Obroty
Strona 1 z 1
Więc tak...mam następujący problem: czasem, gdy silnik się już rozgrzeje obroty silnika na luzie stoją na 1300-1400 i za nic nie chcą zejść, następnym razem siedzą na 1000, a kiedy indziej na ok 600...w jeździe w niczym nie przeszkadza (żadnych problemów z odpalaniem, ruszaniem,przyspieszniem itp.),ale mimo wszystko to wkurza, gdy podczas trasy 200km na jednych światłach na luzie jest 700, a na innych 1400 obrotów...dodam tylko,że na początku cały czas było 1400, ale po wymianie płynu w chłodnicy i wymianie jakiegoś pękniętego wężyka ciśnieniowego zmieniła się sytuacja w ten sposób...
- Od: 8 kwi 2008, 12:49
- Posty: 29
- Skąd: Poznań/Oborniki
- Auto: Mazda 323 c 1.5 16v Z5 '97/ Toyota Corolla 1.4 '00
_>
wiem,że ta sprawa była już opisywana na forum,tyle że tu jest ta różnica, że te obroty nie falują,tylko stoją na określonej wartościi (600,1000 lub 1400)...
THERE IS A LIGHT THAT NEVER GOES OUT
- Od: 8 kwi 2008, 12:49
- Posty: 29
- Skąd: Poznań/Oborniki
- Auto: Mazda 323 c 1.5 16v Z5 '97/ Toyota Corolla 1.4 '00
Witam
Rozwiązanie jest proste – znajdz specjaliste, który wyczyści Ci przepustnice. Ja miałem takie same objawy, a po tej czynności, która kosztowała mnie 90zł wszystko jest ok.
Tutaj masz całą instrukcję http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=472513
Rozwiązanie jest proste – znajdz specjaliste, który wyczyści Ci przepustnice. Ja miałem takie same objawy, a po tej czynności, która kosztowała mnie 90zł wszystko jest ok.
Tutaj masz całą instrukcję http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=472513

moja madzia ma na jałowym biegu około 1100-1200 rpm. Nic nie faluje, ślicznie cyka. Troche mnie takie wysokie obroty niepokoiły, dlatego zwrócilem sie z tym problemem do Jaksy (b. porzadny serwis mazdy w okolicach warszawy, kontakt znajdziesz na tym forum albo google – AutoJaksa). Dowiedzialem sie tam, ze silnik ma normalne obroty a tylko obrotomierz oszukuje. Podczas normalnej jazdy nie ma zadnej roznicy, wszystko w porzadku.
Tak wiec jezeli nic nie dzieje sie zle a tylko wkurza – to po co grzebac? Ja sie przyzwyczailem i wszystko jest git.
Szerokiej drogi i miekkich slupkow
Tak wiec jezeli nic nie dzieje sie zle a tylko wkurza – to po co grzebac? Ja sie przyzwyczailem i wszystko jest git.
Szerokiej drogi i miekkich slupkow
Jest ryzyko – jest zabawa!
- Od: 24 mar 2008, 00:25
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323C BA`96 1.5i 16v 199tkm
U mnie też nic nie falowało, ale obroty potrafiły się przywiesić na 1100-1200 obrotów. A teraz za każdym razem wracają do ustalonych.

właśnie dziś zauważyłem, że jeśli nie jest zbyt gorąco, jadę max 80km/h to na luzie jest te 600 obrotów i w ogóle nie słychać silnika...natomiast jeśli jest gorąco,a ja trochę depnę,to jest te 1200-1400 i słychać różnicę..ale fakt w czwartek lub piątek jadę do mechanika zmienić opony to przy okazji spojrzy mi na silnik:)
THERE IS A LIGHT THAT NEVER GOES OUT
- Od: 8 kwi 2008, 12:49
- Posty: 29
- Skąd: Poznań/Oborniki
- Auto: Mazda 323 c 1.5 16v Z5 '97/ Toyota Corolla 1.4 '00
przyłącze się do tematu
mam troszkę inny problem, mianowicie obroty mi nie falują, tylko zmieniają się w zależności czy mam wciśnięte sprzęgło czy nie, na zimnym silniku obroty mam ok 1200-1800, ale jak wcisnę sprzęgło to obroty spadają do ok 750-800
mam jeszcze jeden problem, podczas jazdy gdy wrzucę luz i nie trzymam pedału gazu, to po chwili pedał gazu się blokuje i trzeba tak jakby uderzyć stopą w pedał aby zaczął ponownie chodzić
czy ktoś potkał się z takimi problemami i czy ktoś zna sposób na rozwiązanie problemu
mam troszkę inny problem, mianowicie obroty mi nie falują, tylko zmieniają się w zależności czy mam wciśnięte sprzęgło czy nie, na zimnym silniku obroty mam ok 1200-1800, ale jak wcisnę sprzęgło to obroty spadają do ok 750-800
mam jeszcze jeden problem, podczas jazdy gdy wrzucę luz i nie trzymam pedału gazu, to po chwili pedał gazu się blokuje i trzeba tak jakby uderzyć stopą w pedał aby zaczął ponownie chodzić
czy ktoś potkał się z takimi problemami i czy ktoś zna sposób na rozwiązanie problemu
Kluska




- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Ja kolego mam identyczny problem. Wczoraj wymieniłem sprzęgło i od tej pory tak mam – na benzynce chodzi idealnie. A jak mam go na lpg to na luzie jak nie wcisnę sprzęgła mam prawie 2 tys. obr/min a jak wcisnę sprzęgło to mam obroty w normie – tj. ok 900 obr/min. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły lub sugestie to proszę o pomoc.Kluska napisał(a):przyłącze się do tematu
mam troszkę inny problem, mianowicie obroty mi nie falują, tylko zmieniają się w zależności czy mam wciśnięte sprzęgło czy nie, na zimnym silniku obroty mam ok 1200-1800, ale jak wcisnę sprzęgło to obroty spadają do ok 750-800
problemu
- Od: 18 cze 2007, 16:32
- Posty: 12
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323f BA 1.8 16V DOHC b+g 97r
Troszke to dla mnie dziwne. Jesteś tego pewien z tym sprzęgłem ,bo niebardzo chce mi sie w to wierzyćgraba_81 napisał(a):Ja kolego mam identyczny problem. Wczoraj wymieniłem sprzęgło i od tej pory tak mam – na benzynce chodzi idealnie. A jak mam go na lpg to na luzie jak nie wcisnę sprzęgła mam prawie 2 tys. obr/min a jak wcisnę sprzęgło to mam obroty w normie – tj. ok 900 obr/min. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły lub sugestie to proszę o pomoc.
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Jako że jestem tutaj nowy to jeszcze raz się przywitam
Szukałem na tym forum odpowiedzi na pytanie jak ustawić wolne obroty. Znalazłem ale już nie potrafię odszukać tego postu. W związku z tym proszę was o pomoc. Pamiętam że w kostce diagnosis trzeba zmostkować "TEN" i "GND" ale gdzie ta kostka ? Potem rwgulować śrubą w przepustnicy.
Autko to Mazda 323 rok 97 silnik Z5
Dzięki za pomoc
Szukałem na tym forum odpowiedzi na pytanie jak ustawić wolne obroty. Znalazłem ale już nie potrafię odszukać tego postu. W związku z tym proszę was o pomoc. Pamiętam że w kostce diagnosis trzeba zmostkować "TEN" i "GND" ale gdzie ta kostka ? Potem rwgulować śrubą w przepustnicy.
Autko to Mazda 323 rok 97 silnik Z5
Dzięki za pomoc
-
Krisu
sps-snipers napisał(a):Troszke to dla mnie dziwne. Jesteś tego pewien z tym sprzęgłem ,bo niebardzo chce mi sie w to wierzyć język
Uwierz mi, że tak jest. Od wczoraj sprawdzałem to wielokrotnie ;–) Jak narazie nie mam pojęcia co z tym zrobić. Takie zjawisko mam tylko na lpg. Po wciśnięciu sprzęgła na luzie mam ok 800 obr a jak puszczę sprzęgło jest około 1500 – 2000. Także jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę, żeby coś wymyślił.
- Od: 18 cze 2007, 16:32
- Posty: 12
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323f BA 1.8 16V DOHC b+g 97r
Jedż do gazowników ,bo to jest niemożliwe 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Ja mam inny problem: kiedy odpalam samochód są wysokie obroty a kiedy np włącze swiatła obroty lekko podchodzą jeszcze do góry. Czego to może być wina? Mam mazde 323c 1.4 z 1995r
- Od: 10 lip 2008, 12:14
- Posty: 33
- Skąd: uczucie deja vu?
- Auto: BMW E46 320TD 150KM 2002r
dokładnie nie wiem, ale zrobiłem nim 150 km w jeden dzień i nie było jakiś problemów z przegrzewaniem silnika itp. a obroty szczeg.ólnie dokuczały kiedy stawałem na swiatłach itp wtedy były dość wysokie
- Od: 10 lip 2008, 12:14
- Posty: 33
- Skąd: uczucie deja vu?
- Auto: BMW E46 320TD 150KM 2002r
maise napisał(a):właśnie dziś zauważyłem, że jeśli nie jest zbyt gorąco, jadę max 80km/h to na luzie jest te 600 obrotów i w ogóle nie słychać silnika...natomiast jeśli jest gorąco,a ja trochę depnę,to jest te 1200-1400 i słychać różnicę..ale fakt w czwartek lub piątek jadę do mechanika zmienić opony to przy okazji spojrzy mi na silnik:)
miałem ostatnio tak jak było ponad 30stopni i auto było bardzo nagrzane że gdy zawsze mam obroty na 750 na luzie to one wtedy były na 1200... wydaje mi sie że mogło to być wtedy spowodowane włączajacym się wentylatorem i to dlatego obroty sie podnosiły bo teraz jest wszystko ok... a czy u was słychać wentylator jak sie włancza i wyłancza bo u mnie nic nie słychac.... czy on jest az tak cichy???
- Od: 4 paź 2007, 15:06
- Posty: 150
- Skąd: Kraków + okolice
- Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r
ciekawe hmmmm z tym sprzęgłem to jeden pomysł mam, ale nie wiem czemu tak sie u was dzieje. W madzie jest przy pedale sprzegła taki pstruczek elektryczek który rejestruje czy wciśniete masz sprzeglo czy tez nie wciśniete to ma jakoś działac tak ze jak masz wbity bieg i puszczone sprzegło to do kompa idzie informacja zeby dał troszke wiecej paliwa bo silnik bedzie pracowął pod obciązeniem dlatego te wysokie obroty sie pojawiaja jak wcisniecie sprzęgło macie, tak sobie wymysliłem problem chyba jest w tym ze drugi warunek zeby komp zwiększył obroty to wbity bieg i u was chyba cosik sie zwarło czy cos i komp mysli ze bieg jest wbity cały czas tak tylko sobie wykombinowałem nie wiem czy dopse:P
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości