Mazda 929 HC '87 – '91
1, 2
zakładam ten temat, bo jest to równie żadkie autko jak seria HB o ile nie żadsze i poproszę o podklejenie tematu.
znam tą konstrukcję bardzo dobrze, więc mogę pomodz.
Według moich trzy letnich obserwacji zamieszczam ranking części które podlegają wymianie w tym aucie przy przebiegu 160 kkm:
1. układ wydechowy – jeżeli próbujemy zastąpić go nieoryginalnymi tłumikami-zjadłem na tym zęby
2. amortyzatory – ale to nie dziwne na naszych dziurkach
3. pękająca deska rozdzielcza- trzeba ją demontować bardzo delikatnie
4. łożyska – o ile nie zaliczysz krawężnika wytzrymują około 160kkm
5. zaciski hamulców – regularnie co rok należy je dopieszczać zwłaszcza prowadnice
6. poduszka mocowanie skrzyni biegów- ale to przy 3 L silniku lubi póścić
7. tuleje [waaaczego?] przedniego i tuleja wachacza wleczonego tylnego
nie wspomnę o łącznikach stabilizatorów – warto zainwestowac 20 zł więcej w oryginały, bo inaczej dwa razyw roku do wymianki
znam tą konstrukcję bardzo dobrze, więc mogę pomodz.
Według moich trzy letnich obserwacji zamieszczam ranking części które podlegają wymianie w tym aucie przy przebiegu 160 kkm:
1. układ wydechowy – jeżeli próbujemy zastąpić go nieoryginalnymi tłumikami-zjadłem na tym zęby
2. amortyzatory – ale to nie dziwne na naszych dziurkach
3. pękająca deska rozdzielcza- trzeba ją demontować bardzo delikatnie
4. łożyska – o ile nie zaliczysz krawężnika wytzrymują około 160kkm
5. zaciski hamulców – regularnie co rok należy je dopieszczać zwłaszcza prowadnice
6. poduszka mocowanie skrzyni biegów- ale to przy 3 L silniku lubi póścić
7. tuleje [waaaczego?] przedniego i tuleja wachacza wleczonego tylnego
nie wspomnę o łącznikach stabilizatorów – warto zainwestowac 20 zł więcej w oryginały, bo inaczej dwa razyw roku do wymianki
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
MArian, jak chcesz się czegoś dowiedzieć wystarczy zapytać, o modelu HC wiem wszystko
ale widać po braku zainteresowania że to najżadszy model, tym bardziej należy mu się miejsce w "Alei Przyklejonych"
ale widać po braku zainteresowania że to najżadszy model, tym bardziej należy mu się miejsce w "Alei Przyklejonych"
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
A myślałem że to ja mam unikalne autko
W przyszłości planuję swap silnika tak żeby miał ponad 170 PS a ten silniczek który siedzi w twojej madzi pod względem parametrów jest jak najbardziej, ale czy łapy mają ten sam rozstaw jaka manualna skrzynia będzie pasowała i wiele innych pytań mnie dręczy.
Ale spoko to jeszcze plany odległe.
W przyszłości planuję swap silnika tak żeby miał ponad 170 PS a ten silniczek który siedzi w twojej madzi pod względem parametrów jest jak najbardziej, ale czy łapy mają ten sam rozstaw jaka manualna skrzynia będzie pasowała i wiele innych pytań mnie dręczy.
Ale spoko to jeszcze plany odległe.
- Od: 16 gru 2005, 23:58
- Posty: 32
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 929 HB
uuu piękna jest, jaki tam jest motorek?, ja mam 3.0 24valve w swojej, ale posiadam jeszcze jeden 2.2 136KM, właśnie też z 929 HC ułożony wzdłużnie, wraz z ręczną skrzynką, wałem , dyfrem, etc. gdybyś chcial popytać na ten temat na na privie rozstaw łap 2,2 i 3,0 jest ten sam, dwie łąpy po bokach i trzecia pod skrzynią.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
anti-theft system nawala, ale ściągnąłem juz z sieci procedure inspekcyjną – tylko 13 kartek po angielsku.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
no ja bym mial pytanko . mam przeplywomierz po strzale gazu i auto zawala swiece magarem oraz brak wolnych na benzynie. od czego powinienem zaczac ?-3.0l 89r.
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
- Od: 6 cze 2008, 09:12
- Posty: 39
- Skąd: boleslawiec
- Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626
wypnij wtyczke od przepływki, komputer powinien w trybie awaryjnym podnieść obroty. ale po strzale z gazu podejrzewałbym uszkodzoną przepustnicę boczną tą sterowaną silnikiem krokowym – obejrzyj ja dokładnie bo morze jej mechanizm jest rozszczelniony, widziałem raz taki wybuch u kolegi ze śląska i dostała właśnie przepustnica boczna – wyrwało z boku taki dekielek i łykała powietrze z poza dolotu.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
ok dzieki, sprobuje
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
- Od: 6 cze 2008, 09:12
- Posty: 39
- Skąd: boleslawiec
- Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626
no wlasnie powiedzcie mi w takim razie czy 2,2i 12V ma 136KM czy 127 KM bo tu znalazlem ze 136 na innych stronach 127 nie chodzi mi o te kilka koni tylko czy byl jeden rodzaj silnika w 929 czy wiecej (mowa o 2,2), i czym on rozni sie od tego z probe i 626?
- Od: 30 sty 2009, 18:33
- Posty: 78
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 929 2,2i HC
ale ma wbite w karcie pojazdu 136 KM, podejrzewam że jest drobna róznica w programie wtrysków, tam jest wielopunkt
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
W obydwu jest, ale jeden ma 115 koni, a drugi 129 KM (katalogowo).
Wreszcie mam moja ukochana 929 zeby bylo smieszniej okazuje sie ze to auto Herr_Flicka :D:D
Postaram sie szybko zalaczyc jakies zdjecia
A dokladnie 929 HC 1987r 2,2i (100kW)
Postaram sie szybko zalaczyc jakies zdjecia
A dokladnie 929 HC 1987r 2,2i (100kW)
Mazda to mazda i basta.
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Saab 900 2.3 16V EL900GR
- Od: 30 sty 2009, 18:33
- Posty: 78
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 929 2,2i HC
Wiec tak pare rzeczy nalezy zrobic i problem krzywo stojacych kol nadal istnieje. Z tego co juz posprawdzalem to wydaje sie ze wystarczy wymienic sprezyny ale nie robi to specjalnej roznicy w prowadzeniu czy jest zaladowana czy nie kola stoja tak samo a na dziurach czy zakretach nie ma rowniez roznicy. Jezeli chodzi o silnik ma w tej chwili 358 tys i daje rade to znaczy nie jest najcichszy ale nie ma najmniejszych problemow z odpaniem z tego co widze to nie jest silnik 12 zaworowy czy mozemy to jakos zweryfikowac??
Na tylnej szybie i briefie mam tylko ze jest to 2,2i 100kW, w katalogach rowniez wystepuje roznica ale nie zawsze i boje sie ze moga wystapic problemy przy zakupie ew czesci.
Na tylnej szybie i briefie mam tylko ze jest to 2,2i 100kW, w katalogach rowniez wystepuje roznica ale nie zawsze i boje sie ze moga wystapic problemy przy zakupie ew czesci.
Mazda to mazda i basta.
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Saab 900 2.3 16V EL900GR
- Od: 30 sty 2009, 18:33
- Posty: 78
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 929 2,2i HC
No wreszcie moja madzia jest na kanale, dzieki temu ze mi siedzial tak tyl....rozerwalem zbiornik paliwa juz mam drugi i odrazu wzialem sie za wymiane sprezyn w fazie wsteonej mialem je zregenerowac ale jak sie pozniej okazalo jedna na 100% jest peknieta a druga zobaczymy po wyjeciu, udalo mi sie dostac cale mcpersony, mam nadzieje ze siena tym zakonczy choc juz wiem ze gumy w zawieszeniu tez bede musial z tylu porobic. Z ogrzewaniem nadal nie doszedlem ale najprawdopodobniej kwestia jest w nagrzewnicy. Pochodzilem troche po allegroi i ostanimi czasu pare "naszych" sie pokazywalo jednak nabardziej rozbawila mnie ta aktualna w sumie niedaleko mnie...wyglada w miare jednak cos mi sie rocznik nie zgadza z przodem a tym bardziej pojemnosc. Zainteresowani moga znalezc ja w 929 na allegro /marzec 2009/
Mazda to mazda i basta.
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Saab 900 2.3 16V EL900GR
- Od: 30 sty 2009, 18:33
- Posty: 78
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 929 2,2i HC
krasul napisał(a):wiec to rozniez jest wersja 12 zaworowa, ztego co ustalilem wystepowaly 3 silniki 2,2 12v oraz 2 silniki 3,0v6 (12 i 24v).
dokładniej silniki były jak poniżej:
2.0 8v 85KW 116KM FE5G 86-89r
2.0 8v 85KW 116KM FEFA 89-92r
2.2 12v 85KW 116KM F212 86-89r
2.2 12v 97KW 132KM F262 86-89r
2.2 12v 100KW 136KM F248 86-89r
2.2 12v 100KW 136KM F249 86-89r
2.2 12v 100KW 136KM F2E6 89-92r
2.2 12v 100KW 136KM F2E7 89-92r
3.0 18v 125KW 170KM JE13 86-89r
3.0 18v 125KW 170KM JE14 86-89r
3.0 18v 140KW 190KM JE01 86-89r
3.0 18v 123KW 167KM JE34 89-92r
3.0 18v 123KW 167KM JE35 89-92r
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości