Ciągle chodzący wentylator
Juz sprawa załatwiona:) Okazało sie ze to termostat nawalił dlatego chlodnica była chlodna bo nie otwierał obiegu a wentylator chodzil gdyz w maździe jest czujnik wentylatora wlasnie na termostracie a nie na chlodnicy. Wyrzuciłem to swinstwo i zalozylem bez i jak reką odjął wentylator ani razu sie nie wlączył:) Jutro musze kupic nowy i zalozyc bo przy 80 na 5 biegu zabardzo ją schładza:)
-
Lukasz_zdw
erm no to u mnie tez jest myk... moze mi poradzicie..
odnosnie tego radi ato u mnie raido chodzi bez kluczyka i cb radio tez bez bo przerobilem
zapalarka tylko na 1 chodzi, ale wracajac do tematu, u mnie wentylator wlacza sie dopiero wtedy jak wskazowka od temperatury na desce wyjdzie powyzej 50% a dokladniej jest tam taka mala "ikonka" (zboczenie informatyka), taka jakby zaglowka/termometr, i sa z jego prawej strony 2 albo 3 zabki, to wlacza sie wentylator dopiero wtedy jak wskazowka podejdzie mi pod ostatni zabek, czyli baaaardzo wysoko, kiedys wlaczala sie wczesniej, czy to takze termostat?
odnosnie tego radi ato u mnie raido chodzi bez kluczyka i cb radio tez bez bo przerobilem
zapalarka tylko na 1 chodzi, ale wracajac do tematu, u mnie wentylator wlacza sie dopiero wtedy jak wskazowka od temperatury na desce wyjdzie powyzej 50% a dokladniej jest tam taka mala "ikonka" (zboczenie informatyka), taka jakby zaglowka/termometr, i sa z jego prawej strony 2 albo 3 zabki, to wlacza sie wentylator dopiero wtedy jak wskazowka podejdzie mi pod ostatni zabek, czyli baaaardzo wysoko, kiedys wlaczala sie wczesniej, czy to takze termostat?
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Jak wymienilem zimą termostat na zimowy (o podwyższonej temp. otwarcia) to i wentylator zaczął częściej się włączać i na dlużej.
Latem faktycznie stało się to trochę drażniące wiec zmieniłem na letni – 5 stopni C od zimowego i rzadziej się włącza cooler.
Latem faktycznie stało się to trochę drażniące wiec zmieniłem na letni – 5 stopni C od zimowego i rzadziej się włącza cooler.
F-ka – diabelskie nasienie!
- Od: 2 sie 2004, 20:22
- Posty: 160
- Skąd: Grójec / W-wa
- Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6
A ja mam jeszcze inny problem.Mazda 323 BG 1.6 8V Otóż wentylator włancza mi sie po przeręceniu kluczyka, niezależnie od temperatury silnika. Elektryk postawił diagnozę na czujnik. Kupiłem nowy, orginalny, niestety nic nie pomogło. Nie mam pojęcia. Elektryk wykluczył grzebanie w instalacji, nie ma podłączenia na krótko. Zobaczę jeszcze przekaźnik. Jak to nie on, to wymiękam.
- Od: 24 paź 2006, 17:20
- Posty: 6
- Skąd: Mazury
- Auto: Mazda 323bg 1.6i 89r
grynia napisał(a):Niestety nie jest to wina przekaźnika. Co śmieszniejsze wentylaor wyłancza się po nagrzaniu się silnika, ale jaja.
Myślę że to może byc czujnik temperatury, a w szczególności coś namieszane z biegunami. Dziwnie się zachowuje jakby odwrotnie.
-
Gość
alnasza napisał(a):grynia napisał(a):Niestety nie jest to wina przekaźnika. Co śmieszniejsze wentylaor wyłancza się po nagrzaniu się silnika, ale jaja.
Myślę że to może byc czujnik temperatury, a w szczególności coś namieszane z biegunami. Dziwnie się zachowuje jakby odwrotnie.
Po namyśle czujnik temperatury raczej nie ale bieguny przy przekażniku zamienione to raczej prawdopodobne.
-
Gość
Nie jestem MODERAOTRem ale nastepnym razem jak bedziesz pisal post pod postem to edytuj go i dopisz bo robi sie balagan.
A co do tematu to tak sie wlasnie zachowuje ale jak zamienimy bieguny to czy wogole zalaczy sie cooler?
A co do tematu to tak sie wlasnie zachowuje ale jak zamienimy bieguny to czy wogole zalaczy sie cooler?
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
Przekażnik tak może sie zachować, normalnie on zwiera i rozwiera w sobie styki, jak go odwrotnie podłaczysz bedzie działał odwrotnie. Elektrykiem nie jestem ale co nieco liznąłem tego tematu. Mam nadzieje ze w razie czego jakiś forumowicz mnie poprawi tak aby nie stała sie jakaś tragedia.
-
Gość
Witam! od jakigos czasu mam problem z chlodzeniem.silnik sie strasznie grzeje, wskaznik temperatury pokazuje troszke ponad polowe.nawet w czasie zimy kiedy bylo mniej wiecej – 1 wiatrak mi sie zalaczal.teraz gdy sie robi cieplo zaczelo to sie nasilac wiec tak se mysle co to bedzie w lato przy 30 stopniach? nagrzewaniu temu towarzysza tez wysokie obroty okolo 1500.wrocilem ostatnio z trasy wiatrak ciagle chodzil.plyn w chlodnicy na full w wyrownawczym polowa, nie ma zadnych wyciekow.jak otworzylem maske poczulem tylko goracy podmuch nie mowiac juz o dotknieciu silnika.postawilem na termostat-zakupilem taki ale jeszcze nie wymienilem.Czy moja diagnoza jest sluszna?I jeszcze takie pytanko: slyszalem ze uklad chlodzenia ma 2 obiegi.czy to prawda?
Z góry dzieki za pomoc.Pozdrawiam
Z góry dzieki za pomoc.Pozdrawiam
Pozdro, szacun, respect
Przyczyna może być na przewodach, tzn może być gdzieś zwarcie od przewodu idącego od czujnika. Jeżeli dotknie on masy to włączy wentylator. Przyczyną może być również przekaźnik ( zalany wodą ) i przewodzi co załącza wentylator. A więc miernik i naprzód
- Od: 13 lip 2005, 23:29
- Posty: 112
- Skąd: Michałowice k Brzegu
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V
A co jesli silnik dostaje w pupę (dziewczyna uczy sie jezdzic na parkingu) a wiatrak milczy??
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
temperatura jest jak u wszystkich z ba – zatrzymuje sie rowno w polowie i ani drgnie, natomiast az czuc bylo gorac od maski, katowana byla polsprzeglem, wysokimi obrotami, gaszeniem, uruchamianiem... gdybym byl wiatrakiem to bym sie wlaczyl:) czy moze miec na to wplyw, ze plyn mam cholernie zasyfiony i moze jakis czujnik jest przez to oszukany? bo cos mam nie tak z cala instalacja chyba – inny problem, nie bardzo z tematem zwiazany – gasna mi calkiem swiatla w momencie odbijania kierunkowskazu przy prostowaniu kierownicy – glownie prawy – moglbys cos poradzic?
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Co do świateł to na pewno winę ponosi wyłącznik, gdyż jest zespolony z kierunkowskazami. W czasie gy odbija z powrotem może być niedostyk na światłach mijania.
Co do wentylatora to ma się on włączyć przy ponad 90 stopniach temperatury chłodziwa. Spróbuj zewrzeć kabel idący od czujnika temperatury do masy, wtedy się dowiesz czy to wina czujnika czy też wentylatora.
Jeżeli się załączy to oznaka że wentylator i jego przekaźnik jest sprawny. Natomiast gdy się nie załączy masz przyczynę
Co do wentylatora to ma się on włączyć przy ponad 90 stopniach temperatury chłodziwa. Spróbuj zewrzeć kabel idący od czujnika temperatury do masy, wtedy się dowiesz czy to wina czujnika czy też wentylatora.
Jeżeli się załączy to oznaka że wentylator i jego przekaźnik jest sprawny. Natomiast gdy się nie załączy masz przyczynę
- Od: 13 lip 2005, 23:29
- Posty: 112
- Skąd: Michałowice k Brzegu
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V
wielkie dzieki, z rana zagladam mazdziuli pod spodnice a z wylacznikiem to musze do elektronika, mam nadzieje tylko, ze mnie to nie zrujnuje, bo tysiaki leca a coraz co innego wychodzi
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
odświeze troche temat.jako że zrobiło sie troszke cieplej problem z wiatrakiem powrócił wskazówka troche powyzej polowy a wiatrak sie zalącza na chwilke (jakies 2 sekundy). troche to dziwne ze wiatrak tak szybko moze schlodzic płyn.moze macie jakies pomysly co moze byc nie tak? dodam ze termostat i czujnik wentylatora sa wymienione.
Pozdro, szacun, respect
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości