Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez dcc69 » 11 paź 2007, 13:02

To chyba bedzie lepiej podjechac do mechanika u niego na placu załozyc przepływke i niech odrazu sprawdzi kat i obroty??
Swiece i przedwody mam juz od 1,5 miecha wymienione a rozrzad był 12000 km temu zmieniany.
A co myslicie o dolaniu specyfiku STP do paliwa zeby przeczysciło układ??
Pozdrawiam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Grzyby » 11 paź 2007, 14:05

dcc69 napisał(a):A co myslicie o dolaniu specyfiku STP do paliwa zeby przeczysciło układ??

czyszczącego wtryski? Śmiało.


dcc69 napisał(a):To chyba bedzie lepiej podjechac do mechanika u niego na placu załozyc przepływke i niech odrazu sprawdzi kat i obroty??

aha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomsfactory » 12 paź 2007, 21:13

Mam problem z silnikiem.
Jest po kapitalnym remoncie. Panewki, pierscienie-komplet, głowica, uszczelniacze – komplet czesci polecany na forum. silnik w srodku nie byl zmasakrowany. Ale przed remontem kopcil i pobierał około 1l na 100 km, mineralnego oleju.
Po remoncie zalany został połsyntetykiem i przez tysiac km nie wzial oleju ani grama.
Potem zaczelo sie lekkie branie ,ktore trwa nawet po wymianie oleju.Obecnie po remoncie mam ponad 10 tysiecy km. Niestety czasem sie znacznie nasila. Ostatnio na trasie 370 km ostrej jazdy spalił ponad litr oleju. Przy czym nie ma zadnego dymienia, ani zaraz po odpaleniu ani podczas gazowania na wysokich obrotach. Samochod stoi w garazu nie ma zadnych wyciekow. Codziennie ubywa około 0,5 cm oleju przy 20 km jazdy dziennej.
Robiłem wczoraj badanie analizatorem spalin i ma zadziwiajaco rewelacyjen wyniki HC na poziomie 5-15 przy normie 100.
Gdzie jest w takim razie moj olej silnikowy??????
I dlaczego raz na 1,5 tygodnia musze dokupowac kolejny literek? Macie jakis pomysł.Auto jezdzi bardzo zwawo. Sprezanie ok.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2005, 22:59
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.0 GW +LPG

Postprzez waldii » 12 paź 2007, 21:31

tomsfactory a rozumiem,ze wyciekow jakis ukrytych nie masz???A sprawdzales jak wyglada plyn w chlodnicy??Moze tam zwiewa???
waldii
 

Postprzez tomsfactory » 12 paź 2007, 21:39

Nie ma zadnych wycieków. Silnik suchy. Nie cieknie w strone sprzegla takze.
Zagladam do chłodnicy – brak zwazonego oleju, i wszelkich jego sladow. Przy takie ilosci mialbym zreszta juz chyba zupe.
Bardzo to dziwne.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2005, 22:59
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.0 GW +LPG

Postprzez Hazu » 12 paź 2007, 21:47

tomsfactory napisał(a):Panewki, pierscienie-komplet, głowica, uszczelniacze – komplet czesci polecany na forum.


Żeby miec pewność że nie będzie brał oleju konieczny by był także dobrze wykonany szlif cylindrów.
Nie masz pewnści że powodem poprzedniego brania oleju nie były też odkształcenia cylindra spowodowane np: przegrzaniem.

Z tego co wiem jest ok 50% szans że po wymianie samych pierścieni przestanie brać olej.

To jak to było złożone jak przygotowane były tłoki też ma znaczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez waldii » 12 paź 2007, 22:05

emmarek napisał(a):odkształcenia cylindra

Zgadza sie,tzw owalnosc cylindra.Nowe pierscionki jeszcze bardziej szkodza,bo sa ostrokantne i przez pierwsze 400km przebieg silnika liczy sie razy 10.Niestety.

emmarek napisał(a):Żeby miec pewność że nie będzie brał oleju konieczny by był także dobrze wykonany szlif cylindrów.

Tylko jeszcze znajdz nadwymiarowe tloki i pierscienie :]
waldii
 

Postprzez Hazu » 12 paź 2007, 22:29

Jaksa chyba tylko tego typu remonty silników robi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez waldii » 12 paź 2007, 22:37

emmarek napisał(a):Jaksa chyba tylko tego typu remonty silników robi.

chyba nie ale nie wiem dokladnie.Raczej takich czesci nie ma.Mozna napawac cylinder,przetoczyc itp.Wada jest brak autka przez 2 tygodnie i ogromny koszt
waldii
 

Postprzez Hazu » 12 paź 2007, 23:07

waldii napisał(a):Raczej takich czesci nie ma


są takie części (tłoki nadwymiarowe i pierścienie)

Na pewno są do GE cena ok 350zł chyba komplet tłok z pierścieniami.
Nie wiem jakiej firmy i jakiej jakości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez dcc69 » 14 paź 2007, 20:46

Witajcie.
Ale sie na moim temacie dzieje !!
I dobrze.
Panie Panowie założyłem nową przepływke i klapę antywybuchową zeby mi nie zdmuchnęło świeczki w przepływce !!!! <jupi>

Ale teraz mam mniejszą moc na gazie i na benzynie odpala troszke ciezko.
Za jakimś 3 razem pomału wchodzi na obroty.
Dolałem do benzyny specyfik STP do czyszczenia układu paliwowego w autach zasilanych LPG troche lepiej odpala.
Co radzicie teraz ????
Jak najlepiej odpalać ją na benzynie rozumiem ze podczas przekrecania kluczyka nie powinno się dodawać gazu .

Co odpowiada za obroty na benzynie i mieszankę w mojej Madzi.
Co samemu mozna ustawić??

Pozdrawiam.
:D
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Hazu » 14 paź 2007, 21:04

Sprawdź kody błędów.

prawdopodobnie możesz mieć instalację gazowa nie wyposażona w emulatory sondy lambda i wtryskiwaczy.


Komputer benzynowy zbiera błędne dane podczas jazdy na gazie i potem masz problemy z jazda na benzynie i z uruchomieniem na benzynie.


Możesz też zrobić reset komputera i po tym sprawdzić czy dobrze uruchamia się na benzynie.
wtedy będziesz wiedział czy instalacja jest powodem problemów czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez dcc69 » 14 paź 2007, 21:19

Powiem ze jak juz odpali to ...
Na trasie jadąc na PB idzie jak strzała a na LPG czuje ze jest duzo słabszy.
A co do instalacji LPG to tak mam 1 generacji tyle ze ostatnio wymieniałem parownik na nówke.

Pozałozeniu przepływki robiłem resecik polegający na zdjeciu klemy minusowej i wcisnieciu na ponad pół minuty pedała stop. !!

Mozgę to jeszcze powtorzyć lub jechać to w jakiś inny sposób sprawdzić.
Mam tą diodę i czytam jak sprawdzać błędy ale nic w ząb nie rozumiem z tego. :D
Widocznie ze mnie jest tempa pała . <jupi> <killer>
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Hazu » 14 paź 2007, 21:23

dcc69 napisał(a):Pozałozeniu przepływki robiłem resecik polegający na zdjeciu klemy minusowej i wcisnieciu na ponad pół minuty pedała stop.

Po takim czymś dobrze odpala na benzynie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez dcc69 » 14 paź 2007, 21:31

Jak podłączyłem w sobote silnik był troche jeszcze ciepły a dwa swieciło słoneczko.
dzisiaj rano juz kreciłem i za 3 razem dopiero odpalił.
A dlaczego emmarek dziwisz sie ze po czymś takim odpala???
Coś nie tak zrobiłem czy coś nie tak powiedziałem??
:D
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Hazu » 14 paź 2007, 21:43

Nie dziwię się tylko może byc tak jak pisałem że jazda na lpg moze powodować podawanie nieprawidłowych danych do komputera benzynowego .

Komputer dostosowuje się do tych danych i póżniej są problemy z prawidłową pracą na benzynie (odpalanie)

Możesz tez spróbować przełączać smochód na benzynę na jakiś czas przed wyłączeniem silnika wtedy mogą nie wystąpić problemy z odpaleniem na benzynie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez dcc69 » 15 paź 2007, 22:26

Witajcie.
Zastosowałem sie do wskazówek emmarka czyli zeby wyłączyć auto na noc jak pracowało na PB.
I tak zrobiłem ale rano chechłałem i nie chciała za bardzo odpalac na PB.
Przełączyłem na gaz i odpaliła raz dwa.
W sobote i niedziele ładnie nawet przyspieszała i jechała wogole na benzynie ale dzisiaj to juz nie pracowała jadąc tak samo jak wczesniej.
Była przyduszona, nie maiła mocy dopiero po przygazowaniu na luzie jakos lepiej szła.
Myslałem juz ze to moze przepływke szlak rafił. Rozebrałem wszystko ale okazało się ze jest OKI !!!! <jupi> <jupi>
Natomiast okazało sie ze na gazie mimo tego ze jest tez słabsza i nie ma takiego przyspieszenia jak miała wczesniej spaliła mi tylko 10,6l/100 km. <jupi> <jupi> <jupi> <jupi>
Ale chciałbym zeby no nawet za tym 2 czy juz jak musi 3 razem odpaliła na benzynce tym bardziej ze nie kopci tak jak na gazie.

Co proponujecie koledzy ????
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 15 paź 2007, 22:45

dcc69 napisał(a):Ale chciałbym zeby no nawet za tym 2 czy juz jak musi 3 razem odpaliła na benzynce tym bardziej ze nie kopci tak jak na gazie.


Chyba malo ci na niej zalezy ..... :|


dcc69 napisał(a):Co proponujecie koledzy


Sprzedaj go ....i kup lepszy model ....
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Hazu » 15 paź 2007, 23:32

Sprawdź kody błędów .

Nie dziw się że nie chce na benzynie chodzić jak pewnie przez parę ostanich lat benzyny nie widział.


Marcin ( Pycia ) napisał(a):Sprzedaj go ....i kup lepszy model
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez dcc69 » 16 paź 2007, 08:37

Chyba tak własnie będzie.
Rozmawiałem wczoraj z byłym włascicielem i mi powiedział ze miał zawsze problem z odpalaniem na benzynie.
Zimą mu odpalała za 2 razem ale i tak jezdził na LPG.
Wymieniał tez pompę paliwa bo kiedys mu brakło paliwa i swoja spalił.
Ja widze to tak jakby nie dostawała odpowiedniej ilosci paliwa podczas rozruchu.
Tyle ze na rozgrzanym juz silniku odpala dobrze.
Przekrecam kluczyk i odrazu wchodzi na obroty.
Moze wina to być jeszcze kopułki i palca rozdzielacza lub ustawienie zapłonu.
Jestem coraz blizej zwyciestwa i zrobienia jej na tip top.


A nie wiem o co chodzi koledze Pycia??
Dlaczego mi nie zalezy na niej ??
O to zapytaj moją żonę to coś powie ze wiecej serca odaję Madzi jak jej !!!! :D
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6