Nie zapomnij, że to jednak 323 (masa robi swoje) a jak będzie miał odetkane płucka to powinien dac jej w tyłek...Riki napisał(a):Chyba nie...
spalanie wysokie
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Nie zapomnij, że to jednak 323 (masa robi swoje) a jak będzie miał odetkane płucka to powinien dac jej w tyłek...Riki napisał(a):Chyba nie...
ja bym xANDy nie był taki pewny....ma jednak moment wiekszy...jednak o 35 konikow wiecej....wiec wiesz...chodz duzo by nie odstawała....ale na pewno....max Vectra ma wieksza...i to o wiele...bo leci powyzej 200 km/h
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
- Od: 31 maja 2006, 21:08
- Posty: 58
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r
xANDy napisał(a):Nie zapomnij, że to jednak 323
Fakt jest lżejsza od Opla ale....
luzaklive1 napisał(a):ma jednak moment wiekszy...jednak o 35 konikow wiecej
A pozatym DiTD nawet w swojej klasie (rechoty starszej generacji) nie jest zbyt szybkie...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

co do IC to może ktoś podpowie
gdzie w trójmieście (poza serwisem) albo jak go oczyścić
a przynajmniej jak sprawdzić jego stan
a tak przy okazji do admina i moderatorów to może popracowalibyśmy nad mapą polski warsztatów w których mają pojęcie o ditd i sprawdzonych przez użytkowników tych naszych madzi
gdzie w trójmieście (poza serwisem) albo jak go oczyścić
a przynajmniej jak sprawdzić jego stan
a tak przy okazji do admina i moderatorów to może popracowalibyśmy nad mapą polski warsztatów w których mają pojęcie o ditd i sprawdzonych przez użytkowników tych naszych madzi
- Od: 27 mar 2007, 06:09
- Posty: 75
- Auto: było DiTD '00 jest HDi '07
Ciekawe ile miało koni. Przy tych obrotach i prędkości – więcej do powiedzenia ma moc silnika i masa niż moment obrotowy. Zestopniowanie skrzyni biegów mogłoby być też inne ale wtedy częściej trzebaby wachlować biegami (za to przy prędkości też mógłbyś zrobić "wziuuum").Riki napisał(a):na trasie od porownywalnych diesli dostaje baty... wczoraj postestowalem Madzie.. byl moment kiedy bylo blisko 180km/h i wtedy TDI z lewej strony zrobilo wzzzium...
DiTD to silnik z wieloma "wadami wrodzonymi" – jeździłem róznymi i mogę spokojnie powiedzieć, że pomimo tego nie mam się co wstydzić.
PS. po kilku miesiącach od czyszczenia IC widuję za sobą "dymy"...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Ciekawe ile miało koni
Pasek TDI.... nie mialo zadnej czerwonej literki, jechalismy razem od Radomia i kilka razy widzialem jak wyprzedza, (zero dymku czyli na 99% seria) potem zaczela sie obwodnica.... przy 130km/h kick down i przy prawie 180km/h ogladalem jego obleśny tył... moja GFka po 170km/h przestala jakby przspieszac... "bujała sie" gozej od Astry II 1.6 16V...............
No cóż – jest to prawidłowy objaw. Astra jest lżejsza, silnik ma mniej do targania. Benzyna w takim układzie jest (przy takiej już prędkości) efektywniejsza (obroty nie kończą się na 4,5krpm, tylko wyżej)...Riki napisał(a):"bujała sie" gozej od Astry II 1.6 16V...............
Paski mają inne ciśnienie na turbinie, dlatego one szybciej padają. Ale założę się, że i tak spalanie miał większe niż Ty – 8V robi swoje.
Ale masz rację – DiTD nie jest żadnym szczytem techniki. Paski robią nas.....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy chcialem napisac ze... poprostu spodziewalem sie lepszych osiagow po DiTD.... jedzilem glownie po miescie, wszyscy tu pisze ze diesel jest swietny na trasie itd... wiec sie przejechalem i tez nic szczegolnego nie zauwazylem... stwierdzam ze DiTD to silnik dla osob o spokojnym charakterze jazdy i nie ma tu mowy o jakiejkolwiek frajdzie z jazdy... moze jak ktos jezdzi powoli to spodoba mu sie to ze nie musi za czesto "lewarować"
zreszta nie gasnie przy starcie
Mysle ze roznica w spalaniu byla niewielka..
........przed moim domem stoi Golf IV TDI 110KM kombi.. jutro bede go pucowal.. potem przejade sie i porownam jak to jezdzi... ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

xANDy napisał(a):Ale założę się, że i tak spalanie miał większe niż Ty – 8V robi swoje
Mysle ze roznica w spalaniu byla niewielka..
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Myślę, że na pewno będziesz miał opory przy powrocie do madzinki. Musiałbyś porównać BJkę 110KM z tym golfem, żebyś miał co porównywać.Riki napisał(a):przed moim domem stoi Golf IV TDI 110KM kombi.. jutro bede go pucowal.. potem przejade sie i porownam jak to jezdzi
Nie ma co ukrywać – DiTD był (i jest) pierwszym silnikiem mazdy z bezpośrednim wtryskiem i dlatego zawiera w sobie spory zakres eksperymentalnych niedoróbek. Jest niedopracowany i tyle. WV tłucze swoje TDI z pompą albo pompowtryskami już tak długo, że zdążyli sporo rzeczy dopracować już dawno.
Oczywiście, że tak, ale tylko w pewnym zakresie prędkości – powiedzmy 80-140, bo potem znów kończą się "dobre biegi".Riki napisał(a):moze jak ktos jezdzi powoli to spodoba mu sie to ze nie musi za czesto "lewarować"
Hmmm – gdzie Ty tak jeździłeś piracie drogowy?!?!?!?Riki napisał(a):i przy prawie 180km/h ogladalem jego obleśny tył
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):na pewno będziesz miał opory przy powrocie do madzinki
I mam...

xANDy napisał(a):Oczywiście, że tak, ale tylko w pewnym zakresie prędkości
Dokładnie....
xANDy napisał(a):gdzie Ty tak jeździłeś piracie drogowy
Obwodnica Białobrzeg.........

xANDy
Witam, czy gdzieś jest opisana instrukcja (fotorelacja) z czyszczenia IC w 323f BJ? Nie mogę jakoś dostrzec gdzie jest ten IC , chyba że coś jego zasłania. Pali mi duzo jak czytam porówniania – min 6,6 a ostatnio 7,3l/100 przy spokojnej jeździe aż się boję pomysleć co by było gdybym deptał. Opony 195/55/15. pozdrawiam
Sealand
Witam, czy gdzieś jest opisana instrukcja (fotorelacja) z czyszczenia IC w 323f BJ? Nie mogę jakoś dostrzec gdzie jest ten IC , chyba że coś jego zasłania. Pali mi duzo jak czytam porówniania – min 6,6 a ostatnio 7,3l/100 przy spokojnej jeździe aż się boję pomysleć co by było gdybym deptał. Opony 195/55/15. pozdrawiam
Sealand
-
Gość
Sealand napisał(a):min 6,6 a ostatnio 7,3l/100
Zazdroszczę, mi minimalnie 7,5 a ostatnio ponad 10 pali.. Co ciekawe, więcej zaczęła 'wciągać' po czyszczeniu IC, ale byc może wynika to z tego, że poniżej 3 tys RPM prawie nie jeździ i ciągle muszę wkręcać ją na wyższe obroty. Dymi też mocno na czarno, umówiłem się już na ustawianie zaworów, czyszczenie układu paliwowego i dolotu, oby to coś pomogło (wtryski już wymienione).
- Od: 27 maja 2006, 23:02
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r
Moja 90KM 323F pali niewiele w trasie. Gdy poruszam sie z predkoscia do 110km/h to ponizej 5l/100km, ostatnio musialem wolniej pokonac 400km to wyszlo 4,6 l/100km. Wczoraj objechalem Warszawa-Wegorzewo-Warszawa ok 584 km przy zalanym do korka zbiorniku zostalo mi jak twierdzi wskaznik paliwa delikatnie powizej polowy zbiornika. Nie wiem ile to litrow ma zbiornik z dolaniem pod korek, moze ktos podpowie. fakt jechalem rekreacyjnie czyli ok 90-100km/h. Opony 205. Niedawno czyscilem IC, co po tej czynnosci dymienie zaniklo prawe, a teraz czasem jak depne to powyzej 2tys/min zrobi zasone dymna. Smiac mi sie chce bo po takim manewrze z tylu nie ma nikogo, wsyscy zmieniaja pasu ruchu. Zawor EGR mam po wymianie, jadac w drodze powrotnej odciolem podcisnienie od EGR-a coby go zablokowac, ale jak przy mocniejszym przyspieszeniu puscil dyma zalozylem rurki z powrotem. A moze to mniejsza kompresja powoduje ze silnik nie dopala? Pewnie odkrece kolektor ssacy i przekona sie na wlasnej skorze. Pytanie tylko co u Was z dymieniem po wszelakich czyszczeniach?
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
Wyjalem EGR-a, ma niewielka nieszcelnosc, odpalilem silnik bez EGR-a i okazuje sie ze z rurki co doprowadza do niego spaliny sadzi moco jak cholera. Po zapaleniu wydmuchnal sadze co to w okolicy EGR-a sie nagromadzila. Zastanawiahjance ze na biegu jalowym az tak mocno podaje pod zawor te sapaliny. Wystarczy male nieszczelnosc aby zatruc swieze powietrze. Co dziwnego nawet jak samochod sie nagrzal na biegu jalowym zawor EGR-a byl podniesiony co skutkowalo zasadzaniem calego ukladu. W ruch poszla blacha aluminiowa 2,5 mm co zaslepila zawor. Spaliny jakby mniej wytracajace lzy z oczu. Ruszulem, ok 3000obr/min a za mna obloczek. Po rozgrzaniu silnika gaz do podlogi i na 4-tym biegu ze 2 km.W drodze powrotnej juz zadnych dymow, nawet gdy 3 przy 20km/h i do podlogi. Te pierwsze DITD po prostu nie maja dopalania spalin. Wiec sie tam wszystko gromadzii czeka na wydmuch. Zastanawiajace jest to dlaczego az tak mocno sadzi te spaliny na zawora nie w kierunku wydechu? Co prawda kiedys sprawdzalem katalizator Wwdmuchiwalem w niego swoje pluca nie czujac wiekszych oporow, ale czy mozna to powornywac do 2litrowego silnika? Byc moze mam zapchany kat co powoduje ze mazda nie jedzie wiecej jak 170km/h.
Ciekawe jak sie spisze zatkany EGR? A swoja droga po odprowadzeniu odmy pod podloge samochodu zatrzymalo powstawanie mazutu w dolocie.
Ciekawe jak sie spisze zatkany EGR? A swoja droga po odprowadzeniu odmy pod podloge samochodu zatrzymalo powstawanie mazutu w dolocie.
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
rexwolf – a jak z dynamiką na V?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
rexwolf napisał(a):po odprowadzeniu odmy pod podloge samochodu zatrzymalo powstawanie mazutu w dolocie
rexwolf a nic nie śmierdzi na zewnatrz auta? np stojac w korku?
rexwolf – a jak z dynamiką na V?
Tak jak rexwolf wcześniej pisal... sprawdzilismy to
postaram sie teraz po zaslepieniu Egr-a sprawdzic tylko zapomnialem ze przed wymiana poduszki silnika bedac u rodzicow nawrzucalem pod wykladzine podlagowa jakies stare chodniki i pedal gazu chyba nie dochodzi do konca. Sprawdze napisze.
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
rexwolf napisał(a):nawrzucalem pod wykladzine podlagowa jakies stare chodniki i pedal gazu chyba nie dochodzi do konca

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6