Mazda3 BP Skyactive-G 250 HP, 2.5 TURBO '22r.

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez dobrzyn22 » 14 mar 2025, 22:33

były takie przemyślenia, ale spalaniem jestem pozytywnie zaskoczony :D
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 15 kwi 2025, 09:05

Korzystając z chwili wolnego czasu zabrałem się za pomalowanie zacisków hamulcowych.
Do tego w końcu zdecydowałem się na zakup i zamontowałem boczne spoilery, które były wg. mnie "brakującym ogniwem", bo świetnie dopełniają całość <jupi> .

Korzystając z okazji, miałem możliwość przyjrzenia się dokładnie progom ( zero rdzy :D ) i od razu profilaktycznie je zakonserwować środkiem do profili Tectyl ML.

Żeby nie dublować niepotrzebnie zdjęć, dodałem je do pierwszego posta :) ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sevecc » 15 kwi 2025, 10:13

Co tu dużo mówić... auto marzenie <serduszka>

Gdyby nie to, że aktualnie sytuacja rodzinna i lokalizacyjna zmusza mnie niejako do nieco bardziej rozsądnego zakupu i obok cx-30 pojawiła się cx-5, to dokładnie takiej jak Twoja bym szukał!
Mody też jak najbardziej słuszne <spoko>

Bezawaryjnej jazdy i jeśli będzie kiedyś na sprzedaż to całkowicie poważnie – staję w kolejkę <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 402 (65/16)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition
Mazda CX-5 '19 skypassion

Postprzez darrecki » 15 kwi 2025, 11:18

Jak to jest z konwersją sterownika z US na EU? Podobno nie da się nawet zdiagnozować auta oryginalnym interfejsem bez tej przeróbki. Nie ukrywam, że to co jest dostępne na rynku EU jest silnikowym badziewiem w porównaniu do dzikiego zachodu i gdybym miał coś ściągać zza wielkiej wody było by to 2.5T.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3090 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez dobrzyn22 » 15 kwi 2025, 15:16

Nie ma chyba czegoś takiego jak konwersja sterownika. Auto na początku nie chciało się połączyć z Forscanem, nawet pomimo kupna dedykowanego V-linker'a. Ale problem nie jest przez to, że auto jest z USA, tylko przez to że Forscan ma problem ze wsparciem najnowszych silników Mazdy. Ale 2 maile do programistów Forscana wystarczyły, podałem im VIN, podesłali mi pasujący numer PCM i działa wszystko, ale w ograniczonym zakresie – tzn. można odczytać i kasować błędy, oraz odczytywać informacje z poszczególnych modułów

Dopisano 15 kwietnia 2025, o 15:20:

sevecc napisał(a):Mody też jak najbardziej słuszne

Bezawaryjnej jazdy i jeśli będzie kiedyś na sprzedaż to całkowicie poważnie – staję w kolejkę


Dziękuję, w planach jeszcze przyciemnienie szyb z tyłu :)

Kiedyś na sprzedaż pewnie będzie, ale póki co muszę się sam nacieszyć ;D Ale nieskromnie powiem, że Mazdami jeżdżę od 17 lat ( ta jest trzecia ) i wszystkie jeżdżą do dziś i kolejni nabywcy są mega zadowoleni :D
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez martha78 » 15 kwi 2025, 18:35

No i pięknie, gratulacje przejścia na ciemną turbo-stronę Mocy! Mazda3 BP 2.5T to już nie tylko jazda, to rytuał — i to taki z przyjemnym świstem turbo gdzieś w tle
Wersja Premium Plus to absolutny top — skórzane wentylowane fotele, szyberdach, kamery 360°, czarna podsufitka… no przecież to salon VIP na kołach. Do tego ten Platinum Quartz — mega ciekawy lakier, zależnie od światła potrafi wyglądać zupełnie inaczej. Rarytas! :D
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2025, 18:28
Posty: 1
Auto: mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy