Które narzędzia wybrać ...

Postprzez marek » 20 maja 2008, 00:11

qbass napisał(a):Hilti ew. Makitę


też dobre, z ukierunkowaniem na Hilti szczegolnie do ciężkich robót – wiertnice, młoty i takie tam.

a jest w stanie ktoś polecić dobre bity do wkrętarki bo przetestowałem klika firm i nie trafiłem nic dobrego – bosch był tragiczny, wiha nieco lepsza ale też bez rewelacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Boost » 20 maja 2008, 00:16

Jaksa napisał(a):
Boost napisał(a):A Mr Jaksa jakie poleca
Tylko te z górnego regału .... :) tanimi słabymi narzedziami duzo bym nie zrobił.


Się rozumie samo przez siebie :)
Planuję zakup i chodzi o jakieś konkrety
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 18:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez kubi2410 » 20 maja 2008, 17:48

A może ktoś orientuje się jak z jakością tych dwóch zestawów jedne to BASS Polska
http://www.allegro.pl/item365340733_zes ... ocne_.html
drugie GEKO niemieckie ponoć
http://www.allegro.pl/item360838123_zes ... enty_.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez frmn89 » 20 maja 2008, 18:37

Może i ja się wtrącę :] Z firmą Honiton styczności niestety nie miałem, za to z Proxxon owszem. Na nasadki narzekać nie mogę (znoszą przedłużki po metr, jeszcze żadna nie pękła/wyszczerbiła się), za to grzechotkę i kant tyłka pobić... Miałem grzechotkę też z jakiegoś kompletu i przekręciłem ją odkręcając trochę zapieczoną nakrętkę na klucz 19, bez żadnej przedłużki. Tak więc jeśli chodzi o Proxxon – nasadki tak, grzechotka – nie (ta ze zdjęcia z aukcji wygląda mi na identyczną, jak ta, którą przekręciłem)

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2007, 20:00
Posty: 52
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA 1.5 Z5 '97

Postprzez qbus » 20 maja 2008, 19:15

kubi2410 napisał(a):A może ktoś orientuje się jak z jakością tych dwóch zestawów jedne to BASS Polska

Te BASS Polska są dokładnie takie same jak moje Einhella tylko kolor mam zielony :D, więc one takie polskie jak i moje niemieckie. Jednak bym radził darować sobie i dołożyć kilka groszy. A sądzę że i te geko to to samo. Ucz sie na błędach innych :D czyli moich. Kategorycznie tych zestawów nie skreślam ale tak jak pisałem wcześniej wolałbym dopłacić do Honitona którego także używam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez kubi2410 » 20 maja 2008, 21:17

Ta sama firma oferuje Hanitona i bass polska w wyglądzie zestawów nie widać na pierwszy rzut oka żadnej różnicy a w cenie to 100zł a nie za bardzo widz mi się wywalanie 250zł na narzędzia którymi czasem przy aucie pogrzebie w cenie BASS polska maja też zestaw Einhella obydwa kosztują 150zł i wyglądają identycznie kropka w kropke
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Jarun » 30 maja 2008, 07:35

Jak nie chcecie poturbowanych rączek :( używajcie tylko firmy FACOM n grzechotkach i Wera lub Wiha we wkrętakach. Pracuję na tym kilka lat i nie znam lepszych.
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:38
Posty: 72
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI

Postprzez Docent D » 7 sie 2008, 20:43

Szukajka na fraze "klucze" i podobne nie reaguje.


Chce skompletować mały zestaw kluczy i potrzebuje 5 – 6 najczęsciej spotykanych rozmiarów jakie można znaleść w naszych Madziach. W tym sezonie wybuliłem juz sporo kasy na auto i na razie mam inne wydatki niż zakup zestawu DOBREGO zestawu kluczy w skrzynce z grube pieniądze (nie oszukujmy się, te z promocji z hipermarketów można potłuc o kant d.... łysej glowy). Chodzi pare sztuk, które przydadzą się w awaryjnej sytuacji.

17 już mam (Coval) i reszte tez chce dokupic tej firm. Powiem tylko, że za 6,50zł klucz jest warty tej ceny. Używalem go do rozkręcania zawiechy (wszystkie koła).... jako przedlużki użyłem ponad metrowej rury (użyta duża siła = spore przeciążenia) – zero wyczerbien czy zniekształceń, wygląda jak nówka
Czasami tanie nie znaczy złe.


Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez Waluś » 7 sie 2008, 21:29

5 – 6 najczęściej spotykanych rozmiarów w naszych Madziach.

śrubokręt krzyżakowy, klucze 10, 12, 14, 17, 19 reszta to już rozmiary raczej dla warsztatu niż domowego mechanika :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Mirek » 19 sie 2008, 03:30

Waluś napisał(a):
5 – 6 najczęściej spotykanych rozmiarów w naszych Madziach.

śrubokręt krzyżakowy, klucze 10, 12, 14, 17, 19 reszta to już rozmiary raczej dla warsztatu niż domowego mechanika :)


Waluś cała prawda, i pięknie wyłożona ;) 90% rzeczy tymi właśnie kluczami można zrobić w 323 BG, BA, 626 GD. przypuszczam że w pozostałych podobnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez siegu » 19 sie 2008, 13:15

Waluś napisał(a):Cytat:
5 – 6 najczęściej spotykanych rozmiarów w naszych Madziach.

śrubokręt krzyżakowy, klucze 10, 12, 14, 17, 19 reszta to już rozmiary raczej dla warsztatu niż domowego mechanika usmiech
_________________

ja mam jeszcze kombinerki i klucz 13, 8 oraz śrubokręt płaski :P
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Waluś » 19 sie 2008, 20:57

siegu napisał(a):13,

hmmm u mnie to tylko nieorginalne śruby są takie. Pozostałe to 12

siegu napisał(a):8

zwykle do jakichś drobnych śrubek (np osłony, obudowy) ale zwykle łby tych śrub mają w główce krzyżak :P więc można mieć ale po co dźwigać <lol>

siegu napisał(a):płaski

od początki lat 90 nie stosowany, mi służy tylko do podważania lub rozbijania łbów śrub jak ukręcę łepek krzyżakiem :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez siegu » 21 sie 2008, 10:40

Waluś napisał(a):siegu napisał:
8

zwykle do jakichś drobnych śrubek (np osłony, obudowy) ale zwykle łby tych śrub mają w główce krzyżak więc można mieć ale po co dźwigać

oraz do opasek bo nie zawsze jest dojście śrubokrętem

Waluś napisał(a):siegu napisał:
13,

hmmm u mnie to tylko nieorginalne śruby są takie. Pozostałe to 12

dla tych kilku warto wozić na wszelki wypadek

Waluś napisał(a):siegu napisał:
płaski

od początki lat 90 nie stosowany, mi służy tylko do podważania lub rozbijania łbów śrub jak ukręcę łepek krzyżakiem

po to go mam w samochodzie
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Waluś » 21 sie 2008, 19:28

siegu napisał(a):opasek bo nie zawsze jest dojście śrubokrętem

ale opaski to klucz 7 :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez siegu » 21 sie 2008, 19:58

Waluś napisał(a):ale opaski to klucz 7

Wszystkie opaski od dolotu powietrza w mojej madzi są na klucz nr 8 :P
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Waluś » 21 sie 2008, 19:59

aa czekaj masz rację <glupek2> oryginały tak ja zawsze czepiam się tych uniwersalnych <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez chudy » 21 sie 2008, 21:02

Waluś napisał(a):reszta to już rozmiary raczej dla warsztatu niż domowego mechanika

Czy to znaczy że ja u siebie mam autoryzowany serwis? <lol> Ostatnio do podstawowych zestawów (nie tylko do samochodu ale do innych prac) zakupiłem 3xklucz 13 i 3xklucz 10, bo doszedłem do wniosku że jak jest ich więcej w skrzynce to znacznie się skraca czas poszukiwać tego klucza pośród całego "złomu" :] .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Waluś » 21 sie 2008, 22:13

chudy napisał(a):że jak jest ich więcej w skrzynce to znacznie się skraca czas poszukiwać

rozmawiamy o zestawie podstawowym do auta.
Jeśli idzie o domową skrzynkę to wiadomo – duża wajcha na nasadki, siakaś grzechotka, przedłużki, przeguby dziwne śrubokręty, ampule, płaskich komplet, sztorcowe też nie zaszkodzą, dynamometry w postaci rurek calowych <lol> i kupa innego złomu, który rzadko sie przydaje a warto mieć, ale nie o tym tu :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez chudy » 22 sie 2008, 21:16

Waluś napisał(a):dynamometry w postaci rurek calowych

Sorry za OT, ale zapomniałeś dodać Waluś o przecinaku, łomie i młotkach różnej wielkości :D
A co do tematu – jeśli chodzi o mały zestaw narzędzi samochodowych, to według mnie dobrym rozwiązaniem są gotowe zestawy. Może ich jakość nie powala ( choć są i dobrych firm ale mówimy o małej inwestycji). Ładna mała walizeczka grubości 5cm i wielkości 20 na 30cm – wszystko się trzyma na swoim miejscu, nie grochocze i nie wala sie po bagażniku. Są wszystkie podstawowe klucze, z dwa – trzy śrubokręty, kombinerki i parę innych drobiazgów. Na drodze gdzie i tak wiele zrobić nie można to spokojnie wystarcza a i koszt nie większy niż 100-150zł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez b1nd » 4 lip 2009, 23:18

Witam
Panowie dziś przy wymianie łączników stabilizatora i klocków hamulcowych w 323c doszedłem do wniosku ze muszę zakupić sobie zestaw (lub osobno) dobrych kluczy.
Przy wymianie klocków moja grzechotka (nie będę pisał skąd i za ile bo śmiech) się rozsypała...było trzask i juz nie ma ani lewych ani prawych obrotów.

Chciałbym abyście mi podpowiedzieli co będzie dobre i nie rozleci się przy byle wymianie...i może ciut więcej...na co warto zwrócić uwagę przy zakupie?
Interesuje mnie grzechotka 1/2 cala i jakiś zestaw kluczy płasko-oczkowych; nasadki narazie posiadam z pozostałości zestawu w którym owa grzechotka się rozsypała.. :)

A na koniec napisze ze nie wiem czy dalem dobry temat...jakby ktorys mod mial dobry dzien to prosze grzecznie o poprawe :)
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 11:41
Posty: 12
Skąd: tsk/tst
Auto: M 323C 1.5 16v 95'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki