pzdr
Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
no przebieg to masz normalnie na liczniku przy zegarach, a spalanie masz na wyświetlaczu na środku deski
wciskając przycisk "info" powinieneś mieć po kolei – spalanie średnie, spalanie chwilowe, prędkość średnią i dystans który możesz jeszcze przejechać na paliwie które masz.
- Od: 11 kwi 2008, 15:42
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel
a jesli masz na wyswietlaczu godzine, to zeby przelaczyc na wskazania komputera musisz chwile przytrzymac przycisk "info"
Witam wszystkich po raz pierwszy tutaj. W ostatnich dniach stałem się włascicielem Mazdy 3 w wersji sedan , jej oznaczenie to chyba BK jak sie nie myle
i mam takie pytanie czy klapa z bagażnika po nacisnieciu na zamek powinna sama sie otwierac ? bo u mnie sie nie otwiera i troche to niezreczne i niepraktyczne
albo mam cos zepsute 
- Od: 26 kwi 2008, 23:17
- Posty: 17
- Skąd: T G
thomekk napisał(a):szkoda tylko ze jednak tak wszyscy maja z ta klapa
Trzech.....trójki sedany tak maja i trzeba się z tym pogodzić.aikon napisał(a):na razie nie wszyscy tylko nas dwóch
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
o temperaturze juz bylo uzyj nastepnym razem opcji szukaj, a teraz wcisnij i przytrzymaj klawisz "AMB" przełączający temperature zewnętrzną na temperaturę klimy
mil na kilometry raczej nie przestawisz z tego co tu było napisane
mil na kilometry raczej nie przestawisz z tego co tu było napisane
aikon napisał(a):trochę tylko podskakuje do góry, ale trzeba wciskać palce w szparę i podnosić
To mi się akurat podoba bo mogę trzymac antene na klapie i nie wali mi w dach gdy otwieram bagaznik.. Gorzej z zamykaniem.. Nie mam za bardzo pomysłu za co chwycić żeby sobie nie ubabrać łapsk (oczywiście poza nielicznymi momentami kiedy nie ma błota na drogach).. Najlepsze co wymyśliłem to wierzch spoilerka..
misiekwaw napisał(a):zakładam że jeżeli ktoś pisze o skrzyni automatycznej z funkcja tiptronic to mowimy o skrzyni automatycznej z mozliwoscia recznej zmiany przelozen
jakos tak sie dziwnie sklada ze poza skrzyniami typu DSG pozostale automaty sa wyraznie wolniejsze
Nie tylko –> Merc z automatem przy 270CDI ma o 1 sek lepsze przyspieszenie niż manualem, przy słabszych silnikach są mniejsze różnice bądź te same przyśpieszenia, wyższe wersje są tylko w automacie. Tylko że merc ma 5 i 7 biegowe automaty.
A czy w Mazdzie automat nie ma 4 biegów? Więc trudno żeby dorównywał w osiągach 6 biegowej manualnej. Sama zmiana przełożenia pewnie jest szybka (nie jeździłem), ale raczej jest szybsza niż u przeciętnego kierowcy trwa ręczna zmian biegów, ale mniejsza ilość biegów = inne przełożenia –> gorsze osiągi + większe spalanie.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
mr_t napisał(a):misiekwaw napisał(a):zakładam że jeżeli ktoś pisze o skrzyni automatycznej z funkcja tiptronic to mowimy o skrzyni automatycznej z mozliwoscia recznej zmiany przelozen
jakos tak sie dziwnie sklada ze poza skrzyniami typu DSG pozostale automaty sa wyraznie wolniejsze
Nie tylko –> Merc z automatem przy 270CDI ma o 1 sek lepsze przyspieszenie niż manualem, przy słabszych silnikach są mniejsze różnice bądź te same przyśpieszenia, wyższe wersje są tylko w automacie. Tylko że merc ma 5 i 7 biegowe automaty.
o ile dobrze pamietam to Merc w wersji z automatem i bez ma zupelnie inne wartosci momentu obrotowego – z automatem 100Nm wiecej, nie pamietam tylko czy chodzilo 270CDI czy o inna wersje
mr_t napisał(a):Wlew paliwa. Najpierw trzeba pociągnąć za rączkę koło fotela kierowcy, dzięki czemu otwiera się klapka. Później trzeba odkręcić korek który jest na plastikowej lince przez co nie ma co z nim zrobić – na klapce nie ma jakiegoś zaczepu na niego, więc się pląta obijając o lakier.
jak to mowia masz glowe i ch.. to kombinuj



da sie? da sie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
misiekwaw napisał(a):Nie tylko –> Merc z automatem przy 270CDI ma o 1 sek lepsze przyspieszenie niż manualem, przy słabszych silnikach są mniejsze różnice bądź te same przyśpieszenia, wyższe wersje są tylko w automacie. Tylko że merc ma 5 i 7 biegowe automaty.
o ile dobrze pamietam to Merc w wersji z automatem i bez ma zupelnie inne wartosci momentu obrotowego – z automatem 100Nm wiecej, nie pamietam tylko czy chodzilo 270CDI czy o inna wersje[/quote]
Dodatkowo te automatyczne skrzynie w mercach mimo ze sa to przekladnie hydrokinetyczne (czyli zwykle automaty a nie dsg) maja system "spinania" skrzyni po zmianie biegu co powoduje ograniczenie strat energii.
- Od: 16 lut 2008, 23:52
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2.3L '04
misiekwaw napisał(a):jak to mowia masz glowe i ch.. to kombinuj
(...)
da sie? da sie
U mnie się mówi – masz łeb i ch..
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
U mnie tak się nie da. Masz inny korek niż ja, mojego tak nie zawiesisz. Próbowałem takie coś już na początki. U mnie od krawędzi korka do uszczelki jest jakieś 3mm, nie ma szans żeby wisiał. Jutro zrobię foto i wrzucę tutaj. Może też przez to z mojego badziewnego korka po zatankowaniu do pełna przy ostrym zakręcie się leje... ech.. nie lubię swojego samochodu
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
misiekwaw napisał(a):o ile dobrze pamietam to Merc w wersji z automatem i bez ma zupelnie inne wartosci momentu obrotowego – z automatem 100Nm wiecej, nie pamietam tylko czy chodzilo 270CDI czy o inna wersje
Ta sama moc. 100 Nm to za dużo żeby przy tym samym silniku w zależności od skrzyni biegów dawać, albo nie. BMW M3 przy automacie też ma lepsze osiągi – ale tam też jest skrzynia 7 biegów w automacie i 6 w manualu.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
mr_t napisał(a):misiekwaw napisał(a):o ile dobrze pamietam to Merc w wersji z automatem i bez ma zupelnie inne wartosci momentu obrotowego – z automatem 100Nm wiecej, nie pamietam tylko czy chodzilo 270CDI czy o inna wersje
Ta sama moc. 100 Nm to za dużo żeby przy tym samym silniku w zależności od skrzyni biegów dawać, albo nie.
E 280 CDI
Liczba/układ cylindrów
6/V
Łączna pojemność skokowa (cm3)
2987
Moc nominalna (kW/KM przy 1/min) [1]
140/190/4000
Nominalny moment obrotowy (Nm przy 1/min) (automatyczna skrzynia biegów) [1]
400/1400-3200 (440/1400-2800)
to zdaje sie znaczy ze jednak mozesz nie miec racji, gdzies widzialem dane dla 320 CDI gdzie roznica byla wieksza
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości