Sens zakupu diesla

Mazda CX-60 2022-

Postprzez julius » 13 maja 2023, 09:33

Ok, zaokrągliłem. Diesel 200KM ma od 1400 gdzie wolnossąca benzyna 2.5 od 4000.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2023, 14:43
Posty: 38 (0/1)
Auto: CX60 3,3AWD 2023

Postprzez Rok z Bagien » 13 maja 2023, 12:34

krzychun napisał(a):Innymi słowy, że na jednym biegu potrafią skutecznie przyśpieszać w większym zakresie obrotów.


Skutecznie – tak, skuteczniej – nie.

Mnie osobiście silniki wolnossące nie przeszkadzają, przesiadłem się z mocnego Tsi na 1,6 bez turbo (i to już w kolejnym samochodzie).
Turbo rozleniwia. ;)
A kręcenie wolnossaka pod czerwone pole przeraża. :)

Co do tematu, IMHO, jak ktoś nie lata tras i nie robi tych 30 kkm rocznie, zakup diesla jest problematyczny. I owa problematyczność rośnie z roku na rok i jest wprost proporcjonalna do niewiedzy użytkownika. Innymi słowy kupno nowoczesnego diesla i traktowanie go jak wolnossącej benzyny nigdy nie skończy się dobrze.

Jednak spalanie 3,3 diesla w CX60 na poziomie 2,57l/100 km (jazda na wynik) to jest jednak dowód na dobrą robotę inżynierską Mazdy.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 19:18
Posty: 11 (1/0)
Auto: Subaru XV

Postprzez krzychun » 13 maja 2023, 13:41

julius napisał(a):od 1000 do 3000 obrotów. W takim przedziale najczęściej się jeździ.


Rok z Bagien napisał(a):A kręcenie wolnossaka pod czerwone pole przeraża. :)


Znam sporo takich ludzi. Szczególnie użytkowników diesla. Można by to rozpatrywać w kontekście jakiejś sekty diesla. Wiem z doświadczenia, że żadne argumenty nie pomagają. W każdym razie proponuję poszerzyć horyzonty i dopuścić myśl, że niektórzy wolą:
– płynne rozwijanie mocy (co by można rozmienić na co najmniej kilki różnych scenariuszy i argumentów)
– natychmiastową reakcję
– kręcenie do czerwonego gdzie uzyskuje się maksymalne przyśpieszenie
– taką dwoistą charakterystykę silnika (na niskich spokojny, na wysokich dynamiczny)
Poza tym silnik jest projektowany pod otwartą przepustnice, a nie duszenie. I to też mnie dziwi i razi, jak teraz większość samochodów wychodzi z AT to jeździcie z cegłówką pod pedałem gazu czy ręcznie zmieniacie biegi żeby nie kręcić do czerwonego?

A co do przerażania to mnie przeraża jak przy 60km/h skrzynia na 6-tym biegu pod lekką górę ze średnim gazem mówi coś w rodzaju "spoko dajemy radę jeszcze, nie trzeba redukować 1200 obr/min jest OK, o panewki się nie martw jeszcze nie zerwały filmu olejowego – no chyba że nie jest pierwszej świeżości i dodatkowo jest zimny?".

Rok z Bagien napisał(a):Skutecznie – tak, skuteczniej – nie.


Można by polemizować i brać pod uwagę lag turbiny, czas potrzebny na zmianę biegu itd...

Rok z Bagien napisał(a):Jednak spalanie 3,3 diesla w CX60 na poziomie 2,57l/100 km (jazda na wynik) to jest jednak dowód na dobrą robotę inżynierską Mazdy.


No to robi wyrażenie, szczególnie że samochód przypomina wymiarami przystanek :|
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Rok z Bagien » 13 maja 2023, 20:28

krzychun napisał(a):
Rok z Bagien napisał(a):A kręcenie wolnossaka pod czerwone pole przeraża. :)


Znam sporo takich ludzi. Szczególnie użytkowników diesla. Można by to rozpatrywać w kontekście jakiejś sekty diesla. Wiem z doświadczenia, że żadne argumenty nie pomagają. W każdym razie proponuję poszerzyć horyzonty i dopuścić myśl, że niektórzy wolą:
– płynne rozwijanie mocy (co by można rozmienić na co najmniej kilki różnych scenariuszy i argumentów)
– natychmiastową reakcję
– kręcenie do czerwonego gdzie uzyskuje się maksymalne przyśpieszenie
– taką dwoistą charakterystykę silnika (na niskich spokojny, na wysokich dynamiczny)
Poza tym silnik jest projektowany pod otwartą przepustnice, a nie duszenie. I to też mnie dziwi i razi, jak teraz większość samochodów wychodzi z AT to jeździcie z cegłówką pod pedałem gazu czy ręcznie zmieniacie biegi żeby nie kręcić do czerwonego?

A co do przerażania to mnie przeraża jak przy 60km/h skrzynia na 6-tym biegu pod lekką górę ze średnim gazem mówi coś w rodzaju "spoko dajemy radę jeszcze, nie trzeba redukować 1200 obr/min jest OK, o panewki się nie martw jeszcze nie zerwały filmu olejowego – no chyba że nie jest pierwszej świeżości i dodatkowo jest zimny?".



W sumie to nie wiem, czy widziałeś przy moim poście emotikon, czy nie..... <co?> <oczy>
Nic tak cudownie nie wkręca się na obroty jak Vtec Hondy i mój boxerek... <faja>

krzychun napisał(a):
Rok z Bagien napisał(a):Skutecznie – tak, skuteczniej – nie.


Można by polemizować i brać pod uwagę lag turbiny, czas potrzebny na zmianę biegu itd...


Bronisz absurdalnej tezy, Wola Twoja.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 19:18
Posty: 11 (1/0)
Auto: Subaru XV

Postprzez Beny21087 » 25 maja 2023, 23:12

Jestem po pierwszej dłuższej trasie dieselkiem :)
Jak to przyspiesza przy wyprzedzaniuuuuuuuu!!! <serduszka>
Jak to mruczyyyy!!!! <serduszka>
Dywagujcie sobie na temat sensu zakupu diesla... <glupek2>
Jeździsz dużo autem (trasy) – braaaaćććć!!!!
Toczysz się po mieście – nie bierz – szkoda auta! ;P
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2022, 22:33
Posty: 32
Auto: CX-60 3,3D AWD

Postprzez krzychun » 2 cze 2023, 12:56

Jakby kogoś interesowało: https://www.youtube.com/watch?v=CseoP1Bv1_s

Łysy dużo bardziej zadowolony niż z PHEV-a. A o dźwięku mówi, że prawie jak v6 benzyna więc ja mu wierzę. A i to spalanie to mi imponuje, myślę, że imponuje też konkurencji (a ja jestem antyfanem diesla).
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez MikiMazury » 7 sie 2023, 12:33

julius napisał(a):Niestety cx60 diesel ma kilka wad, które na tą chwilę ją dyskwalifikują:
– skrzypiące zawieszenie (brak rozwiązania)
– niepokojący dźwięk ze skrzyni po kilku sekundach od włączenia silnika
– alarm aku 12V (ostatnia aktualizacja nie rozwiązała problemu)
– irytująca procedura czyszczenia wtrysków
– otwierajaca się sama klapa bagażnika
O mniejszych wadach nie będę wsoominał.


i do tego w jakiś sposób ubywa oleju w silniku.. wyjścia są trzy:
– silnik go spala
– turbo go spala
– wyciek (ale plamy nigdzie nie widać)
będziemy sprawdzać, dobrze że gwarancja długa i auta zastępcze dają :)
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2023, 11:06
Posty: 42 (1/0)
Auto: CX60 3,3 RWD

Postprzez toomaas » 7 sie 2023, 12:43

Ciekawe jak podejdą do tematu. Jeśli w instrukcji jest dalej zapis, że zużycie oleju 0,8l/1000km jest ok to pomiędzy wymianami co 10 000 km to zużycie 8 litrów oleju jest zgodne z normą <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 17:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez MikiMazury » 7 sie 2023, 20:47

Kurde wez mnie nie strasz, az pojde i wyciągnę instrukcje i sprawdze co napisali…
Ale bylyby jaja gdy sie okazalo ze ten typ tak ma – TTTM
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2023, 11:06
Posty: 42 (1/0)
Auto: CX60 3,3 RWD

Postprzez MikiMazury » 10 sie 2023, 10:26

z pytania o sens zakupu diesla przeszedłbym płynnie do pytania sensu zakupu mazdy cx60.
obecnie auto mocno usterkowe, aby nie powiedzieć awaryjne, bo o ile usterką może być luźny plastik w kabinie pasazerskiej, o tyle skrzynia, wał napędowy czy ubywający olej to już poważne awarie które unieruchamiają auto w czasie dłuższej podróży – np wakacyjnej nawiązujac do okresu w jakim jesteśmy :)

gdybym stał przed wyborem raz jeszcze z tą dawką informacji – nie zdecydowałbym sie na zakup, poczekałbym czasu reakcji mazdy na te zgłoszenia.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2023, 11:06
Posty: 42 (1/0)
Auto: CX60 3,3 RWD

Postprzez Sebal » 10 sie 2023, 11:31

Nie zgodzę się. Samochód sam w sobie nie jest awaryjny, bo nikt i ja również nic nie mówił o tym, że samochód się zepsuł. Wszystko to o czym mówimy to wady, a nie awarie. Z tymi wadami samochód jeździ tyle że nie wszystko w nim pracuje jak powinno i z tym mogę się zgodzić.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez MikiMazury » 10 sie 2023, 12:41

no wiesz, jesli auto wibruje podczas jazdy, skrzynia zgrzyta to jak dla mnie dyskwalifikuje go do uzytku.
na wyjazd na drugi koniec europy bym nie zaryzykowal podrózy, a w takim celu tez kupiłem mazde.
nie wiadomo czy coś się nie urwie w czasie podróży, a poza tym słaba to przyjemność gdy każde uruchomienie auta to niepokój czy pojedziemy ? czy problem się nasili? a może złudna nadzieja że tym razem przestanie..
idąc Twoim tokiem myslenia, kopcace auto zuzywajace 0,8L oleju na 1000km równiez jest sprawne, bo można nim jezdzić, a dodatkowo miesci się w górnej tolerancji podawanej przez producenta..dla mnie auto nie do uzytku, tylko do wymiany/naprawy motoru.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2023, 11:06
Posty: 42 (1/0)
Auto: CX60 3,3 RWD

Postprzez Sebal » 10 sie 2023, 13:45

Masz rację, że takich rzeczy nie powinno być w żadnym samochodzie, ale moim zdaniem wpływają one tylko na przyjemność z jazdy. Ja nie mam obaw co do jazdy na długich trasach. Tak naprawdę żadna moja mazda nigdy nie stanęła na drodze, a trochę ich miałem już. Każda miała swoje wady mniejsze i większe. Takie teraz robią samochody niestety. Dla przykładu kolega ma skodę octavie i po 60 kkm skrzynia się rozsypała, a drugiemu po 100 kkm musieli wymieniać silnik. Nie sądzę żeby u nas aż takie drastyczne rzeczy się zadziały. Oczywiście nie zmienia to faktu, że wolelibyśmy mieć samochód bezusterkowy szczególnie kosztujący 300 tys. zł.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez LukeSky » 6 wrz 2023, 11:39

Z nowymi modelami tak jest a tym bardziej kiedy pakują tyle nowości naraz. Niestety, ktoś to musi wziąć na klatę i są to pierwsi Klienci. Kolejna edycja tego modelu powinna być już dojrzałym autem. Sam fakt że ciągle nie ma benzyna pokazuje że w M terminy się posypały. Przecież od kilku lat mowa była o benzynie R6 a tutaj D6 wyskoczył jak filip z konopi.

