Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Karwoś » 18 sty 2007, 23:38

Witam.

Samochód ma przejechane 16000km. Jak jadę zimnym samochodem to przy spokojnej jeździe przy zmnienie z 1 na 2 skrzynia szarpie – tzn stuk i mocniejsze przspieszanie chociaż nie dociskam gazu. dzieje się tak w zakresie obrotów 1500 – 3000 – jak przyśpieszam mocniej – nawet tylko przekraczając 3000 delikatnie zmiana jest szybka płynna i wręcz niezauważalna. Jak skrzynia (silnik) się rozgrzeje wszystko jest idealnie – w pełnym zakresie obrotów jest idealnie.

Na początku mi to nie przeszkadzała bo tego nie zauważałem – lato było – teraz zrobiło się zimniej (powiedzmy) i zaczyna mnie to denerwować. Najdziewniejsze jes to że przy mocniejszym ładowaniu wszystko działa bez zarzutu. A jak wcisnę gaz delikatnie i go tak zostawie – samochód przyśpiesza na 1 i przy zmnianie na 2 samochód ostro idzie do przodu – tak jak w manualu bym nacisnął sprzęgło zmnienił bieg i prze puszczeniem sprzęgła dodał gazu (i dopiero puścił sprzęgło).

A przy okazji czy i jak często w tym silniku ustawia się luz zaworowy – czy ma popychacze hydrauliczne??Jakoś nie mam kiedy podjechac do serwisu.

Dzięki za podpowiedzi.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Puhcio » 18 sty 2007, 23:41

Czyżby Twoja skrzynia była kontynuacją GF4A-EL ? One lubiły szarpać z 1 na 2 ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Karwoś » 18 sty 2007, 23:47

u a jak to sprawdzić – jest to samochod z USA z 2004 – 4biegowy automat. Tyle że jak jest ciepły to idzie gładko.

Na rosyjskiej stronie znalazłem że 2.3 powyżej 2003 miała skrzynię FN4AEL. Ale co to znaczy :)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Gość » 19 sty 2007, 13:48

witam
Kiedyś jeździłem automatem jeden zajeździłem <glupek2> ale o drugą skszynkę już dbałem. Kiedy wymieniałeś olej w skszyni ?
Gość
 

Postprzez Grzyby » 19 sty 2007, 14:22

Karwoś napisał(a):Samochód ma przejechane 16000km


ksiezyc11 napisał(a):Kiedy wymieniałeś olej w skszyni ?

nie uważasz ksiezyc11, że to bezsensowne pytanie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 19 sty 2007, 14:36

bezsensowne chmmm
no tak małe fopa nie doczytałem i źle policzyłem zera myślałem że ma 160tyś km sorki
Gość
 

Postprzez tomekr » 19 sty 2007, 15:39

Grzyby napisał(a):
Karwoś napisał(a):Samochód ma przejechane 16000km


ksiezyc11 napisał(a):Kiedy wymieniałeś olej w skszyni ?

nie uważasz ksiezyc11, że to bezsensowne pytanie?


Karwoś napisał(a):jest to samochod z USA z 2004


Err... cos mi tu nie gra.

One chyba tak maja.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 16:50
Posty: 54
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez Schlosser » 19 sty 2007, 19:57

mam taką skrzynię, ale szarpnięć przy zmianie z 1 na 2 nie zauważyłem, tym bardziej stuku.
moze zrób upgrade firmware – ja zrobiłem w lecie. Najbardzie odczuwalne zmiany są działaniu skrzyni biegów – zniknęły redukcje na trwające 1-2sekundy, które bardzo mnie irytowały.
2003 Lapis Blue 6i ATX, 18" felgi RX-8, DZDesign lusterka, DZDesign progi, przeciwmgielne, PIAA Xtreme White, NRG hood dampers
Moja Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2005, 22:56
Posty: 136 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 2003 Lapis Blue 6i ATX

Postprzez fachura » 19 sty 2007, 22:25

witam tasma hamulca bębna 2 setu ma duży luz albo okładzina jest spalona tak czy inaczej szarpania te bedą się nasilać trzeba robić szkrzynie i to jak najszybciej bo taka usterka pociągnie za sobą większe uszkodzenia skrzyni fachura.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez Karwoś » 19 sty 2007, 23:18

Fachura – prosiłbym o namiary :)

A co do tak długich zmian biegów – u mni takowych nie ma. Szybko zminia – oczywiście zależnie od tego jak wciskam – jak delikatnie to dłużej – jak ostrzej to bardzo szybko.

A jeżeli to ta taśma albo okładzina – ile trzeba na to szykować??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Puhcio » 20 sty 2007, 15:52

Może faktycznie lepiej zacząć od wymiany filtra i oleju w skrzyni (jeśli jest to wymienialne ...).
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Karwoś » 20 sty 2007, 20:26

Samochód ma 16000 a nie 160 000. Dzisiaj sprawdzałem poziom oleju w skrzyni – po jeździe takiej z 10min, wcześniej też – więc samochód był już maxymalnie rozgrzany na P i pracującym silniku poziom oleju był na 1/3 wysokości w polu oznaczonym jako 65 st. Nie wiem jak szybko się studzi tak i olej ale jak miałem rozgrzany tak do 2/3 silnik i zatrzymałem się zatankować – minęło jakieś 10 min i na pracującym silniku na P poziom oleju był na połowie 20st .

Znacie jakiegoś dobrego mechanika od skrzyń automatycznych w Białymstoku – słyszałem o kimś na ulicy, chyba, Górnej – w Grabówce.

Dzięki za podpowiedzi.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Karwoś » 21 sty 2007, 23:46

Witam jeszcze raz – dzisiaj sprawdzałem poziom oleju 2 razy na rozgrzanym silniku – silnik włączony, przejechane od P do D i na P – sprawdzenie i okazało się że poziom jest na min pola 65st.

Dwukrotne sprawdzenie przy 2 różnych jazdach dały ten sam wynik.

Czy tak stan oleju może być przyczyną takiego szarpnięcia 1 na 2bieg??Oczywiście przy taim stanie nie szarpie, ale analogicznie – jak jes zimny to pewnie jest poniżej min na skali dla 20st – a wtedy szarpie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Puhcio » 22 sty 2007, 19:30

Oleju musi być idealnie. Za mało/ za dużo może spowodować uszkodzenie skrzyni.

Ps. Nie instalowałeś LPG ostatnio ? Szarpanie nie zaczęło się po tym .... ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Karwoś » 22 sty 2007, 23:36

Olej jedak wporządku – sprawdzone w serwisie. Założony mam SGI – ten problem był zawsze – ale latem był mniej odczuwalny (wtedy nie było jeszcze LPG) bo było ciepło – nie ma znaczenia czy jadę na Pb czy LPG więc to odpada – zresztą to nie mój pierwszy automat z LPG. Dzisiaj mechanik od Automatów sprawdził go na komputerze – żadnych błędów – powiedział że elektrozawory są na pewno ok – inaczej komp na pewno by coś pokazał. Przejechał się na ciepłym – stwierdził że sprzęgła są wporządku – inaczej by przeciągał przy przyśpieszaniu – a im mocniej bym przyśpieszał tym bardziej jest to odczuwalne. Powiedział że albo któryś z tłoczków w labiryncie może być zarysowany i się przycina, albo akumulator w skrzyni może mieć jakieś uszkodzenie albo nieszczelność (czy jakoś tak:) Kazał na razie jeździć i zobaczyć co będzie jak zrobi się trochę zimniej – wtedy dobiorą się do labiryntu. Kazał podjechać jeszcze jak będę miał więcej czasu poczekają aż skrzynia się ochłodzi i przejadą się wtedy.
Wszystko to powiedziano mi w PHU Hak w zaściankach.

O tych tłoczkach powiedział że nie raz mieli przypadek że któryś był zarysowany – po przejechaniu papierkiem 2000 wszystko wracało do normy. Do tego oczywiście nie trzeba demontwać całej skrzyni.

Zobaczymy.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Gość » 4 mar 2007, 20:55

Witam. Mam ten sam problem, jestem z Białego. moje gg 155 79 03. odezwij się to pogadamy.
Gość
 

Postprzez tomekrvf » 4 mar 2007, 21:35

Jeśli dobrze kojarzę, na ten objaw zmieniane było oprogramowanie sterownika skrzyni.
A z wymianą oleju to bym uważał. Poczytajcie to http://www.mazda6tech.com/tsb/aisinwarner.pdf
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez andrev001 » 4 mar 2007, 22:34

Normalka. Mamy na parkingu 2 Mazdy 6 i jedną 3 w automacie i każda ma to samo. Ale nie tylko mazdy, jeżdżąc Mesiem, BMW, Chrysler, Pontiac...blabla nie mal każdy automat właśnie tak szarpnie z 1 na 2 jak po mału przyspieszamy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez Barti » 3 kwi 2007, 10:24

Witam. Mam 626 z automatem i na identyczny objaw nasilający się zwłaszcza zimą, pomógł reset komputera. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2006, 00:37
Posty: 10
Auto: 626 GE

Postprzez Karwoś » 3 kwi 2007, 22:47

A jak ten komputer zresetować – wystarczy odpiąć akumulatorek czy tylko stanowisko diagnostyczne pomoże?? A i jeszcze 1 objaw jest – oczywiście jak jest zimny i tylko czasami – ruszam – wciskam gaz tak żeby zminił bieg z 1 na 2 przy ok 3200obr – przed samą zmianą samochód dostaje kopa- jakby dostał większą dawkę paliwka i zmiana bieg bez szrpnięcia. Ale jak wolno chce przyśpieszyć to oczywiście czasami szarpie. Dziwi mnie jedynie to nagłe przyśpieszanie (powiedzmy trwające 0.5sek) przed zmianą biegu.

Mam jeszcze Lancera w automacie – on tak nie szarpie :)

Oczywiście nigdy nie zapaliła mi się kontrolka AT a badanie komputerowe nie wykazało żadnych błędów.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6