Drgania silnika na wolnych obrotach – czym spowodowane?
przeplywomierz w wielkim skrocie to 2 druciki ktore sie zarza, im szybciej powietrze oplywa drucik tym drucik sie schladza ci powoduje zwiekszenie natezenia pradu plynacy przez niego . Jakiekolwiek naruszenie mechaniczne powoduje spadek wartosci zmiane oporu
potrzeba preparatu ktory zostawia czysto powierzchnie a wWD40 Liqid moly itp zostawia warstwe antykorozyjna slizgowa i bog wie jeszcze jaka
potrzebny "czysty" preperat W zadnym wypadku nie moze byc ZRACY
dla ostrzezenia wystarczy kropla wody ze wyladuje na "druciku" i masz 99% szans ze sie przepali
dlatego tak dobrze miec dobry filtr powietrza i odpowiednio czesto go zminiac
na druciku osiada drobinki kurzu co powoduje zle odczystanie parametrow prze komputer – po wyczyszczeniu silnik moze dluza chwila wariowac ale max po 60 -70km uspokoi – po prostu komputer dostosowuje sie do nowych warunkow pracy
potrzeba preparatu ktory zostawia czysto powierzchnie a wWD40 Liqid moly itp zostawia warstwe antykorozyjna slizgowa i bog wie jeszcze jaka
potrzebny "czysty" preperat W zadnym wypadku nie moze byc ZRACY
dla ostrzezenia wystarczy kropla wody ze wyladuje na "druciku" i masz 99% szans ze sie przepali
dlatego tak dobrze miec dobry filtr powietrza i odpowiednio czesto go zminiac
na druciku osiada drobinki kurzu co powoduje zle odczystanie parametrow prze komputer – po wyczyszczeniu silnik moze dluza chwila wariowac ale max po 60 -70km uspokoi – po prostu komputer dostosowuje sie do nowych warunkow pracy
MAZDA &M....ITSUBISHI
Pioteq25 napisał(a):Ja czyściłem takim elektronicznym środkiem
i co to dało??Poprawiła się dynamika? A spalanie??
pozdro
-
Gość
Źle napisałem "elektronicznym" bo oczywiście jest to chemiczny środek do elektroniki heheh
Czyściłem profilaktycznie i nie spodziewałem się jakiś zauważalnych efektów. Na zdjętej rurze od dolotu spryskałem wszystko tym sprayem i tyle. Wyczyściłem przy okazji obudowę filtra powietrza bo ładnie to odtłuszcza. Ostatnio po zdjęciu filtra znowu puszka jak i rura jest pokryta taką tłustą warstwą, więc znowu będzie trzeba przeczyścić.
Czyściłem profilaktycznie i nie spodziewałem się jakiś zauważalnych efektów. Na zdjętej rurze od dolotu spryskałem wszystko tym sprayem i tyle. Wyczyściłem przy okazji obudowę filtra powietrza bo ładnie to odtłuszcza. Ostatnio po zdjęciu filtra znowu puszka jak i rura jest pokryta taką tłustą warstwą, więc znowu będzie trzeba przeczyścić.
Witam.Skonczcie pieprzyc panowie i wczytajcie sie w te slowa.Mi tez faluja obroty raz jest 800-a raz 1100 a innym razem 1000.przelecialem te forum wzdluz i wszerz a pozatym poznalem w 5 miesiecy swoja Madzie idealnie.Mysle ze znam przyczyne.Napewno nie sa to zadne przewody,swiece,kopulki i przeplywomierz.szkoda czasu i kasy na pierdoly i jakies glupie wd-40 oraz srodki extra czyszczace,bo nic to nieda.Zacznijcie w ten sposob;na odpalonym silnku sciagnijcie fajke ale delikatnie zeby nieurwac przewodu.po kolei i pojedynczo z kazdej ze swiec.jesli na ktoryms garze niebedzie widac efektu w postaci niestabilnej pracy silnika,to jedzcie zmierzyc cisnienie koszt ok.15 zl.Ja mierzylem wczoraj,ale juz na oko wiedzialem ze na jednym garze niejest ok.W 323F BA musi byc po 13.Ja tak mialem na dwoch garacha w pierwszym 10 wiec slabo a na czwartym 9 wiec auto slabiutkie jakbym przyczepke ciagnal.Tym bardziej ,ze jest na gazie.I obroty skacza a na gazie jest slabe,tym bardziej w sloneczny upalny dzien,bo jak jest chlodniej to ok.A na Pb to rakieta.Gaz jest bardziej czulszy.Wniosek bedzie taki.Jak cisnienie niebedzie ok i obroty beda falujace,to tam gdzie bedzie slabe cisnienie,nalezy wymieniac lub czy tam przeszlifowac,(niewiem) zawory wydechowe,gdyz komprecha ucieka na dol a co za tym idzie auto jest slabsze.Mi do tego jeszcze bierze olej.Tak wiec do wymiany zawory wydechowe ale niewszystkie,dojdzie uszczelka glowicy,zaworow i byc moze planowanie.pozdrawiam 

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Panowie miałem takie objawy przy dziurawym dolocie, zabrudzonym przepływomierzu, oraz przepustnicy.Rurę na razie uszczelniłem starą dętką od Komara oraz izolacją, lecz mam w planach zrobienie dolotu ze stali nierdzewnej. Co do czyszczenia przepustnicy i przeplywomierza.. najlepiej to zrobić środkiem do czyszczenia gaźników w aerozolu. Przepływomierz najlepiej zdjąć z puszką od filtra , jedno i drugie obficie spryskać środkiem i czekać do samoistnego wyschnięcia, absolutnie nic nie grzebać ścierkami czy paluchami przy przepływomierzu, jest bardzo delikatny. Przepustnicę spryskać delikatnie przetrzeć do pojawienia się "złotego" .
.

inna bajka 
pierścienie olejowe znaczy się miałeś na myślisps-snipers napisał(a):Mi do tego jeszcze bierze olej.Tak więc do wymiany zawory wydechowe
WD40 nie bardzo, albo środek do czyszczenia gaźników w aerozolu, albo są preparaty do oczyszczania styków elektrycznych , też bardzo dobre, ostatnio stosowałem przy czyszczeniu przepływomierza. Reasumując po tych zabiegach mam obroty na 800 nie jak wcześniej 700-750, auto jest dynamiczniejsze w zakresie wolnych obrotów, przy obciążeniu elektroniką (klima , szyby) obroty spadają mi na 750 i wracają od razu na 800, wcześniej leciały do 500 i auto prawie gasło. Przez jakiś czas wolne obroty zatrzymywały się na 1000, potem po 10 sek spadały na 800 obr, po krótkim okresie ładnie wskazówka spadała od razu na 800Tasior napisał(a):To bylo WD40

hehe dokładnie ludzie to wymieniają i bez zmian:) przeczyśc i przesmaruj silniczek krokowy, wyczyśc przepustnicę, może się zacina.Masz silnik do roboty rozszelniony jest zapewne. Mnie przed remontem to seje sportingi robiły jak dziecko, teraz hmmsps-snipers napisał(a):Napewno nie sa to zadne przewody,swiece,kopulki i przeplywomierz.szkoda czasu i kasy na pierdoly
pierscionki raczej beda ok,ale pewnie trzeba bedzie wymienic jak juz rozbierzesz silnkik.Te 200 zl juz nikogo nie zbawi dlaczego? A dlatego ze jak splanujesz glowice i powymieniasz uszczelki noi inne kosztowne bajery a pod wplywem cisnienia pierscienie niewytrzymaja i puszcza olej to na CH>> taka robota.Ze olej bierze to na 80% uszczelniacze no ale niewazne. 

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
ARTX pozatym u mnie np.na bank to niejest krokowiec a przeplywomierz tez kiedys z nudow rozbieralem (okaz czystosci).Jak wymienialem filtr powietrza to byly liscie w nim hehe.Niesugerujmy sie koledzy drobnostkami.W tym aucie jak padaja ,to tylko konkrety 

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
UPS 

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Mój brał olej mimo tego że uszczelniacze miałem w niezłej kondycji, za to pierścienie zapieczone jak cholera. Nie ma mocnych sama wymiana uszczelniaczy nic ci nie da, już niejeden próbował to udowodnić i lipa, lekturka na ok 2 godzinysps-snipers napisał(a):Ze olej bierze to na 80% uszczelniacze no ale niewazne.

to fakt.wszystko wyjdzie jak sie porozkreca silnik i golym okiem zobaczy,co trzeba zamowic
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Bylem dzis u gazowników i niestety jak zwykle rozkładają rece
Ja to juz czasem nie wiem za co oni biorą pieniadze!! Pokrecilem troche srubką na kolektorze (a do czego ona wogóle służy????) i obroty tak jakby mi sie troche ustabilizowały ale na wyzszym poziomie, wiec popuscilem tropche linke (która wczesniej podciagnąłem) i teraz mam cos okolo 1000obr. Ale nadal niepokoją mnie szrpnięcia na gazie, których nie było przed montazem instalacji gazowej. szarpnięcia zawsze pojawiją sie po redukcji gdy chce przyspieszyc. Co to może być?? Wczesniej mialem zwykły prosty gaz BRC i nie bylo wogóle problemów, wiec teraz zamontowałem sekwencje i niestety jakoś tego nie widze!!! 
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
No i ja juz cos wiem. U mnie napewno sa do wymiany przewody
Wlasnie wrocilem z parkingu, sprawdzilem czy byla "dyskoteka" (doradział mi to jeden z użytkowników iczłonków klubu, za co mu dziękuje). W dwoch miejscach na dwoch przewodach pojawiały sie przebłyski, wiec juz chyba znam powod szrpnięć na gazie. Byc moze to tez wina drgan na wolnych obrotach. dzis tez zauwazylem ze drgania, skoki i spadki obrotów pojawiaja sie po wlaczeniu i wylaczeniu swiatel, w przypadkowyu sposob i trwaja rozny czas.
Pytanie, czy wymieniajac przewody musze tez wymienic swiece??? Jakie przewody zeby byly dobre, jaka firma??? znalazlem cos na allegro, swieca irydowa....warto to kupic????
http://moto.allegro.pl/item195628010_sw ... i_bmw.html
MOze ktos ma doswiadczenie w wyoborach lub wiedze na ten temat, co lepsze, tak zeby tez na gazie dobrze działało????
Pytanie, czy wymieniajac przewody musze tez wymienic swiece??? Jakie przewody zeby byly dobre, jaka firma??? znalazlem cos na allegro, swieca irydowa....warto to kupic????

MOze ktos ma doswiadczenie w wyoborach lub wiedze na ten temat, co lepsze, tak zeby tez na gazie dobrze działało????
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Szukajka
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ap%B3onowe
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... napi%EAcia
ps ja wymieniłem świece BOSHa (były jeszcze od Niemca) na NGK i nie odczułem żadnej różnicy.Wyczyść jeszcze styki wew kopułki bo tam lubi się zrobić osad...
pozdrawiam
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ap%B3onowe
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... napi%EAcia
ps ja wymieniłem świece BOSHa (były jeszcze od Niemca) na NGK i nie odczułem żadnej różnicy.Wyczyść jeszcze styki wew kopułki bo tam lubi się zrobić osad...
pozdrawiam
-
Gość
Najlepiej sprawdzają się świece i przewody WN NGK. Nie kupuj takich wynalazków, kup dedykowane do Mazdy z NGK. Ja to kupilem u Smirnoffa (GG 2926649) http://www.carspeed.pl bo mial najtaniej.Tasior napisał(a):Jakie przewody zeby byly dobre, jaka firma?
Dzis dzwonilem do sklepow z cześciami do japończyków i powiedzieli mi ze maja jakies przedowy japonskiej firmy "NIPPARTS" czy jakos tak, nie wiem dokladnie bo to przez telefon wiecciezko mi to poprawnie zapisac. Proponuja 155zl za nie i sie zastanawiam czy brac czy nie??? Czytalem na forum ze JC to nie warto brac ani zadnych innych podobnych firm, a NGK nie moge nigdzie znalesc we wrocku. Co sadzicie???
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Tasior napisał(a): NGK nie moge nigdzie znalesc we wrocku.
To wyśli maila do carspeed, tak jak napisał CI ArtX bo naprawdę mają taniej.
-
Gość
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości