mazda MX3 1.6 92r

Postprzez Tasior » 21 cze 2008, 23:10

A czy moze byc tak, ze czasem nie ma za dobrego ladowania, zwlaszcza jak z aku prad zabiera i komputer od gazu (zwlaszcza sgi ktore tez zasila chyba wtryski itp) do tego radio i wzmacniacz, ew swiatla i ogrzewanie. Czy powodem braku ladowania moze byc za cienki przewod od alternatora ktory po prostu przy duzym pradzie jaki jest potrzebny dla wielu urzadzen ktore obciazaja aku, nie daje rady i jest na nim za duzy spadek napiecia??? MOze to przez zbyt cienkie przewody a alternatora mamy te problemy z ladowaniem i skaczacymi obrotami na luzie???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Artiks » 21 cze 2008, 23:41

Wyczyść silnik krokowy,zrób porządek z aparatem/świecami/kablami to nie będziesz miał tak podatne auto na obciążenia el. Jak ci cienko podaje napiecie aku to czas go może zmienić ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Tasior » 21 cze 2008, 23:48

Aku nowy, centra futura 50Ah. Swiece nowe, przewody tez, aparat zrobiony. Czyszczony byl, ale pobierznie, w kazdym razie wydaje mi sie ze to moze byc to, chyba jak jest duze zapotrzebowanie na prad to sie odkladaja za duze spadki na kablach od alternatora bo one nie sa za grube, i wtedy aku sam z siebie nie daje rady i moze sa przez to spadki???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Artiks » 21 cze 2008, 23:56

Na pewno nie. U mnie po odizolowaniu cewki szyba w góre, klimę włączam i mam minimalny spadek i zaraz się normuje , wcześniej leciało do 500 obr i było wrażenie jakby auto miało zgasnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Tasior » 21 cze 2008, 23:59

no to mam to samo i aparat zrobiony wg przepisu z forum ale to nie pomoglo. MOze trzeba by dokladnie ten silnik krokowy zrobic i sprobowac tps ustawic???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323