Opony letnie i wielosezonowe
Radian napisał(a):Witam. Mam zamiar kupić do mojej 323 F BA 1.5 oponki TOYO Proxes T1-R. Jeździ ktoś już na takowych?? Jak się sprawują i czy są głośne??
ja mam takie na przodzie od ok.2 miesięcy
Jezdzi sie doskonale – na mokrym nie zle, na suchym wyśmienicie

Są dosyć miękkie i przez to stosunkowo szybko "znikają"
Co do głośności to tak samo jak moje wcześniejsze opony – Uniroyal RainSport
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Myśle, że środek stawki – ani super ciche, ani też specjalnie głośne.
WARTO
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Gremlin napisał(a):A planuje kupić komplecik opon KLEBER DYNAXER HP2 185/65/R14 po 156zł za oponke....co myślicie na ich temat?? warto czy nie?? a jeśli nie to jakie inne w podobnej cenie??
Mam takie i jestem zadowolony ... malo sie zuzywaja ....
Cena dobra ... ja bym wziąl
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Radian napisał(a):Witam. Mam zamiar kupić do mojej 323 F BA 1.5 oponki TOYO Proxes T1-R. Jeździ ktoś już na takowych?? Jak się sprawują i czy są głośne??
Rewelacja, mam takie na dwóch moich autach.
Radian napisał(a):W takim razie jakie będą najlepsze butki 195/50/15 do 323 F BA 1.5 tak do 200 zl za sztuke
T1R lub inne Toyo CF1 Te pierwsze są juz ciężko dostępne.
A sprawie opon walic na PW, pomoge, bo sprzedaje opony
www.upolkara.pl
- Od: 8 kwi 2007, 22:24
- Posty: 176
- Skąd: Wieruszów
- Auto: Mitsu Grandis, Mazda 5, CRX del Sol
Polecam GOODYEAR DURAGRIP są ciche i dobrze trzymają się nawierzchni. Jedyny problem miałem z nimi zaraz po zakupie ale okazało się że jest to wada fabryczna oponki wymieniłem na nowe i od tego momentu nie mam z niemi żadnego problemu. Madzia po prostu płynie
.
Zawsze może być lepiej 
- Od: 28 maja 2007, 12:05
- Posty: 17
- Skąd: Nidzica / Warmia i Mazury
- Auto: 626 GF 1,8 97r
To ja tez dorzuce moje 3 grosze (teraz to raczej 3 pensy
). Kupilem 4 Falken ZE 512 195/55 R15 V. Bardzo mocno sie zastanawialem nad Toyo Proxes TR-1, ale to co mnie sklonilo do zakupu, to fakt, ze Falkeny maja M+S, a jezdzac po poludniowej Anglii nie bede musial ich zmieniac na zime
Oponki sa super (przynajmniej na razie – 1500 km) – bardzo dobrze trzymaja na suchym i mokrym asfalcie, w zakretach mniodzio. Nie moge sie jeszcze wypowiadac jak na polskich drogach, ale za tydzien jade do kraju i troche kilometrow nanich tam zrobie, wiec po powrocie na pewno podziele sie swoimi wrazeniami.
Jezeli chodzi o glosnosc, to zalezy od tego po jakim jade asfalcie – w tej czesci Anglii asfalt jest generalnie strasznie chropowaty (czy jak to fachowo okresla). Przy jezdzie po takim jak jest przewaznie w Polsce, to opon nie slychac.
Oponki sa super (przynajmniej na razie – 1500 km) – bardzo dobrze trzymaja na suchym i mokrym asfalcie, w zakretach mniodzio. Nie moge sie jeszcze wypowiadac jak na polskich drogach, ale za tydzien jade do kraju i troche kilometrow nanich tam zrobie, wiec po powrocie na pewno podziele sie swoimi wrazeniami.
Jezeli chodzi o glosnosc, to zalezy od tego po jakim jade asfalcie – w tej czesci Anglii asfalt jest generalnie strasznie chropowaty (czy jak to fachowo okresla). Przy jezdzie po takim jak jest przewaznie w Polsce, to opon nie slychac.
- Od: 10 maja 2007, 13:39
- Posty: 48
- Skąd: Oxford, UK
- Auto: 323F BJ SE 1.8 FP-DE DOHC '99
Wiem, że były juz takie tematy, ale mam konkretne modele opon i chciałbym poznać opinię o nich. Chcę zmienić opony z rozmiaru 195/60/15 (obecnie na takich jeżdżę: Dunlop SP Sport 01) na rozmiar 195/50/15. Wolałbym 195/55/15 ale nie wiem czemu są około 100zł droższe na oponie. Mam kilka opcji i chciałbym, aby ktoś kto się na tym zna albo jeździ(ł) na którymś z tych modeli opon się wypowiedział.
1. Uniroyal RainSport 1
2. Goodyear EAGLE F1 GSD3
3. Toyo Proxes T1-R
4. Dunlop SP SPORT 01
5. Goodyear EXCELLENCE
I jakby mógł mi ktoś wyjaśnić czemu rozmiar 195/55/15 jest taki drogi?
P.S. Moje opony 195/60/15 sa na sprzedaż:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=36722
Pozdrawiam.
1. Uniroyal RainSport 1
2. Goodyear EAGLE F1 GSD3
3. Toyo Proxes T1-R
4. Dunlop SP SPORT 01
5. Goodyear EXCELLENCE
I jakby mógł mi ktoś wyjaśnić czemu rozmiar 195/55/15 jest taki drogi?
P.S. Moje opony 195/60/15 sa na sprzedaż:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=36722
Pozdrawiam.
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
aaa i jeszcze mam pytanie do osób, które jeżdżą na oponach 195/50 lub innych 50. Czy jest bardzo źle na naszych drogach z takimi oponami
Czy naprawde tak często tworzą się jakieś bąble na oponach a felgi się krzywią

- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
U mnie zmiana opon z zimowych ’13 na letnie 195/55 ’15 daje kolosalną różnicę przy jeździe na naszych pięknych drogach. Słychać każdą nierówność drogi jakby zawieszenie było mocno wybite choć nie jest. Zostaw ten profil co masz i nic nie zmieniaj chyba że jeździsz w większości po autostradach, których jest tak wiele w naszym kraju 
mihal85 napisał(a):I jakby mógł mi ktoś wyjaśnić czemu rozmiar 195/55/15 jest taki drogi?
Bo to dosyć rzadko spotykany profil przy tej szerokości.
mihal85 napisał(a):Czy naprawde tak często tworzą się jakieś bąble na oponach a felgi się krzywią
Zależy jak jeździsz i czy atakujesz krawężniki przy 60km/h
- Od: 7 sie 2006, 12:02
- Posty: 110
- Skąd: Łódź
- Auto: W124 E200T '93
Pioteq25 Twoje podejście do sprawy jest pełne zdrowego rozsądku
Co do autostrad to chciałbym...
Simo A czy różnica między profilem 55 a 50 bedzie duza
Zauważalna
Staram się w ogóle nie podjeżdżać, ale jak już musze to bardzo bardzo powoli, dziury na drodze też omijam w miare możliwości.
Czyli co? Jak będę jeździł ostrożnie to nie powinno być problemów ?
Simo A czy różnica między profilem 55 a 50 bedzie duza
Simo napisał(a):Zależy jak jeździsz i czy atakujesz krawężniki przy 60km/h
Staram się w ogóle nie podjeżdżać, ale jak już musze to bardzo bardzo powoli, dziury na drodze też omijam w miare możliwości.
Czyli co? Jak będę jeździł ostrożnie to nie powinno być problemów ?
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
mihal85 ja mam 195/50 R15. Problemów zero, ale krawężniki omijam z daleka. W dodatku mam utwardzone i obniżone zawieszenie i nawet po Bydgoszczy dało się jakoś jeździć
.
OT dawaj wkońcu fotki do działu Nasze Mazdy
OT dawaj wkońcu fotki do działu Nasze Mazdy
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
No u mnie też właśnie jest sprawa tego typu, że zawieszenie obniżone i twardsze. A krawężniki tak jak pisałem omijam
W Bydgoszczy nawet niektóre ulice trzeba omijać
Fotki w dziale Nasze Mazdy siedzą już jakiś czas, ale są gdzieś "zakopane" a nikt ich nie ogląda i nie komentuje więc sobie siedzą cicho
Pozdrawiam
Fotki w dziale Nasze Mazdy siedzą już jakiś czas, ale są gdzieś "zakopane" a nikt ich nie ogląda i nie komentuje więc sobie siedzą cicho
Pozdrawiam
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
mihal85 napisał(a):A czy różnica między profilem 55 a 50 bedzie duza pytajnik Zauważalna
Czy zauważalna? 2 cm w średnicy koła...w 195 /55/15 można się pakować, bo sam mam 185/55/15 i są one minimalnie większe niż seria czyli 175/70/13...ale zachowajmy granice rozsądku, 195/60/15-czyli takie jak niektórzy wsadzają albo i większe – to już zbyt duże przekłamanie, bo 4 cm. Wydaje wam się mało? Przyłóżcie seryjne 175 do balonów gigantów jakie wsadzacie i porównajcie wielkości. Oprócz zauważalnej mniejszej elastyczności, zużycia wachy i przekłamania na liczniku, nowe koła, jako że większe mogą obcierać o elementy zawieszenia i plastikowe nadkola. Pomijając fakt, że zwiększa się masa kół, czyli masa nieresorowana. Panowie, ja was naprawdę rozumiem że szukacie złotego środka na nasze polskie drogi, bo sam mieszkam w Łodzi gzie jest najgorzej pod tym względem. Dlatego sami oceńcie czy gra warta świeczki i czy np. nie założyć kół 14" ale z większym profilem.
- Od: 7 sie 2006, 12:02
- Posty: 110
- Skąd: Łódź
- Auto: W124 E200T '93
Witam! Smigam od roku na letnich 195/50 R15 i roznica miedzy zimowkami 175/70 R13 jest, bo po pierwsze lzej sie kreci po drugie na letnich na sporych koleinach trzeba trzymac kierownice bo ucieka z racji profilu ale generalnie jest ok...powiem nawet ze zawieszenie w efkach nawet seryjne bardzo miekkie nie jest i opona tego nie zamortyzuje, osobiscie polecam profil 50 bo jest ok, a czesto nawet z malego kraweznika skakam jak jestem u nazeczonej i zawsze jest ok...ale tak jak mowie, to TYLKO moje skromne zdanie 
- Od: 8 mar 2007, 15:32
- Posty: 95
- Skąd: Bochnia
- Auto: 323F BA 98'
A ja nawiązując do 2giej czesci pytania, moge polecic oponki:
1. Uniroyal RainSport 1
Mam taki komplecik zalozony w rozmierze wlasnie 195/50/15.
W porownaniu z wczesniejszymi ktore mialem – firestone firehawk, sa o wiele cichsze, maja fajny rancik chroniący alusy. Super trzymaja sie drogi na suchej nawierzchni. Na mokrej tez wiekszych problemów nie sprawiaja, guma dobrze odprowadza wode.
1. Uniroyal RainSport 1
Mam taki komplecik zalozony w rozmierze wlasnie 195/50/15.
W porownaniu z wczesniejszymi ktore mialem – firestone firehawk, sa o wiele cichsze, maja fajny rancik chroniący alusy. Super trzymaja sie drogi na suchej nawierzchni. Na mokrej tez wiekszych problemów nie sprawiaja, guma dobrze odprowadza wode.
- Od: 18 maja 2006, 06:41
- Posty: 45
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BA 1.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki