Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez Jarun » 26 maja 2008, 14:23

Dymienie też zależy od buta :D. Każdy dieselot zadymi jak mu depniesz ale na początku, przy równej jeździe nie powinien, no może oprócz traktorów ze stajni VW <killer> Dextelia to już inna para kaloszy. Castrol robi straszne zamulenie silnika. W mojej Yaris'ce też jeżdże na mobilku (choć Toyota preferuje Castrol-syf). Mam kumpla z ASO z Poznania, który zajmuje się silnikami Toyoty i tyle zapieczonych motorków targnął w soim życiu po Castrolu, że faktycznie zgodzę się z magicadm, że ten olej nadaje się tylko do smażenia <killer>
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:38
Posty: 72
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI

Postprzez Dortann » 26 maja 2008, 14:32

A mi nic a nic nie chce pić oleju moja Madzia oprócz napędowego. Może jakaś dziwna ona jest.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Jarun » 26 maja 2008, 14:43

Moja też, ale w tym przypadku nie jest problemem silnik tylko Castrol <killer> <killer> <killer>
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:38
Posty: 72
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI

Postprzez szoszon1983 » 26 maja 2008, 15:20

Jarun fordy dymią duuużo bardziej, racja, ale ja za najbardziej kopcące z nowych diesli uważam 2,0TDI 140KM VAG'a. Jeżdżę dużo i czesto widzę, że wcaje nie muszą mocno deptać, wystaczy lekkie wzniesienie i zostawiają za soba czarną chmurę, może to wina kiepawej turbiny :|
Moja madzia kopci tylko jak jej wdepne konkretnie i tylko chwilkę, aż turbo sie rozkręci. Wcześniej było gorzej, ale zaślepiłem EGR.
Oleju łyka tak 0,5 na 10000km, ale 2x większe zużycie to też nie jest dużo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Grzyby » 26 maja 2008, 15:26

szoszon1983 napisał(a):za najbardziej kopcące z nowych diesli uważam 2,0TDI 140KM VAG'a

ciekaw jestem czy będzie na jakimś filmiku z Ornety – ścigałem się z A4 z tym silnikiem i ciekaw jestem kto bardziej kopcił Mazda ze 162kkm na karku czy A4 z (ponoć) niecałymi 40kkm ?
A jako że to była 1/4 mili to pedały wciśnięte w podłogę – czyli doskonałe warunki do robienia zadymy z tyłu :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 26 maja 2008, 15:34

Grzyby z obu aut nie wydobywały się nadmierne ilości czarnego dymu.... wszystko w normie :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez deha » 26 maja 2008, 19:20

porównując M6 (136KM) do A4 1.9TDI (130KM) to Audi kopci mniej,
ale za to jest glosniejszy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:53
Posty: 35
Skąd: Leeds - UK
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez radekbialy » 6 cze 2008, 22:39

witam wszystkich. Jestem posiadaczem od miesiaca mazdy mpv wymieniłem olej i po wymianie pojechałem w pierwsza długa trase zrobiłem 1000km od wymiany z tego ze 300km z predkoscia ponad 160km/h i na drugi dzien okazało sie ze brakuje mi jakies 0,5l oleju. Dodam ze dył zalany dexelia ultra i na taki tez wymieniłem. Czy to normalne jego złuzycie czy juz za duzo.Dzieki
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez Sebal » 6 cze 2008, 23:00

No tyle to już chyba na pewno za dużo. Wychodzi że od wymiany do wymiany (15 tys. km) będziesz musiał dolać 7,5 litra oleju. Zaobserwuj czy kopci ci z ruru wydechowej a jak tak to na jaki kolor wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez radekbialy » 6 cze 2008, 23:29

no własnie ze nie kopci i nigdzie tez nie widac zeby sie pocil. jak go kupiłem to pierwsze ponad 1000km przed wymiana zrobiłem i nic nie brał. teraz tez bede opserwoawł czy bierze przy normalnej jezdzie. dzwonia mi zawory na zimnym silniku i tak okolo 1800obr tez czasami co zadzwoni
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez Sebal » 6 cze 2008, 23:34

No gdzies ten olej sie musiał podziać. 0,5 litra na 1000 km to duuużo za dużo
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez radekbialy » 6 cze 2008, 23:41

teraz sprawdze za nastepne jakies 500km czy znowu ubywa.
moze turbina wupluła. jak jezdziłem powiedzmy kolo domu to nic nie ubywało dopiero jak lecialem n banie 160-170 malymi chwilami i wiecej to po tym mi olej znikł
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez xANDy » 7 cze 2008, 13:58

Ej. ludziska, ludziska...
-->Silniki 16V lubią olej;
-->silniki CR z definicji bardziej lubią olej
-->silniki w trasie z dużymi prędkościami też lubia olej
-->silnik obciążony też bardziej lubi olej...

Mazda MPV lekka nie jest, z przodu jak na nią popatrzysz to jest jak pół żagla, więc nie dziw się, że musi silnik się napracować, żeby opory powietrza przezwyciężyć; twój silnik jest 16V i też CR....

Oficjalna norma jest do 1L/1000km. I jest adnotacja – przy jeździe autostradą z dużymi prędkościami może wzrosnąć...
;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez otiks » 7 cze 2008, 16:44

xANDy sugerujesz że w eksploatacji MPV ważniejsze są koszta oleju silnikowego niż napędowego :P
a poważnie to też zauważyłem że jazda z dużymi prędkościami po A4 spowodowała ubytki oleju, teraz jak turlam się raczej po mieście i normalnych (jak na nasz kraj) drogach oleju praktycznie nie ubywa.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez radekbialy » 7 cze 2008, 19:02

no wlasnie tez tak mam jak sie kulam to oleju nie ubywa tylko jak pocisne troche.Czyli nie ma co sie martwic a juz sie bałem ze kolejna padacha mi sie trafiła. Dzieki chopaki troche mi ulzylo. Mam jeszcze pytanie do otiksa gdzie znajduje sie filtr pylkowy.nie moge znalesc. DZIEKI!!!!!!!!!!!!!!!!
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez otiks » 8 cze 2008, 00:49

w obudowie nawiewu za schowkiem po stronie pasażera
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez radekbialy » 8 cze 2008, 12:00

patrzyłem tam a tam jest pusto moze ktos wyciagnol stary a nowowego nie włorzył. kupie i wsadze. Dzieki!!!!!!!!!
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez xANDy » 9 cze 2008, 15:56

otiks – zrób fotorelację z wymiany filtra PP :)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez radekbialy » 9 cze 2008, 19:43

no i za wczesnie sie cieszylem. zrobilem jakies 800km normalnej jazdy kolo domu srawdzam olej a tam znowu z 4setek brakuje. widze ze mam plame na osłonie interculera i jak troche przycisne to czarny dym z rury wali. Czy to moze turbina puszcza??????
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez xANDy » 9 cze 2008, 19:51

Nawet w poradniku napisane jest o problemach z IC w modelach przed liftingiem. IC jest cały z aluminium, co powodowało częste pękanie kroćcy wejściowych a w konsekwencji kapanie oleju (który w sposób naturalny jest w układzie odma-sprężarka-IC-kolektor), większe obciążenie turbiny i plamy. O kopceniu to ja nawet nie wspominam....
Jest o tym kilka tematów więc prosze tylko to sprawdzić i sprawa załatwiona.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6