Problem z kontrolkami

Mazda 929 1987–1991 (HC) / 1982–1987 (HB)

Postprzez anders » 30 paź 2007, 21:23

Witam. Mój szwagier ma od dłuższego czasu Mazdę 929 i sprawowała mu się dobrze do póki pewnego pięknego dnia podczas jazdy nie zaczęły wariować kontrolki na tablicy rozdzielczej. Zapalają się i gasną w trakcie jazdy, a w raz z nimi światła zewnętrzne. Z tego powodu auto zostało spisane na straty i miało wylądować na złomie. Dostaje jednak jeszcze jedną szansę ponieważ jest potrzebne kuzynowi.
Z tego co rozmawiałem ze szwagrem Mazda ta ma taki rodzaj alternatora, że nie ma on w sobie szczotek tylko działa na jakieś zasadzie hydraulicznej (tak mi to tłumaczył) i rozwiązania które znalazłem na tym forum przez to odpadają. Jakie mogą być wasze propozycje odnośnie tego problemu?
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 21:17
Posty: 5

Postprzez anders » 31 paź 2007, 18:54

Mała aktualizacja co do tego problemu, ponieważ wcześniejszy post pisany był po informacji telefonicznej, a dzisiaj miałem okazje widzieć auto na własne oczy.

Zapalają się kontrolki oleju, płynu chłodniczego, ładowania i jeszcze jedna i jak się gazuje to przygasają i zapalają się ponownie.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 21:17
Posty: 5

Postprzez piotrek929 » 1 lis 2007, 20:48

929 z silnikiem diesla? zamieść może fote, albo dowiedz się co to za samochód. podaj rocznik, model i silnik, a może ktoś ci pomoże
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez anders » 2 lis 2007, 01:06

Ponieważ pierwsze info jakie pisałem miałem głównie telefoniczne od właściciela który prosił mnie o poszukanie informacji na temat tej usterki w sieci, a sam za dużo na temat tego auta nie wiedziałem dałem tamto pierwsze sprostowanie. Na mazdach sam się zbytnio nie znam więc teraz zamieszcze jeszcze info (sprostowanie) co do modelu.

Najpierw podam to co jest na jej temat pewne:
– Jest to mazda z silnikiem 2.0 Diesel
– Przez poprzedniego właściciela przechodziła kapitalny remont około półtora roku temu (trochę u mechaników, trochę sam grzebał)

Teraz to, gdzie mam pewną niepewność:
– na tylnej klapie ma oznaczenie jako Mazda 626 20.0 Diesel – jednak karoseria (przynajmniej na moje oko) wskazywała że jest to Mazda 929
Obrazek – nie jest to real zdjęcie ale na moje oko auto na nim jest praktycznie identyczne do tego z którym jest problem.
– oznaczenie modelu mogło znaleść się tam po prostu przez przypadek, ponieważ przy poprzednim remoncie brane były części z kilku aut i po prostu ten mógł najlepiej wyglądać

P.S. Postaram się jutro zrobić jej jakieś foty, a jak nie znajdzie się w ciągu tygodnia jakiś desperat, który kupi ją w obecnym stanie to być może odwiedzi elektryka (o ile właścicielowi starczy do niej cierpliwości)
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 21:17
Posty: 5

Postprzez piotrek929 » 2 lis 2007, 11:44

na zdjęciu jest mazda 929 model HC produkowany w latach 87-91. ale nigdy nie były montowane w niej silniki diesla, tylko benzynowe, 2.2L, 3.0L 18v,oraz 3.0L 24v.

chyba że ktoś przekładał silnik z mazdy 626, tam były diesle 2.0
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez anders » 2 lis 2007, 16:59

Być może poprzedni właściciel podczas remontu wymienił w niej też silnik i wstawił Diesla 2.0 z Mazdy 626.

To co jest pewne to:
– problem z tymi kontrolkami
– karoseria od 929 z numerem na tylnej klapie 626
– Diesel 2.0
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 21:17
Posty: 5

Postprzez anders » 3 lis 2007, 16:49

Sprawa się wyjaśniła – jest to karoseria od Mazdy 929 z trzewiami Mazdy 626. Awarii uległo łożysko alternatora, którego teraz poszukuję.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 21:17
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9