Mój kolega śmiga pluginem i auto odmówiło jazdy. Więc to jednak należy nazwać awarią. Naprawili a przy okazji wymienili układ napędowy czy jezdny już nie pamiętam, ale to także skoro to robią oznacza że się pospieszyli.

Kwestie spasowania plastików czy trzaski w kabinie to chyba najmniejszy problem.
Ja także jechałem tym D i co z tego że ładnie brzmi i mało pali skoro niestety to nie jest auto dla typowego Kowalskiego a już w salonie mnie ostrzegli że serwisowe spalanie będzie kosztować i mam się nastawić że tanio nie będzie.

Brak benzyny i tylko PHEV to niestety bieda oferta na ten moment dla tych co nie mogą kupić D. Sorry.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2018, 10:59
Posty: 13
Auto: Mazda 3 IV gen. 150KM FWD

Postprzez lukanowak » 6 wrz 2023, 14:58

Co znaczy stwierdzenie "serwisowe spalanie będzie kosztować, i mam się nastawić że tanio nie będzie"
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2017, 23:12
Posty: 68 (0/5)
Auto: Mazda 6 2017 2,5 kombi

Postprzez Voice22 » 7 wrz 2023, 06:56

Mam diezla cx60 i suto jest rewelacyjne, zero awati , zero ptoblemow- radosc z jazdy

Dopisano 7 wrz 2023, 05:56:

Mam diezla cx60 i suto jest rewelacyjne, zero awati , zero ptoblemow- radosc z jazdy
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2023, 07:06
Posty: 17 (0/1)

Postprzez LukeSky » 7 wrz 2023, 10:34

lukanowak napisał(a):Co znaczy stwierdzenie "serwisowe spalanie będzie kosztować, i mam się nastawić że tanio nie będzie"


a bo ja wiem co koleś miał na myśli, pewnie że każda wizyta będzie kosztować? przecież Mazda to teraz marka Premium.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2018, 10:59
Posty: 13
Auto: Mazda 3 IV gen. 150KM FWD

Postprzez lukanowak » 7 wrz 2023, 13:27

Mam CX60 od niedawna. zrobiłem ok 1000 km ale jestem tym autem zachwycony. Za te pieniądze nie znajdzie się nic sensownego u konkurencji
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2017, 23:12
Posty: 68 (0/5)
Auto: Mazda 6 2017 2,5 kombi

Postprzez andrzej1158 » 7 wrz 2023, 17:59

Jeżdżę swoim dieslem od połowy lipca, robiłem wymianę oleju po 2000 km i ubytku oleju nie zauważyłem, aktualnie 5500 km czyli 3500KM od wymiany oleju i nadal bagnet pokazuje max, więc nie wszystkie silniki mają pobór oleju. Natomiast jest wyciek oleju co prawda niewielki z przekładni kątowej, która napędza koła przednie, mój serwis czeka na decyzję z centrali co z tym robić. Irytujące jest stuknięcie w skrzyni kilka sekund po uruchomieniu, oraz mam brzęczenie w bagażniku, czego też nie można zlokalizować.. poza tym samochód spisuje się super ma niskie spalanie, przyjemny dżwięk i jest dynamiczny.
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2022, 20:25
Posty: 33 (0/1)
Auto: Mazda CX-60 homura 3,3d awd

Postprzez julius » 7 wrz 2023, 19:11

Brzęczenie to może być zamek ale u mnie okazała się tablica rejestracyjna. Podłożyłem kawałek gumki i przeszło. Stuknięcia o dziwo nie mam.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2023, 14:43
Posty: 38 (0/1)
Auto: CX60 3,3AWD 2023

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości