przetoczenie kosztuje 10zł szt !!!polnik@studio napisał(a):ludzie ... 190 zł sztuka nowa tarcza no a przetaczanie pewnie kosztuje z 50 zł więc co jest [jakie?] ... Wybór należy do Was
Wibracje przy hamowaniu (323F BA)
Mniam GTR 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
przetoczenie kosztuje 10zł szt
aha to rozumiem, że to bardziej się opłaca co 1500 km z tego co czytam przetaczać
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
190 PLN to cena po których kupuje z Japan Cars i moim skromnym zdaniem części oferowane przez nich są bardzo dobre no ale ...
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
Ja miałem tarcze z serwisu z lublina i sie pogieły, tak że uważam że to musi być inna przyczyna. Ale jak narazie kilometry lecą a tarcze proste
Mniam GTR 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Coś te hamulce japończykom się nie udały U mnie nie dość że mam problem z absem to problem tarcz też mnie nie ominął. Zgodnie z dewizą że "z gówna się bata nie ukręci" wymieniłem tarcze + klocki z ASO. Było dobrze do czasu przejechania kilku tysięcy. Czuję że problem powraca. Dodatkowo na prawej tarczy zauważyłem że klocek zewnętrzny pracuje tylko w połowie szerokości tarczy (od strony osi) – zabiela tylko część i to w dodatku bliżej osi – co może powodować nierównomierne nagrzewanie tarczy i bicie. Postępując zgodnie z instrukcjami adama626 (o ile dobrze pamiętam) sprawdziłem zaciski (w sumie tłoczki i bolce były czyste), nasmarowałem i czekam na rezultat. Co mnie również zaniepokoiło to to, że zacisk porusza się nie tylko wzdłuż osi tarczy ale również lekko na boki, tak jakby były luzy na tulejkach/sworzniach prowadzących. Czy tak powinno być a jeśli nie to co w takim wypadku należy zrobić?
pzdr.
marcin
pzdr.
marcin
-
jjaagg
Witam ! A czy napewno są oryginalne? Ja przepraszam wszystkich dealerow ( sorki Długi ukłony dla Ciebie) jest pewna stacja ASO w......tit ktora sprzedala tarcze do GE /GF jako oryginalne ( widzialem na samochodzie ) nadmienie że Ja w swojej GF mam oryginalne od Norena ( za 174 zeta szt.) przelotu mają na dzien dzisiejszy ok 20 tys i jest bajka ( zestawy naprawcze zaciskow przednich tez wymienilem ) Moim zdaniem jak kolega ma faktycznie oryginalne tarcze i zaciski są ok to musi byc wszystko git.wymieniłem tarcze + klocki z ASO. Było dobrze do czasu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
samo przegrzewanie sie tarcz zależy od stylu jazdy i moim zdaniem jak tarcze się przegrzeje to dopiero może wystąpić ewentualne zniekształcenia, a przy okazji jeszcze jak sie wpadnie w kałużę i raptownie schłodzi. duże znaczenie ma materiał z jakiego są wykonane + to że naszymi mazdami jeździmy bardziej sportowo ( chyba się zgodzićie ze mną) i stąd te efekty. dlatego też te tańsze są gorsze bo niewytrzymują przy naszym stylu jazdy.
Można załozyć ceramiczne jak w formule lub jakiś inny wynalazek i będzie
ktos kiedyś wymyślił impulsowe hamowanie
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
Zgadzam się z kolegą w 100%. Czyli skoro u mnie jest ok znaczy że jezdze jak emeryt... Fakt, wspomagam się skrzynią biegow a hamulca uzywam do pelnego zatrzymania.samo przegrzewanie sie tarcz zależy od stylu jazdy i moim zdaniem jak tarcze się przegrzeje to dopiero może wystąpić ewentualne zniekształcenia, a przy okazji jeszcze jak sie wpadnie w kałużę i raptownie schłodzi
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tylko na 2 biegu ? hehe to z 1 na 3.......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tarcze i klocki byly w oryginalnych opakowaniach Nipparts, mowili mi kto je produkowal tylko ze nie pamietam firmy. Tarcze po ok 160-170/szt klocki cos kolo 120-140 o ile dobrze pamietam. Po zalozeniu bylo rewelacyjnie. Wczesniej przy ponad 120km/h moglem hamowac tylko biegami bo po dotknieciu hamulca przy np 140km/h myslalm ze mi kierownice wyrwie . To co zaobserwowalem obecnie po zrobieniu okolo 7kkm na nowych tarczach:
1. przy duzych predkosciach wibracje sa ale na tyle male ze mozna wytrzymac.
2. przy zimnych tarczach zjawisko albo nie wystepuje albo jest minimalne.
3. prawa tarcza, zewnętrzny klocek zabiela polowe (blizsza osi tarczy) powierzchni tarczy, w sumie nie mozna powiedziec ze to polowa bo ze wzgledu na to ze jest blizej osi jej pole jest mniejsze . w tej sytuacji moga sie nierownomiernie rozgrzewac podczas hamowania no i chyba moga sie wykrzywiac.
4. Jak rozebralem zacisk zauwazylem ze trzpienie maja luz i zacisk minimalnie odchyla sie na boki (juz po zmontowaniu). Czy nie powinien chodzic sztywno tylko wzdluz osi tarczy? moze to powoduje nierownomierne przyleganie klocka?
pzdr
Marcin
1. przy duzych predkosciach wibracje sa ale na tyle male ze mozna wytrzymac.
2. przy zimnych tarczach zjawisko albo nie wystepuje albo jest minimalne.
3. prawa tarcza, zewnętrzny klocek zabiela polowe (blizsza osi tarczy) powierzchni tarczy, w sumie nie mozna powiedziec ze to polowa bo ze wzgledu na to ze jest blizej osi jej pole jest mniejsze . w tej sytuacji moga sie nierownomiernie rozgrzewac podczas hamowania no i chyba moga sie wykrzywiac.
4. Jak rozebralem zacisk zauwazylem ze trzpienie maja luz i zacisk minimalnie odchyla sie na boki (juz po zmontowaniu). Czy nie powinien chodzic sztywno tylko wzdluz osi tarczy? moze to powoduje nierownomierne przyleganie klocka?
pzdr
Marcin
-
jjaagg
krzynio323f napisał(a):przetoczenie kosztuje 10zł szt !!!polnik@studio napisał(a):ludzie ... 190 zł sztuka nowa tarcza no a przetaczanie pewnie kosztuje z 50 zł więc co jest [jakie?] ... Wybór należy do Was
Ostatnio sprawdzałem : tarcze na przód Brembo do 626 GE w ELIT`cie kosztują 180 zł/szt a przetaczanie tarczy na piaście kosztuje 50-60 zł/szt, biorąc pod uwagę to że tarcza może być juz zużyta (rozhartowana i na granicy dopuszczalnej grubości) a przetoczenie może pomóc na dwa miesiące – wybór jest chyba oczywisty ?
- Od: 5 kwi 2004, 19:04
- Posty: 47
- Skąd: Poznań
- Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)
Nipparts to zamiennik......w cenie oryginalu?Tarcze i klocki byly w oryginalnych opakowaniach Nipparts
To zalezy jak duzy jest ten luz .....Czy nie powinien chodzic sztywno tylko wzdluz osi tarczy?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
hmmm no to przeplacilem w kazdym razie mam nadzieje ze sa lepsze niz z JC?
luz jest wyczuwalny... mysle ze napewno ze 2mm w placzczyznie tarczy w czasie proby skrecenia zacisku (skręcenia w sęesie przekrzywienia a nie zmontowania). Da sie go skasowac? wymiana tulejek? nowy zacisk? Wydaje mi się że jeśli jest luz tam gdzie nie powinien może to również powodować wibracje. Dodatkowo mechanik mowił mi że miał przypadek z audi 80 gdzie dwoił się i troił przy tarczach i zaciskach a wybita była któraś z tulejek na wachaczu. Czy to też może powodować wibracje przy hamowaniu?
A wracajc do samych wibracji. To po dłuższym hamowaniu pod koniec jadąc powoli i hamując czuć jak hamije i delikatnie odpuszcza. Czy nie wygląda to na nierównoległość płaszczyzn tarczy?
pzdr
marcin
luz jest wyczuwalny... mysle ze napewno ze 2mm w placzczyznie tarczy w czasie proby skrecenia zacisku (skręcenia w sęesie przekrzywienia a nie zmontowania). Da sie go skasowac? wymiana tulejek? nowy zacisk? Wydaje mi się że jeśli jest luz tam gdzie nie powinien może to również powodować wibracje. Dodatkowo mechanik mowił mi że miał przypadek z audi 80 gdzie dwoił się i troił przy tarczach i zaciskach a wybita była któraś z tulejek na wachaczu. Czy to też może powodować wibracje przy hamowaniu?
A wracajc do samych wibracji. To po dłuższym hamowaniu pod koniec jadąc powoli i hamując czuć jak hamije i delikatnie odpuszcza. Czy nie wygląda to na nierównoległość płaszczyzn tarczy?
pzdr
marcin
-
jjaagg
moje zaciski mają górną tuleję bezpośrednio na trzpieniu mocowania zacisku
tuleja dolna ta co ją rozkręcam przy wymianie klocków jest zamocowania do zacisku w dodatkowej tulei gumowej,
która jest jednocześnie osłoną tej metalowej tulei.
i na tyle na ile pozwala luz na górnym trzpieniu i elastyczność tej gumowej tulei na dolnym trzpieniu, a jest to spory luz zacisk mogę skręcać względem płaszczyzny tarczy. Siła zacisku podczas hamowania – siła dociskająca klocki do tarczy jest tak duża że przy prawidłowo współpracujących powierzchniach klocka i tarczy (dopasowanie własciwosci materiałów) nie może wystąpić zjawisko szarpania zaciskiem. Ta siła jest zbyt duża. Spróbujcie skrecić zacisk na wcisniętym hamulcu.
Stawiam jednak na bicie tarcz.
Przy moim sporym luzie na tulejach zjawisko bicia hamulców wystepowało tylko przy przegrzaniu tarcz
tuleja dolna ta co ją rozkręcam przy wymianie klocków jest zamocowania do zacisku w dodatkowej tulei gumowej,
która jest jednocześnie osłoną tej metalowej tulei.
i na tyle na ile pozwala luz na górnym trzpieniu i elastyczność tej gumowej tulei na dolnym trzpieniu, a jest to spory luz zacisk mogę skręcać względem płaszczyzny tarczy. Siła zacisku podczas hamowania – siła dociskająca klocki do tarczy jest tak duża że przy prawidłowo współpracujących powierzchniach klocka i tarczy (dopasowanie własciwosci materiałów) nie może wystąpić zjawisko szarpania zaciskiem. Ta siła jest zbyt duża. Spróbujcie skrecić zacisk na wcisniętym hamulcu.
Stawiam jednak na bicie tarcz.
Przy moim sporym luzie na tulejach zjawisko bicia hamulców wystepowało tylko przy przegrzaniu tarcz
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
na 100% nie.wybita była któraś z tulejek na wachaczu. Czy to też może powodować wibracje przy hamowaniu?
Raczej wina tarczy. Nadmierny luz zacisku powoduje stuki przy hamowaniu a pewnie tego nie masz. Jak już bedziesz mial dość walki z hamulcami to zapraszam napewno cos zaradzimy.Pozdrawiam!A wracajc do samych wibracji. To po dłuższym hamowaniu pod koniec jadąc powoli i hamując czuć jak hamije i delikatnie odpuszcza. Czy nie wygląda to na nierównoległość płaszczyzn tarczy?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości