
Reflektory ksenonowe, xenon – montaż i eksploatacja
Czasami jak się popatrz pod kątem na światło w 323F to faktycznie świeci jak ksenon...po za tym też myślałem nad wsadzeniem prawdziwych Xsenonów do furki..
- Od: 15 lut 2008, 20:57
- Posty: 86
- Skąd: Opolskie
- Auto: Mazda 323F BA 95r. 1.8 automat
Kufel napisał(a):Szykalem na forum, ale wszedzie tylko tematy o ksenonach w soczewkach...
bo jest to najwieksza glupota i samolubstwem zalozyc xenona zenona na lustro a nie w soczewce
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Po pierwsze to palnik nawet nie wejdzie do tych lamp – będzie trzeba usunąć tą plastikową przysłonę do której wchodzi żarówka, a bez niej to będziesz strasznie oślepiał, nawet ze zwykłą żarówką. A po drugie, to na prawdę tak słabo Ci świecą te lampy? Bo chyba mamy takie same
Moje świecą bardzo dobrze, o wiele lepiej niż w kilku nowych samochodach, którymi jechałem. A jeżeli zależy Ci na stylistyce to kup Philipsy BV – bardzo ładnie wyglądają w tych lampach, barwa światła podobna do fabrycznych ksenonów.
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
bocian napisał(a):tzw. ksenony dla ubogich łoł
Nie wiem gdzie słyszałeś takie stwierdzenie ale widocznie nie pomyślałeś o tym,że są ludzie, którzy nie chcą zakładać xenonów (bo np. jest to głupota przy braku soczewek) a chcą poprawić sobie widoczność na drodze zakładając lepsze żaróweczki (np. philips BV), które również imitują oryginalne xenony.
Stwierdzenie "ksenony dla ubogich" jest dla mnie troszkę śmieszne ale każdy może mieć swoje zdanie.
- Od: 11 lis 2007, 01:43
- Posty: 47
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Była Mazda 323C BA 1.5
Jest Mazda 3 1.6
xenony w lampach tzw zwykłych jak np 323C mija się z celem bo nie dość że są nielegalne to jeszcze oślepiasz z przeciwka w soczekwkac jak ma BA są nielegalne nawet jeśli świecą pięknie i możnaje tak wyrególwać że nikogo nie oślepiają, więc montaż w nich jest na własną odpowiedzialność . Swoją drogą jestem ciekaw czy już ktoś miał problemy z założonymi xenonami w 323 F BA?? jakieś mandaty itp???
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
xenony w lampach tzw zwykłych jak np 323C mija się z celem bo nie dość że są nielegalne to jeszcze oślepiasz z przeciwka w soczekwkac jak ma BA są nielegalne nawet jeśli świecą pięknie i możnaje tak wyrególwać że nikogo nie oślepiają, więc montaż w nich jest na własną odpowiedzialność . Swoją drogą jestem ciekaw czy już ktoś miał problemy z założonymi xenonami w 323 F BA?? jakieś mandaty itp???
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
bocian napisał(a):tzw. ksenony dla ubogich łoł
Kilka kompletów Philipsów BV kosztuje tyle co druciane ksenony na Allegro
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Czacha napisał(a): A po drugie, to na prawdę tak słabo Ci świecą te lampy? Bo chyba mamy takie sameMoje świecą bardzo dobrze, o wiele lepiej niż w kilku nowych samochodach, którymi jechałem. A jeżeli zależy Ci na stylistyce to kup Philipsy BV – bardzo ładnie wyglądają w tych lampach, barwa światła podobna do fabrycznych ksenonów.
A Ty masz oryginalne fabryczne lampy? Bo mi sie wydaje ze moje zeczywiscie troche kiepsko swieca, jak patrze na oswietlony asfalt przed innymi samochodami.
Moje sa troche matowe i przymierzam sie do polerki (lepiej zrobic to 2 razy – mocniejsza i drobniejsza pasta, czy tylko raz??).
A co do Philips blue vision – mialem je do tej pory, i jakiegos szalowego efektu nie widze. Zastanawiam sie nad Osram Night Breaker. Co o nich sadzicie? Czy może jakies inne?
btw: pomysl z xenonkami mi wybiliscie z glowy
Jest ryzyko – jest zabawa!
- Od: 24 mar 2008, 00:25
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323C BA`96 1.5i 16v 199tkm
Ja juz mam kapuche na ksenony do mojej Magdy..Ale od wczoraj chyba zmienilem zdanie..Kto mi powie czy one beda fest oslepiac?? Bo wczoraj jechalem Tigra od kuzyna z niefabrycznymi lampami i juz mam 100 pln mniej na ksenony:/ Jak maja mi Magde tez tak co chwile zatrzymywac to wale to
Montowal ktos w MX 3 ksenony ?

Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
- Od: 10 mar 2007, 01:38
- Posty: 1306
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D
Moje lampy były czyszczone dwuetapowo. Najpierw nalałem do nich wody z płynem do mycia naczyń w celu usunięcia z brudu z odbłyśnika, ponieważ poprzedni właściciel po zmianie żarówki nie założył kapturków ochronnych i nie wiem jak długo tak jeździły... Na koniec oczywiście płukanie wodą destylowaną aby nie było plam i zacieków. Wprawdzie są minimalne, ale zapewne dużo mniej przeszkadzają niż warstwa kurzu... Później rozkleiłem klosz i umyłem go wodą z mydłem oraz wypolerowałem pastą AutoMax z obu stron. Nie udało się usunąć 100% brudu z klosza, został lekki zaciek od góry, ale widać go tylko gdy patrzy się w nocy na zapaloną lampę pod odpowiednim kątem, więc bez przesady
Na drodze strumienia świetlnego nie stoi absolutnie nic. Zmatowienia spowodowane zapewne temperaturą udało się bez problemu usunąć. Polecam taki zabieg, ale z góry uprzedzam, że cierpliwość i determinacja jest bardzo wskazana. Jeden klosz rozklejałem przez 2 godziny, a stara suszarka do włosów miała przez ten czas większy przebieg niż przez całe swoje dotychczasowe życie
Na koniec, aby utrwalić efekt i nie niszczyć bezsensownie lamp włączając je w upalne dni, polecam montaż świateł do jazdy dziennej

Na koniec, aby utrwalić efekt i nie niszczyć bezsensownie lamp włączając je w upalne dni, polecam montaż świateł do jazdy dziennej
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
a po całej operacji musiales je ponownie ustawiac? Bo mam wrazenie, ze moje troche "zezuja" – lewe swieci troche do srodka.
I co z tymi zarowkami?
I jeszcze jedno – czy sa jakies mocniejsze zarowki w5w (pozycja)? Bo moze prysnalbym jakims sprayem srebrnym na odblysnik i stosowac swiatla postojowe jako do jazdy dziennej?
I co z tymi zarowkami?
I jeszcze jedno – czy sa jakies mocniejsze zarowki w5w (pozycja)? Bo moze prysnalbym jakims sprayem srebrnym na odblysnik i stosowac swiatla postojowe jako do jazdy dziennej?
Jest ryzyko – jest zabawa!
- Od: 24 mar 2008, 00:25
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323C BA`96 1.5i 16v 199tkm
Nie za bardzo, jedynie lekka korekta wystarczyła. Przez zdemontowaniem narysowałem kreski na drzwiach garażu. Poza tym znam bardzo dobre miejsce do ustawiania świateł – kafelkowa ściana na parkingu wielopoziomowym
Lampy zawsze świecą trochę do środka, nie ma podziału, że prawa oświetla prawą połowę jezdni, a lewa lewą. We mgle można mieć wrażenie, że lewa świeci za bardzo w prawo, ale to normalne i prawidłowe
Zawsze możesz podjechać na stację diagnostyczną i Ci ustawią za 10 zł., lub przy okazji przeglądu.
Co do żarówek, to ja mam Philipsy BV. Świecą bardzo dobrze. Wcześniej miałem najprostszy model BOSCHa i też nie narzekałem. Osram NB są to chyba obecnie najlepsze możliwe żarówki
Z tego co wiem, to policja często zatrzymuje auta jadące bez świateł mijania i sprawdza co tam na prawdę się świeci. Jeżeli już bawić się w dzienne, to lepiej, żeby wszystko było zgodne z prawem.

Co do żarówek, to ja mam Philipsy BV. Świecą bardzo dobrze. Wcześniej miałem najprostszy model BOSCHa i też nie narzekałem. Osram NB są to chyba obecnie najlepsze możliwe żarówki
Kufel napisał(a):I jeszcze jedno – czy sa jakies mocniejsze zarowki w5w (pozycja)? Bo moze prysnalbym jakims sprayem srebrnym na odblysnik i stosowac swiatla postojowe jako do jazdy dziennej?
Z tego co wiem, to policja często zatrzymuje auta jadące bez świateł mijania i sprawdza co tam na prawdę się świeci. Jeżeli już bawić się w dzienne, to lepiej, żeby wszystko było zgodne z prawem.
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
CzachaMowisz, ze wypolerowales AutoMaxem. To wystarczylo? Nie trzeba bylo jeszcze dokonczyc czyms gladszym, np jakas Farecla G3?
Aha, jeszcze jedno. Wszyscy tu pisza, ze rozklejanie tych kloszy to takie hop-siup (za wyjatkiem ladnych kilku godzin, ktore trzeba na to poswiecic). Ja nigdy tego nie robilem i zastanawiam sie, czy sobie poradze. Trudne to jest? Mam nadzieje, ze suszarka wystarczy...
Aha, jeszcze jedno. Wszyscy tu pisza, ze rozklejanie tych kloszy to takie hop-siup (za wyjatkiem ladnych kilku godzin, ktore trzeba na to poswiecic). Ja nigdy tego nie robilem i zastanawiam sie, czy sobie poradze. Trudne to jest? Mam nadzieje, ze suszarka wystarczy...
Jest ryzyko – jest zabawa!
- Od: 24 mar 2008, 00:25
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323C BA`96 1.5i 16v 199tkm
Kufel napisał(a):Mam nadzieje, ze suszarka wystarczy...
nie wystarczy – próbowałem, bez opalarki nie dasz rady.
Grzyby napisał(a):nie wystarczy – próbowałem, bez opalarki nie dasz rady.
No to dziwne, że mi się udało suszarką
Jest trochę roboty, to fakt... Powoli, delikatnie, ale zdecydowanie i powinno się rozkleić
A co do polerki to AutoMax wystarczył. Jak masz coś gładszego to czemu nie... Ale nie popadajmy w skrajności, bo potem przy okazji mycia auta przejedziesz po lampie szczotką czy bardziej szorstką szmatą i będzie wyglądała jak przedtem
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Czacha napisał(a):No to dziwne, że mi się udało suszarką
może i 323C się da – w 626 są szklane (i większe) i nie ma szans na zrobienie tego suszarką.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje