Rozgrzany silnik odpala zdecydowanie gorzej.

Postprzez bafanabafana » 22 lis 2006, 14:27

magicadm napisał(a):BP Ultimate również. Wszystko jest dokładnie opisane na stronach producenta.


To akurat nieprawda :|

Cytat ze strony BP Polska(pytania):

Czy paliwo BP Ultimate Diesel to paliwo bezsiarkowe?
Paliwo BP Ultimate Diesel w porównaniu ze zwykłym olejem napędowym ma zdecydowanie niższy, minimalny, poziom zawartości siarki.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez magicadm » 22 lis 2006, 14:58

bafanabafana napisał(a):To akurat nieprawda :|


Daj spokój...
Wszystko zalezy jaką miarką mierzysz...
...kojarzysz reklamę piwa bezalkoholowego z facetem mrugajacym oczkiem???

To co jedni nazywaja "obniżona zawartość siarki", drudzy nazywają siarka-free.

A tak swoja drogą – to ta siarka nam psuje pompy?
Nigdy nie słyszałem o chrzczeniu paliwa siarką :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez bafanabafana » 22 lis 2006, 15:35

Oj magicadm niedowiarku TY <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez xANDy » 22 lis 2006, 23:28

Siarczany są obecne w paliwie "od poczęcia" jak również dostają się w ramach obróbki paliwa. Przed wysłaniem jej do cysterny siarkę (związki siarki) stara się usunąć w możliwie największym stopniu, ale obawiam się, że to nie jest możliwe w 100%.
Najgorszy jest kwas siarkowy, który dolewany jest do "oronżady" dla odbarwienia. Przy ciśnieniach w pompie powolnie wyjada nawet stal kwasoodporną. Inne związki siarki również (choć w mniejszym stopniu) reagują z aluminium i innymi metalami.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez yesfan » 23 lis 2006, 08:19

http://www.tdi.pl/ – tutaj są testy różnych paliw.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez magicadm » 23 lis 2006, 10:09

yesfan napisał(a):http://www.tdi.pl/ – tutaj są testy różnych paliw.

I te testy pokazują:
NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY – a czasem bywa i gorzej ....

A teraz małe OT na poprawe humoru:
He,he :)
Opis Forda Mondeo TDCI
http://www.tdi.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=82
"Ford popisał się żałosnym cynizmem, montując sterowniki silników w Focusie C-Max (i oczywiście również w Volvo S40, V50) w przednim zderzaku, po prawej stronie patrząc od przodu – i sterownika nie chroni NIC poza cienką warstwą plastiku zderzaka. Ford chyba po prostu chce zarobić na zniszczonych w drobnych stłuczkach sterownikach – bo pod maską jest kilka innych dobrych miejsc, gdzie sterownik nie byłby pierwszą strefą kontrolowanego zgniotu (może nazwać to „strefą kontrolowanego wyciągania kasy”?). "
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez yesfan » 23 lis 2006, 10:24

magicadm napisał(a):I te testy pokazują:
NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY – a czasem bywa i gorzej ....


Jak to? BP Ultimate daje wyższą moc przy wysokich obrotach w porównaniu do zwykłego paliwa.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez xANDy » 23 lis 2006, 10:38

yesfan napisał(a):BP Ultimate daje wyższą moc przy wysokich obrotach w porównaniu do zwykłego paliwa

Całkiem możliwe, z naciskiem na "możliwe". Jeśli daje – to tylko przy niektórych silnikach. W większości nie ma żadnej różnicy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 23 lis 2006, 10:59

yesfan napisał(a):Jak to? BP Ultimate daje wyższą moc przy wysokich obrotach w porównaniu do zwykłego paliwa.

A widziałeś przy jakich obrotach???
Widoczne różnice są przy 4-5 tys obrotów ....To zakres pracy beznyniaka, a nie "normalnie" używanego diesla.
Ps
ShellDiesel Extra był słabszy od "zwykłego" paliwa :) (test z Octavią) – wiem, że to nie V-Power, ale zawsze wpada ....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez bafanabafana » 23 lis 2006, 11:41

"zwykłe" paliwo ...

ciekawe co to jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez bafanabafana » 23 lis 2006, 11:43

skoro "niezwykłe" paliwa tak naprawdę nic nie dają to pozostają nam tylko "zwykłe" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez xANDy » 23 lis 2006, 15:08

"Nie-zwykłe" paliwo – to każde inne tylko akurat nie to, co oni leją... ;)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Bodek » 29 lis 2006, 18:02

Witam !!

Wiem, że temat już zmienił temat na "jakość paliwa" ale chciałbym jeszcze zapytać o problem odpalania na ciepłym silniku. Mam 626 GD 1991 2.0i 8V. Problem jest dokładnie ten sam. Na zimnym odpala super, na ciepłym gorzej (nie muszę kręćić minutę i nie muszę wajchować gazem). Jaka może być przyczyna przy moim silniku? Ostatnio wyciągnąłem pompę paliwową i za głowę się chwyciłem. Sitko (siateczka) zamontowana na jej końcu – to była jedna skorupa z kilkoma otworami, które jeszcze nie zdążyły się zalepić. Wyczyściłem to, wymieniłem filter paliwa, ale z odpaleniem jak było, tak jest. Na zimnym pali na ciepłym nie? Czy wyciągnięcie czujnika temperatury coś da? Gdzie on jest??

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez magicadm » 29 lis 2006, 20:43

Bodek napisał(a):. Mam 626 GD 1991 2.0i 8V.

DITD z 1991roku ??? :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 29 lis 2006, 20:48

RF i RF7 chyba nie mają takiego czujnika – zresztą do czego byłby potrzebny........
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 30 lis 2006, 00:02

xANDy napisał(a):zresztą do czego byłby potrzebny
No własnie ....jedyny czujnik temperatury ktory jest pokazuje tylko temperaturkę na wskazniku :) Wracając do paliwa , zalewam moją madzie głównie na Shell'u i nie widze roznicy w pracy ( osiągach ) silnika . Co trzecie tankowanie wlewam V-Power co raczej nie przedłuży zywotnosci pompy ( tak myslę <lol> jak padnie to będe się martwił a moze sprzedam auto ? <lol> ;) )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 30 lis 2006, 11:23

Jaksa napisał(a):zalewam moją madzie głównie na Shell'u i nie widze roznicy w pracy ( osiągach ) silnika . Co trzecie tankowanie wlewam V-Power

A ja widzę – przestałem tankować V-power i od razu spadła mi średnia spalania o prawie 0,4 litra/100! <lol>
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Bodek » 30 lis 2006, 13:35

Dobra, może nie ma takiego czujnika, ale co może być przyczyną tego kiepskiego odpalania na ciepłym silniku. Może ktoś miał taki przypadek??
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez magicadm » 30 lis 2006, 14:00

Bodek napisał(a):Dobra, może nie ma takiego czujnika, ale co może być przyczyną tego kiepskiego odpalania na ciepłym silniku. Może ktoś miał taki przypadek??


A jak kontrolka świec żarowych? Miga?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Bodek » 30 lis 2006, 15:09

Nie, to jest silnik benzynowy !!2.0i – osiem zaworków.

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6