Regulacja, naprawa maglownicy, stuki w zawieszeniu
Witam.
Coś mi stuka coś w zawieszeniu, myślałem że jest to lewy drążek kierowniczy, ale jak poczytałem forum to podejrzana jest też maglownica. Stuka tylko na postoju, jak ruszam kierownicą w prawo i lewo. Podczas jady nic nie słychać. Sprawdzałem i na końcówkach drążków nie ma luzu. Mam lekki luz na kierownicy. i minimalnie drga kierownica podczas jazdy, ale widać to dopiero po puszczeniu kierownicy.
I tak się zastanawiam, czy nie można by było samemu takiej maglowicy naprawić. Stukanie najprawdopodobniej dochodzi z miejsca gdzie klin (na zdjeciu nr.14) dociska listwę zębatą maglownicy do żebatego drążka na którego końcu jest kierownica.
Może klin się starł. Jest tam też możliwość regulacji. A w manualu nawet piszę żeby to sprawdzać.
Co o tym myślicie.
--
Pozdr
Hubi
Coś mi stuka coś w zawieszeniu, myślałem że jest to lewy drążek kierowniczy, ale jak poczytałem forum to podejrzana jest też maglownica. Stuka tylko na postoju, jak ruszam kierownicą w prawo i lewo. Podczas jady nic nie słychać. Sprawdzałem i na końcówkach drążków nie ma luzu. Mam lekki luz na kierownicy. i minimalnie drga kierownica podczas jazdy, ale widać to dopiero po puszczeniu kierownicy.
I tak się zastanawiam, czy nie można by było samemu takiej maglowicy naprawić. Stukanie najprawdopodobniej dochodzi z miejsca gdzie klin (na zdjeciu nr.14) dociska listwę zębatą maglownicy do żebatego drążka na którego końcu jest kierownica.
Może klin się starł. Jest tam też możliwość regulacji. A w manualu nawet piszę żeby to sprawdzać.
Co o tym myślicie.
--
Pozdr
Hubi
- Od: 16 lis 2005, 17:12
- Posty: 153
- Skąd: Warszawa
- Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i
nie wiem co o tym myśleć, u mnie też jest do sprawdzenia ale terkotanie które słychać kiedy kręcę kierownicą, bez względu czy podczas jazdy czy na postoju
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Bazyl, mi też tak jakby terkotało podczas skrętu... czy wiesz może co jest tego przyczyną To tak jakby podczas każdego zachodzenia ząbka za ząbek słychać właśnie terkot. Jesli wiesz coś na ten temat to daj znać. Pewnie maglownica do wymiany... A może to tak ma być
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 11 wrz 2005, 01:09
- Posty: 418
- Skąd: Jasło/Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG
Terkotanie podczas kręcenia kierownicą pochodzi z łożysk mocowania McPhersona.
Przekładnie kierowniczą można regulować. Nawet mazda wypuściła biuletyn techniczny dot regulacji tzn. pierwotny sposób był zły. Dla zainteresowanych mogę wysłać TSB na maila – w sobotę najwcześniej
Przekładnie kierowniczą można regulować. Nawet mazda wypuściła biuletyn techniczny dot regulacji tzn. pierwotny sposób był zły. Dla zainteresowanych mogę wysłać TSB na maila – w sobotę najwcześniej
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Witam! Ja jestem zainteresowany mrozek85@o2.pl z gory dzieki za wysylke. pozdro!
MAZDA 626 GE 1.8 95r
- Od: 14 lis 2006, 11:33
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 1.8 16V DOHC
tomekrvf napisał(a):Dla zainteresowanych mogę wysłać TSB na maila – w sobotę najwcześniej
Ja również jestem bardzo zainteresowny – mój mail mcs25@poczta.fm
Z podziekowaniem
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
ja u siebie wkręciłem ta śrubę regulacyjną około 1/2 obrotu
i uciązliwe stukanie maglownicy na małych nierównosciach wyraźnie zmalało
chciałbym jeszcze trochę tylko ciężko to zrobić na samochodzie
nakrętka kontrująca to 46
i uciązliwe stukanie maglownicy na małych nierównosciach wyraźnie zmalało
chciałbym jeszcze trochę tylko ciężko to zrobić na samochodzie
nakrętka kontrująca to 46
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
u mnie jest cos takiego niezawsze, jak skrecam w lewo dosyc ostro to sychac z prawej str z przodu taki gluchy stuk i nie wiem co to moze byc? mx 6 ge kl
pozdro
pozdro
- Od: 16 cze 2006, 13:54
- Posty: 77
- Skąd: chełm
- Auto: BYLO – MX6 KL...
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
- Od: 16 lis 2005, 17:12
- Posty: 153
- Skąd: Warszawa
- Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i
Prośba o TSB – bodek6@op.pl – Dzięki z góry...
- Od: 11 wrz 2005, 01:09
- Posty: 418
- Skąd: Jasło/Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG
Ja tez poproszactorye : tomsfactory@o2.pl
- Od: 8 paź 2005, 22:59
- Posty: 12
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 2.0 GW +LPG
Ja też poprosze : jackoba1@wp.pl
- Od: 26 kwi 2007, 19:29
- Posty: 41
- Skąd: Kalisz
- Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9
ja tez poprosze ..sebastianstefanik@wp.pl dziekuje z gory..
- Od: 10 gru 2006, 23:29
- Posty: 229
- Skąd: Wroclaw
- Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996
Bodek napisał(a):Gdzie i czy wogóle można zdobyć łozyska mocowania McPhersona
wiem że można kiedy kupujesz całą kolumnę, ale w detalu niewątpliwe również, bo jeśli można kupić do innych aut to i do mazdy też.
Bodek napisał(a):I czy jeśli jest ono wybite to może powodować dość donośce stuki??
oj może
nie ma sprawyBodek napisał(a):Dzięki i pozdrawiam
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Prośba o TSB – zbyszek.alb@gmail.com l – Dzięki z góry...
- Od: 22 paź 2006, 08:58
- Posty: 37
- Skąd: Opole
- Auto: Alfaromeo155 2.0 97r -->Xedos6 2.0 V6 99r --> Xedos9 2,5 V6 01r
ja wymieniałem łożysko McPhersona – do kupienia razem z poduchą, stuki odeszły w zapomnienie ale za to jak skręcam podczas jazdy i na postoju w deszczu kierownicą, maglownica chyba skrzeczy jak stare drzwi... nie wiem co to jest...
bazyl podeślij mi tego manuala jakbyś mógł, thx
bazyl podeślij mi tego manuala jakbyś mógł, thx
Obliwion, czy te stuki bbyły takie naprawdę paskudne. Nie mam na myśli stukotu gałki, ani łącznika stabilizatora. Takie normalne nawalanie gdzieś z przodu??
Daj maila, wyślę Ci manuala ..
Pozdrawiam
Daj maila, wyślę Ci manuala ..
Pozdrawiam
- Od: 11 wrz 2005, 01:09
- Posty: 418
- Skąd: Jasło/Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6