Prędkość max, przyspieszenie 0-100, elastycznosc???

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Pioteq25 » 5 mar 2008, 05:47

Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez hbo » 5 mar 2008, 08:21

wlasnie tez gdzies czytalem ze 2.0 V6 do 100km/h ma ok 9,5 i bylem delikatnie zaskoczony bo wydaje mi sie ze powinno byc sporo mniej.. moze niech ktos zmierzy:P
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez Mako » 5 mar 2008, 08:42

powiedzcie mi jak moze dobrze przyspieszac jak ma moment obrotowy przy 5 tys obrotow a jak wszyscy dobrze wiemy samochod jezdzi wlasnie momentem obrotowym bo konie to tylko V max. nie wiem ile dostepnego momentu jest przed tymi 5 tys. ale slabo to wyglada patrzac na osiagi (180 Nm)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Jacek176 » 5 mar 2008, 10:58

makoshark napisał(a):powiedzcie mi jak moze dobrze przyspieszac jak ma moment obrotowy przy 5 tys obrotow a jak wszyscy dobrze wiemy samochod jezdzi wlasnie momentem obrotowym bo konie to tylko V max. nie wiem ile dostepnego momentu jest przed tymi 5 tys. ale slabo to wyglada patrzac na osiagi (180 Nm)

To nie jest sprawa momentu obrotowego tylko wagi. Niestety im nowsze samochody tym większa masa. Mazda 323F GT BA waży 1210kg a Mazda 323F GT BG waży tylko 1040kg. Dlatego stara Mazda ma 8.2s do setki a nowa aż 9.4s.
Co do znaczenia momentu obrotowego to jest propaganda siana przez producentów turbo diesli żeby zamydlić oczy klientom :P Spójrz jaki maleńki moment obrotowy mają silniki Hondy Vti (1.6 160KM, 1.8 190KM, 2.0 240KM) a zapie....lają jak wściekłe :D Gdyby te bajeczki o znaczeniu momentu obrotowego były prawdą to te Hondy powinny jeździć jak muły <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Pioteq25 » 5 mar 2008, 15:44

Ale jaja – faktycznie nie ma sensu kupować 2.0 V6 przy takich samych osiągach 1.8 :) Nie mówiąc o spalaniu, które w 1.8 jest dużo mniejsze. Jednak V6 kupuje się dla dźwięku :)
Wcześniej też nie zdawałem sobie sprawy z takich osiągów V6 i 1.8. Co więcej nawet 1.5 zbytnio nie odstaje od większych braci :D , a spalanie na dużo mniejsze.

Czasy mówią same za siebie:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Jacek176 » 5 mar 2008, 16:00

Pioteq25 napisał(a):Wcześniej też nie zdawałem sobie sprawy z takich osiągów V6 i 1.8. Co więcej nawet 1.5 zbytnio nie odstaje od większych braci :D , a spalanie na dużo mniejsze.

No bez przesady. 323F 1.8 BA ma 10s do setki a z silnikiem 1.5 11.9s
To nie są małe różnice :P
A to jakie czasy wykręcają w realu bardzo zależy od stanu poszczególnych egzemplarzy. Jak będzie bardzo zajeżdżone 2.0 V6 to może zostać nawet objechane przez dobrze utrzymane 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Pioteq25 » 5 mar 2008, 16:08

Jacek176 napisał(a):A to jakie czasy wykręcają w realu bardzo zależy od stanu poszczególnych egzemplarzy. Jak będzie bardzo zajeżdżone 2.0 V6 to może zostać nawet objechane przez dobrze utrzymane 1.8


Jak fabryczne różnice 2.0 i 1.8 są na poziomie 0,3s, to bym powiedział że zostanie objechane przez dobre Z5 :D

Muszę z ciekawości zmierzyć przyspieszenie swojego 1.5 do 100, bo wygląda na 10s max :D
Masa robi swoje...

Mazda 323F 2.0i V6 24V 144 KM 1210 kg Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 sek.
Mazda 323 1.8i 16V 114 KM 1115 kg Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 sek.
Mazda 323 1.5i 16V 88 KM 1115 kg Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,9 sek.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez brii » 5 mar 2008, 16:23

Pioteq25 napisał(a):Mazda 323F 2.0i V6 24V 144 KM 1210 kg Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 sek.

Czyli pewna część samochodów innych producentów z silnikami 2.0 zapnie BA jak chce...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Adaś » 5 mar 2008, 16:33

Pioteq25 napisał(a):Ale jaja – faktycznie nie ma sensu kupować 2.0 V6 przy takich samych osiągach 1.8

<lol> proszę Cię, ścigałem się z 1,8 i te dane to tylko w katalogu tak wyglądają:)

co do innych 2 litrowych 16tek, to V6 ma przewagę momentu i elastyczności
Pioteq25 napisał(a):Jak fabryczne różnice 2.0 i 1.8 są na poziomie 0,3s, to bym powiedział że zostanie objechane przez dobre Z5

hahaha
Pioteq25 napisał(a):Mazda 323F 2.0i V6 24V 144 KM 1210 kg Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 sek.

jak sprawdzałem jest coś ponad 8 sekund, no ale mój silnik to inna bajka;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Mako » 5 mar 2008, 17:31

Jacek176
hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha propaganda hahaha hahaha hahaha hahaha

zobacz jak wysoko musisz krecic 1,6 hondy kompletnie bez sensu, porownaj sobie teraz amerykanskie v8 np takiego camaro trzeciej generacji czyli lata 82-93 z silnikiem 5,0 ma "tylko" 195 koni ale 300 nm przy niecalych 3 tysiacach przy masie przekraczajacej 1,5 tony przyspiesza z automatem w 7 sek. i co mi na to powiesz.

Jacek176 napisał(a):Gdyby te bajeczki o znaczeniu momentu obrotowego były prawdą to te Hondy powinny jeździć jak muły


tez jezdza, do 4-5 tys prawie nie istnieja, dopiero powyzej tego zap....laja
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Jacek176 » 5 mar 2008, 18:07

makoshark napisał(a):zobacz jak wysoko musisz krecic 1,6 hondy kompletnie bez sensu,

Może dla ciebie bez sensu. Niektórzy lubią szlifierki :D

makoshark napisał(a):porownaj sobie teraz amerykanskie v8 np takiego camaro trzeciej generacji czyli lata 82-93 z silnikiem 5,0 ma "tylko" 195 koni ale 300 nm przy niecalych 3 tysiacach przy masie przekraczajacej 1,5 tony przyspiesza z automatem w 7 sek. i co mi na to powiesz.

Jka nie zobacze to nie uwierze :P
Z jednej strony to normalne, że auto o mocy zbliżonej do 200KM robi setke w ok. 7s ale z drugiej strony amerykańcom to ciężko wychodzi. Wiele razy widziałem już na wyścigach na 1/4 mili jak amerykańskie V8 dostawało baty od auta o 3 razy mniejszej pojemności silnika <lol>

makoshark napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Gdyby te bajeczki o znaczeniu momentu obrotowego były prawdą to te Hondy powinny jeździć jak muły


tez jezdza, do 4-5 tys prawie nie istnieja, dopiero powyzej tego zap....laja

No widzisz. Czyli moment obrotowy nie ma znaczenia dla ogólnych osiągów auta ale ma wpływ na elastyczność. Poprostu rzadziej musisz zmieniać biegi. A ja akurat lubie machać biegami :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez brii » 5 mar 2008, 18:15

makoshark napisał(a):i co mi na to powiesz.

Wszystko piknie ładnie, ale spala 3 razy tyle co Hondowskie 200KM ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez pawlak32 » 5 mar 2008, 19:06

Pioteq25 napisał(a):Muszę z ciekawości zmierzyć przyspieszenie swojego 1.5 do 100, bo wygląda na 10s max


hahaha Ludzie co wy wypisujecie wogoóle. Z5 a 10 sekund do setki dzieli taka przepaść jak BP do KF. A co do tych 9.4 w wykonaniu 2.0 V6, to na pewno ma dużo lepiej bo wystarczy porównać z K8 które ma 8.5 wiec powinno spokojnie zjadać KF-y a tak niestety nie jest... Z tą różnicą ze K8, przynajmniej moje faktycznie robi setke w 8.5 wiec dane dotyczące 2.0 V6 są błędne na jego niekorzyść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez Jacek176 » 5 mar 2008, 19:24

pawlak32 napisał(a): Z5 a 10 sekund do setki dzieli taka przepaść jak BP do KF.

Możesz rozwinąć? :) Jaka przepaść dzieli BP od KF? Zwłaszcza porównując wersje BP o mocy 140KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez yiabol » 5 mar 2008, 20:04

pawlak32 napisał(a):
Pioteq25 napisał(a):Muszę z ciekawości zmierzyć przyspieszenie swojego 1.5 do 100, bo wygląda na 10s max


hahaha Ludzie co wy wypisujecie wogoóle. Z5 a 10 sekund do setki dzieli taka przepaść jak BP do KF. A co do tych 9.4 w wykonaniu 2.0 V6, to na pewno ma dużo lepiej bo wystarczy porównać z K8 które ma 8.5 wiec powinno spokojnie zjadać KF-y a tak niestety nie jest... Z tą różnicą ze K8, przynajmniej moje faktycznie robi setke w 8.5 wiec dane dotyczące 2.0 V6 są błędne na jego niekorzyść...


A pisales ostatnio ze masz cos nie tak z przyspieszeniem (katalizator) ?? :D
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )

Audi A3 1.8T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Postprzez Pioteq25 » 5 mar 2008, 20:11

hahaha
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez waldii » 5 mar 2008, 20:23

pawlak32 napisał(a):wiec dane dotyczące 2.0 V6 są błędne na jego niekorzyść...

dokladnie.Nie wiem z jakiego zrodla te dane ale smiech na sali.Tak dla ciekawych to 2.0 V6 KF w 323F BA zjada 2.5 V6 KL w MX6 na automacie(a tez nie jest wolny i z tego co pamietam MX jest lzejszy)
waldii
 

Postprzez Jacek176 » 5 mar 2008, 20:36

A czy ktos kiedyś mierzył tą mazdę G-techem?
Bo takie bajeczki i legendy kto kogo zjada to mozna długo opowiadać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Pioteq25 » 5 mar 2008, 20:36

Dane nie są wyssane z palca tylko mierzone przy określonym obciążeniu samochodu – 2 lub 4 osoby + pełny bak. Także normalne jest osiąganie lepszych czasów przy lżejszym aucie bez pasażerów i rezerwą w zbiorniku :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez iiyama » 5 mar 2008, 20:46

kf łyka k8 w mxie !! – ale sporo zależy od silnika, niektóre k8 naprawde nieżle idą !!
323f ba 1.8 niech stanie z v6 na kresce i sam sobie zobaczy tą przepasć.
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323